skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> afro100: v jakom stave mas kulisy radicky ? zisli by sa mi flexy
Jinak osobně z vlastní zkušenosti mohu do nebe vychvalovat koncern, jelikož v mém okolí nikoho nějak často nevypekl. Na služební fabii combi "04 1,4 16V 55 kW pouze jednou odešla spínačka, jinak se jedná o naprosto spolehlivý stroj, máme ho 180000 km od novoty a neleje se tam do výměny ani kapka oleje (pravda, nekontrolujem ho, protože nikdy nebylo třeba). A taky ti k tomu fúra lidí řekne, že se tam překlápěj písty a že to žere olej a kdesi cosi. Strejda měl "02 Fabii 1,4 MPI. Co si pamatuju, tak měl ohnutý vidlice a odešel mu spínač ve dveřích, díky němuž se mu auto zamklo i s klíčema uvnitř. Tam to bylo zlý, páč se měnil celej centrál za x tisíc. Jinak ho to taky nenechalo. Teď má Octu II 1,9 TDI ačkoliv chtěl Passata a taky na ní nedá dopustit.
EDIT: HTP je Hodně Tristní Průser, o tom se už řeklo moc, ale důchodcům to asi taky vyhovuje. Uvidíme, jak budou válčit TSI.
EDIT: HTP je Hodně Tristní Průser, o tom se už řeklo moc, ale důchodcům to asi taky vyhovuje. Uvidíme, jak budou válčit TSI.
-> palinator: Nevim, on ma asi 250 tisic a origo cerpadlo.
-> palinator: me ty ceny zas tak spatny neprijdou... samozrejme jak u ceho
-> U-Geen:
Až to rozbiješ...
A přece jen amortizací se tam do toho něco dát musí...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
No, jsem teoretik, ale TDDI snad měly poruchový čerpadla, či ne?
Samozřejmě je to o tom, jak se k tomu člověk chová, ale asi taky záleží na kusu.
Až to rozbiješ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
No, jsem teoretik, ale TDDI snad měly poruchový čerpadla, či ne?
Samozřejmě je to o tom, jak se k tomu člověk chová, ale asi taky záleží na kusu.
-> alpin: ja to auto tu este rok pretrpim (do konca stk), potom si z neho vyberem niektore uzitocne diely (rozumej ktore v nom moc dlho nenajazdili) a poslem ho do smelcu ...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: presne tddi 85 kw sicedocela huci ale tah ma dobry aj dost vydrzi
-> afro100: ja ta mam paku dlhu jak keby ides brzdit este dve take auta za tebou a tiez cakam kedy to rupne
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ono to vydrzi dost ale uz ked na to pride![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ono to vydrzi dost ale uz ked na to pride
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> palinator: Ale prosimte to neni pravda...
TD staly za hovno, to jo. Ale od TDDi a TDCi to je dobry. Kamos to casto drti na dalnici na plnej kotel a zadny problem, ten motor je kvalitni a vydrzi dost. Rozvod ma retezem, co vic chtit.
TD staly za hovno, to jo. Ale od TDDi a TDCi to je dobry. Kamos to casto drti na dalnici na plnej kotel a zadny problem, ten motor je kvalitni a vydrzi dost. Rozvod ma retezem, co vic chtit.
-> palinator: na co potrebujes dily na spolehlivy auto? :-))
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Ano, chlapci zjistili, že s hlínou na podvozku v Česku nepochoděj.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ano, chlapci zjistili, že s hlínou na podvozku v Česku nepochoděj.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> alpin:
Na Toledu I taky ne...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Fordem tam, vlakem zpátky, na tom něco bylo. A co se týče zkušeností některých známých, Transity Connecty, jak se sypou, Mondeo jedněm známejm umřelo (už je to dlouho, tak neznám přesný podrobnosti). A samotný motory TDDI a TDCI (TD nemluvě) taky svojí spolehlivostí / náchylností na kvalitu moc dojem neudělaly.
