skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ruční zouvačka-dobová výroba
prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 24.11.2013 do 05.04.2025, založil/a myschaak AZNP K.Hora
diky vsem za tipy, faktem je, ze na ty polsky Redats jsem koukal... zkusim jeste hledat dal...
-> Sita 04.04.25 12:08:17: neuvazuj o tech PL kusech. To je lehký ze to i sám zvedneš na valník. Navíc tomu odchází kde co. Za sebe, zkus nějakou starší hoffmanku. Ale digi, nikoliv ze tam budou analogový ukazatele. Tuším že v číslech označení je to od 3000 vejs, kouknu pak kdyžtak přesněji. Na to ještě 15 let budou i díly.
-> Sita 04.04.25 12:08:17: v podstatě si vyber libovolnou "značkovou" která je funkční. Kalibrace si děláš sám naklepnutím závaží. Všechny lepší funkce vyvažovek jsou jen o komfortu a rychlosti obsluhy. Idealne aby k tomu byly aspon 2 velikosti kuzelu a 2 ruzny koncovky na matici ( malej krouzek a "hrnec" )
-> Sita: Konkrétní stroj nedoporučím. Podle mně je to spíše o komfortu obsluhy (ruční zadávání ráfku vs. automatický měření atd.) a funkcích (optimalizace vyvážení, kvalita výpočtu potřebnýho počtu závaží na jednotlivejch typech AL ráfků), než o kvalitě vyvažování. Když to vyvážíš, tak by to mělo bejt prostě vyvážený.
A co vím o kalibraci, tak na tý co jsem měl tak stačilo 100g závaží. Roztočil jsi jakejkoli plecháč (vyváženej, nebo nevyváženej) v režimu kalibrace. Pak jsi naklepnul 100g závaží (už si nepamatuju, jestli na přesný místo, nebo kamkoli) a znova roztočil. To bylo celý.
Jestli ukazuje dobře zjistíš jednoduše. Vyvážíš kolo a pak ho pootočíš a roztočíš znovu. Mělo by to ukázat znova nulu (5g je v normě na autě nepoznáš ani 10g)
A co vím o kalibraci, tak na tý co jsem měl tak stačilo 100g závaží. Roztočil jsi jakejkoli plecháč (vyváženej, nebo nevyváženej) v režimu kalibrace. Pak jsi naklepnul 100g závaží (už si nepamatuju, jestli na přesný místo, nebo kamkoli) a znova roztočil. To bylo celý.
Jestli ukazuje dobře zjistíš jednoduše. Vyvážíš kolo a pak ho pootočíš a roztočíš znovu. Mělo by to ukázat znova nulu (5g je v normě na autě nepoznáš ani 10g)
vyuziju tema k otazce na vyvazovacky kol. Neco jsem si o tom precetl, zacinam se trochu orientovat, ale chybi mi zkusenosti. Mate nekdo vyzkousenou nejakou "low cost" vyvazovacku, ktera treba neni uplne komfortni, ale zaroven je pouzitelna? Nechci stroj, kterej prekazi a je dobrej tak na maximalne na kola na starsi prives, ale zaroven neni potreba mit nejmodernejsi stroj.
Druhy hledisko je "durabilita". V inzerci je nekolik vyvazovacek za cenu srotu, protoze nefunguje elektronika, nespusti se proces mereni, atd. Nestavim pneuservis, kterej si umi na novou masinu za rok vydelat, proto bych ocenil stroj s uplnym minimem elektroniky, pripadne stroj, na kterej jsou nahradni dily vcetne elektroniky.
Dalsi hledisko je kalibrace. Nevim jaky jsou moznosti, ale asi bych nechtel stroj, kterej ke kalibraci potrabuje nejaky slozity vybaveni nebo dokonce specializovanou firmu.
Kdyz to shrnu: existuje jednoducha vyvazovacka, ktera je schopna dobre vyvazit kola na takovy ty bezny vozidla? A pokud ne, tak na jaky typy byste se s ohledem na moje pozadavky zamerili?
Druhy hledisko je "durabilita". V inzerci je nekolik vyvazovacek za cenu srotu, protoze nefunguje elektronika, nespusti se proces mereni, atd. Nestavim pneuservis, kterej si umi na novou masinu za rok vydelat, proto bych ocenil stroj s uplnym minimem elektroniky, pripadne stroj, na kterej jsou nahradni dily vcetne elektroniky.
Dalsi hledisko je kalibrace. Nevim jaky jsou moznosti, ale asi bych nechtel stroj, kterej ke kalibraci potrabuje nejaky slozity vybaveni nebo dokonce specializovanou firmu.
Kdyz to shrnu: existuje jednoducha vyvazovacka, ktera je schopna dobre vyvazit kola na takovy ty bezny vozidla? A pokud ne, tak na jaky typy byste se s ohledem na moje pozadavky zamerili?
Tak dnes jedna rychloakce. Znamy potreboval prehodit jednu pneu, na ktere mu praskl kord.
Ad "odražení" patky od disku.. si vybavuju, jak jsme v časech téměř výhradně domácího zouvání měli zazděnou v garáži rouru na škodovácej hever.. žádný kolo z osobáku nemělo šanci.



