skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehoda Octavia Ii,oprava nebo aukce?
Tak konečně se dostalo na auto a po rozebrání věcí okolo jsem docela překvapen podlě mě by ani motor ven nemusel a nic svařovat taky ne když se podíváte tak to vypadá že ten držák generátoru je možno ho vyměnit drží ho 4 šrouby za altíkem a tím servo motorkem nebo jestli je to od klimy.Takže by stačilo jen sehnat nový nebo i jetý tento držák a vyměnit ho,potom jen nadzvednout motor a přišroubovat.Ještě teda bude potřeba jiný kryt rozvodů tento je prasklý
-> El_Burro: určitě vyndat
Milan 136 19.06.12 20:38:54 napsal:
→ El_Burro: tohle se dá opravit. Předpokládám, že dva
šrouby jsou střižený-vytočit a to ulomený se nechá dovařit, vyvrtat,
vyříznout závit a je to. nebyl bys první ani poslední
Jo a to teda musím vyndavat motor nebo ne?Já myslim že ano to by se jinak blbě svařovalo
→ El_Burro: tohle se dá opravit. Předpokládám, že dva
šrouby jsou střižený-vytočit a to ulomený se nechá dovařit, vyvrtat,
vyříznout závit a je to. nebyl bys první ani poslední
Jo a to teda musím vyndavat motor nebo ne?Já myslim že ano to by se jinak blbě svařovalo
celkový pohled to zrcátko to není od nehody to předtím otci nějak nevyšlo couvání
jinak mlhovky jsou v kufru i ta lišta ty jsou v pořádku
No ještě rodiče neví kolik se dostane od pojišťovny ale jsou ochotní zatím zasponzorovat i ze svého klidně i použité díly takže by to ani ve výsledku ta oprava nemusela být tak nákladná práci udělám já takže jen cena dílů

No ještě rodiče neví kolik se dostane od pojišťovny ale jsou ochotní zatím zasponzorovat i ze svého klidně i použité díly takže by to ani ve výsledku ta oprava nemusela být tak nákladná práci udělám já takže jen cena dílů
Ta spodní vzpěra je v pořádku akorát mě dostalo že je to rv2005 a už je to trochu orezlé,jinak co je v háji je chladičovka ta to dostala tu musím taky sehnat a potom ten plast se rozlámal na foto nahoře
Na výměnu blatníků to není stačí šikovnej klempíř já nevím jeslti dotohle se mám pustit kitnout a zbrousit do roviny do zvládnu ale to vyklepávání nevím no
Druhý je na tom o něco hůře a nárazník je taky trochu odřený po stranách
Jinak ostatní věci jsou trochu pobouchlé oba blatníky pravý minimálně tady foto
-> El_Burro: tohle se dá opravit. Předpokládám, že dva šrouby jsou střižený-vytočit a to ulomený se nechá dovařit, vyvrtat, vyříznout závit a je to. nebyl bys první ani poslední
-> Nwkt: U litra jo, ale u modernejsich vozu ne, ne?
Tak auto je doma a nárazník nový není.Jinak zbylé díly jsou v kufru a chlapci měly pravdu je to utrhlé na dost špatnym místě je to na výmenu motoru nejspíš jinak to běží akorát trochu to klepe jak ten motor není úplně přesně tady foto.Rodiče dávají důveřu ve mě že jim to opravím z pojistky já.Takže potřebuju vědět co vše mám sehnat a kolik to tak bude stát?
Ten nárazník nevipadá jako uplně novej. Musej vám ukázat demontované poškozené díly. 4astá závada těhlech motoru, když dostanou ranu o zem a nemusí ani prdnout vana je vylomenej dlok a držák zustane celej. Já bych nechal auto opravit jinde a od pojišťovny si nechal vyplatit to co dá.
Nevidím moc smysl v dávání auta na opravu jinam, než do autorizovaného servisu. V jakémkoliv servisu se může jednat o totální škodu, je jedno, jestli se auto bude opravovat ve stodole, nebo v autoriz. opravně. Jinými slovy, likvidátor zpravidla spočítá podle rozsahu poškození náklad na opravu (na 99% v Audatexu se sazbama autorizovaného servisu) a jakmile se tento náklad na opravu vyšplhá přes 80% obecné ceny auta (u havarijka, záleží na smlouvě), je řešeno totální škodou. Tzn, že pojišťovna bude plnit ve výši obecné ceny auta s odpočtem ceny zbytků (aukce) a s odpočtem spoluúčasti. Pojišťovna následně předá kontakt na kupce, který v aukci (zpravidla AudaSalvage) podal nejvyšší nabídku. Je jen na majiteli auta, zda nabídku na odkup využije, nebo si auto nechá a za obdržené plnění si svépomocí auto opraví. Na odkup je zpravidla měsíční lhůta a auto je třeba prodat ve shodném stavu jak bylo nafoceno (např. vč. rádia, alu kol, apod). Varianta, kdy pojišťovna celé auto od člověka odkoupí a následně sama prodává, není tak častá. Ještě jen pozn.: Octavie všeobecně se draží v aukcích za docela vysoký pěníz, tzn. zbohatnout na takovéhle bouračce není tak jednoduché. Osobně bych byl rád za tot., využil bych odkup auta a frčel pro jiné auto, ale jestli už začli opravovat, tak už je stejně pozdě.

