skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářečka Co2 Telwin Minimax 100
-> Stepan FUN: Zavařoval sem díry po špatně vyvrtaných závitech v nábě na volant a měl sem to předtím obroušené od barvy na čisté železo.Zkusím přidat teda trochu CO2
-> El_Burro: Průvlaků je několik typů. Je potřeba dát ten správnej.
Pokud to dělá póry, tak přidat plyn. Ale hlavně svařovat jenom čistý železo. Buď to dělá málo plynu, nebo nečistoty ve svaru...
Pokud to dělá póry, tak přidat plyn. Ale hlavně svařovat jenom čistý železo. Buď to dělá málo plynu, nebo nečistoty ve svaru...
Tak už mám vyrobený vozejček ještě to nějak pořádně připevnit ktomu.Jinak mám dotaz dal sem novej průvlak a on je trochu víc zapadlej v tý hubici a když udělám bod tak se mi tam udělá taková ta špička a když to zbrousim tak je vtom svaru dirka,co to znamená co mám poštelnout?Díky
Tady jsou ty svary,nejsem ještě nějakej extra svářeč dělal sem ve svařovně jen asi 3 měsíce a teď v jiný práci se občas sváří COčkem,tak se nedivte že to neni pravidelná housenka
ale provařený to je a drží to už odzkoušeno několikrát naloženým kolečkem velkejma šutrama ze zahrady 


Tak sem to nakonec vyřešil tak že mi v práci skladník přinesl hasičák CO2 co je jak 10 kg bomba akorát má tu trubku ale udělali mi to výměnou za tu samou bombu akorát už upravenou a plnou asi za 360 kč tak sem dost ušetřil,koupil sem redukční ventil a mezikus ,novej drát ,průvlak...
Pak sem všechno zapojil akorát byl docela problém vytáhnout ten orezlej původní drát no nakonec se povedlo,pak sem vyčistil kolečko a mechanismus na posun drátu.Nátahl sem novej a zkoušel svářet , i bez manometru sem to myslim dobře naladil tlak plynu prostě nejdřív málo pak sem postupně přidával až začalo dělat pěkné svary.Hned sem vyzkoušel na stavebním kolečku co máme na zahradě a byla tam utrhlá jedna noha,no přovařilo to pěkně a drží to je to dobrý na tyhle slabší věci.Jen druhej den co sem chtěl zavařit něco na motorce tak se mi přestal posouvat drát,ložisko už nehlo tak zlehka jako když sem ho předtim vyfoukal a namazal,když byl moc přitaženej tak to neutáhlo to hnací kolečko posunu a když trochu povolený tak to zas protáčelo a drát vůbec netáhlo.Koupim ložisko a myslim že to bude zase ok,je to záležitost pár korun.Takhle to vypadá ta bomba je nakonec docela veliká ale tak aspoň vydrží delší dobu
Pak sem všechno zapojil akorát byl docela problém vytáhnout ten orezlej původní drát no nakonec se povedlo,pak sem vyčistil kolečko a mechanismus na posun drátu.Nátahl sem novej a zkoušel svářet , i bez manometru sem to myslim dobře naladil tlak plynu prostě nejdřív málo pak sem postupně přidával až začalo dělat pěkné svary.Hned sem vyzkoušel na stavebním kolečku co máme na zahradě a byla tam utrhlá jedna noha,no přovařilo to pěkně a drží to je to dobrý na tyhle slabší věci.Jen druhej den co sem chtěl zavařit něco na motorce tak se mi přestal posouvat drát,ložisko už nehlo tak zlehka jako když sem ho předtim vyfoukal a namazal,když byl moc přitaženej tak to neutáhlo to hnací kolečko posunu a když trochu povolený tak to zas protáčelo a drát vůbec netáhlo.Koupim ložisko a myslim že to bude zase ok,je to záležitost pár korun.Takhle to vypadá ta bomba je nakonec docela veliká ale tak aspoň vydrží delší dobu
-> El_Burro: ked chces malu falsu tak sa vyrabaju aj myslim 3kg verzie ... vyzeraju nejak takto ... www.akva.sk/gallery/.../2
kg-co2-flasa-i3980.jpg?vie
w=no_co... rozdiel je myslim badatelny na prvy pohlad 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha no sem nevěděl že je tam takovej tlak tak to radši ne 

-> El_Burro: Pro tlak 50 atm? :-D To snad ne tyjo.
Tak ten prázdnej hasičák v tom svaru obrousim odříznu a vyříznu tu trubku a znovu zavařim zpátky a pak redukční ventil a mělo by to fungovat ne?
-> El_Burro: problematika stoupací trubky hýr: www.svarbazar.cz/phprs/vi
ew.php?cisloclank... ja ale fungoval i s ni. Zalezi na prutoku plynu a okolni teplote. Nezamrzalo mi to, ale to se muze lisit.
