/cz/forum/jine-znacky-aut/126142-cerne-ovce-citroen/?redirected

Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7825 příspěvků (zobrazeno 2601 až 2650) od 21.01.2010 do 05.10.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
20:34:18
29.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: co vím tak na předek jsou minimálně 3 typy kotoučů... Nejmenší, který jsem měl i já (1.8 16v) pak střední (např 2.0 16v) a největší (3.0 v6, hdi)... Já dal komplet předek z 2.0 16v... A kotouč je ve předu normálně převlečenej jako na zadku... Btw kdyžtak vzadu rovnou zkontroluj rovinost brzdičů a eventuálně prohoď levej za pravej a před tím natři nějakou barvou dosedací plochy brzdičů na ramenou.... A na zadek by měli být jen dva typy kotoučů a brzdičů a to sice krátká vs dlouhá...
15:24:23
29.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele chtěl bych se zeptat z knihy Jak na to ani z článku na xantiaclubu nejsem moc moudrý, ale zajímám se o brzdy.

Zadní brzdy jsou mi jasné si myslím. Klasika kotouč nasazený zepředu a k tomu brzdič jak snad ze 120tky. Podle návodu a obrázků ok.

Předek si už tak jistej nejsem. Z obrázků z knihy ani z članku (a že je na obrázky hodně skoupý) jsem moc nepochopil jak je to uděláno. Co kotouč? V knize píší něco o tom, že není zepředu nasazen. Pochopím sundat lanovody ručky, sundat brzdič i s držákem a u normálních aut pak povolím jen šroubek/dva a sundám kotouč. Zde ne?

V knize navíc píší jen o dvou druzích kotoučů (pro předek). Pro všechny modely kromě 16V a pro model 16V což se mi moc nezdá.



Nemontoval jsi se už v brzdách? Furt o tom přemýšlím
19:16:47
20.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
Myslím, že ji budou slušet :-)
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 20.04.2014 19:16:47
14:14:06
19.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Ok. Díky za tip zkusím to prověřit.
14:05:22
19.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: což o to, může to tlačit poměrně dost, když už by hůř těsnili kroužky... A ono celkově je tohle zrovna řešeny dost na pikaču když nálevka je zároveň odvzdušnění kliky i vršku a měrka... A ještě u turba je tam poměrně velkej podtlak na odvzdušnění, takže to může i tahat olej nahoru... Nedivil bych se kdyby tudy olej utíkal...
13:48:21
19.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Ono je to všechno všude mastné. Něco jsem zkusil místama trochu otřít hadrou, ale víš jak. Wapka by na to byla nejlepší. Myslíš tedy tou nalívací trubkou, že by to mohlo být? A to dokáže ten motor tak vyhazovat olej aby to případně tou trubkou (možná děravou) lezlo ven? Olej jsem sice dolíval nedávno, ale až po rozsvícení kontrolky a poblité to je všude furt. Taková olejnička.

Já moc na motory nejsem a moje znalosti o nich se omezují na základní školu a fyziku s učitelkou co pamatovala Hitlera jako děcko (sání, zapálení, výbuch, výfuk) a obrázky z knih typu Jak na to. Zase i na škodovce jsem si dokázal seřídit ventily a udělat drobné věci takže mě prosím nezahazuj 1
13:35:12
19.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: dík. K tý mastontě, nejni někde netěsná ta hadice, co skrz ní jde měrka oleje a zároveň funguje jako nálevka a odvzdušnění klikovky?
13:28:46
19.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Tak ať slouží. Cena slušná hlavně aby nekopali.



Nenašel by se tu někdo kdo by poradil s motorem 1,9TD? Měnil jsem dnes těsnění pod víkem ventilů bylo hodně staré, tvrdé a evidentně netěsnilo, protože to bylo potečené. Řeším mírné úniky provozních kapalin (olej). Zůstávají pode mnou loužičky jako kdyby auto trpělo inkontinencí. Když jsem měnil to těsnění a koukal na motor tak zepředu je vidět nějak moc mastnoty (zepředu jako od chladičů). Prvně jsem si myslel, že netěsní vana, ale tohle je nad úrovní vany moc potečené. Zhruba pod startérem. Kdyby to bylo palivo nebo LHM tak to bude víc na bok, ale v tomhle místě nevím.

