skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nesmyslné dopravní značení
Nedávno jsem na fb řešil tenhle problém, kdy kamiony (cizinci) se objeví v protisměru - na YT nebyl zdaleka jediné video a vysvětloval příčinu - leknutí se zákazu vjezdu
2
Takže předjíždění tam je prostě nebezpečné. Jede tam traktor? Blbej den, prostě pojedeš za ním - jinak kriminál, nebo co se to dává
Takže předjíždění tam je prostě nebezpečné. Jede tam traktor? Blbej den, prostě pojedeš za ním - jinak kriminál, nebo co se to dává
-> King: Jenže tohle jsou řešitelný věci. Jak to je s jízdou, a kdy a jak se může jet - toho bylo napsáno mnoho.
A Polákovi je u prdele, že jsme idioti - on chce trávit víkend doma.
Předevčírem tǔkanec na Kbelské - co vím, kamiony stáli snad až někam ke sjezdu na Slaný a ta nehoda tam byla dle info přes 2 (slovy dvě) hodiny!
Přijedu, vyfotim, odtáhnu to ke kraji a pak si na odtahovku můžou čekat třeba půl dne... Ne, místo toho tam stál důležitě fízl a kochal se, jaká kolona tam je - místo toho, aby se to nějak řešilo.
Minulej tejden D5 u Berouna - opravovali silnici. Ono se to nemůže dělat o víkendu, nebo i v noci Ne, ve všední den. Loděnice - Beroun jsem jel asi hodinu (normálně to je necelých 10min?)
Člověk pochopí když se někde zdržíš, ale to je furt.
Jedeš Plzen - Brno a všechna ta zdržení?
U Cerhenic, omezení - bum, 20min
U Berouna - bum, oprava. Hodina v píči
Pak sjezd na okruh - bum, to je provozem. Další půhodina v hajzlu
D1 U Říčan - bum, nehoda. Dalších 30min
Pak ještě určitě další tři kolony na D1
Pak tu máme věci jako nedostatek parkovacích míst atd... Z velký části si to děláme tady sami.
Tak co se pak divit... Já bejt v kůži toho poláka, tak vytrhnu omezovač, tachograf a valim
A Polákovi je u prdele, že jsme idioti - on chce trávit víkend doma.
Předevčírem tǔkanec na Kbelské - co vím, kamiony stáli snad až někam ke sjezdu na Slaný a ta nehoda tam byla dle info přes 2 (slovy dvě) hodiny!
Přijedu, vyfotim, odtáhnu to ke kraji a pak si na odtahovku můžou čekat třeba půl dne... Ne, místo toho tam stál důležitě fízl a kochal se, jaká kolona tam je - místo toho, aby se to nějak řešilo.
Minulej tejden D5 u Berouna - opravovali silnici. Ono se to nemůže dělat o víkendu, nebo i v noci Ne, ve všední den. Loděnice - Beroun jsem jel asi hodinu (normálně to je necelých 10min?)
Člověk pochopí když se někde zdržíš, ale to je furt.
Jedeš Plzen - Brno a všechna ta zdržení?
U Cerhenic, omezení - bum, 20min
U Berouna - bum, oprava. Hodina v píči
Pak sjezd na okruh - bum, to je provozem. Další půhodina v hajzlu
D1 U Říčan - bum, nehoda. Dalších 30min
Pak ještě určitě další tři kolony na D1
Pak tu máme věci jako nedostatek parkovacích míst atd... Z velký části si to děláme tady sami.
Tak co se pak divit... Já bejt v kůži toho poláka, tak vytrhnu omezovač, tachograf a valim