-> Nwkt: tak to už mě potom nesere :-D
-> Tomaso435: Jj, tam tě propíchne volantová tyč a odpočíváš v pokoji 

jooo kucí, já to řikam furt, ani takovýhle starosti vás se starým autem nepotkaj :-D
-> haso: ja by som volal určite ak by išlo o vážne , pri felde som nevolal a bola to chyba , ale okolnosti nedovolili ...
-> suri: sadzba je, ale skusenost vravi volat policajtov aj k nehode uplne banalnej, lebo druhy clovek bude hajzel a neda to na poistovnu a uz su natahovacky...to nech ma radsej policajti zdrbu co ich volam, ked pridu ale istota je istota
-> Nwkt: u auta do 10 let ej každá kravina skoro za 30,000,-. tedy v tomto případě, kdy je auto i v havarijním pojištění, určitě byh volal pčr

-> Nwkt: při pokutě asi (dle odhadu 100T) by dle zákona policie být měla. a rozsáhlost škody není důležitá
-> Nwkt: aha , neznám vaše zákony ... takže to máme podobne
-> suri: Pokud si to dobře pamatuju tak limit je 200 tis. nebo škoda na majetku třetí strany
-> Nwkt: u nás je sadzba do 3999eur alebo volať políciu
-> beastyLA - ten první: Proč by u toho měla bejt PČR?
od kamaráda jsem slyšel, že každá odtahovka si dělá fotky. takže 1) chce to získat fotky. Pokud foto nebude, pak se hádat. pokud to je octa ll., tedy nové auto, musela tam být i police čr, ta to musí mít také zdokumentované... pokud nikdo mít nic nebude, chce to vidět poničené díly) úplně všechny, jako ohnutý práh, zničený blatník, prasklé světlo, .... pokud to mít nebudou, neplatit... cestovné od místa o 120 km rozhodně neplatit! vše to měl servis konzultovat s majitelem.... jen se snaží utržit korunu navíc
s tých fotiek poznať leda prd , ono autorizák berie cenu nového polomotoru , a to poistovák určite necvakne , tu robili octaviu 2,0TDi kde chlap odtrhol pri nehode doslova motor - ko vaňa a blok , menil sa nový motor , kopec nových dielov a celková cena cca 250 000skk a to sa skoro nerobila žiadna klampiarina
treba to pozrieť a dať opraviť niekomu rozumnému , žiadny silentblok ma nenapadá čo by mohol byť ko , a pokiaľ by som ho nevidel tak by som tomu neveril ..
treba to pozrieť a dať opraviť niekomu rozumnému , žiadny silentblok ma nenapadá čo by mohol byť ko , a pokiaľ by som ho nevidel tak by som tomu neveril ..
-> El_Burro: známý asi nemá
Ještě mi je divnej ten silenblok, že by byl součástí bloku a nešel vyměnit? Tomu teda fakt moc nevěřím, to bych si prověřil!protože pokud to s tím silenblokem není pravda tak to určitě na likvidaci není. A poslední věc co nechápu je střecha, každej pojišťovák se snaží co nejmíň přiznat,obejdou auto a už píšou, že tohle a tamto nebylo zbůsobený touhle nehodou atd a že by tam jen tak napsal střechu?To už je fakt divný, zavolat jinýho pojišťováka 


