Nesmyslné dopravní značení

prohledat
1317 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 10.04.2011 do 22.09.2023, založil/a Enggik
řadit dle data
05:48:27
03.05.2019
David29
Taková perlička, jak jsme se bavili ohledně značení okolo staveb.



Minulý rok byly rozkopané Říčany. Mělo to víc etap. Díky tomu tam byly kolony.

Jednu z těch etap dokončila stavební firma dřív (1 - 2 dny, nebo tak něco), zbalili si sakypaky a řekli, že omezení můžou stáhnout.

No, a starosta (takovej debílek, kdo to město zná, ví) prohlásil že ne, že se to tam nechá - jen at si tam ty auta stojej, když tam tudy projížděj





Já jenom, že za značení opravdu stavební firmy nemůžou
08:41:47
25.04.2019
bouchy
Opodstatněný případy bych řešil programovatelnou značkou - pokud jde o řád, ale zároveň jen minimum času platnosti - jinak je to rutina, kterou většina ignoruje. Zde by mělo smysl připlatit nějakou ticku za proměnnou značku. Nějaký dálkový řízení, že se přiblíží autobus a něco se někde nastaví, je utopie, já vim.
13:24:58
24.04.2019
Tomaso435
-> Nwkt 22.04.19 23:46:22: něco podobnýho je na praděd... tam si mužeš takhle udělat prdel z autobusáka že pojedeš tak pomalu že jemu to zastaví a na celý odpoledne je tam silnice bloklá 3
07:03:34
24.04.2019
Enggik
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Z tohohle důvodu to bylo v těch Bohnicích 4 Je tam úzká silnice, tak aby autobus mohl v klidu projet, a nepotkal se tam s někým. Ale těch časů tam bylo více, protože na konci té ulice byla jedna zastávka, točna kde se otočil, a jel zpět 3 3
21:57:47
23.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Neni to na nějakym úzkym místě, aby se tam proti sobě neštosovaly autobusy s něčim dalším? :-)
20:22:28
23.04.2019
StepaNoFUN
-> Nwkt 22.04.19 23:46:22: Zvláštní... Vypadá to na vjezd na nějakej autobusák, kde chtěj odbourat konkurenci, která jim tam jezdila. :-D Ale já tam jet s autobusem, tak tam vjedu i ve zmíněný hodiny. :-D Protože ten poslední řádek považuju za podpis toho, kdo tu tabulku vydal. :-D

Je to napsaný stylem "Neplatí pro autobusy" a podpis "ČSAD Liberec".
19:07:56
23.04.2019
bouchy
-> Nwkt: Dobrej kentus, i když tohle ještě jde, jak tu zaznělo, tak někdo v Praze (kolem letiště?) bylo něco podobnýho vetknutý ve značce IP16 neboli organizace pruhů, takže to celý bylo ještě o např 30% menší...

Co mi vadí, je myšlení českýho pepíka... on totiž cizinec není zvědav na zkratky/slova českýho pepíka. Ne že by se to trochu (jako obava z velkýho průseru) nezměnilo (občas jsou výstrahy i anglicky) a ne že by např. německý dodatky taky byly občas srozumitelný (českýmu pepíkovi)... c8.alamy.com/comp/.../for est-of-traffic-signs-hambu rg-hamburg-germany-DGKX7B. jpg
upraveno 1x, naposled 23.04.2019 19:08:13
18:27:19
23.04.2019
Syny
-> Nwkt 22.04.19 23:46:22: Tydle znacky s pul kilometrovejma dodatkovejma tabulkama nechapu. Nechapu kdy to jako mam studovat? Za jizdy a nevenovat se rizeni? Nebo u znacky zastavit a studovat to? U starsich aut bez hodin jeste lovit telefon a dostat pokutu, za drzeni telefonu v ruce? 3 Nechapu, ze todle nekdo povoli...
10:57:37
23.04.2019
Enggik
-> Nwkt 22.04.19 23:46:22: Stejná byla/je i v Praze Bohnicích 3 Jen tam těch časů bylo tuším o něco víc.
00:04:07
23.04.2019
Nwkt
-> David29: Blbý bude, až změní jízdní řády 3
00:03:03
23.04.2019
David29
-> Nwkt: A během toho studování a koukání na hodiny přijede za tebou autobusák, a strašně tě vytroubí 3
23:46:22
22.04.2019
Nwkt
11:59:46
31.03.2019
Tomaso435
v loni tady od zámrsku na chrudim dělali někd od unora asfaltku... v dubnu to bylo hotový a v červnu ji dělaly znova pač tam byly koleje jako kráva 3
11:00:54
31.03.2019
David29
-> Luky: Mám dojem, že někde je to obráceně - dva pruhy z betonu a odstavnej z asfaltu. Nevím kde, ale viděl jsem to.