-> Syny 30.09.21 20:22:30: No, zrovna vcera, kdyz se po pauze kvuli svatku ceske stadnosti, profesionalove premnozili na dalnicich a zkolabovala doprava v pulce Strednich Cech a Praze, tak to jeste dorazili svym prasenim. Jak nabrali v nehybnejch kolonach brutalni zpozdeni, predjizdeli se jak jebli i pres minimalni rozdily v rychlosti a na zpetny spigly mrdali vic, nez je zdravo. Slusna hlina byla, kdyz desitky tech dementu nechteli cekat na zablokovany D8, tak proste pokracovaly levym pruhem, kde nemeli co delat, coz pak "ocenilo " par aut IZS, ktery ta uzka radoby ulicka mezi dvema LKW jiste potesila.
-> Syny 30.09.21 20:19:09: Třeba dneska (nebudem řešit, že v připojovacím pruhu zip reálně neplatí, ale dodržuje se)
Najel jsem do připojovacího pruhu - v něm přede mnou dvě osobní auta, v pravém pruhu tři kamiony vedle nás.
První osobák se zařadil mezi první kamion a druhý, druhý osobák se zařadil mezi druhý a třetí kamion... A já?
Já se měl (a řadil) za třetí kamion
Ideální ZIP, že? Přesně takhle má vypadat. Jenže jak jsem strčil čumák do mezery, tak za mnou vznikla skulinka - tou se protáhl osobák, fí před nás a kam se řadil? Myslíš že se řadil za auto, před který jsem se řadil já?
A když má souprava 18m, já dalších 10m - nikdy to nenačasujem dokonale, abych pravou stranou lízal mizející čáru doleva a vždy přede mnou bude nějaká mezera...
Každopádně zip v prdeli
-> Syny 30.09.21 20:22:30: Jestli nevidíš ten rozdíl... Co ti na to říct?
Najel jsem do připojovacího pruhu - v něm přede mnou dvě osobní auta, v pravém pruhu tři kamiony vedle nás.
První osobák se zařadil mezi první kamion a druhý, druhý osobák se zařadil mezi druhý a třetí kamion... A já?
Já se měl (a řadil) za třetí kamion
Ideální ZIP, že? Přesně takhle má vypadat. Jenže jak jsem strčil čumák do mezery, tak za mnou vznikla skulinka - tou se protáhl osobák, fí před nás a kam se řadil? Myslíš že se řadil za auto, před který jsem se řadil já?
A když má souprava 18m, já dalších 10m - nikdy to nenačasujem dokonale, abych pravou stranou lízal mizející čáru doleva a vždy přede mnou bude nějaká mezera...
Každopádně zip v prdeli
-> Syny 30.09.21 20:22:30: Jestli nevidíš ten rozdíl... Co ti na to říct?
-> David29 30.09.21 20:13:58: Tak zrovna ty usekovky na I/3 pro pravovernyho pyrata zas takovou komplikaci nepredstavujou, protoze strejcove v pravym sbiraj kladny body jizdou 75-80, takze tim plusminus kilem GPS je clovek v klidu odbavi :-) Pripadne se na par vterin zaspeeduje a protoze se pred tim jelo desitky vterin pod limitem, tak se to "vsakne ".
-> David29 30.09.21 20:13:58: Pokud tedy dle tebe zakaz predjizdeni pomuze plynulosti dopravy, tak nevim proc ses tady rozciloval nad zvazovanym plosnym zakazem predjizdeni kamionu na dalnici.
-> David29: Tak znova, pokud je jeden pruh prazdnej a druhej nastosovanej (jak se to rado deje), tak abych dojel ke zuzeni musim jet rychleji nez pruh plnej. Pokud bych jel soubezne s kolonou, tak ji rozhodne nezkratim a budu jako ti blbci, co blokujou schvalne pruh, aby je nahodou nekdo "nepredjel" tim, ze chce dojet prazdnym pruhem az k mistu zuzeni a zipovat az tam.
Inspirovalo mě to, a udělal jsem z toho příspěvek na sociální sitě.
V klidu - skutečný význam B21a zná evidetně málokdo a dle většiny je to totální píčovina. Leč objevil se jeden komentář - a to je totiž přesně ono
Jezdím pravidelně trasu Praha / Jindřichův Hradec. Nedávno před Benešovem na I/3 přidali v místě kde jsou dva pruhy úsekové měření. Sám jsem nejdřív nadával jakej to má smysl, ale překvapilo mě o kolik se tam zvedla plynulost provozu právě jen díky tomu, že tam je fakticky znemožněno předjíždění aniž by člověk riskoval flastr. Takže ti co píšou že podobná kombinace nedává smysl tak za mě rozhodně dává
V klidu - skutečný význam B21a zná evidetně málokdo a dle většiny je to totální píčovina. Leč objevil se jeden komentář - a to je totiž přesně ono
Jezdím pravidelně trasu Praha / Jindřichův Hradec. Nedávno před Benešovem na I/3 přidali v místě kde jsou dva pruhy úsekové měření. Sám jsem nejdřív nadával jakej to má smysl, ale překvapilo mě o kolik se tam zvedla plynulost provozu právě jen díky tomu, že tam je fakticky znemožněno předjíždění aniž by člověk riskoval flastr. Takže ti co píšou že podobná kombinace nedává smysl tak za mě rozhodně dává
Logicky, pokud je jeden z pruhu prazdnejsi, musis jet rychleji nez pruh vedle, aby ses dostal ke zuzeni.
Na tenhle nesmysl jsi přišel jak? Nemusíš.
Kde je právě napsáno, že musíš jet rychleji? Můžeš jet přece stejně rychle jako ten pruh vedle - a na konci se zařadit.
A kdyby zipování probíhalo jak má - tak pojedou oba pruhy +/- stejně (ted z toho vynechám problematiku 18m kamionů)
Jenže se reálně děje to, že na konci se auta STŘÍDAVĚ zařadí a co udělaj ti za nima?
Místo toho aby drželi pozici a na konci se zařadili a dodrželi střídavost - tak dupnou na plyn a řaděj se mezi auta, co se už zařadili - což za a) nemá se zipem už nic společného a za b) to zasekává pr.běžný pruh
A tohle má právě ta značka odbourat
Pochopitelně význam to má v posledních metrech, ne v úseku 2km před omezením
-> Borderer: To si jed - ale máš to za 7b. A že se určitě na to objeví akce
Na tenhle nesmysl jsi přišel jak? Nemusíš.
Kde je právě napsáno, že musíš jet rychleji? Můžeš jet přece stejně rychle jako ten pruh vedle - a na konci se zařadit.
A kdyby zipování probíhalo jak má - tak pojedou oba pruhy +/- stejně (ted z toho vynechám problematiku 18m kamionů)
Jenže se reálně děje to, že na konci se auta STŘÍDAVĚ zařadí a co udělaj ti za nima?
Místo toho aby drželi pozici a na konci se zařadili a dodrželi střídavost - tak dupnou na plyn a řaděj se mezi auta, co se už zařadili - což za a) nemá se zipem už nic společného a za b) to zasekává pr.běžný pruh
A tohle má právě ta značka odbourat
Pochopitelně význam to má v posledních metrech, ne v úseku 2km před omezením
-> Borderer: To si jed - ale máš to za 7b. A že se určitě na to objeví akce
-> David29 30.09.21 12:29:47: Jo, mas pravdu, ten dodatek o zakazu rychlejsi jizdy, nez ostatni pruhy, tam je, takze v pripadnym spravnim rizeni by se musel vytahnout jinej kalibr :-)
V pripade jednoho stojiciho pruhu nych to videl na to, ze stojici vozidla dlenzakona nepredjizdime, alebrz objizdime.
V pripade jednoho stojiciho pruhu nych to videl na to, ze stojici vozidla dlenzakona nepredjizdime, alebrz objizdime.
-> David29: Já myslim, že si nerozumíte. Když jsou lidi idioti a hrotěj to do pravýho přesto, že je levej pruh ještě 300 metrů volnej, tak fakt nepojedu krokem až na konec, abych náhodou jakože nikoho nepředjel. Prostě to povalim na konec, kde zabrzdím a zařadím se zrovna tam, kam to vyjde.
-> Syny 30.09.21 12:45:24: vybrzdeni je prasecina, staci dat nohu z plynu a at se posere :)