-> Jirik_Tuňák1983:


Tohle ruční zouvání je pro opravdové chlapy x chlapi.
Vyberte si dle libostě. 


-> charon: Zrovna tenhle rozměr jsem teď řešil...

-> K.D.B.: Tak se pak pochlub. Nějakou rozumnou bych doma taky uživil.
BTW - jednu sadu gum 225/45-17 jsem zouval jen montpákama. A byla to pakárna
BTW - jednu sadu gum 225/45-17 jsem zouval jen montpákama. A byla to pakárna
Ruční vyvažovačka se rýsuje

-> MXMarek 20.04.23 16:35:05: Tak to jsi toho ještě moc nevyzul a nebo jsi vyzouval jen bačkory. Pěkně přilepit se umí i vysoká 205/55/16. Nizké profily déle nazutých gum jsme museli odmačkávat ramenem a rozprašovačem si tam naprášit ředěnej montážní gel.
Vhml to napsal dobře, každej se musí spálit sám.
Navíc ráfek se u klasické zas tak často nepoškodí. Záleží na tom, jestli má servis dobře nastavený odskok po aretaci a nemá poškozenou, popř. používá, plastovou ochranu / botku. A taky, co tam dělá za vopice.
Vhml to napsal dobře, každej se musí spálit sám.
Navíc ráfek se u klasické zas tak často nepoškodí. Záleží na tom, jestli má servis dobře nastavený odskok po aretaci a nemá poškozenou, popř. používá, plastovou ochranu / botku. A taky, co tam dělá za vopice.
-> K.D.B.: Pokud mas misto, klasicka zouvacka bude urcite lepsi. Ja ho nemam a tak si musim vystacit s tou rucni. Odrazit gumu je obcas drina, ale zatim jsem nenarazil na gumu, ktera by nesla. S plastovou botkou na zouvani/obouvani rafek nijak neposkozuju - narozdil od pneuservisu, kde se s tim neserou a kola uz mi poskrabali...
-> MXMarek:
JJ na podobný vehementy jsem se díval už loni...
Teď jsem volal na takovouhle ruční vyvažovačku ( za cca 1O tkč), bohužel už je zamluvená, ale hovor s pánem ( míval pneuservis) přinesl řadu poznatků.
U té ruční zouvačky je problém odrazit a hlavně při svlíkání gumy poškozování ráfku. Vypadá to, že sáhib vhml má pravdu, že je řada důvodů pro mechanizovaný stroj...
JJ na podobný vehementy jsem se díval už loni...
Teď jsem volal na takovouhle ruční vyvažovačku ( za cca 1O tkč), bohužel už je zamluvená, ale hovor s pánem ( míval pneuservis) přinesl řadu poznatků.
U té ruční zouvačky je problém odrazit a hlavně při svlíkání gumy poškozování ráfku. Vypadá to, že sáhib vhml má pravdu, že je řada důvodů pro mechanizovaný stroj...
-> K.D.B. 20.04.23 13:13:52: každej se prvně musí spálit sám no :-)
-> vhml:
Nestraš
. Podle mne se úsilí liší podle provedení zouvačky, nejhorší vypadá odražení . Přijde mi, že obtížnost se víc liší konstrukcí gumy, než profilem.
Beru to, že to kreslíš v černějších barvách, ale v dobrém úmyslu mě ušetřit slepých uliček...
Blbý je, že si to nemám kde zkusit, pro představu.
Nestraš