-> MOLSO: No právě tady ty by byly velikostí akorát ktomu malému Telwinu
-> El_Burro: toto nie su hasicaky vhodne na CO2, tie spravne su ovela ovela masivnejsie
Tak zas po nějaké době potřebuju COčko i mimo práci tak potřebuju rozjet toho Telwina , našel jse doma tyto 2 hasičáky jsou totožné jeden je prázdný,v druhém ještě něco je.Měl bych dotaz jestli tento hasičák bych na to mohl použít co sem an to koukal tak by stačilo sehant nějakej redukční ventil nebo se musí předělak kvůli té trubce pokud je uvnitř?Případně nevíte kde by mi a za kolik ten hasičák předělaly na plyn CO2?Díky
-> Stepan FUN: Jako jo máš pravdu koukám na tu bombičku co tam byla a na té je 1120 g,potom je tam PRESSURE : 60 bar at 20 °C a TEST PRESSURE : PH 165 bar
Jinak tady sem našel lepší no je to aspoň ta kilovka www.crystalis.cz/shop/... /lahev-co2-1kg-jednorazova .html ale je to zase jiný CO2 je tam E290 tak nevím ale našel jsem tady ten obchod je to i v Praze takže tam můžu zajet autem.Koukám mají tam taky malého Telwina a kněmu i bombu a ventil na ni tak by to tam mohly mít jako náhradní díl svarecskepotreby.cz/telmi g150-1-set.html
Jinak tady sem našel lepší no je to aspoň ta kilovka www.crystalis.cz/shop/... /lahev-co2-1kg-jednorazova .html ale je to zase jiný CO2 je tam E290 tak nevím ale našel jsem tady ten obchod je to i v Praze takže tam můžu zajet autem.Koukám mají tam taky malého Telwina a kněmu i bombu a ventil na ni tak by to tam mohly mít jako náhradní díl svarecskepotreby.cz/telmi g150-1-set.html
-> El_Burro: A tyhle bomby jdu nějak plnit? Nějak jsem se tam nedočetl tlak atd... Jinak každopádně dle ceny je to značně neekonomické. 600g za 400,- + pošta nebo 6kg za 160,-Kč naplnění hasičáku? Prošlej hasičák seženeš za pár korun, do 200,- je předělání...
Tak jsem to měl dohodlé už měly přijít ty bombičky z inzerátu jenže prodejce pak napsal že se jim bohužel ztratily při stěhování takže nic.Nicméňe našel jsem zde na prodej novou : www.4beer.cz/prislusenstv
i/bombicka-co2-600g no ale je tam na tlakování piva,jenže ventil je stejný jako já potřebuji,bude to fungovat nebo bych to kupoval zbytečně?Moc dík za rady už bych rád svařil ten výfuk co mi dělá čim dál tim větší bordel

Tato bomba vypadá stejně jak ta moje i ten ventil mám je koupit?Je to ten CO2 co je potřeba ke svařování?Radši se ptám než aby to pak nefungovalo.Tady odkaz :
zvirata.bazos.cz/inzerat/ .../Bomba-pro-oxid-uhlicit y.php
zvirata.bazos.cz/inzerat/ .../Bomba-pro-oxid-uhlicit y.php
-> Petrson: Ano. Svařoval jsem hliník s "céóčkem".
Já mám AWECO 190 Procar a ten hliník s tím byl opravdu "na hraně" (odbočka 6-8 z 8mi). Neříkám, že to s tím nešlo, ale že by to byl nějakej zázrak, to se říct nedá. Je to spíš opravdu nouzovka. Slabý se s tím svařuje opravdu blbě (prostě to "nějak" sleješ a malý sváry těžko uděláš. Ale pořizoval a řešil jsem to kvůli opravě AL návěsu a tam to bylo tak nějak použitelný. Chce to velkou hubici kvůli chlazení plynem, potřebuješ průvlak na AL (nebo průvlak o dimenzi větší než je průměr drátu a hlavně zesílenej), bowden musí bejt teflonovej a dotaženej přes eurokoncovku mosaznou trubičkou až k podavači a přes hubici až k průvlaku (těsně před průvlakem se dává cca 10cm mosaznýho bowdenu), ale musí to bejt prostě "v kuse". Na dvoukladku (obě kladky poháněný) je 3m bowden jen tak tak, čtyřkladka je rozhodně lepší a stejně bych to s dýlkou bowdenu nepřeháněl. Potřebuješ speciální kladku na AL (má drážku půlkulatou, na železo má tvar V) a pak samozřejmě argon. U plynu docela záleží na průtoku - neplatí čím víc, tím líp. U CO2 je to skoro jedno kolik tam toho plynu pustíš, u AL a argonu je to na nastavení průtoku dost citlivý.
