-> Shader 14.12.14 14:55:10: s tým predsa nie je žiadny problém montovať to zospodu vozu.
skoda120.inetbox.sk/!img/
.../093.jpg
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zvedání auta
-> Shader: dej to zevnitř a máš po starostech
-> Bukaj: Jde mi spíš o trubky chlazení, nádrž, lanka, hadičky. Nápravy už mám zmáknuté
.

-> Shader: Zvedl bych si to výš, podložil a namontovalpřední a zadní nápravu s agregátem. Na stranu bych to netočil...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Stále to mám na těch "prozatimních nápravách" (tedy svařené konstrukce s kolečky).
-> Shader: A v jakym to mas ted stavu? To ti lezi podlahou na zemi nebo ma napravy?
Zdravím. Mám takový dotaz. Dovezl jsem auto z lakovny a chtěl bych se chytit skládáni, ale řeším jednu zásadní věc! Jak se dostat pod auto? Vyvrátit na bok? Postavit na kozy? Jak jste to řešili vy? Mám strach, že když to hodím na bok, poškodím lak na prahu. Má někdo nějakou vlastní zkušenost, tip? Děkuji za rady. 

-> Kocvin: Jediný mínus je neskladnost..
-> Kocvin: Nos heveru napevno je také řešení.
U origo heveru je právě problém v tom, že osa zvedáku je mimo osu "nosu" a ten tak páčí za trubku a má tendenci ji vytrhnout z podlahy...
...je to výhodné při opravách na cestě, kde člověk nemusí řešit sklon terénu a hever se přizpůsobí.
Paradoxně je pro trubku prahu daleko horší novější (polské) provedení zvedáku s hranatým nosem, který má v trubce vůli, než původní československý zvedák s kulatou trubkou.
Asi proto také na trhání bodových svárů v tomto místě trpí víc Mka, než užovky...
U origo heveru je právě problém v tom, že osa zvedáku je mimo osu "nosu" a ten tak páčí za trubku a má tendenci ji vytrhnout z podlahy...
...je to výhodné při opravách na cestě, kde člověk nemusí řešit sklon terénu a hever se přizpůsobí.
Paradoxně je pro trubku prahu daleko horší novější (polské) provedení zvedáku s hranatým nosem, který má v trubce vůli, než původní československý zvedák s kulatou trubkou.
Asi proto také na trhání bodových svárů v tomto místě trpí víc Mka, než užovky...
-> Bukaj: Už jsem taky viděl, že měl někdo nos origo zvedáku přivařený napevno. Pak to prý tak nepáčí ty trubky z kastle, což je celkem logické. Avšak bál bych se, že bude mít zvedák snahu vyklouznout ven.
-> Jozka: Tyhle po domácku dělané kozy z U nebo V profilů jsou stejně nejlepší :)
-> Jozka: Tyhle po domácku dělané kozy z U nebo V profilů jsou stejně nejlepší :)
-> Bukaj: Asi máš štěstí na děsný dreky... Mě teda trubky v prahu držely (a zvedal sem za ně bez deformací) už několik pixlí od skoro nejetých po řádný perníkový hrůzy...
-> Antony - zrušená registrace 11.12.14 12:03:02: jo to je přesně ono. Neskutečný, jak je to stabilní.
Já teda pro dobrej pocit zvedám (vždycky přes dřevo, i když za podélný ramena) nejdřív zadní část, protože ta stojánky přibije svou hmotností k podlaze zcela spolehlivě - takže když se pak vytvoří s heverem vprostřed nápravnice "trojnožka", je stabilnější, nežli naopak. Se čtyřma stojánkama (s koncema obloženýma placatým plastem a umístěnejma jak u Bukaje) si pak žádný starosti se stabilitou nedělám, i když samozřejmě záleží taky na tom, co se na autě bude dělat.
Fakt ale je, že ty mý stojánky váží dvojnásobek co běžně prodávaný a mají nohy z válcovaných profilů U 60 s koncema zaříznutejma kolmo, takže se zapíchnou i do betonu
.
Fakt ale je, že ty mý stojánky váží dvojnásobek co běžně prodávaný a mají nohy z válcovaných profilů U 60 s koncema zaříznutejma kolmo, takže se zapíchnou i do betonu


-> Zdenek136 11.12.14 11:08:13: myslíš takhle? 

-> Bukaj 11.12.14 11:27:48: Na jedný straně originál, na druhý opravovaný po nějakým prohnání pangejtem.
-> vhml 11.12.14 11:07:21: Auto vůbec nemusí být shnilé a stejně ty body z výroby nedrží - tedy alespoň u 742.
A to máš na tom autě kastli v původním stavu, nebo jsi už měnil prahy/trubky? Ono dost pomůže ty trubky dodatečně dobodovat k podlaze.
Jinak u shnilotin je to jasný, no...
A to máš na tom autě kastli v původním stavu, nebo jsi už měnil prahy/trubky? Ono dost pomůže ty trubky dodatečně dobodovat k podlaze.
Jinak u shnilotin je to jasný, no...