-> David29: Logicky, pokud je jeden z pruhu prazdnejsi, musis jet rychleji nez pruh vedle, aby ses dostal ke zuzeni.
Jinak k tomu zipu - zrovna nedavno jsem se na dalnici dostal do zuzeni, kde se levej musel zazipovat doprava. Zrovna kdyz byla rada na me, tak v pravem jel kamion na kterej byl snad na 10cm nalepenej druhej kamion a uplne stejne za nim treti. Takze jsem musel pockat, az projedou 3 kamiony. Ctvrtej chtel asi udelat to same, ale tomu tam na fera vjelo auto co bylo asi o 3 auta zamnou. To kamionak nejak nedal a zacal tam troubit jak kokos, takze manik v osobaku zabrzdil, vyfakoval ho z okynka a nas co mel pred sebou pustil
Vzorove chovani od profiku... Fakt chapu ty, kteri takove debily pak vybrzdi. Ne ze bych tvrdil, ze to tak je spravne, ale chapu to.
Jinak k tomu zipu - zrovna nedavno jsem se na dalnici dostal do zuzeni, kde se levej musel zazipovat doprava. Zrovna kdyz byla rada na me, tak v pravem jel kamion na kterej byl snad na 10cm nalepenej druhej kamion a uplne stejne za nim treti. Takze jsem musel pockat, az projedou 3 kamiony. Ctvrtej chtel asi udelat to same, ale tomu tam na fera vjelo auto co bylo asi o 3 auta zamnou. To kamionak nejak nedal a zacal tam troubit jak kokos, takze manik v osobaku zabrzdil, vyfakoval ho z okynka a nas co mel pred sebou pustil