Beton musí mít diletaci, která se dá utěsnit - takže by stačila utěsněná spára mezi betonem a asflatem..? Třeba. Ale nevěřím, že by to nešlo - jen by to prostě bylo dražší a technologicky náročnější.



-> Vojťas: Jo, to je přesně ono.

ŘSD ráno držkuje na přetížené kamiony. Ale těch není většina a prostě asflat se kurví i pod prázdnejma autobusama, natož pod kamionem kde jsou větší tlaky na nápravu a těch náprav je víc za sebou (tj. víc tepla = větší deformace).



-> bouchy: Tedka právě mění i podklad na štěrboholské spojce. Omezení a komplikace na půl roku - jsem zvědavej, jak dlouho to tam vydrží
10:06:08
31.03.2019
bouchy
-> David29: Má to i druhou stranu mince - namrzání v zimě. Proto se i některý mosty na jinak betonových dálnicích dělají alfaltové. Jestliže není jen jeden druh betonu, není ani jen jeden druh asfaltu (směsi, nebo jak to nazývaj). V tom případě by musela bejt betonová většina center měst, kde není obchvat, nebo i ty obchvaty. Beru to tak, že beton sice vydrží (nebo taky ne - D11, D1 před Ostravou), ale pak je celý svršek na totální rekonstrukci viz D1. Něco jako frézování se moc nedá, ostatně beton nedokáže udržet tak tenkou vrstvu jako asfalt (drží skoro jen mechanicky). Kolejím se dá pomoct odfrézováním "přetečených" bochníků asfaltu. Nevim na jak dlouho, vzhledem k porušení celistvý povrchový vrstvy vytvořený během stavby. Co mě sere je, že když je v asfaltu lochna jak kráva, tak těm debilním silničářům nedojde, že je potřeba to místo pořádně podbít, ne to jen odfrézovat a nadvakrát zamatlat asfaltem. Zcela typicky v jízdní dráze atd. Ta díra má nějakej původ a často jde hodně hluboko (pokud ne přímo do nějakýho lunkru, kanálu...) To samý jako "utržený" nejen krajnice, ale celý (půlky) pruhů např. v zatáčkách. Osobák asi OK, ale náklaďák to může klíďo vyhodit. Někde už na to přišli a po nehodách to podbili betonem, nebo takovým tím kamením v pletivu, ale jinde jen udělali flik přes trhlinu - to stačí. V našem městě jako v jediným co znám vyznávají jedinou pravdu: Zastávky zásadně v kostkách - autobusáci vědí, co to je letět přes 15 cm hlubokou díru na rozhraní asfalt x kostky. Akorát tam, kde bydleli papaláši, byl beton. Level 1 - kostky ve štěrku - level 2 - kostky přematlaný nějakým stěrkovým betonem. No co, aspoň se dá tvrdit, jak se pracuje a opravuje.
09:23:22
31.03.2019
Luky
-> David29 31.03.19 08:12:24: a bylo by to technicky možný? Roztažnost, boční navazování vrstev apod?
08:46:00
31.03.2019
Vojťas
-> David29: loni tady delali silnici v jedny vesnici pred Hradcem smerem od moravy, byly tam semafory, delali vzdycky jeden pruh komplet, pak druhej. A jak tam furt staly ty kamiony tak pred semaforama koleje doliky jak krava 3 tak ze po oprave to vypadalo asi tak ze bezne nahovno cesta, pak totalne nahovno kvuli tem dolikum a pak pekna nova silnice...
08:12:24
31.03.2019
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Asi jo...