-> Karel.: Já bych to do autorizáku netahal to poradil matce švagr že prej tam má známý ale nevim no je to celý nějaký divný
Jako taky nevim proč ty nový díly ale na to protokolu je napsáno ty závady od shora:
oprava poškozeného vozu--poj.Generali--HAV.p rohlídku+zápis zde technik poj.platba
rozsah poškození vozu/spol.hrazena při vyzvednutí vozu
Přední nárazník+lišta+spojler+vý ztuha--komplet--v+lak
LP+PP blatník--o+lak
Pravý práh--ko/o/lak
Levá+Pravá strana vozu+kapota+střecha--rýhy --ko laku/lak
Plast motoru + chladičová stěna--v/chladiče--ko/v
PP+PZ pneu+disk--v+ko geo vozu--uložení???????
kontrola spodní části vozu+diagnostika vozu/upřesnění poškození po umytí
pozn,vozidlo znečištěno
MOŽNOST TOTÁLNÍ ŠKODY
...takhle to tam je včechno nějak souhklasí akorát nechápu proč střecha když auto na střechu nepadlo ani bokem
oprava poškozeného vozu--poj.Generali--HAV.p rohlídku+zápis zde technik poj.platba
rozsah poškození vozu/spol.hrazena při vyzvednutí vozu
Přední nárazník+lišta+spojler+vý ztuha--komplet--v+lak
LP+PP blatník--o+lak
Pravý práh--ko/o/lak
Levá+Pravá strana vozu+kapota+střecha--rýhy --ko laku/lak
Plast motoru + chladičová stěna--v/chladiče--ko/v
PP+PZ pneu+disk--v+ko geo vozu--uložení???????
kontrola spodní části vozu+diagnostika vozu/upřesnění poškození po umytí
pozn,vozidlo znečištěno
MOŽNOST TOTÁLNÍ ŠKODY
...takhle to tam je včechno nějak souhklasí akorát nechápu proč střecha když auto na střechu nepadlo ani bokem
-> El_Burro: Vůbec jste to neměli tahat do autorizáku to je největší chyba. Měli jste to dát soukromníkovi, ten si na tom něco vyvaří a totálka to určitě nebude. Další věc, když je to totálka, tak proč tam je sakra už novej nárazník atd? Nechápu vůbec, po prohlídce pojišťováka vás měli informovat (né každej to dělá) a co se týče toho jestli to někdo nenarafičil, tak bych asi nedivil a to vážně
Rozhodně je to divnej postup, chce to pořádně omrknout jestli nebude vidět, že u´ž někdo něco měnil, teda pokud to byla novota, jinak nikdy nevíš.

-> El_Burro: ten protokol nejde přečíst :(
-> El_Burro: tohle je klasika...prostě autorizák...Už jsem se setkal s třemi případy.
1. Fabia rok 03 firemní auto vzatý na bok a přes střechu,autorizák to kdysi vyčíslil na cca 190tis,normální člověk to udělal za 90 a ještě byl docela vejvar.
2.Peugeot 207 rok 07,kamarádky syn se leknul srnky a vzal to do škarpy,auto hodně zbrzdil a tudíž se jen opřelo a lehce převalilo.Nebyli pytle venku nic.Odtáhli to do peugeotu a za tři dny volali: Paní je to totálka,už to likvidátor napsal a už to není v tej opravně kam to odtáhli,ale je to v opravně o 120km dál.Prý motor KO atd atd no a že to autorizák koupí za 70tis
3. Dacia logan rok 08,Známej měl auto zaparkovaný u silnice a nějakej opilec toho logana štrejchnul zboku+ ještě asi 2 auta.Logan měl pryč dvoje dveře+okýnka to je jasný,sloupek,blatník a nárazník a zpětné zrcátko.Barva červená (ne metla) No a autorizák to přes havarijko vyčíslil na krásných 210tis opravu
Pokud mužu radit,vemte to auto a sežeňte normálního opraváře kterej to opraví za čtvrtku/pulku ceny s tím že možná od pojištovny nedostanete nic,ale zase neproděláte kalhoty při odprodeji vychcaným zmrdům v autorizáku který auto opravý a střelí.
1. Fabia rok 03 firemní auto vzatý na bok a přes střechu,autorizák to kdysi vyčíslil na cca 190tis,normální člověk to udělal za 90 a ještě byl docela vejvar.
2.Peugeot 207 rok 07,kamarádky syn se leknul srnky a vzal to do škarpy,auto hodně zbrzdil a tudíž se jen opřelo a lehce převalilo.Nebyli pytle venku nic.Odtáhli to do peugeotu a za tři dny volali: Paní je to totálka,už to likvidátor napsal a už to není v tej opravně kam to odtáhli,ale je to v opravně o 120km dál.Prý motor KO atd atd no a že to autorizák koupí za 70tis