Netuším kudy tudy by to mohlo téct, ale nemám odvahu něco nějak moc naslepo odmontovávat.
11:59:08
19.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
Tak a jsou doma... Za nádhernou cenu 1975,- 7j-17 et11... Jsem spokojenej.. Jen nalakovat a jsou super...
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 19.04.2014 11:59:08
22:40:21
13.04.2014
spartra
že sem vlezu, nevíte jaký je přesný nastavení dorazovejch šroubů pro termoventil na čerpadle bosch
15:06:50
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jak říkám, posrat se tam ve svý podstatě nedá nic vyjma toho obalu...
15:04:13
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: No jako nerad bych tam něco dalšího posral.
15:00:29
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: ono jako složitý to nejni, když ti je jedno že zemře ten plastovej obal pístnice...
14:49:20
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Tys měl řízení venku ne? Našel jsem obrázek, ale podle něj by to nemělo být složité a těžké, ale přijde mi to podezřelé.
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od ZdeněkH - zrušená registrace vložen 13.04.2014 14:49:20
13:56:12
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: no jde skrz ní šroub co drží pístnici serva... Ta sama o sobě je zabalená do nějakýho plastovýho bazmeku... Jsem rád, že mám manžety v pohodě...
13:13:16
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Pravá u spolujezdce je na hadry. Raději jsem nezkoumal co kde a kudy vede. Je to složité na výměnu? Jsem si myslel, že to půjde lehce a celkem normálně jak fáčka a feldy.
upraveno 1x, naposled 13.04.2014 13:36:20
13:03:32
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: ty vole, ty jsi taky koumák :-D když už nouzově geometrii, tak alespoň na metr :-D btw pravá, tzn ta co skrz ní jde uchycení serva? Tak to je taky na picu práce...
12:52:51
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: No a už jsem to fikl. Seru na počasí (sakra neměl bych tak sledovat South park). Sice poprchalo, ale natáhl jsem si prodlužovačku a šup s flexou ven a říznul jsem to. Nějaké tvrdé to ale bylo. Ubylo nějak moc kotouče, ale to hlavní je to vyměněné. A dokonce bych řekl, že na levé straně byla kost měněna, ale na pravé straně snad ještě původní. Vůle nahoře i dole a podle provedení (vzhledu) to tipuju fakt na starší model možná i původní z fabriky.



Když jsem ale u pravého kola řezal tu kost tak jsem se díval na rameno a čep a jen tak přemýšlel jestli by fakt nebylo lepší hodit to do servisu kde by rovnou potom udělali geometrii.



Jo a zjistil jsem krásnou věc (sakrafix to jsem si jí nemohl všimnout dřív?). Na pravé straně je manžeta řízení na hadry. Levá je ok, ale pravá na kousky. Odtud asi další druh úniku provozních kapalin. Asi jak pojedu na rampu pro výměnu brzdového lanka zkusím podotahovat šrouby držící vanu. Je tam nějak moc mokro. Jo vím, že mi teče/prosakuje olej z pod víka ventílů, ale tohle je na vaně tedy podle mě pod moc divným úhlem aby to tam steklo.
upraveno 1x, naposled 13.04.2014 13:36:01
11:47:47
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: já ti to říkal :-D btw já mám sbíhavost asi 8cm :-D
10:00:23
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Hmm tak pravá kost bude muset jít ven bagrrovou metodou tedy flexou. Když už jsem si myslel, že ji mám a že to půjde povolit tak jsem zjistil, že přes matici otáčím rovnou čepem. Naštěstí pod barákem byl zrovna příhodný flek 1 ale začalo pršet tak zase nic. No aspoň můžu někde najít flexu a řezací kotouč.