-> Bukaj: No, bohužel jsme měly 2 sloupový zvedaky a přenosný jsme měli snad z lidlu .... Ke konci jsem sii nosil i vlastní nářadí ...
Jsem nečekal, že rozpoutam takovou diskuzi :D Ale auto mi spadne jen jednou :) Kamarád mi na žigulíku ukazoval, jak má držet auto. Drželo mu na trojúhelnících z trubek přes 4 díry v prahu. Neskutečně stabilní.
Tak samozřejmě se schnilou mrchou to za prahy zvedat nejde. Ale při slalomech se auto přezouvá 4x za den a v životě jsem to ničím jiným nezvedal a ani to neplánuju :-)
-> Mr._Nosferatu: Nojo, ale hadr je dobrý tak na nápravy, ale na karoserii (prahy apod), kde je plastizol, se tento odloupne pod tlakem heveru (plastizol je měkký a takovýto hever má hodně malou styčnou plochu, kvůli těm výstupkům).
Na učňáku jste ale spíš měli profi hever s gumovými terči, ne?
Na učňáku jste ale spíš měli profi hever s gumovými terči, ne?
-> Bukaj: já jsem naucenej s nim zvedat moderní auta max pres hadr aby se nepoškodil lak ... Za nic jinyho jsme na ucnaku ani zvedat auta nemohly kůly bezpečnosti ...
-> Mr._Nosferatu:
Spíš: "hezky se to zakousne do prahu", ne?
Zvedat takovým heverem práh bez podložení je celkem prasárna - bez podložky zvedám pouze, pokud zvedám za ramena náprav (vždy pod držákem tlumiče - ten do vybrání heveru hezky zapadne a nehrozí sesuntí
).
Jinak když zvedám za hranu (práh, kraj příčky motoru), nebo v ploše (nápravnice, přední rameno) vždy používám dřevěnou, nebo gumovou podložku.
A dokonce i u nůžkových zvedáků (např Fa-Fe a novější), které mají žlábek pro práh, tento vypodložím tenkou gumou (cca 2mm) nebo filcem.
Spíš: "hezky se to zakousne do prahu", ne?

Zvedat takovým heverem práh bez podložení je celkem prasárna - bez podložky zvedám pouze, pokud zvedám za ramena náprav (vždy pod držákem tlumiče - ten do vybrání heveru hezky zapadne a nehrozí sesuntí

Jinak když zvedám za hranu (práh, kraj příčky motoru), nebo v ploše (nápravnice, přední rameno) vždy používám dřevěnou, nebo gumovou podložku.
A dokonce i u nůžkových zvedáků (např Fa-Fe a novější), které mají žlábek pro práh, tento vypodložím tenkou gumou (cca 2mm) nebo filcem.
-> minno: uznávám že o tomhle to vlákno není
ale jen pro vysvětelnou 2E pokud máš už jednu část auta nahoře, hever z obrázků se opře jen o 1 část výřezů misky ze 4 


-> minno: a já bych s tím i souhlasil, vetsina heverů ma po obvodu zvedly kruh se 4mi zářezy, hezky do toho zapadne práh...
-> minno: jde o to, zda myslel 1x mince 2 EUR nebo 2 x mince 1 EUR 

-> Antony: Už necháme na uvážení každého súdruha, len som písal o mojej skúsenosti. A že by styčná plocha bežných heverov bola o veľkosti 2 € mince, tak o tom by sa dalo tiež polemizovať.
-> minno: uznávám že s 1-1,5 jsem podstřelil, nicméně i kdyby byla z 2,5, tak při styčný ploše velikosti 2Eura to prostě prohneš. Samozřejmě se bavíme o deformaci v řadu 2-3mm. 

-> Antony: nápravnica z 1-1,5 mm plechu? No však píšem, že to máš už asi na prach
Nová a zdravá nápravnica je z 2 - 2,5 mm plechu. A fakt sa to neprehne.
Za priečku prevodovky som ešte nedvíhal, ale ten spodný plech na nej je u staršieho prevedenia priečky (bez výrezov na krajoch) možno aj takých 3,5 - 4 mm, proste kus masa, u novšieho prevedenia priečky je to asi menej, ale tiež dosť pevné.

Za priečku prevodovky som ešte nedvíhal, ale ten spodný plech na nej je u staršieho prevedenia priečky (bez výrezov na krajoch) možno aj takých 3,5 - 4 mm, proste kus masa, u novšieho prevedenia priečky je to asi menej, ale tiež dosť pevné.
-> minno 11.12.14 08:55:05: vzhledem k tomu, že nápravnice je z 1-1,5 plechu a zvedáš ji v místě, kde není v okruhu 20 cm okolo žádná výztuhu a zvedám 390kg bez dřeva, tak se prohne i naprosto zdravá nápravnice. A příčka, tam zvedám přes 650 kilo a vzhledem k umístění se spodní strana prostě mírně vyboulý dovnitř. Nicméně teď už zvedám za ližinu v místě diferáku a no problem 