3. Dacia logan rok 08,Známej měl auto zaparkovaný u silnice a nějakej opilec toho logana štrejchnul zboku+ ještě asi 2 auta.Logan měl pryč dvoje dveře+okýnka to je jasný,sloupek,blatník a nárazník a zpětné zrcátko.Barva červená (ne metla) No a autorizák to přes havarijko vyčíslil na krásných 210tis opravu

Pokud mužu radit,vemte to auto a sežeňte normálního opraváře kterej to opraví za čtvrtku/pulku ceny s tím že možná od pojištovny nedostanete nic,ale zase neproděláte kalhoty při odprodeji vychcaným zmrdům v autorizáku který auto opravý a střelí.
Zdravím tak se matce povedlo prohnat Octavii 2005 1.9TDI 77kW škarpou když předjížděla.Auto jsem po něhodě neviděl ani máma v šoku nevyfotila ovšem fotky někde budou.Odtáhly ji k Přerost a Švorc Praha Veleslavín,kde auto měly z havarijního pojištění opravit.Podle slov matky a švagra byl jen polámaný nárazník,bouchnuté přední ráfky,lehce promáčklý práh.Auto tam trochu rozebraly a po pár dnech matce volaly že je to nejspíš na totální škodu protože je prý prasklý držák motoru čili silentblok a že by se údajně musel měnit nový blok motoru a to už je údajně o 80 tis.navíc a to už pojišťovna financovat nebude,potom ještě bouchnutá poloosa říkal.Což se nám zdálo trochu divné tak jsem se tam druhý den vydaly.Technik nás zavedl k autu ale to už bylo jaksi napůl opravené,najednou celé čisté,vepředu nové ráfky,nový nárazník akorát bez lišty a nové světlo které se snad ani při nehodě nepoškodilo.Co mě dostalo tak ten přidrátovaný chladič a co jsem koukal tak polooosa opravdu je bouchlá ale takhle zespodu a zeshora co jsem koukal na motor tak žádný silentblok sem prasklý neviděl ale tak je to zakritováno nejspíš není vidět.No celé nám to příjde takové divné.Potom nám ještě zdělil že už tam byl likvidátor od pojišťovny a napsal TOTÁLNÍ škodu takže by nám pojišťovna měla vyplatit až 150 tisíc když jim necháme auto a oni si ho prodájí v aukci,jinak se odečtou funkční věci od těch 150 a auto nám nechají ale vyplatí jen třeba plácnu 50tis.ikdyž teda si mslim že min.80 tis by měly dát když by se musel kupovat nový blok? No tak rodiče jsou stoho trochu na rozpacích,matka si myslí že je o ot auta zájem od někodo a proto nám řekli že je to totál abysme se toho zbavily já si to možná myslím také protože ta oprava ,ikdyby se měnil holej motor(teď myslím použitej) tak to výjde tak na 30-40 tis bez práce ne?Jako auto fakt jako totálka nevypadá uznejte z fotek zase je škoda jí dávat pryč.Hlavně takhle větší nehodu přes havarijní řešíme poprvé tak budu rád za kažké postřehy a rady.Díky