
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co děláte, když Škudka leze na nervy?
12:49:45
07.07.2011
07.07.2011

VeTeV
znám, já to raději postavím n akozy a nechám to na momentální náladu 

23:05:04
06.07.2011
06.07.2011

upír 130
-> Magiver: chápu co tím chceš říct, ale potom se spíš nabízí to, že si jí necháš jako veterána a nebudeš sní moc jezdit. Ono totiž pokud chceš škodovkou běžně jezdit tak prostě musíš jistý věci vychytat nebo vyměnit. Prostě to auto má různý věci který soudruzi nedomysleli ale vychytat se to dá.. ale pokud chceš origo stav tak prostě si delší jízdu neužiješ.. ale i dobrá š 120 která jede jak má není uplnej lenochod a dá se sní jet ale někde máš chybu kterou vychytáš a bude to lepší..
20:56:58
06.07.2011
06.07.2011

stodvacet
-> Magiver 06.07.11 20:50:02: Ještě pár slov.Určitě to není jen malým výkonem,ale myslím že to máš blbě seřízené,já i při plné náloži nejdu se spotřebou přes 7.5 litru.Četl jsem tvůj poslední příspěvek a úplne ti rozumím.Přes to všechno si myslím,že tvé auto zaslouží ještě dlouho zachovat tak jak je!
20:53:25
06.07.2011
06.07.2011

stodvacet
-> Magiver 05.07.11 21:23:30: Máš krásnou škůdku,ale asi fakt už to není na nějaké velké ježdění.Tím nemyslím kilometry ale spíš četnost ježdění.Tak jak kluci píšou na běžné ježdění novější auto,které je rychlejší a určitě bude mít přijatelnější spotřebu při zatížení.Škůdku jedině pro radost(bohužel pro práci taky).Já když jedu někde dál a třeba jedem tři se stanama a jsme vytížení na max.,tak si říkám,že by to chtělo něco silnějšího,ale prostě s tím člověk musí počítat.Jedině přestavět na 136,a to třeba já nechci.
No a když jí mám tak říkajíc plné kecky?Zavřu jí za trest do garáže a musí počkat až mě to přejde.
No a když jí mám tak říkajíc plné kecky?Zavřu jí za trest do garáže a musí počkat až mě to přejde.
20:50:02
06.07.2011
06.07.2011

Magiver
-> upír 130: abych to upřesnil - já si nestěžuju, že má moje škodovka malý výkon a nestačí na novější auta, to je mi jasné od doby co ji mám. Spíše jsem byl zklamán z toho, že její výkony se na cestě rovnaly spíše výkonu přeloženého Trabanta (nic proti Trabantům
) a ne škodovky v letech.
Protože škodovky už nějakou dobu provozuji, nepovažuji se za naprostého diletanta - jak si zde mnozí dle příspěvku asi myslí (no asi moje chyba). A ne, děkuji, přestavovat ji na něco čím není nebudu - už jen proto, že dosud stále "voní" jako nové auto.
Svým původním příspěvkem jsem si chtěl jen postěžovat "jak mi to dneska nejelo" a ptal jsem se, co děláte VY, když Vás Váš automobilový miláček vytočí. Odpovědi se tady objevili a já za ně děkuji...
Teď už jsem zase vychladl a mohu opět zkoumat, kde je v tom autě přišroubován ten záhadný "žrout výkonu" a "vibrátor" co třepal celým autem...
P.S.: A proč jsem vážil tak dalekou cestu starou škodovkou? Na zádech by ty věci včas nedonesl a nic lepšího v garáži nemáme.

Protože škodovky už nějakou dobu provozuji, nepovažuji se za naprostého diletanta - jak si zde mnozí dle příspěvku asi myslí (no asi moje chyba). A ne, děkuji, přestavovat ji na něco čím není nebudu - už jen proto, že dosud stále "voní" jako nové auto.
Svým původním příspěvkem jsem si chtěl jen postěžovat "jak mi to dneska nejelo" a ptal jsem se, co děláte VY, když Vás Váš automobilový miláček vytočí. Odpovědi se tady objevili a já za ně děkuji...
Teď už jsem zase vychladl a mohu opět zkoumat, kde je v tom autě přišroubován ten záhadný "žrout výkonu" a "vibrátor" co třepal celým autem...

P.S.: A proč jsem vážil tak dalekou cestu starou škodovkou? Na zádech by ty věci včas nedonesl a nic lepšího v garáži nemáme.

14:36:19
06.07.2011
06.07.2011

afro100
-> minno: presne ...
Keď som teraz bral kilčo na diely, sadol som do toho a prekvapilo ma, že je plne funkčné ... ale oproti mojemu autu je to úplne dačo iného.
Keď som teraz bral kilčo na diely, sadol som do toho a prekvapilo ma, že je plne funkčné ... ale oproti mojemu autu je to úplne dačo iného.
13:14:41
06.07.2011
06.07.2011

minno
-> upír 130: asi tak. Nie je auto ako auto. A dupľovane to platí pri škodovkách. Strašne veľmi záleží od konfigurácie toho oného vozu. Osobne som tiež postupne prešiel na jednom a tom istom aute od vybehanej série - 4q a kyvka so 100 tis. km v pôvodnom stave na hrbe, až po súčasnú konfiguráciu - dlhý 5q a vlečka + ďalšie úpravy na podvozku a je to 100 a 1. Ďaleko novšie vozy v priemernom stave by mohli závidieť. Len sadnúť a vybrať sa niekde ďaleko. To auto si to proste žiada.
12:45:10
06.07.2011
06.07.2011

Jarda - zrušená registrace
-> minno 06.07.11 09:42:46: uplne souhlasim... na jezdeni do prace to neni, ale kdyz chci nekam jet dal, tak je to idealni... ja teda mam rapida 6let a z toho 2 roky jsem jej pouzival k dennimu jezdeni, pak jsem dva roky jezdil feldou a rapidem jen vyjimecne a ted zase uz 2 roky jezdim rapidem, ale dalsi zimu s nim uz jezdit nechci... je to proste skoda nicit v soli
Letos chci rapem pres Madarsko do Chorvatska, projet ostrov Pag, potom dolu do Splitu a zpet pres Madarsko - skoda sraz v Budapesti

Letos chci rapem pres Madarsko do Chorvatska, projet ostrov Pag, potom dolu do Splitu a zpet pres Madarsko - skoda sraz v Budapesti
11:19:59
06.07.2011
06.07.2011

dakar.cz
-> upír 130: úplně s tebou souhlasím. Záleží na tom,jak si to auto postavíš. Já jśem taky se sériovou 105 nebyl spokojený,ale postupne všechno vylepšuju a musím říct,že teď jsem se škodovkou spokojený. Nebojím se s ní jet přes celou republiku protože to auto znám do posledního šroubku a když se náhodou něco vysere,tak není problém to opravit. Prostě ideální auto na dlouhé trasy.. Ale prostě se tomu musíš pověnovat.
11:04:59
06.07.2011
06.07.2011

j_j
-> minno: musím souhlasit, mám nejradši táhlý, ne moc kopcovatý, okresky kde si to šinu okolo 70km/h...přijde mi, že při větších rychlostech už auto(š 100) neúměrně řve 

10:23:47
06.07.2011
06.07.2011

upír 130
-> Magiver: ja si myslím že jsi to věděl předem že to auto má nějakej výkon kterej u aut kterýmu je 22 let nebude asi na dlouhou cestu ještě ktomu při jízdě s modernějšíma autama ideální.. já tyhle auta znám moc dobře a vím jak to je, myslím tím že pokud tomu autu neobětuješ čas a nějaký peníze a nebudeš aspoň trochu šikovnej tak prostě ta škodovka bude otom co píšeš.. sériová škodovka na or 34kách s odjetým motorem, čtyřkvaltem s tlumiči který už nefungujou a kupu dalších je prostě auto ne moc nepohodlný. Já jsem svý škodovce dal pár měsíců vše jsem udělal, samozřejmě stím že kastle byla v super stavu.. mám tam 1,4ku motor, dlouhej pětikvalt lehce sníženej předek s lehce přitvrzenejma tlumičema, lepší volant, udělanou převodovku s vlečkou a vše vychytaný na papírech 136 a můžu ti říct že se stím autem ať po městě nebo delší trasy jezdí uplně perfektně, ani vtom není kraval, prostě jsem spokojenej a náklady nula.. ono když se nad tím člověk zamyslí tak když někdo řekne že škodovka je nepohodlná tak to beru ale jen v situaci že je seriová a už taky častečně odjetá.. a je přeci blbost říkat něco o nepohodlným autě, protože kdo chce tak si do tý kastle může dát co chce a udělat si to jak chce a od tohodle úsilí se pak odvíjí to co od toho auta očekáváš. A nechci nijak urazit ale myslím si že právě ta tvoje kastle, pokud je teda zachovalá, je opravdu jen jako dobrej základ na přestavbu lepšího auta.. ale má to jeden háček.. pokud budeš mít to úsilí to podstoupit
ale to si pak většina lidí řekne to se na to radši vykašlu.. a o tomhle je právě to kouzlo škodovky, a lidi kteří tohle překonaj a nikdy se sní nerozloučej..

09:51:28
06.07.2011
06.07.2011

darklord
-> minno: a ako vypada 90% tunajsich skodoviek?
Tu maju niektori problem s tym prejst 10 kilakov na benzinku a nazad. Ja som tiez nemal problem rano to natocit a vecer vysadnut s tym ze tachometer mal o tisicku navyse. A ani nahradny altik som nevozil 


09:48:20
06.07.2011
06.07.2011

minno
-> darklord: na vrakoch áno
09:43:28
06.07.2011
06.07.2011

darklord
-> minno: jo, vsetko sa zohreje a potom uz ide... voda z chladica na cestu 

09:42:46
06.07.2011
06.07.2011

minno
Hehe, sa mi páči ako tu väčšina z vás píše, že škodovka to už nie je auto na ďaleké cesty. A ja to beriem úplne opačne. Do mesta auto absolútne nevhodné, na krátke trasy nič moc, na diaľkové cesty super. To sa musí najskôr riadne všetko zohriať a potom to už ide

09:08:59
06.07.2011
06.07.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Já nevím, jako koníček dobrý, ale dnes bych už v tom jezdit nechtěl ... ješte dva nebo 3 roky zpátky jsem s užovkou brázdil celé československo, navíc s přívesem, ted si říkám jak jsem to mohl vydržet - mno nebylo na nic jiného tak byla i škodovka dobrá. Teď jezdím sice taky ve starém pekáči z roku 95 ale je to nebe a dudy
dnes jsou auta už tak levná a dostupná, že kdo má škodovku jako spotřebáka, toho obdivuju.
Vždyť už i na nejblbší felicie s 300tis km na krku bude pohodlnejší, rychlejší a mimo jiné bezpečnejší než š105-120.
A teď do mě

dnes jsou auta už tak levná a dostupná, že kdo má škodovku jako spotřebáka, toho obdivuju.
Vždyť už i na nejblbší felicie s 300tis km na krku bude pohodlnejší, rychlejší a mimo jiné bezpečnejší než š105-120.
A teď do mě

07:24:30
06.07.2011
06.07.2011

Jarda - zrušená registrace
-> john simple: benzin tomu moc nepomuze, mozna trochu, ale abych jezdil 50% na benzin na to se mohu vy.... jezdi to souhlasim, ale kolik km rocne? 50tis. jako ja to pochybuju, vim, co jsem si zkusil s tim 130 motorem, stejne tak kontaktni zapalovani bych v aute nechtel.
Dle me idealni konfigurace, jak to mam ja a ma to 140tis. km na LPG bez problemu:
bezkontakt favo, blok 742.136, streva fabia, hlava felda mpi, vacka 136BMM, altik 70A, vodni pumpa felda a je to skoro seriovka, ktera slusne jede - pritelkyne tata porad nemuze pobrat, ze jeho opel astra 1.6 (nejakej sport) r.2007 rapidu temer nestaci
a udrzba: po cca 14tis. km olej mogul extreme 10W40, filtr, serizeni ventilu, vzduchač a promazani svislaku (to je jedine navic oproti favo/felde) vic na tom nedelam a jen jezdim
ale ted to bude chtit GO brzd - ony puvodni 23 let stare trubky a hadice uz nebudou to prave, ostatni veci uz jsou tak nejak povymenovane, nektere i vickrat :)
Dle me idealni konfigurace, jak to mam ja a ma to 140tis. km na LPG bez problemu:
bezkontakt favo, blok 742.136, streva fabia, hlava felda mpi, vacka 136BMM, altik 70A, vodni pumpa felda a je to skoro seriovka, ktera slusne jede - pritelkyne tata porad nemuze pobrat, ze jeho opel astra 1.6 (nejakej sport) r.2007 rapidu temer nestaci
a udrzba: po cca 14tis. km olej mogul extreme 10W40, filtr, serizeni ventilu, vzduchač a promazani svislaku (to je jedine navic oproti favo/felde) vic na tom nedelam a jen jezdim

ale ted to bude chtit GO brzd - ony puvodni 23 let stare trubky a hadice uz nebudou to prave, ostatni veci uz jsou tak nejak povymenovane, nektere i vickrat :)
01:01:01
06.07.2011
06.07.2011

Syny
-> adamisko: Ale tak jasne, ale spis jde o to ze to neni ani pohodlny... Hodne sem si zvyk na klimu treba... Hluk v aute je tak mnohem mensi a to mam 16let stary auto :) Celkovy pohodli je jiny proste... Ale se skodarnou jsem jezdil nejakej patek a mel jsem ji moc rad :) Byl sem s ni v Tatrach (to byla moje nejdelsi cesta se Skodovkou - a to mela jen 4q) - to mam jeste pres celou CR :) Hned bych se sel projet mit ji jeste :) Ale na to co jsem s ni planoval bohuzel cas neni a nebude, takze chapu, ze nekdo to muze mit dost podobne a tam potom dle me nema cenu si delat nasili a za kazdou cenu si to nechavat na nekdy "potom"... To dela 55ti letej strejda z eRkem a kdyby mi ho byval tenkrat pred nekolika lety prodal, tak uz jezdilo opraveny...
22:43:03
05.07.2011
05.07.2011

john simple
Jarda - ale ja zas jezdim na LPG a tam je potreba mit tvrzena sedla - A proč? na LPG jezdi spousty škodovek i bez tvrzených sedel, ono je občas třeba se projet i na benzín.
Magiver- občas přijde období, kdy se to sype jedno za druhým, ale to jsou malé věci
Magiver- občas přijde období, kdy se to sype jedno za druhým, ale to jsou malé věci

22:37:36
05.07.2011
05.07.2011

adamisko
-> Syny: no zcasti mas pravdu, prece jenom dlouhe cesty jsou spis otrava nez pozitek, ale pokud skodovka netrpi nemocemi a je zdrava nebal bych se na nejakou expedicni cestu do prilehlych statu. Ja s ni tyto prazdniny planuju cestu kolem republiky 

22:17:40
05.07.2011
05.07.2011

Syny
-> Magiver 05.07.11 01:12:03: Takze bud varianta A - prodat a nebo varianta B:
Seridit motor vcetne karburatoru... Divil by ses co to s autem udela, kdyz to udela nekdo vsecko najednou a spravne s prislusnou vybavou... Vyvazit kola a seridit geometrii. Domontovat cyklovac - je to operace tak na hodku (jeden mam na prodej asi i s navodem kdyby neco)...
Kazdopadne u 22let staryho auta s motorem o vykon 37kW (kdzy byl novej podotykam) nemuzes cekat, ze to potahne jak nejakej dnesni dvoulitr - kort nalozeny... Ale kontrola, serizeni a rozhybani karbu, srovnani vseho krivyho + kontola a serizeni motoru (predstih, ventily) urcite nicemu neuskodi... Vibraci radicky jsem netrpel ani u uzky 120tky ani u eMkovy 125ky, ale podival bych se asi jestli nejsou v prdeli silentbloky a motor moc necvici s prevodovkou a nasledne tahlem radicky a pakou... Taky muzes bejt v haji uz prevodovka a muze hucet, to nevim jak mas... Ale proste zalezi na tom co chces a na co evidentne mas penize a jak je chces investovat... Na nejaky velky cestovani uz dneska Skodovka neni. At si tu rika kdo chce co chce, ja uz bych s tim nejaky dalky nejezdil ani nahodou... Ano, je to fain retro svezeni, ale opravdu jen tak na vylet nekam a sup s tim zase do garaze :)
Ted ctu o upravenym tahlu - tak to muze byt tim zejo :) Precijen ta kost tam neni pro srandu - sehnat aspon nakou jetou slusnou se jeste da...
Seridit motor vcetne karburatoru... Divil by ses co to s autem udela, kdyz to udela nekdo vsecko najednou a spravne s prislusnou vybavou... Vyvazit kola a seridit geometrii. Domontovat cyklovac - je to operace tak na hodku (jeden mam na prodej asi i s navodem kdyby neco)...
Kazdopadne u 22let staryho auta s motorem o vykon 37kW (kdzy byl novej podotykam) nemuzes cekat, ze to potahne jak nejakej dnesni dvoulitr - kort nalozeny... Ale kontrola, serizeni a rozhybani karbu, srovnani vseho krivyho + kontola a serizeni motoru (predstih, ventily) urcite nicemu neuskodi... Vibraci radicky jsem netrpel ani u uzky 120tky ani u eMkovy 125ky, ale podival bych se asi jestli nejsou v prdeli silentbloky a motor moc necvici s prevodovkou a nasledne tahlem radicky a pakou... Taky muzes bejt v haji uz prevodovka a muze hucet, to nevim jak mas... Ale proste zalezi na tom co chces a na co evidentne mas penize a jak je chces investovat... Na nejaky velky cestovani uz dneska Skodovka neni. At si tu rika kdo chce co chce, ja uz bych s tim nejaky dalky nejezdil ani nahodou... Ano, je to fain retro svezeni, ale opravdu jen tak na vylet nekam a sup s tim zase do garaze :)
Ted ctu o upravenym tahlu - tak to muze byt tim zejo :) Precijen ta kost tam neni pro srandu - sehnat aspon nakou jetou slusnou se jeste da...
21:23:30
05.07.2011
05.07.2011

Magiver
-> venni: Ta svatba byla na městském úřadě v Klatovech, ale hostina atd. v nějaké obci jménem Měčín, cca 15 km od Klatov.
21:02:36
05.07.2011
05.07.2011

Borin - Král tuzerů
Já se nasral a nevyvařenýho rapida jsem ho hodil do jiný dílny a už rok tam leží 

20:16:59
05.07.2011
05.07.2011

venni
Když mě eRko leze na nervy tak se ho nevšímám.Naposled jsem se ho nevšímal cca 1/2 roku
PS:kdepak v KT jsi byl na svatbě? :)

PS:kdepak v KT jsi byl na svatbě? :)
19:25:56
05.07.2011
05.07.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Magiver: tak dnes rapid rakousko bez problemu, teda jeden, kterej me trochu nastval - prestal jit tachac...:/
njn, ja bych dal jinej motor(742.136)... na 130ku jsem taky nemel nervy, ale ja zas jezdim na LPG a tam je potreba mit tvrzena sedla
njn, ja bych dal jinej motor(742.136)... na 130ku jsem taky nemel nervy, ale ja zas jezdim na LPG a tam je potreba mit tvrzena sedla
12:00:48
05.07.2011
05.07.2011

Magiver
Zdary.
Ty otvíráky jsou upravené - mají kousek vysoustružený, takže na ty náboje s nákružkem to pasuje.
Samo že jsem v tom souhrnu neprovedl žádné zásadní opravy, protože jednoduše do teď nebyly potřeba - auto jezdilo v pohodě. Třeba to táhlo jsem neupravoval kvůli přesnějšímu řazení, ale protože mi prasklo to původní a origo kost je dosti nesehnatelná věc.
Jinak to dost nechápu - motor má jinak docela pěkný zvuk a pravidelný chod - žádné vyrachtané zvuky, předtím se mi nezdálo že by netáhl a nic významného se neopravovalo, jak jsem psal. Svíčky a ostatní věci jsem měnil v rámci pravidelného servisu, jen ty zadní hadice brzd už byly špatné...
Vím, že na pěkný lak a hezká kola auto nejezdí, jen jsem si prostě jednou řekl, že když už to mám doma, tak to aspoň použiju. Jestli mají ty kola ležet na skříni, nebo být na autě... No a když kola s novýma pneu, tak ať nejsou oskákaná, dal jsem i nové tlumiče.
Ono se to vůbec letos nějak sype - po zimě (v zimě nejezdím) mi odešla baterka, po ní HBV, pak táhlo řazení, dokonce i praskl kloub levého zrcátka (při běžném nastavování) a teď se tomu pro změnu nechce jezdit...
Ty otvíráky jsou upravené - mají kousek vysoustružený, takže na ty náboje s nákružkem to pasuje.
Samo že jsem v tom souhrnu neprovedl žádné zásadní opravy, protože jednoduše do teď nebyly potřeba - auto jezdilo v pohodě. Třeba to táhlo jsem neupravoval kvůli přesnějšímu řazení, ale protože mi prasklo to původní a origo kost je dosti nesehnatelná věc.
Jinak to dost nechápu - motor má jinak docela pěkný zvuk a pravidelný chod - žádné vyrachtané zvuky, předtím se mi nezdálo že by netáhl a nic významného se neopravovalo, jak jsem psal. Svíčky a ostatní věci jsem měnil v rámci pravidelného servisu, jen ty zadní hadice brzd už byly špatné...
Vím, že na pěkný lak a hezká kola auto nejezdí, jen jsem si prostě jednou řekl, že když už to mám doma, tak to aspoň použiju. Jestli mají ty kola ležet na skříni, nebo být na autě... No a když kola s novýma pneu, tak ať nejsou oskákaná, dal jsem i nové tlumiče.
Ono se to vůbec letos nějak sype - po zimě (v zimě nejezdím) mi odešla baterka, po ní HBV, pak táhlo řazení, dokonce i praskl kloub levého zrcátka (při běžném nastavování) a teď se tomu pro změnu nechce jezdit...
10:42:33
05.07.2011
05.07.2011

Mr.Lumpy
Když děláš větší opravy, tak musíš ověřit jak auto po opravě funguje (kór před většíma akcema :-) - např. odjezdit okolo komína nějakých 1000km, abys mohl vychytat všechny mušky, mouchy, masařky...
10:11:06
05.07.2011
05.07.2011

Eidy
-> Magiver: Možná si se s autem týdnem drbal, ale v podstatě jsi na něm nic neudělal po stránce oprav. Ano, vyměnil jsi zadní hadic a válec, ale nic nebylo rozbitý a vše fungovalo. Kola se ti nikdy nerozbijou, na navoskovanej lak to nejede atd. Takže auto v podstatě beze změny.
Tyhle "krizovky" nemám. Třeba na jaře jsem nedojel ani první jízdu na okruhu v Mostě a naštvanej jsem nebyl. Potom teda na sebe, že jsem takovou banalitu nenašel hned, ale na Kóču vůbec. Ale znám dobře co popisuješ, jenže to mi bylo 20. To byly doby, kdy jsem si potřeboval honit triko před ostatníma. Časem jsem (aspoň trochu) dospěl a vím proč to auto mám.
A abych jen nekecal, tak koukám, že je to 1989. To má určitě vpředu náboje se středěním. Otvíráky mají malou středovou díru a kolo není vystředěný a sedí na náboji blbě. Stačí udělat 3-4mm podložku pod kolo a je to ok. Nebo vyměň náboje za užovkový. Každopádně s tímhle nejezdi uprav to.
Tyhle "krizovky" nemám. Třeba na jaře jsem nedojel ani první jízdu na okruhu v Mostě a naštvanej jsem nebyl. Potom teda na sebe, že jsem takovou banalitu nenašel hned, ale na Kóču vůbec. Ale znám dobře co popisuješ, jenže to mi bylo 20. To byly doby, kdy jsem si potřeboval honit triko před ostatníma. Časem jsem (aspoň trochu) dospěl a vím proč to auto mám.
A abych jen nekecal, tak koukám, že je to 1989. To má určitě vpředu náboje se středěním. Otvíráky mají malou středovou díru a kolo není vystředěný a sedí na náboji blbě. Stačí udělat 3-4mm podložku pod kolo a je to ok. Nebo vyměň náboje za užovkový. Každopádně s tímhle nejezdi uprav to.
09:40:10
05.07.2011
05.07.2011

john simple
a předtím to jezdilo normálně ?
07:19:06
05.07.2011
05.07.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Magiver: tady to je... skoda-virt.cz/cz/.../7563
-odstraneni-vibraci-volant
u-resp-jejich-minimalizace
07:10:17
05.07.2011
05.07.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Kaprof: ja rapidem uz skoro 30tis. letos - nezda se to, ale co 1/4 roku menim olej mogul extreme 10W40 a nechavam ho tam dle nalady okolo 14tis. km na LPG a kamos na nej pak jeste jezdi do dalsi moji vymeny :) a rika, ze uz to ani tak casto nebude menit, ze je porad krasnej :)
-> Magiver: tak mas neco s motorem nebo karbem a to svicky nezachraneji, me vydrzely svicky 130tis. km a nikdo tomu nechce verit :) to kmitani do volantu me take trapilo, skodovky s lehkym predkem a presnym hrebenovym rizenim jsou na to dost haklive, mam tu clanek jak to minimalizovat nebo v pripade kvalitnich gum a disku uplne odstranit
-> Magiver: tak mas neco s motorem nebo karbem a to svicky nezachraneji, me vydrzely svicky 130tis. km a nikdo tomu nechce verit :) to kmitani do volantu me take trapilo, skodovky s lehkym predkem a presnym hrebenovym rizenim jsou na to dost haklive, mam tu clanek jak to minimalizovat nebo v pripade kvalitnich gum a disku uplne odstranit
01:52:21
05.07.2011
05.07.2011

Kaprof-Pisařík
-> Magiver: Lepší je mít novější spotrebák a pripadně tohle na hraní a střídat dle nálady jako já:-)) Ovšem krize rešim krátkodobým odpočinkem a vždy se povedlo:-) Jsou to starý auta maj nárok na odpočinek:-)) Apropo- letos škocnou již 8 tisíc -Neházet flintu do žita:o))
01:17:12
05.07.2011
05.07.2011

afro100
-> Magiver: Krize riesim tiez, ale ...
zabudas na hlavne pravidlo ... ked to funguje, tak sa na to nesaha a cez to nejde vlak ... cim viac v tom budes rypat, tym horsie to bude, dokazum budis druhe tebou spominane auto ...
zabudas na hlavne pravidlo ... ked to funguje, tak sa na to nesaha a cez to nejde vlak ... cim viac v tom budes rypat, tym horsie to bude, dokazum budis druhe tebou spominane auto ...
01:12:03
05.07.2011
05.07.2011