A pak jak jsem psal - začátek svaru předehřát a svařovat... Ale po nějaký dýlce svaru se Ti to začne "propadat", jelikož hliník vede teplo jinak než železo.
Dneska kdybych chtěl svařovat hliník ve větším, tak přemejšlím o střídavým TIGu, ale to je jinde finančně. Pokud se Ti jedná o příležitostný zavaření kousku hliníku, kup si radši elektrodu. Přestrojit svářečku na AL a z5 na železo je minimálně 2x půl hodiny práce (nehledě na náklady pořízení "příslušenství" - mě to stálo cca 4tis s malou cívkou drátu, hořák speciálně na AL jsme nestavěli, protože mi ani výrobce nebyl schopnej zaručit, že to půjde, samozřejmě cena je bez plynu a bez hodin na AR - hodiny lze řešit redukcí), přístup k argonu není úplně bez problémů a když ho máš zaplatit, není to levná sranda.
Já mám AWECO 190 Procar a ten hliník s tím byl opravdu "na hraně" (odbočka 6-8 z 8mi). Neříkám, že to s tím nešlo, ale že by to byl nějakej zázrak, to se říct nedá. Je to spíš opravdu nouzovka. Slabý se s tím svařuje opravdu blbě (prostě to "nějak" sleješ a malý sváry těžko uděláš. Ale pořizoval a řešil jsem to kvůli opravě AL návěsu a tam to bylo tak nějak použitelný. Chce to velkou hubici kvůli chlazení plynem, potřebuješ průvlak na AL (nebo průvlak o dimenzi větší než je průměr drátu a hlavně zesílenej), bowden musí bejt teflonovej a dotaženej přes eurokoncovku mosaznou trubičkou až k podavači a přes hubici až k průvlaku (těsně před průvlakem se dává cca 10cm mosaznýho bowdenu), ale musí to bejt prostě "v kuse". Na dvoukladku (obě kladky poháněný) je 3m bowden jen tak tak, čtyřkladka je rozhodně lepší a stejně bych to s dýlkou bowdenu nepřeháněl. Potřebuješ speciální kladku na AL (má drážku půlkulatou, na železo má tvar V) a pak samozřejmě argon. U plynu docela záleží na průtoku - neplatí čím víc, tím líp. U CO2 je to skoro jedno kolik tam toho plynu pustíš, u AL a argonu je to na nastavení průtoku dost citlivý.
A pak jak jsem psal - začátek svaru předehřát a svařovat... Ale po nějaký dýlce svaru se Ti to začne "propadat", jelikož hliník vede teplo jinak než železo.
Dneska kdybych chtěl svařovat hliník ve větším, tak přemejšlím o střídavým TIGu, ale to je jinde finančně. Pokud se Ti jedná o příležitostný zavaření kousku hliníku, kup si radši elektrodu. Přestrojit svářečku na AL a z5 na železo je minimálně 2x půl hodiny práce (nehledě na náklady pořízení "příslušenství" - mě to stálo cca 4tis s malou cívkou drátu, hořák speciálně na AL jsme nestavěli, protože mi ani výrobce nebyl schopnej zaručit, že to půjde, samozřejmě cena je bez plynu a bez hodin na AR - hodiny lze řešit redukcí), přístup k argonu není úplně bez problémů a když ho máš zaplatit, není to levná sranda.
-> Petrson: Štěpán sváří všechno,o tom nepochybuj
-> Stepan FUN: Koumá, že jsi už asi s CO2 svařoval hliník. Co myslíš pod pojmem "dost výkonná mašina"? 250A a víc? docela mi to zaimá. Protože, se rozhoduju co koupit.
Rozdíl MIG a MAG - Inertní a Aktivní plyn - Cokoli v čem je CO2 je aktivní plyn. ;-)
Rozdíl potravinářskej a svařovací plyn - svařovací je o nějaký procento čistší...
Sloučeniny AR+CO2 - věc dobrá. Ale záleží na tom jak na co- Přidanej argon do směsnýho plynu zlepšuje kresbu svaru, ale snižuje průvar. Tudíž když pominu cenu, tak je to u většiny běžně doma viděnejch svářeček nepoužitelný. Navíc je problém s tím, kde to kdo naplní.
Svařování železa čistým argonem - nelze. Svár je krásnej. Ale samá bublina, jelikož se z toho drátu nevyplaví přebytečnej křemík. Tudíž čistej argon je (u "CO2") pouze na nerez a hliník...
Svařování hliníku s "CO2"- jde to. Je potřeba teflonovej bowden, dobrej podavač s jinejma kolečkama a dost výkonná mašina. Ale není to stejně "nic moc". Začátky svarů jsou neprovařený (lze částečně řešit předehřevem autogenem, či butanem), konce propadlý. Je to pakec, ale jako nouzovka to lze.