-> Bukaj: Tak to jsi mě potěšil, já za trubku zvedám běžně

-> vhml 11.12.14 08:42:29:
Soudruzi nebyli blbci, ale ta trubka a příslušný hever je na nouzové opravy na cestách, nikoli na pravidelné zvedání.
Ono i u zdravých vozů to nabodování trubky k podlaze není nic moc a postupně se to trhá.
Já tvrdím, že ta trubka je dělaná jen na určitý počet zvednutí vozu...
...a většina škodovek už má ten počet dávno přečerpaný
Soudruzi nebyli blbci, ale ta trubka a příslušný hever je na nouzové opravy na cestách, nikoli na pravidelné zvedání.
Ono i u zdravých vozů to nabodování trubky k podlaze není nic moc a postupně se to trhá.
Já tvrdím, že ta trubka je dělaná jen na určitý počet zvednutí vozu...
...a většina škodovek už má ten počet dávno přečerpaný

Hm, nápravnice v pohodě, to já to jednou z blbosti chybně zvednul za most rezervy. A ten se fakt prohne 

Upozorňuji, že mám prahy dost načaté a budou se vyvařovat, tak se jakémukoli podpírání v jejich blízkosti vyhýbám :D
Předek v pohodě přes nápravnici, těžší zadek zvedám postupně za podélná ramena (pod tlumičem) a kozy (špalky) dávám pod příčku motoru v místech jejího uchycení do kastle.
Záleží, co na autě chci dělat - kdyby mi špalky vadily, tak je možno podpírat na více místech.
Pokud se válim pod autem, raději dávám alespoň na zadek dvojí jištění (kozy pod příčkou a ještě špalky pod ramenama, nebo prahama. Vepředu stačí špalky na krajích nápravnice, nebo pod svisláky, případně prahy, pokud by mi vadily na nápravě.
A co se stability týče, vždy je lepší mít auto podepřené na tuho, tedy ne za odpružené části.
Záleží, co na autě chci dělat - kdyby mi špalky vadily, tak je možno podpírat na více místech.
Pokud se válim pod autem, raději dávám alespoň na zadek dvojí jištění (kozy pod příčkou a ještě špalky pod ramenama, nebo prahama. Vepředu stačí špalky na krajích nápravnice, nebo pod svisláky, případně prahy, pokud by mi vadily na nápravě.
A co se stability týče, vždy je lepší mít auto podepřené na tuho, tedy ne za odpružené části.
-> vhml : to si tak nějak nedokážu představit, když se ti zvedne jedno přední kolo. .
-> zdeněk136: ja podkládal vpředu v rohach podlahy, pod nápravnici jsem kozy nedával. .
-> zdeněk136: ja podkládal vpředu v rohach podlahy, pod nápravnici jsem kozy nedával. .
Kozy nepoužívam, vždy mi to na nich prišlo nestabilné. Mám miesto nich drevené špalky, stabilita výborná ( skoda120.inetbox.sk/!img/
.../022.jpg ).
-> Antony - zrušená registrace 11.12.14 08:34:03: Tak to už musí byť ale nápravnica a priečka prevodovky na prach. Niekoľkokrát som dvíhal za nápravnicu napriamo heverom bez drevenej podložky a nikdy sa nič nepoškodilo. Priečka prevodovky detto, je to veľmi silný matroš.
-> Antony - zrušená registrace 11.12.14 08:34:03: Tak to už musí byť ale nápravnica a priečka prevodovky na prach. Niekoľkokrát som dvíhal za nápravnicu napriamo heverom bez drevenej podložky a nikdy sa nič nepoškodilo. Priečka prevodovky detto, je to veľmi silný matroš.
-> vhml: a když zvedáš už druhou stranu, tak se tam hever vejde aniž by udělal ďůlek ve dveřích?
-> vhml 11.12.14 08:42:29: No nebyli, ale já mam práh zralej vyvařit. Se na něj teď podívám a sype se strachy :D
-> Antony: Jasný, přes špalíky jsem ani nepsal. To beru jako samozřejmost. Kola utahovákem, mam je na 80Nm, takže to jde hned. Když strčim kozy pod nápravnici a vzadu bude zvedat, nesklouzne to? Potom ty druhý dvě strčim pod příčku.
Oni soudruzi nebyli úplně blbci, tudíž to zvedám normálním točícím heverem za trubku v prahu.
-> Zdenek136: vpředu za nápravnici, ale přes dřevěnou desku. Samotnej hever ma malou styčnou plochu a prohneš - zdeformuješ spodní stranu nápravnice. Vzadu za příčku motoru, příčku převodovky se mi povedlo taky zdeformovat. Jinak nikdy nedávám "kov na kov" vždy přes dřevo. Kola povolit na zemi, až pak zvedat 

Trochu se stydim jak tak blbej dotaz, ale přece. Jak zvedáte auto, když ho chcete mít na kozach bez kol. Nechci, aby si Rapid na mě ustlal nebo během zvedání sklouznul a prorazil jsem prahy, něco ohnul atd. Jak bych to dělal já. Zvednu předek za nápravnici. Strčim tam kozy, pak zvednu zadek za příčku převodovky a dam tam kozy. Zkusim do auta drcnout a až potom sundavam kola. Teoreticky dobře nebo špatně? Vybavení: