skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresor - surne potrebujem radu
17:14:52
21.09.2011
21.09.2011

Petrson
-> Jirik_Tuňák zkus tady www.svarforum.cz/forum/vi
ewtopic.php?id=1664&am... zeptat se Miki2t
17:01:25
21.09.2011
21.09.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Jinak jsem se ještě všiml, že tam není olejová vana jako taková, ale rovné dno, proto to tak řeším, nerad bych aby to házelo pak olej do okruhu, i když jsem hned na kompresoru dva odlučovače.
17:00:20
21.09.2011
21.09.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ne skoro, ale úplně.
Ale funguje výborně, tak proč kupovat něco novýho. Spíš když budu chtít něco obdobného od Atmosu nebo Orlíku nového, tak za to dám haldu peněz.

Ale funguje výborně, tak proč kupovat něco novýho. Spíš když budu chtít něco obdobného od Atmosu nebo Orlíku nového, tak za to dám haldu peněz.
13:51:41
21.09.2011
21.09.2011

palinator
-> Jirik_Tuňák:
Já bych ten důlek považoval za optimal...
Já bych ten důlek považoval za optimal...

13:30:55
21.09.2011
21.09.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Jirik_Tuňák: skoro veterán

20:18:51
20.09.2011
20.09.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Kompresor jako takový, materiál vypadá na černou litinu, víčka válců alu. Ještě zbývají vyčistit žebra chlazení.
20:15:51
20.09.2011
20.09.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Měrka / víčko.
Dole je vidět dolíček tak 2,5 cm od spodní hrany. Je i z druhé strany. Teď je otázka, jestli je to max nebo min, ale nikde jinde už žádná ryska nebo důlek není.
Dole je vidět dolíček tak 2,5 cm od spodní hrany. Je i z druhé strany. Teď je otázka, jestli je to max nebo min, ale nikde jinde už žádná ryska nebo důlek není.
20:15:27
20.09.2011
20.09.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Měrka / víčko
20:03:43
20.09.2011
20.09.2011

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Máme doma starej poctivej kompresor od Atmosu. Je to čtyřpísťák.
Udělal jsem a připravil všechny věci okolo, tj. vyčištění od prachu, vyčištění a repase originálního odlučovače, montáž nové hadice, montáž nového odlučovače s mikrofiltrem, nové upravené sání vzduchu včetně nového filtru, nový řemen a teď uvažuju nad množstvím oleje. Má takovou divnou měrku, na které je zvrchu napsáno kontrolujte stav oleje, ale jak mám na ní kurva
poznat, kde je max. nebo min., popř. co to označení důlčíkem z těch dvou hodnot znamená? Měrka je trubková s osazením, která tvoří zároveň ucpávku hrdla a na vrchu je alu váleček s cedulkou kontrolujte olej.
Za chvíli dodám foto. Prostě potřebuju nějak zjistit, kolik tak bývají orientačně náplně kompresorového oleje u těchto kompresorů a podle toho se mi snad podaří objasnit funkci měrky.
Udělal jsem a připravil všechny věci okolo, tj. vyčištění od prachu, vyčištění a repase originálního odlučovače, montáž nové hadice, montáž nového odlučovače s mikrofiltrem, nové upravené sání vzduchu včetně nového filtru, nový řemen a teď uvažuju nad množstvím oleje. Má takovou divnou měrku, na které je zvrchu napsáno kontrolujte stav oleje, ale jak mám na ní kurva

Za chvíli dodám foto. Prostě potřebuju nějak zjistit, kolik tak bývají orientačně náplně kompresorového oleje u těchto kompresorů a podle toho se mi snad podaří objasnit funkci měrky.
21:37:54
02.02.2011
02.02.2011

alpin
-> 4dams: tak si zozen zlucovac oleja bud z liazky , akrosy alebo hocicoho a daj ho tam , ked mas aj tie bunky ale v zime tam mozes liat ten antifriz
21:36:14
02.02.2011
02.02.2011

4dams
primazavanie mam, na hadici pred bruskou, tou bunkou s olejom
21:06:20
02.02.2011
02.02.2011

alpin
-> Kuladmin: na utahovacke a bruske byvaju zvlast bunky s olejom

20:57:00
02.02.2011
02.02.2011

Kuladmin
Dle meho by se to melo lejt do primazavani - mas ho tam vubec? Ta bruska by ho snad mela potrebovat!!!
20:24:49
02.02.2011
02.02.2011

alpin
-> 4dams: tak to neviem ale asi do zlucovaca ojla
20:22:43
02.02.2011
02.02.2011

4dams
-> alpin: kam sa to leje?
19:48:15
02.02.2011
02.02.2011

alpin
-> 4dams: kup si zmes do okruhu proti zamrzaniu vody , da sa to zohnat

19:42:39
02.02.2011
02.02.2011

4dams
inak, Ďakujem za rady
19:38:01
02.02.2011
02.02.2011

4dams
už som došiel v čom to asi bolo
, odpojil som kompresor od potrubia čo mam rozvod vzduchu po garáži a už je to v pohode
asi špina alebo možno voda zamrznutá je v tom potrubí... teraz na jedno natlačenie brúsim asi 5 minút... uvidím čo to spraví keď sa oteplí, lebo vo veľkej garáži nekúrim, ale keď to nebude zamrznutá voda, tak špinu s tých trubiek neviem kto vybere
+ hlavne kompresor očistím a okolie lebo hento je hanba




19:04:55
02.02.2011
02.02.2011

Kaňa
tiez si myslim, ze KO redukcny ventil. hento su dost silne kompresory a bruska ho urcite len tak rychlo nevyzerie. kamarat ma podobnu velkost jimky aj skoro rovnake valce a tlaci mu to o 100/6. sice spina kazdu chvilu ale brusky a priklepove utahovaky to krmi v pohode. tiey bz som rozobral ten tlakovy spinac, moze byt zaneseny alebo uplne zozrany hrdzou ako je uz spomenute vyssie.
18:28:55
02.02.2011
02.02.2011

milano
1. nedostatočný výkon kompresora- vzduchová brúska kludne zoberie 350 litrov vzduchu za minútu. a ty máš v cca 100 litrovom vzdušníku natlačených max. 1000 litrov vzduchu- ak tlačíš na 10 atm.- zvýšiť otáčky kompresora, nastaviť vyšší tlak, kedy opatovne kompresor zapne po odbere. zmeraj priemery remeníc a kukni otáčky motora.
2. nízky tlak vzduchu- rozpadnutý redukčný ventil, prípadne v robote som mal úplne zhrdzavený tlakový spínač, takže kompresor vypínal pri nízkom tlaku. - skontroluj a vymeň
edit- ešte ma napadlo- pridať ďalší vzdušník.
2. nízky tlak vzduchu- rozpadnutý redukčný ventil, prípadne v robote som mal úplne zhrdzavený tlakový spínač, takže kompresor vypínal pri nízkom tlaku. - skontroluj a vymeň
edit- ešte ma napadlo- pridať ďalší vzdušník.
15:06:50
02.02.2011
02.02.2011

Max
koukni se na redukční ventil, měl jsem podobný problém. Měl hliníkové tělo, vnitřek rozpadlý...
14:40:27
02.02.2011
02.02.2011

4dams
akoby samotný kompresor bol ok, ale na konci hadice žiadny vzduch. A keby mal malý tlak tak sa ani nevypne a stále tlačí... chová sa to akoby to malo nádobku veľkú ako plechovka od piva - na konci hadice, ale keď vypúšťam priamo z nádoby tak to má veeelmi dlho silný tlak
14:36:38
02.02.2011
02.02.2011

4dams
-> petr s: tlaky má práveže dobré, od GO sa málo používa aj keď to bolo pred 10 rokmi
14:35:45
02.02.2011
02.02.2011

4dams
keď dám vypúštať vzduch priamo z kopresora z nádoby, tak to vypúšta ešte asi 5-10minút. začalo to robiť z ničoho nič a len sa to zhoršuje... vyprazdnil som oba okalovače, olej je nový, filter nový, vody je dosť... už fakt neviem... Za každú radu alebo otázku k veci Ďakujem

14:33:21
02.02.2011
02.02.2011

petr s
-> 4dams: udělat go kompresoru
14:30:45
02.02.2011
02.02.2011

4dams
14:30:16
02.02.2011
02.02.2011

4dams
Ak sa niekto vyznáte vo vzduchových kompresoroch, viete mi poradiť... Mam po doma vyrábaný kompresor - dvoj-valcový vodou chladený pravdepodobne z LIAZ... a problém je v tom, že keď natlačí vzduch, tak priklad nevyfúkam ani 1/4 auta od prachu alebo môžem brúsiť vybračnou brúskou asi 10 sekund a vzduch sa minie uuplne na nulu, že sa bruska ani nepohne ale ručička na nádobe sa ani nepohne je tam do 1,5 neviem čoho