Pokud nemaj redukci na naplnění bomby - máš 2 možnosti. Buď sehnat soustružníka, kterej vyrobí redukci na míru, nebo koupit starej hasičák a za kilo si ho nechat předělat na svařování. Byl bych radši pro verzi č.2. ;-)
Rozdíl potravinářskej a svařovací plyn - svařovací je o nějaký procento čistší...
Sloučeniny AR+CO2 - věc dobrá. Ale záleží na tom jak na co- Přidanej argon do směsnýho plynu zlepšuje kresbu svaru, ale snižuje průvar. Tudíž když pominu cenu, tak je to u většiny běžně doma viděnejch svářeček nepoužitelný. Navíc je problém s tím, kde to kdo naplní.
Svařování železa čistým argonem - nelze. Svár je krásnej. Ale samá bublina, jelikož se z toho drátu nevyplaví přebytečnej křemík. Tudíž čistej argon je (u "CO2") pouze na nerez a hliník...
Svařování hliníku s "CO2"- jde to. Je potřeba teflonovej bowden, dobrej podavač s jinejma kolečkama a dost výkonná mašina. Ale není to stejně "nic moc". Začátky svarů jsou neprovařený (lze částečně řešit předehřevem autogenem, či butanem), konce propadlý. Je to pakec, ale jako nouzovka to lze.
Pokud nemaj redukci na naplnění bomby - máš 2 možnosti. Buď sehnat soustružníka, kterej vyrobí redukci na míru, nebo koupit starej hasičák a za kilo si ho nechat předělat na svařování. Byl bych radši pro verzi č.2. ;-)
zkus ještě Linde technoplyn na Průmyslový
Tak sem byl tam ve Strašnicích v Hasící Přístoje Kovoslužba a tam mi to nedoplnily že nemají na to ten nástavec a utíká jim to okolo a když jsem se ptal kde jinde tak nevědí.Prosím víte ještě o jiných místech po Praze?
-> El_Burro: Otazka je jakej prumer pruvlaku to ma a co zvlada podavac. Obvykle 0,6 nebo 0,8 mm. Je to tam napsany.
-> El_Burro: zajdi a zeptej se...
Tady jsem našel ty dráty jaký teda mám koupit ? www.dilna-eshop.cz/svarec
i-technika/svareci-draty
-> Pavel P..: Díky a naplněj mi tuto bombu tou sloučeninou CO2 a Argonu ikdyž je na ní napsáno jen Argon?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Takže myslíš že budu muset koupit i jiný drát?Jinak je tam napsáno že na MIN 35 A 60% , MAX 80 A 15%
Jaký nejsilnější materiál stím tak mohu svářet?Svářet už umím to sem se naučil v práci ale ještě se nevyznám v těch Ampérech a tak a hlavně v práci je o hodně větší CO
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Takže myslíš že budu muset koupit i jiný drát?Jinak je tam napsáno že na MIN 35 A 60% , MAX 80 A 15%
Jaký nejsilnější materiál stím tak mohu svářet?Svářet už umím to sem se naučil v práci ale ještě se nevyznám v těch Ampérech a tak a hlavně v práci je o hodně větší CO
-> El_Burro: bombu ti naplněj ve Strašnicích v Kovoslužbě kde dělaj hasičáky... roh Průběžná × Ke Strašnické.
-> El_Burro: Celkove svarovat vejfuky (tedy stary) je problem pac jsou zrezly a nasakly sazema a furt to prska. Pokud jel nerez tak tam asi bude na to i drat. Hlinik se svaruje MIGem, ale osobni zkusenost s tim nemam. Kazdopadne to je na argon + drat na hlinik.
Na obyc plechy staci oxid uhlicitej. Osobne pouzivam potravinarskej, ale lidi si pochvalujou slouceninu CO2 a argonu...
Na obyc plechy staci oxid uhlicitej. Osobne pouzivam potravinarskej, ale lidi si pochvalujou slouceninu CO2 a argonu...
Jo a ještě dá se tím svařovat i hliník?Jinak nevíte kde v Praze nebo na Kladně či někde v okolí by mi tu bombičku doplnily a kolik to tak stojí?Díky za rady a postřehy
Tady foto bomby ale nevím jestli jenom Argon je na plechy něco říkal ten kámoš že takhle to bylo na nerez tak nemám radši koupit tuto bombičku? www.materieletoutillage.c
om/bouteille_jetable_telwi
n_pour_acier_acier_inox_p_
562.html
Zdravím kamarád vyklízí garáž a prodává za symbolické ceny různé věci z ní tak jsem neváhal a koupil od něj toto malé hobby COčko.Je akorát potřeba koupit bombu či nechat doplnit.Chtěl bych se zeptat na plechy to bude ok ale co třeba výfuk když tím budu vařit bude na to stačit?Máte zkušenosti stouto minisvářečkou?Jaká je to země odkud pochází?