Levé kolo včera po výměně čepu řízení hvízdalo jak bylo špatně natočené tak, že to dnes spravím. Spravil jsem to tak, že pravé už od pohledu je rovně a levé zatáčí doleva 3 Seru na to jdu domů.
20:51:01
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: doufám že blízké budoucnosti (dávám bolševikovi rok, maximálně dva :-D)
20:43:40
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: takže hudba vzdálené budoucnosti 4 3
20:38:29
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak tak, strýček PaM se mi postará o těch 6 velkejch kulek, 4 malý kulky na hydrokorektorech, seřízení výšky a tak prostě komplet projít hydru... A kdy, to je otázka, kdy auto vyjede z garáže a dojede si pro technickou :-D
upraveno 1x, naposled 12.04.2014 20:40:32
20:23:44
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Trošku málo no, ale ono je to celkem furt proto mě i netrápí geometrie protože ty gumy jsou už dost ojeté. Nejhorší je, že předchozí majitel měl únik LHM no a ta mu pocákala i gumy a podle mě je narušila tak, že vzduch utíká. A víš jak vyřešil špinavé gumy od LHM a její únik? Gumy přehodil za zadní a LHM prostě pravidelně doléval 3

Máš sice sbíhavost, ale kolik taky najezdíš. A na kdy plánuješ výlet za strejdou PAMem? Strýček se ti postará o kuličky že 1 Já ani nevím jestli k němu ještě s tímhle autem pojedu s předpokládanou životností. Pokud budou koule prázdné tak spíš koupím nové. Ale říkám uvidí se jak vše dlouho vydrží.

Já zatím geometrii nechám až fakt po výměně ramen. Nic jiného tam dělat neplánuju, ale asi zítra ještě vlezu pod auto a trochu to kolo pošteluju. Vždy při zatáčení doleva mi začalo levé kolo hvízdat jako kdybych zatáčky projížděl smykem
18:51:05
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak to je sakra málo :-D já geometrii budu řešit až naposled... Mám sbíhavost jako kráva :-D teď ji seřídím na metr a až bude po návštěvě pana doktora PaMa nechám ji udělat na laseru :-) nemá smysl ji dělat dvakrát laserem :-)
18:32:56
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Byl jsem projen xaňtu po výměně čepů. Pěkně hvízdá jak je na piču geometria 1 No musí ještě vydržet než vyměním ramena ať to má trochu smysl. A hvízdá to kolo co jsem čekal, že bude v piči. Levé, které šlo blbě vyměnit. No aspoň jsem se i stavil dofoukat gumy. Myslím si, že tlak pod jedničku je jaksi málo 1
15:12:11
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jo kdyby to šlo tak rychle...
13:53:32
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo s tím ti nepomůžu, ale hodně štěstí a makej ať se můžu nejen já pokochat těmi jedinečnými světly.
13:48:48
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tož na světla jsem sám zvědavej, jak dopadnou... Teď řeším,čím a jak schovat čočky... Vypadá to na laminát... Ale tvar mi dělá problém, jak to vytvarovat, aby to nějak vypadalo...
13:44:55
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: pohoda nějak se to udělá. Hele když to zvládne v podstatě se stejnými prostředky PAM tak proč ne já? Ano má zkušenosti dělál to víckrát, ale vždyt to není nic těžkého. Myslím intelektuálně. Fyzicky ano. Maximálně přemýšlím, že někde ještě koupím samosvorný hasák. Co jsem tak četl tak si ho nastavíš, utáhneš, nasadíš trubku jako prodloužení a jedeš.

Na ty tvoje světla jsem fakt hrozně zvědav jak to bude vypadat až to bude hotové.
13:38:59
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: ne-e... Moretky se mi nelíbí, auto dělaj starší a já ho chci naopak omladit :-D
13:36:46
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak to přeju pevný nervy a hodně štěstí :-)
13:34:55
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: A hele tvůj vzor se světlama: www.xantiaclub.cz/gallery .php?modul=gall...
13:32:51
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
A dělá to taky sekáčem. Jak říkám to už si to udělám sám. Jediné co musím koupit je minimálně ted stahovák, ale našel jsem v Brně prodejnu kde mají stahovák za velice příznivou cenu
13:27:27
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Toho jsem se ptal a kromě obtížné domluvy s termínem to dělá stejně jak to chci dělat já a nebo dělals ty tedy hrubou silou. Jediné co má navíc je garáž, ale zase pokud si vychytám pěkné počasí a budu si to dělat v klídku tak co na tom.
13:23:55
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jen tak mimo, neměl bys v tom případě jednodušší se domluvit s PaMem?
13:19:27
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Nemám, nemám. Jedině nějaké to ruční nářadí typu kladivo, sekáč nebo majzlík či jak se tomu nadává, kleště, golu, klíče a takové podobné běžné nářadí. Garáž, dílnu a nebo svěrák nemám. Leda svěrač, ale ten asi k tomuhle nepůjde využít a bolelo by to 3 3 3
13:03:27
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak spodní čepy pakliže máš svěrák, tak by mohli jít i bez nahřívání... Ono je to kus od kusu... Některý mi šli bez autogenu skoro rukou a některý drželi i po nahřátí autogenem do ruda...
12:59:40
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: A jaký typ kostí máš? L na matku m10 nebo m12 nebo typ do Z? Flexou budu muset vzít tu pravou stranu tam mám takové tušení, že to bez ní nepůjde, ale to budu muset v týdnu dopoledne přeparkovat pod barák co nejblíž k oknu aby mi dosáhla prodlužka 1 Teď jsem pracoval kousek dál od baráku u parku hezky pod stromy na hlíně.