Beru to, že to kreslíš v černějších barvách, ale v dobrém úmyslu mě ušetřit slepých uliček...

Blbý je, že si to nemám kde zkusit, pro představu.
-> K.D.B. 20.04.23 09:26:10: 50 profil ručně. Tak to přeju hodně štěstí
Asi to prostě půjde dělat za vyvinutí nějakýho zcela neadekvátního úsilí, ale teda víc jak jednu sadu za rok bych takhle dělat nechtěl.

Asi to prostě půjde dělat za vyvinutí nějakýho zcela neadekvátního úsilí, ale teda víc jak jednu sadu za rok bych takhle dělat nechtěl.
-> Jirik_Tuňák1983:
Hlavně 13-15´ staré stroje, 15-16´ Al a plech, větší minimálně. Profil 50-80, šíře 145-225.
Hlavně 13-15´ staré stroje, 15-16´ Al a plech, větší minimálně. Profil 50-80, šíře 145-225.
Zouvacku mam tuto:
www.amazon.de/Reifenmonti erger%C3%A4t-Reifenmontage ger%C3%A4t-Reifenmontagehi lfe-Reifenwechsler-Reifenm ontiermaschine/.../ref=sr_ 1_5?keywords=R...
Stoji par korun, dodelal jsem si k tomu paku s plastovou patkou, abych nenicil disky pri prezouvani a ten origo vehement na odrazeni gumy jsem musel take predelat, protoze ten ty gumy rovnou trhal. Je to obcas trochu drina, ale funguje to dobre. 17" kola nejsou problem, nebo jsem delal i gumy 10/75 R15,3 na traktor a taky ok.
Vyvazovacku mam tuhle:
www.ebay.at/itm/.../28197 6082113
Ta je super, nezabira misto a to rucni roztaceni neni zadny problem.
www.amazon.de/Reifenmonti erger%C3%A4t-Reifenmontage ger%C3%A4t-Reifenmontagehi lfe-Reifenwechsler-Reifenm ontiermaschine/.../ref=sr_ 1_5?keywords=R...
Stoji par korun, dodelal jsem si k tomu paku s plastovou patkou, abych nenicil disky pri prezouvani a ten origo vehement na odrazeni gumy jsem musel take predelat, protoze ten ty gumy rovnou trhal. Je to obcas trochu drina, ale funguje to dobre. 17" kola nejsou problem, nebo jsem delal i gumy 10/75 R15,3 na traktor a taky ok.
Vyvazovacku mam tuhle:
www.ebay.at/itm/.../28197 6082113
Ta je super, nezabira misto a to rucni roztaceni neni zadny problem.
A jaké rozměry pnojmatik na tom chcete vyzouvat?
Super, tak něco od toho čekám... S patkou souhlasím a odrážením taky.
Nemá někdo zouvačku navíc ?
Nemá někdo zouvačku navíc ?