-> King: Přečti si definici značky B21
Je to to tom, že vozidla nesmí jet v jednom z pruhů rychleji, než vozidla v druhém pruhu - že se nejedná o předjíždění ale o jízdu v jízdních pruzích dle §12 je naprosto irelevantní
V čem nemám jasno je fakt, jak se člověk má chovat v moment, pokud v jednom pruhu vozidla stojí
-> Syny: Ano, jet nakonec je v pořádku.
Ovšem ne stylem plyn na podlaze, ignorujíc rychlost těch vedle a pak se tam cpát.
Když chceš zipovat PLYNULE, děláš co? Krom udržování rozestupu "na auto" srovnáš rychlost s vedlejším pruhem.
Tyhle dvě věci chápe málokdo.
Je to to tom, že vozidla nesmí jet v jednom z pruhů rychleji, než vozidla v druhém pruhu - že se nejedná o předjíždění ale o jízdu v jízdních pruzích dle §12 je naprosto irelevantní
V čem nemám jasno je fakt, jak se člověk má chovat v moment, pokud v jednom pruhu vozidla stojí
-> Syny: Ano, jet nakonec je v pořádku.
Ovšem ne stylem plyn na podlaze, ignorujíc rychlost těch vedle a pak se tam cpát.
Když chceš zipovat PLYNULE, děláš co? Krom udržování rozestupu "na auto" srovnáš rychlost s vedlejším pruhem.
Tyhle dvě věci chápe málokdo.
-> Syny 30.09.21 08:35:05: nějak jsem neměl chuť se do tyhle diskuze s Davidem poustet

-> David29: A co je prosim spatneho jet pruhem, ktery konci, "az nadoraz" a pak zipovat? Nemelo by to tak prave byt? To jen par lopat a psychicky slabsich jedincu to nedava, blokujou ten pruh apod.
-> David29 28.09.21 11:34:37: Jenim ciste teoreticky - predjizdeni je ukon, kdy se zbavim auta v pruhu pred sebou tim, ze zmenim pruh a po minuti pomalejsiho auta se zase zaradim do puvodniho pruhu. Pokud v pravym jede tvuj mix a provoz v levym je aktualne rychlejsi, nejedna se o predjizdeni - maximalne by se moh nekdo tocit na moznym prekroceni povoleny rychlosti nebo jizde v pruzich, ale jinak ma ten zakaz predjizdeni spis jenom psychologickej efekt.
Na Plzenšku to používaj rádi...
A nevím proč nesmysl. Naopak - mělo by to bejt před každým omezením. Protože jen tak může bejt zipování plynulý a funkční.
Každej totiž jinak valí do levýho na doraz, následně se tam švichni cpou, ti vpravo musej brzdit... A dyt to znáte.
Takhle na úrovni značky musí srovant rychlost s vozidlem v druhém pruhu (nesmí jet rychleji) a následně se zařadit
V tom městě to asi blbost je, tuplem když je to místo kde to často stojí díky nečemu, co je před omezením (semafor apod)
A nevím proč nesmysl. Naopak - mělo by to bejt před každým omezením. Protože jen tak může bejt zipování plynulý a funkční.
Každej totiž jinak valí do levýho na doraz, následně se tam švichni cpou, ti vpravo musej brzdit... A dyt to znáte.
Takhle na úrovni značky musí srovant rychlost s vozidlem v druhém pruhu (nesmí jet rychleji) a následně se zařadit
V tom městě to asi blbost je, tuplem když je to místo kde to často stojí díky nečemu, co je před omezením (semafor apod)
-> Jumbo: Jo, u nas to tak pouzivaji i ve meste - a to mi prijde uz uplne jako nesmysl.
-> Jumbo: Mě na tom nepřijde nic divného, většinou je tam žlutá plná čára.
Vcera jsem jel z Brna ven na Svitavy, je tam oprava jednoho smeru, takze zuzeni dvou pruhu do jednoho a pak do protismeru a asi 400 metru pred zuzenim je znacka zakaz predjizdeni, coz mi prijde jako uplna blbost... Nejde o zakaz predjizdeni nakladaku, ani nad 3,5 tuny, ale klasicky zakaz predjizdeni... Uz jste to nekdy nekdo videl takhle pouzite?
Hm, měl jsem při vjezdu do podzemní garáže vystoupit a tlačit?
Ale zase tu v Itálii nemají problém s LPG v podzemí...
Ale zase tu v Itálii nemají problém s LPG v podzemí...

Napřed uzavřen levý pruh a následně pravý pruh převeden do levého
Není to nesmysl, je to kvůli ochraně pracujících
Není to nesmysl, je to kvůli ochraně pracujících
-> Bukaj: Souhlasím, v Pcích je takto nedoznačeno asi 70% přechodů pro chodce. Není ani třeba plískanice, stačí retardér nebo vlna na vozovce. Pozorovací úhel (z auta) metr nad zemí je mizerný. Jenže i setřená čára je pořád čára a dají se o to vést spory (viz třeba moje autoškola "najeďte si předkem až k hranici křižovatky! - A kde ta hranice je?" (značení setřené od náklaďáků). Hlavně máme nejvíc vysokých ostrůvku na 100 tisíc obyvatel. Úředník se ukájel tak, že rekord jsou dva vedle sebe asi 30m. Připomínám, že tudy jezdí i autobusy, vč. těch delších, je to často v zatáčkách. V zimě bude veselo.
Člověk musí holt koukat i po totemech pro chodce. Nevidím moc důvod pro výjimku z pravidla. Ano, je tam určitý rozpor místo pro přecházení a signály, které známe z přechodů pro chodce. Je to čára tak jako tak a jsek jsem se dozvěděl, v průseru bude řidič, i když mu někdo skočí pod kola mimo přechod/místo p.p. - což nechápu. Ale myslím, že svazující je zde ta "zvyklost" - když přechod, tak zebra, tak značka a navrch ještě semafor. Stačí jedno z toho, někde na netu se válí, že jsou přechody bez vodorovného značení se značkou jen pro řidiče. Ale z logiky věci vyplývá - vozidlo přijíždí po silnici, řidič sleduje značku, kdežto chodec přicházející k přechodu vidí jen a pouze zebru. Značky se ho příliš netýkají, zvlášť když vidí jejich odvrácenou stranu (občas bývá značka přechodu 5-10-15m před zebrou). No a pak je tu otázka, který semafor platí pro cyklistu na stezce, viz HK

Člověk musí holt koukat i po totemech pro chodce. Nevidím moc důvod pro výjimku z pravidla. Ano, je tam určitý rozpor místo pro přecházení a signály, které známe z přechodů pro chodce. Je to čára tak jako tak a jsek jsem se dozvěděl, v průseru bude řidič, i když mu někdo skočí pod kola mimo přechod/místo p.p. - což nechápu. Ale myslím, že svazující je zde ta "zvyklost" - když přechod, tak zebra, tak značka a navrch ještě semafor. Stačí jedno z toho, někde na netu se válí, že jsou přechody bez vodorovného značení se značkou jen pro řidiče. Ale z logiky věci vyplývá - vozidlo přijíždí po silnici, řidič sleduje značku, kdežto chodec přicházející k přechodu vidí jen a pouze zebru. Značky se ho příliš netýkají, zvlášť když vidí jejich odvrácenou stranu (občas bývá značka přechodu 5-10-15m před zebrou). No a pak je tu otázka, který semafor platí pro cyklistu na stezce, viz HK


-> bouchy: U přechodu označeného jen vodorovným značením bývá často problém s přehlédnutím značení, zvláště za deště, podzimních plískanic a zimních břeček.
To, co jsem popisoval, bylo opravdu vodorovně značeno jako "místo pro přecházení" (svislého značení jsem si z mého směru nevšiml, bylo to hned za křižovatkou tvaru kříže po odbočení doleva, takže pokud to bylo značeno, pravděpodobně před křižovatkou v přímém směru) a bylo to osazeno semaforem, jako přechod. Bylo to náměstí (nebo náves?) nějaké obce - asi jediná světelná křižovatka v té obci. Jel jsem po náměstí (klasické podlouhlé), které napříč křížila hlavní silnice. Na semaforu jsem odbočoval doleva na tu hlavní...
S tím odbočováním na zelenou (nejen šipku) a křížením se s chodci (jdoucími po přechodu též na zelenou) jsem z Prahy zvyklý, je to poměrně běžné, ale v popisovaném případě jsem si všiml jen vodorovného značení místa pro přecházení a vůbec mne nenapadlo, že by tam mohl být i semafor pro chodce (semaforu pro chodce jsem si všiml, až když jsem pátral po tom, proč to auto přede mnou tak prudce zastavilo).
Jak je to legislativně? Není ten semafor v rozporu s tím vodorovným značením? Já jedu na zelenou, chodec jde na zelenou, ale nejde po přechodu, kde jej nesmím ani omezit, ale po "místu k přecházení vozovky", kde: "chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy".
A to místo fakt byla poměrně malá obec, takže o nějaké "špičce" tam asi nemůže být řeč...
To, co jsem popisoval, bylo opravdu vodorovně značeno jako "místo pro přecházení" (svislého značení jsem si z mého směru nevšiml, bylo to hned za křižovatkou tvaru kříže po odbočení doleva, takže pokud to bylo značeno, pravděpodobně před křižovatkou v přímém směru) a bylo to osazeno semaforem, jako přechod. Bylo to náměstí (nebo náves?) nějaké obce - asi jediná světelná křižovatka v té obci. Jel jsem po náměstí (klasické podlouhlé), které napříč křížila hlavní silnice. Na semaforu jsem odbočoval doleva na tu hlavní...
S tím odbočováním na zelenou (nejen šipku) a křížením se s chodci (jdoucími po přechodu též na zelenou) jsem z Prahy zvyklý, je to poměrně běžné, ale v popisovaném případě jsem si všiml jen vodorovného značení místa pro přecházení a vůbec mne nenapadlo, že by tam mohl být i semafor pro chodce (semaforu pro chodce jsem si všiml, až když jsem pátral po tom, proč to auto přede mnou tak prudce zastavilo).