No na matky to mi stačí co bych zase nechtěl za 150kč že jo, ale zase bych rád kdyby to třeba dovedlo nějak prohřát i ten spodní čep abych si ulehčil práci při výměně. Svářečku fakt kupovat nebudu ani bych ji neměl kde skladovat
upraveno 1x, naposled 12.04.2014 13:00:07
12:44:23
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tenhle hořák je tak na matky... Nic jinýho silnějšího s tím pořádně neprohřeješ... Jinak moje čepy, očividně origo, byli po tacho 220t v pohodě (jako byly volnější, šlo s nimi hýbat volně rukou, ale vůle žádné) a beztak jsem všechno vyměnil... Kosti byly obě v hajzlu (a nový noname už jsou taky v háji po 5t km... Musím sehnat myele hd), zadní silenty ramen jak by smet... Jinak matky u kostí rovnou beru flexou :-D
upraveno 1x, naposled 12.04.2014 12:47:04
12:30:53
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo jo tam už stahovák bude. Toho povolování se bojím a právě přemýšlím i o koupi hořáku např.: www.sbazar.cz/simon.obcho d/.../3913917-profesionaln i-butanovy-horak-nejlepsi- cena ale nevím jestli by to k něčemu bylo. Aby to nebyl jen takový zapalovač. Osobně si myslím, že na autě je to už minimálně jednou možná i vícekrát měněné. Nevěřím, že by jedny čepy byť origo přežili tachometrových 300tkm. Po reálných ani nechci pátrat, ale prodával to i autobazar v česku takže o stažení si nedělám iluze po dotažení z raichu.



Ale jinak dneska celkem slušná a pohodová práce a právě po takové jsem dnes toužil. Hezky v klidu a pokud možno bez velkých problémů a když to jo nepůjde tak to nechat být.
12:27:02
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak na spodní čepy si rovnou kup stahovák... Kolikrát jsem to páčil metrovou trubkou a těch nadávek co padlo... Ale zase na druhou stranu, když už to jednou bylo dělaný, tak to jde většinou v pohodě...
12:12:10
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Kůůůrva to je, ale práce na tom podvozku.

Jsem dneska chtěl vyměnit na xantii čepy řízení aspoň. Jsem si říkal: nemám stahovák, ale čepy řízení nějak buď pomocí kladiva nebo přes hever dostanu dolů. No fuj to jsem si naběhl.



Prvně pravá strana. Povolím matici na tyči řízení a matici co drží čep. Nějaká divná matka si říkám, ale co už (po sundání jsem zjistil, že na matici byl jakýsi návlek alá podložka-plastová). Matku jen povolím a zkouším kladivo. Nic. Tak hever. Nic tak kombinace hever+kladivo. Nic ta špína to drží jak arabové aláha. Tak heverem to přes tu matku a šroub přizvednu a do míst kam by se dal vrazit vyrážeč čepů vrazím klíč 22. Nakonec to udělalo lup a bylo to. Sundání bylo taky celkem ok. Odpočítání otoček a namontování nového. A když už jsem na téhle straně a mám v autě nachystané kosti tak zkusím jak to půjde sundat. Nic. Matice kostí drží opět jak Aláh. Nic seru na to. Nechci se nasrat primární cíl dne je vyměnit jen čepy řízení a odreagovat se.