Okruh, D1 - super. Ty jsou z betonu. Ale na jižní spojce, kde je relativně novej povrch, tam jsou koleje to je strašný. Betonovej povrch je dražší, ale prostě vydrží. Stačilo by z betonu udělat jenom pravej pruh



Samej odborník, ale tohle je prostě nenapadne
19:22:17
30.03.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Protože se někdo zas napakuje, ne? :-) Lepší, když se to bude dělat co dva roky...
19:13:20
30.03.2019
David29
Trošku off...



Ale nechápu, jakým stylem se přemýšlí ohledně silnic.



Jak můžou dát do míst kde je silný kamionový tranzit, tuplem stojící, jenom asfalt? Za chvíli jsou v tom koleje, a stojí ten povrch za vyliždíru.



Betonová silnice je sice dražší, ale v tomhle bezkonkurenční. Vydrží déle, než pár měsíců
21:16:00
12.03.2019
David29
-> Enggik: Hele u zrcadel jsem něco takovýho asi ani nespozoroval. A co se týká zrcadel, tak spíš považuju za chybu, že u značky není nějaká poznámka o zrcadle.

Kolikrát člověk neví kam dřív koukat, a ještě hledat jestli náhodou tam není zrcadlo...



Jinak jak říkáš, vše nastavuje podle osobáků. Co vid, odborníkovi na stole se služební Fabií to vychází, tak je to cajk...

Dopravní značení Praha - debilita se vzmáhá!
20:37:44
12.03.2019
Enggik
-> David29 11.03.19 18:27:24: Já nepochopím ani ty dopravní značky. Někdy mi to v těch křižovatkách přijde spíš jak naschvál. A výbornej na to byl nedávno nájezd na D8 u Zdib, směrem na Ústí, ještě když tam bylo zúžení a najíždělo se přes STOPku. Buď člověk musel zastavit 20m před čárou, jinak mu vadila ve výhledu cedule označující sjezd, jenže to než se rozjedeš, tak mezera je pryč 3 3 , a nebo to strčit až lehce za čáru, takže zas člověk čekal, kdy mu někdo lízne roh kabiny. Výborná situace.



A ještě mě taky občas udivuje nastavení zrcedel v nepřehlednej křižovatkách, nebo úsecích. Ty jsou na 90% nastavený na výhled z osobáku. Ale z náklaďáku (kterej by ten rozhled potřeboval spíš) tam ve většině případů je vidět až v okamžiku, kdy už je pozdě 3 3
19:19:25
11.03.2019
David29
-> Jarda: 3
19:09:59
11.03.2019
David29
-> saskyn2: To je tak jediný, ale osobákem určitě ne
19:01:00
11.03.2019
saskyn2
-> David29 11.03.19 17:50:41: Ty ne, ale někdo na babetě možná jo.
18:27:24
11.03.2019
David29
-> bouchy: Kdepak, ta vede normálně dál a za mnou je křižovatka dál. Jako jestli by se to týkalo tý asfaltky, tam je to tu pořád oprávněně, protože nevím kam jinam bych měl jet 3



Kdyby jenom stromy - ale reklamní bilbordy, nebo jen cedule jsou takhle ichtylsky umístěný běžně. Dopravní značku pochopím, ale ne ceduli "otočte se 50m a kupte si koupelnu" 3
18:08:21
11.03.2019
bouchy
-> David29: Netýká se to tý asfaltky?

Výhled nahovno no...ale nic neobvyklýho a z osobáku často horší. Spíš až se to rozroste, tak to budou česat korbou.
18:04:57
11.03.2019
Star LC20
-> David29: luxusní výhled 40 to je shit, no
17:52:36
11.03.2019
castrol
-> David29: ale ked ta tam zavedie navigacia tak sa tade prejst da 3
17:51:33
11.03.2019
David29
Jo, není nad stromy podel silnic... To je pak hned výhled... Ted ještě jakžtakž, ale až to zaroste?
zvětšit Nesmyslné dopravní značení  - obrázek od David29 vložen 11.03.2019 17:51:33
upraveno 1x, naposled 11.03.2019 17:51:56
17:50:41
11.03.2019
David29
No nevím, ale asi bych tam nejel, ani kdyby tam ta značka nebyla 3
zvětšit Nesmyslné dopravní značení  - obrázek od David29 vložen 11.03.2019 17:50:41
15:03:55
27.02.2019
David29
-> Syny: Takže když chci auto hned u terminálu, bude mě to po dovče stát jen 4tkč 1
13:56:02
27.02.2019
Jumbo
-> Syny: Já jsem dneska v Rajchu a až teď jsem si zapl notebook, tak k tomu jsem se ještě nedostal... 4
13:50:57
27.02.2019
Jumbo
-> Syny: Taky zajímavý zvrat... Jak to víš tak jistě?
13:48:39
27.02.2019
Syny
-> Jumbo: Ani ne, stalo ho to jen neco pres 4ku a ten zamestnanec co to tam vylepil dostal pojeb a srazku ze mzdy...
13:46:16
27.02.2019
Jumbo
-> Milan 136: To bude hodně drahá dovolená...
08:55:13
27.02.2019
Milan 136
08:13:37
19.02.2019
Luky
-> bouchy: neřešíme přeci kdy se řadit do odbočovacího. Řešíme kdy vyjet z pruhu který přestává být průběžný. Tedy přesně opačný směr 4
06:47:39
19.02.2019
bouchy
-> Luky: Řešeno je tam odbočování, ne předjíždění. Do odbočováku prostě co nejdřívě (vynechám případy, kdy tudy někdo předjíždí).
18:31:01
18.02.2019
Bukaj
-> Luky: Tam, kde z D1 odbočuje jeden pruh na Budějice jedu v pravém a někde mezi první a druhou značkou se řadím do "prostředního" (průběžného) směr Brno. Ale tam to není moc potřeba řešit, protože tam nejsou kolony, takže se tam vždy dá nějak rozumně zařadit dle okolností (i když někteří v tom prostředním jedou už od Prahy a pravý je volný 3).

Ale v tom mnou uváděném příkladu ty kolony jsou a rád bych věděl, jestli mám poslušně jet v koloně v pravém, nebo by bylo správné užít volného pruhu a zařadit se do kolony až někde (kde?) dál...4
16:27:14
18.02.2019
Luky
-> bouchy: kdy je to "včas"? Pokud nepředjíždíš, máš jet v pravým, ledaže levý chceš použít k odbočení. Z toho mi vyplývá, že se to má tak nějak řadit "co nejpozději".

-> Bukaj: spíš nehrozí, ale jsou to první příklady co mě napadly, kde jeden z pruhů přestává být průběžný, aniž by v něm stál bagr
15:01:55
18.02.2019
bouchy
-> Vojťas:
LEGENDÁRNÍ KUŘECÍ ČTVRTKY - DNES JE ČTVRTEK
1:11 3 5
14:58:14
18.02.2019
Vojťas
Neni to asi nesmyslny, ale pobavilo.
zvětšit Nesmyslné dopravní značení  - obrázek od Vojťas vložen 18.02.2019 14:58:14
upraveno 1x, naposled 18.02.2019 14:58:28
14:53:46
18.02.2019
bouchy
-> Bukaj: To vypadá na autobahn style...no holt se to tam asi ucpává, ale žejo...nevim jak připojováky (dýlka), ale on každej nemá raketu při najíždění..
14:02:00
18.02.2019
Bukaj
-> Luky: Nojo, ale tady na těch místech snad nikdy nejsou kolony, kde by bylo potřeba zipovat, ne? Nebo alespoň nevidím důvod, kde by se tam měl tvořit "špunt".

Kdežto na tom nájezdu z okruhu na D1 u Modletic je to právě klasickej "bottleneck" - ten odbočovací na Říčany věčně stojí, protože jsou tam za sebou dva kruháče a k tomu logistické centrum, navíc GEIS a DPD, takže ve všední dny je tam téměř pořád kolona.