Jak je to legislativně? Není ten semafor v rozporu s tím vodorovným značením? Já jedu na zelenou, chodec jde na zelenou, ale nejde po přechodu, kde jej nesmím ani omezit, ale po "místu k přecházení vozovky", kde: "chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy".
A to místo fakt byla poměrně malá obec, takže o nějaké "špičce" tam asi nemůže být řeč...

-> Bukaj: Moc si to neumím představit, ale to je jedno. Teď mě někdo měl potřebu přesvědčovat, že pokud je na zemi značení V7a (přechod pro chodce) a na sloupku nic, nemám povinnost zastavit vozidlo, když je tam chodec. Samozřejmě bullshit, někdo exponoval svou neznalost hierarchie platnosti pravidel/značení. Pak je tu ovšem V7b, což je místo pro přecházení, tak jestli to nebylo v případě tvé situace toto. Pokud jim i tobě svítil semafor, pak je to celkem jasné, zastavit, je nadřazený. Byl by to zvláštní paskvil V7b + semafor, ale možná se tím chce řešit provoz mimo špičku - bez semaforu je z toho místo pro přecházení a tudíž ať si chodec počká. Bez svítících signálů to pak ani není křižovatka řízená sv. sígnály btw.
Ještě si dovolím vypíchnout pěkně zkurvené předpisy... ("u nás" zcela ojedinělá) šipka vpravo (S2, S3) tě na zelenou může poslat na přechod, kde jsou chodci na zelenou , dokonce i ta vlevo, pokud správně čtu. A nemusí na to být upozorněno (S4). V praxi se to vidí naštěstí vzácně. A totéž samozřejmě platí pro S5, kde chodci můžou jít taky, dokonce i auta zleva(!!). Tak jestli to nebylo to.
Ještě si dovolím vypíchnout pěkně zkurvené předpisy... ("u nás" zcela ojedinělá) šipka vpravo (S2, S3) tě na zelenou může poslat na přechod, kde jsou chodci na zelenou , dokonce i ta vlevo, pokud správně čtu. A nemusí na to být upozorněno (S4). V praxi se to vidí naštěstí vzácně. A totéž samozřejmě platí pro S5, kde chodci můžou jít taky, dokonce i auta zleva(!!). Tak jestli to nebylo to.
-> Syny: Jo takhle, aha
-> David29: Na zastavce, co je momentalne rozkopana, stavi jak MHD, tak i Student, FlixBus atd... Po dobu rekonstrukce je zastavka posunuta a evidentne jen pro MHD. Kapito?
-> Syny: Jo, u toho Baumaxu to je.
Ale tak to je snad logický, ne?
Kdyby to měl student agency, tak to řidiči asi ví ne? Navíc by tam nebyl totem s JŘ...
Ale tak to je snad logický, ne?

-> David29: Tak treba na te puvodni zastavce (ktera je ted u Baumaxu rozkopana) stavel i Student Agency a ostatni. Proto asi ten dodatek, ze to je jen pro MHD - tedy tam hlavne trolejbusy. Vis ty co je MHD? :)
Dneska v Plzni na Rokycánaksé autobusová zastávka - včetně žlutých křížů.
U svilsé značky co autobusovou zastávku označuje (nemyslím ten sloupej s jízdníma řádama) dodatková tabulka: "Pouze pro MHD"
Ty vole - jako pro koho jiného?
U svilsé značky co autobusovou zastávku označuje (nemyslím ten sloupej s jízdníma řádama) dodatková tabulka: "Pouze pro MHD"
Ty vole - jako pro koho jiného?

Jak je to s "místem pro přecházení vozovky", je-li osazeno semaforem jako přechod?
Je to nějak podloženo legislativně nebo to je nesmysl?
Letos na přelomu jaro/léto se mi v jednom městečku stalo (už přesně nevím, kde to bylo), že jsem při odbočování na světelné křižovatce doleva málem naboural do auta přede mnou, když jeho řidič náhle prudce zabrzdil uprostřed křižovatky, protože na "místě pro přecházení" vběhl do vozovky tatínek s kočárkem a dítětem se zmrzlinou (a pak šli straašně ppoommaalluu) - až když přešli jsem si všiml, že to "místo pro přecházení vozovky" bylo osazeno semaforem pro chodce a že měli zelenou
Kdyby to byl přechod, tak se nedivím, ale tohle mne překvapilo...
Je to nějak podloženo legislativně nebo to je nesmysl?
Letos na přelomu jaro/léto se mi v jednom městečku stalo (už přesně nevím, kde to bylo), že jsem při odbočování na světelné křižovatce doleva málem naboural do auta přede mnou, když jeho řidič náhle prudce zabrzdil uprostřed křižovatky, protože na "místě pro přecházení" vběhl do vozovky tatínek s kočárkem a dítětem se zmrzlinou (a pak šli straašně ppoommaalluu) - až když přešli jsem si všiml, že to "místo pro přecházení vozovky" bylo osazeno semaforem pro chodce a že měli zelenou

-> David29: Třeba v Příbrami jsou od 22:00 do 5:00 nebo 6:00 teď nevím přesně, zapnutý jen dva semafory, jeden z toho na hodně nepřehledný křižovatce, což chápu, ale oba dva jsou nastavený, tak aby skočila červená když se blíží auto a tím ho donutila zastavit.
-> David29: Ona stačí pribram, kde ještě nejsou dodatky u B4 s 3.5t takže do jedny ulice z jedný stany je cedule zákaz nákladních aut a z druhé zákaz na 3.5t…
-> Mr._Nosferatu: Prej jo, já ji i zkoušel.
Ale ono to objíždí i zákazy, do kterých můžu (protože DO) - a táhne tě to mezi baráčky
Podle toho jet nechceš
A navigace není všechno, v první řadě tu máme dopravní značení... Ale když se to dělá nesystémově, každej kraj v tom má jinou logiku a pravidla, tak je to pak těžký.
Ale ono to objíždí i zákazy, do kterých můžu (protože DO) - a táhne tě to mezi baráčky

A navigace není všechno, v první řadě tu máme dopravní značení... Ale když se to dělá nesystémově, každej kraj v tom má jinou logiku a pravidla, tak je to pak těžký.
-> David29: To neexistuje navigace pro kamiony co tohle zná a ví kde je jaký omezení ?
Kdesi se řešil jeden zákaz, v obci kousek od elektrárny. Byla tam tabulka "Mimo dopravní obsluhy". Takže kdo jel do elektrárny, jezdil tudy - protože obsluha.
Ale ne - básník tím chtěl říct, že to je mimo DO obce a kdo jede za obec (tj. do elektrárny), má jet jinudy.
A jinde se zase dozvím, že třeba jiná cesta tam nevede, a tím zákazem můžu když tam jedu - ale jak bych takový věci měl vědět, fakt nevím
Ale ne - básník tím chtěl říct, že to je mimo DO obce a kdo jede za obec (tj. do elektrárny), má jet jinudy.
A jinde se zase dozvím, že třeba jiná cesta tam nevede, a tím zákazem můžu když tam jedu - ale jak bych takový věci měl vědět, fakt nevím

-> Syny: Pokud ta značka je až před tou obcí - tak to je jasný (no, a ani to nemusí. Ona obec může chtít, aby se do jejich obce jezdilo jinudy)
Ale ona si tu značku dá klidně obec před tou obcí kam jedu - a jak mám vědět rozsah kam až to platí, to netuším.
Takže sice vidím zákaz - ale co tím básník chce říct, nemám tušení. Někdy si to jde domyslet, někdy to ví "místní" a tak. Ale když mě tam někdo vystřelí, tak jsem rád že trefím to místo, natož abych věděl takový věci
Ale ona si tu značku dá klidně obec před tou obcí kam jedu - a jak mám vědět rozsah kam až to platí, to netuším.
Takže sice vidím zákaz - ale co tím básník chce říct, nemám tušení. Někdy si to jde domyslet, někdy to ví "místní" a tak. Ale když mě tam někdo vystřelí, tak jsem rád že trefím to místo, natož abych věděl takový věci
-> David29: Kdyz jedes k nekomu do obce, tak nejsi prece tranzit, ne?
-> Syny: A je to úplnej zákaz, nebo ne?
Mě by zajímalo, jak tam třeba dostaneš beton, až budeš přistavovat...
On je tranzit a tranzit... U Říčan je taky zákaz nad 12t, mimo Tranzit. Ale kdybych se o to víc nezajímal, nemám tušení, kam až sahá... A když to tam neznáš, nemáš jak si něco takovýho zjistit - no a když tam někam jedeš, tak prostě jedeš.
Když mě ted naloží a pošlou za tebou - nebudu tušit, jestli tím zákezm můžu jet nebo ne. Ale pojedu, protože vím že tam budeš nedočkavě čekat, až budu ve vratech
Mě by zajímalo, jak tam třeba dostaneš beton, až budeš přistavovat...