Levá strana. Kolo dolů a už klasika rovnou přes hever a klíč, že sundám čep. Kdepak tady se odolává, tady se dolů nechce, ale nakonec taky povolí. No jo, ale nejde vymotat z tyčky řízení. Tak pauza a zkusíme co udělá WD. Nic moc, ale ještě jsem ho chvíli nechal. Mezitím jsem opět zkusil matičky na kosti. Ejhle tady to jde krásně dolů. No jo, ale neměl bych odpojit táhlo korektoru? No pokud táhlo přežilo zvedání jednotlivých stran tak pokud to zkusím nějak zajistit heverem (dalším) tak se nic přece stát nemůže. Tak šup šup a vyměnil jsem to. Horní čep byl ještě ok, ale spodní byl totálně kaput. Mám kosti do L tedy nejhorší typ. Překvapilo mě, že nové tyčky ve srovnání se starými jsou mnohem tenčí. Asi jinou značkou. Kosti jsem kupoval levné, protože o životnosti kostí typu L jsem četl, že je dost malá a uvidím jak dlouho auto budu mít.

No dobře kost vyměněna a zpátky k čepu. WD nezabralo. Musel jsem celý čep sundávat pomocí dvou klíčů. Nový čep namontován jen odhadem.



Když jsem sundané čepy zkoušel tak to nevypadalo zas tak špatně. Už jsem měl v rukách i horší. No nové čepy řízení (zde jsem nechtěl šetřit kvůli nutnosti dělat geometrii) jsem dával Meyle HD což je prý odolná verze. Jsem zvědav.

Mrzí mě, že se nepovedlo rovnou vyměnit i pravou kost, ale zase si říkám, že je to jedno stejně budu měnit celá ramena i s čepem tak to udělám zároveň. Chce to ještě nějaké to nářadí po výplatě/výplatách koupit. Minimálně nějaký stahovák čepů nebo vyrážeč. Spodní čep bych nechtěl zkoušet stahovat pomocí klíče 3 No a protože nemám žádnou svářečku a ani možnost se k ní dostat tak mě napadlo koupit takový plynový hořák. Viděl jsem na netu hořák na kartuši prý to udělá 1300st. za dvě kila což není moc. Na to nahřátí čepu případně matic na ramenech.



Mimochodem hroznej bordel na tom podvozku. Přijde mi jako by tam furt někde něco teklo.

Na pravé straně byl docela divně mokrej spodní čep kolem uchycení do ramene.

Na levé straně byla a je shozena manžeta na pístnici nahoře a přijde mi jakoby tama něco teklo. Jakoby shora to bylo potečené. Nevím kudy tudy by tam něco mohlo téct. Sralo mě, že mi nešla nasadit ta manžeta na pístnici nahoru. Zmetek.

A bylo dobré jak na jedné straně jde čep, ale nejde kost a na druhé straně přesně naopak. Kost ano, čep blbě. Přitom všechno podle vrstvy špíny vypadá stejně staré.
upraveno 1x, naposled 12.04.2014 12:13:11
20:04:10
09.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: přesně tak :-) a když někdo bude mít větší limit, tak ať jsou jeho...
19:59:58
09.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Tak ať ti to vyjde. Limit je důležitý přes něj se nevyplatí jít protože pak stejně často bojuješ s nějakým magorem. Tak na tvojí xantii se můžou vyjímat. Na mojí by to bylo jako pěst na oko. Ono i plechy můžou autu slušet.
19:56:11
09.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: mám hranu, kam až zajdu... Doufám, že mi to vyjde :-D btw ke xantě by se mohli docela hodit :-)
19:51:46
09.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: ale teda 4 přihazující myslíš, že máš šanci? Jinak proti vkusu.
19:41:19
09.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak to je mi jasný... Hlavně jsou pro mě za rohem :-D takže žádný ppl apod :-D
19:38:54
09.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Neboj ode mě ti nic nehrozí 3 mně stačí moje plecháče 15tky. Cokoliv jiného je škoda pro to auto 3
18:55:59
09.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
Když to dopadne, budou 17" obruče :-D záleží, za kolik se vydraží...



img16.allegroimg.pl/photo s/.../4121670730
Extreme Tyres