-> K.D.B.: mam delanou rucni zouvacku a da se stim zit. Chce to trochu cvik a na obcasne pouziti staci. Jenom jsem si rovnou koupil origo zouvaci patku,misto vymysleni vselijakych konstrukci s loziskama. Nejvetsi oser je stejne s odrazenim gumy z disku.
Pěkný, ale tohle do teplejch nevemu
To je fakt tak uživatelsky nepřívětivý ? Myslím ta ruční.
Z videa by jeden řekl, že kromě určité fyzické námahy, to jde.
Když jsem včera viděl, jak mi manik odírá ráfek, tak jsem dospěl do bodu, že je čas na vlastní zdroj....

To je fakt tak uživatelsky nepřívětivý ? Myslím ta ruční.
Z videa by jeden řekl, že kromě určité fyzické námahy, to jde.
Když jsem včera viděl, jak mi manik odírá ráfek, tak jsem dospěl do bodu, že je čas na vlastní zdroj....
Ja ted koupil za par korun z exekuce tohle koťátko. Zatím spolu trochu zápasíme, ale je to jinej svět 

-> K.D.B. 19.04.23 09:31:06: to si porid radsi normální zouvacku a paletak
Protože jak se s tím dělá, si právě dokážu představit docela přesně 


..nevychází mi to jednoznačně (hlavní detaš mám 60km), ta mobilita je hlavně o přesunu v rámci objektu (zatím na to není určený finální místo), nepotřebovat 380V.
Navíc doma se to do garáže nevejde, takže venku uskladnit a v případě potřeby vytahnout, použít a uklidit.
U tý zouvačky na ruční pohon se mi právě líbí skladnost, přenositelnost a nezávislost - použiješ kdekoliv, kde to zakotvíš. Akorát netuším, jak se s tím v reálu dělá. Naposledy jsem zouval kolo na dědově Octavii před 25lety...
Navíc doma se to do garáže nevejde, takže venku uskladnit a v případě potřeby vytahnout, použít a uklidit.
U tý zouvačky na ruční pohon se mi právě líbí skladnost, přenositelnost a nezávislost - použiješ kdekoliv, kde to zakotvíš. Akorát netuším, jak se s tím v reálu dělá. Naposledy jsem zouval kolo na dědově Octavii před 25lety...

-> K.D.B. 19.04.23 08:11:54: k čemu má být mobilní zouvačka? Není snažší vozit kola za zouvačkou, než naopak?
Použiju tohle vlákno...Chci si pořídit zouvačku a vyvažovačku, vzhledem velikosti mého vozoparku jsem začal hledat řešení už loni, letos se to stává akutní.
Chci něco mobilního a ideálně ne na 380V. Vyvažovačka se dělá na 220/12V (roztáčí se ručně), u zouvačky jsem došel k řešení, co je tady na fotce .
Máte s tím někdo nějaké zkušenosti ?
Chci něco mobilního a ideálně ne na 380V. Vyvažovačka se dělá na 220/12V (roztáčí se ručně), u zouvačky jsem došel k řešení, co je tady na fotce .
Máte s tím někdo nějaké zkušenosti ?
-> myschaak AZNP K.Hora: tykrávodoprdele co to je? :) PS: co máš za vyvažku?
už to vidím vedle v tématu...
už to vidím vedle v tématu...
dneska po práci jsem to omrknul,promazal a už se zouvá.....odmačkává to dobře a ten vehement s kolečkama je na nazouvání....celkem to jde ale modernímu pneuservisu se to nevyrovná...na doma super věc
nu nic asi budeš muset obětovat jednu sadu kol
je to soustava pák tak to nebude nic velkýho, snad


-> spartra: to je ona)
skoda-virt.cz/cz/.../1387
08-rucni-zouvacka-pneu-kom
plet?gotopost=2... myslíš jako toto, bejvalo to možná ve svazarmech, jak to premává bohužel netuším, z fotek prd poznám

nemá někdo návod či aspoň zkušenosti ke starý dobový zouvačce-je to ta jak se chodí okolo...mám k tomu asi všechno,je toho dost....fotky dodám