On je tranzit a tranzit... U Říčan je taky zákaz nad 12t, mimo Tranzit. Ale kdybych se o to víc nezajímal, nemám tušení, kam až sahá... A když to tam neznáš, nemáš jak si něco takovýho zjistit - no a když tam někam jedeš, tak prostě jedeš.
Když mě ted naloží a pošlou za tebou - nebudu tušit, jestli tím zákezm můžu jet nebo ne. Ale pojedu, protože vím že tam budeš nedočkavě čekat, až budu ve vratech

-> David29: Jsou tu ruzny vyrobni podniky a haly, takze je na cely sidliste zona se zakazem nad 3,5t. Ale jelikoz znacka momentalne stejne neni na vsech vjezdech, tak jako by zona nebyla... Jinak obec cela ma zakaz vjezdu nad 12t pro tranzit, pac to tu byl samej kamion co se vyhybal dalnici. Ale jelikoz to stejne nikdo nehlida, tak to maj profici dost kdesi.
-> Syny: Studie, dopravní experti... Co na to říct.
Hlavně tam dát zákaz nad 3,5t - vono tam tudy si zkracují kamiony cestu do Madarska?
Hlavně tam dát zákaz nad 3,5t - vono tam tudy si zkracují kamiony cestu do Madarska?
Mesto nedavno provedlo upgrade dopravniho znaceni. Nechalo si udelat studii, kde vsude co a jak upravit. Takze vznikly zony, kdy se pri vjezdu projede znacka, ale pri vyjizdeni uz ne, ulice vedouci do zony (rychlost a zakaz vjezdu nad 3,5t), kde znacky vubec nejsou (cimz tedy cela zona pada). Krizovatka, kde je na jedne vetvi hlavni, na druhe stopka a na treti nic. Ale todle je nejvic 

-> 1560: Já si ale myslím, že tím to skončí.
Ono když ouředník zjistí takovou chybu a nedokáže to nijak obhájit, tak dále nereaguje a tváří se, že jako by mu nikdo nepsal
Ono když ouředník zjistí takovou chybu a nedokáže to nijak obhájit, tak dále nereaguje a tváří se, že jako by mu nikdo nepsal
-> David29: to je asi poprvé co slyším, že se podobným námětem někdo zabývá
Já třeba začal aktivně řešit tenhle zákaz - reálně není možné tu ČS nijak zásobovat a celé to je o tom, že řidiči to prostě porušují a jedou tam
Ono to má teda šírší dopad - ona je totiž zavřená jedna sil. l třídy - a tudy by se to objíždělo. Což je za prvé problém kapacitně, a za druhé je to zastavěná oblast. Takže objíždka pro vozidla nad 12t je vedena mimo Prahu a na dálnici... Což chápu a nic nenamítám.
Ovšem tím zcela odřízli dopravní obsluhu, která jede z jedné MČ do druhé MČ - reálně by museli místo 5km ujet asi 30km a přes tenhle zákaz se vracet, ale z druhé strany - což je totální nesmysl, když tam stejně pojedou jen z druhé strany
Navíc musej už přes tak ucpanou Uhříněves, která ted trpí.
Navrhnul jsem i kombinaci značení, aby tudy nejezdil tranzit a zároven nebyla vyloučena dopravní obsluha....
Zaznamenal jsem, že mnou oslovené osoby do přeposlali kamsi na magistrát a někomu od PČR...
Ono to má teda šírší dopad - ona je totiž zavřená jedna sil. l třídy - a tudy by se to objíždělo. Což je za prvé problém kapacitně, a za druhé je to zastavěná oblast. Takže objíždka pro vozidla nad 12t je vedena mimo Prahu a na dálnici... Což chápu a nic nenamítám.
Ovšem tím zcela odřízli dopravní obsluhu, která jede z jedné MČ do druhé MČ - reálně by museli místo 5km ujet asi 30km a přes tenhle zákaz se vracet, ale z druhé strany - což je totální nesmysl, když tam stejně pojedou jen z druhé strany

Navrhnul jsem i kombinaci značení, aby tudy nejezdil tranzit a zároven nebyla vyloučena dopravní obsluha....
Zaznamenal jsem, že mnou oslovené osoby do přeposlali kamsi na magistrát a někomu od PČR...