Magiver
Nevím kam to napsat, tak to zkouším tady.
Určitě jste už zažili pocit, že všechno co děláte je zbytečné a k ničemu... Ale co když se to týká Vaší Škodovky?
Jsem totiž řádně zklamaný, co moje S 125 (1989, cca 120 tisíc km) předvedla před pár dny na absolvované cestě. Stručný popis:
Jeli jsme s rodinou poměrně dlouhou cestu (Jižní Morava - Praha - Klatovy a zpět), sestrě na svatbu.
Před cestou jsem Škudku pečlivě připravoval, aby byla OK. Tak se udělalo vše, co by se jinak odkládalo:
- nové pneu + kola otvíráky (vyváženo) + nové tlumiče (origo PAL)
- nový THV + zadní brzd. hadice
- opravené táhlo řazení s klouby z řízení
- nová chladící směs, olej + filtry + svíčky
- auto kompletně umyto a vyčistěno, 3x přeleštěno leštěnkou.
Prakticky všichni v ulici se divili, proč se s tím autem tak "hraju".
Jízda s autem však byla spíše utrpením. Auto netáhlo ani cestu tam (naloženo), ani zpátky (pouze osádka 3 lidí), jakýkoliv kopec = podřazování občas až na dvojku = brzda provozu. Akcelerace na na rovině podobna nákladnímu vlaku. Pokud se už podařilo dosáhnout rychlosti tak 100 - 110 km/h tachometrových, začalo auto krásně kmitat do volantu. Spotřeba cca 10l na 100km. Při každém použití 5. stupně hukot v kabině od rezonující páky řazení.
Jako bonus celou zpáteční cestu lilo jako z konve, což je u auta bez cyklovače naprostá lahoda.
Přitom druhé vozidlo v rodině (S120, 1984) se řeší vždy teprve "až se něco vysype", jezdí přitom svižněji a v bratru za 5 až 7l/100km. Akorát je vzhledově "nepěkné".
Tak jsem se dneska přistihl v garáži, že se dívám na to auto a přemýšlím, proč jsem takový vůl že držím v provozu 22 let staré auto a nekoupím něco, co dokáže prováděnou údržbu občas i něčím odměnit...
Jak řešíte takové "krize identity" vy?
Určitě jste už zažili pocit, že všechno co děláte je zbytečné a k ničemu... Ale co když se to týká Vaší Škodovky?
Jsem totiž řádně zklamaný, co moje S 125 (1989, cca 120 tisíc km) předvedla před pár dny na absolvované cestě. Stručný popis:
Jeli jsme s rodinou poměrně dlouhou cestu (Jižní Morava - Praha - Klatovy a zpět), sestrě na svatbu.
Před cestou jsem Škudku pečlivě připravoval, aby byla OK. Tak se udělalo vše, co by se jinak odkládalo:
- nové pneu + kola otvíráky (vyváženo) + nové tlumiče (origo PAL)
- nový THV + zadní brzd. hadice
- opravené táhlo řazení s klouby z řízení
- nová chladící směs, olej + filtry + svíčky
- auto kompletně umyto a vyčistěno, 3x přeleštěno leštěnkou.
Prakticky všichni v ulici se divili, proč se s tím autem tak "hraju".
Jízda s autem však byla spíše utrpením. Auto netáhlo ani cestu tam (naloženo), ani zpátky (pouze osádka 3 lidí), jakýkoliv kopec = podřazování občas až na dvojku = brzda provozu. Akcelerace na na rovině podobna nákladnímu vlaku. Pokud se už podařilo dosáhnout rychlosti tak 100 - 110 km/h tachometrových, začalo auto krásně kmitat do volantu. Spotřeba cca 10l na 100km. Při každém použití 5. stupně hukot v kabině od rezonující páky řazení.
Jako bonus celou zpáteční cestu lilo jako z konve, což je u auta bez cyklovače naprostá lahoda.
Přitom druhé vozidlo v rodině (S120, 1984) se řeší vždy teprve "až se něco vysype", jezdí přitom svižněji a v bratru za 5 až 7l/100km. Akorát je vzhledově "nepěkné".
Tak jsem se dneska přistihl v garáži, že se dívám na to auto a přemýšlím, proč jsem takový vůl že držím v provozu 22 let staré auto a nekoupím něco, co dokáže prováděnou údržbu občas i něčím odměnit...
Jak řešíte takové "krize identity" vy?