Ještě ke všemu ten pruh rovně na D1 je tam úplně zbytečně a používají ho jenom občas kamiony, jedoucí z okruhu na D1, protože je pozvolnější, než oficiální nájezd z okruhu na D1 (který podjíždí sjezd z D1 z Prahy na Říčany) a má jednak prudší zatáčku a následně prudší stoupání...

Kdyby bylo po mém, tak ten pruh rovně zruším (betony), fungoval by tam úplně normální zip a kdyby tam najel nějaký zbloudilý kamion, který potřebuje na D1, tak se může přes kruháč otočit a bez problémů najet. Takhle tam vzniká jen spousta nevraživosti mezi řidiči...
13:50:50
18.02.2019
bouchy
-> Luky: U obojího se včas řadit, kam chci. On se spěchač neposere, zatímco mě by mohlo špatné odbočení stát celkem dost času...hlavně v prvním případě, tam zcela chybí vodorovná nápověda (PLZ, PHA, LIP,...) - to je moc prima věc.

U toho druhýho si myslím zaplout doprava klidně ještě dřív - je psáno "vozidlo se musí řadit do směru, kam směřuje, co nejdříve" konkrétně §21 odst. 4 361/2000. V tomto případě se 3 průběžné mění na 2+1 odb. na základě svislých značek, soudim. Upozorní tě na to i jiná přerušovaná čára (spolehnout se na to nejde, např Opatovice - Praha, tam je to dost na knop) V2b místo V2a,..
upraveno 2x, naposled 18.02.2019 13:55:55
13:31:06
18.02.2019
Luky
-> bouchy 18.02.19 13:12:35: jo tady je to logický, to ani klasický průběžný pruh není.



Já mluvil spíš o tomhle www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sQeQx7Ur a-qaQp89do43EtA!2e0!7i1331 2!8i6656



nebo o konci třípruhu na D1 www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1s47yXek3 TFydjYAaD8NnInw!2e0!7i1331 2!8i6656



Tam se to teda má dělat jak?
13:12:35
18.02.2019
bouchy
-> Bukaj: Klidně řadit, spěchač vycákne dálkama a pak stejně objede. Btw tenhle systém je fakt blbej, kor na dálnici (což u nás je) a divim se, že se na ten beton uprostřed ještě skoro nikdo nenapích. Vím z vlastní zkušenosti, ajk se v jeho okolí kvaltuje (dost často pak následuje oblouk).

-> Luky 17.02.19 14:25:02: Petrof: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1s4XQz9ta7 Xis8jiblHS7jxQ!2e0!7i13312 !8i6656

versus k Futuru - dva pruhy, pravejh věčně plnej, protože místo na 3 auta a pak rovnou doprava do parkingu: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1s9dGvGYWo 80nfbGX1jCac_A!2e0!7i13312 !8i6656



Odkaz na ne/zip - nevím přesně, musel bych dohledat, ale mám za to, že 5. května: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47 0b93ba93da4b37:0x82085b74c 4173116!8m2!3d50.0503722!4 d14.4828842 (zde se shodli, že nezipovat, nedy neobjíždět pravým a pak se necpat do střední, levého - tvar vodor. značení tomu snad odpovídá). Pce SK Neumanna dtto (rovně pouze jeden pruh, druhý je odpočovací. "Zipovat" si tam nikdo moc nedovolí, leda cizák. Ono tam totiž zipovat ani nejde. Vlastně klasickej trychtýř, skoro jak v tom Brně, akorát úrovňový. Na asi 150 m jsou křižovatky, který ten směr bohatě zásobujou zleva zprava a za tím kritickým zúžením jsou 2 semafory za sebou, samozřejmě puntíky, takže ať jedeš kam jedeš, musíš přes ten bottleneck. Navíc tam začli stavět další byty, takže další auta chtějící jet např. doleva, tedy příčně přes ucpanou ulici. GG projektanti. Pouštím všechny co to de, ale za chvíli bych couval... což si zastánci zipu za každou cenu ani neuvědomují.
Extreme Tyres