Japonci maj bejt spolehlivý, ale zase ty ceny dílů?![18](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
Na Toledu I taky ne...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Fordem tam, vlakem zpátky, na tom něco bylo. A co se týče zkušeností některých známých, Transity Connecty, jak se sypou, Mondeo jedněm známejm umřelo (už je to dlouho, tak neznám přesný podrobnosti). A samotný motory TDDI a TDCI (TD nemluvě) taky svojí spolehlivostí / náchylností na kvalitu moc dojem neudělaly.
Japonci maj bejt spolehlivý, ale zase ty ceny dílů?
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> alpin: No ta naprava je trochu slabsi stranka na nase silnice, ale B5,5 bych se nebal...
-> alpin: jednoho mam doma, takze viem co to s clovekom dokaze :) zrovna cez vikend som riesil kuriozny problem ... na to aby sa rucna brzda nevytrhla pri zatahovani smerom dnu, pamatali konstrukteri tak, ze ju prisrobovali zospoda auta ... ale to, ze drzala na dvoch pribodnutych M6 sroboch a vytrhla sa aj s nimi a zapadla pod auto, na to uz nejak nemysleli :D:D:D
-> palinator: a na b4 ta neprekvapi taka ohromna cenovka pri vytlcenej naprave ako pri b5
-> palinator: japonec a nemec. Tak dobry vyber ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: Same myty. FORD, Pezot OK. Takova tojota tundra by se mi taky libila...
-> alpin:
To určitě ne, má moje sympatie, ale je jich jako šafránu.
Shrňme si to... co nebrat?
Francouze, Italy, Koncern, GM, Rusáky, Rumuny, USA, Korejce, Čínu... co zbývá?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
To určitě ne, má moje sympatie, ale je jich jako šafránu.
Shrňme si to... co nebrat?
Francouze, Italy, Koncern, GM, Rusáky, Rumuny, USA, Korejce, Čínu... co zbývá?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> palinator: Me to je nesympaticke... Radsi passika a dlouho vybirat.
-> afro100: veru ja uz som tiez unaveny s hladanim novych nadavok na to auto![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: b4 v 81 kw nemusi byt zas taka kktina![18](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> alpin: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Podívej se na trh s ojetými vozy... TDI (jako prvek, dle kterého lze porovnávat) máš zaručeně nejlevnější v Seatech... O nových autech nemluvím...
Starý Prasáty jsou vyjetý a je jich málo, Octavie zase drahý. Navíc i novější Toledo II je ve většině případů s lepší výbavou levnější, jak Octa. Ale to je věc známá, že Škodovky si držej cenu.
Podívej se na trh s ojetými vozy... TDI (jako prvek, dle kterého lze porovnávat) máš zaručeně nejlevnější v Seatech... O nových autech nemluvím...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> alpin: Aha :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vydarene su tie ktore ti nechodia do servisu a tie co nevyrobili
Francouze a koncern nebrat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: No nejlevnejsi, proc? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> alpin:
Ted tu o Karkulce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> alpin:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: aj niektore renolty sa vydarili...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Starší Seaty mě nepřijdou neatraktivní na koupi. To spíš z těch novejch bych si asi nevybral, možná Ibizu nebo Exeo.
Třeba takový Toledo II je podle mě dosud jeden z nejlíbivějších sedanů (kam se hrabe VW) a Toledo I je zase stará škola, která má taky něco do sebe. Navíc jsou Seaty z celýho koncernu nejlevnější.
EDIT: Chvíli mi trvalo, než z toho OOOO seplo relé, to bych taky bral...![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Starší Seaty mě nepřijdou neatraktivní na koupi. To spíš z těch novejch bych si asi nevybral, možná Ibizu nebo Exeo.
Třeba takový Toledo II je podle mě dosud jeden z nejlíbivějších sedanů (kam se hrabe VW) a Toledo I je zase stará škola, která má taky něco do sebe. Navíc jsou Seaty z celýho koncernu nejlevnější.
EDIT: Chvíli mi trvalo, než z toho OOOO seplo relé, to bych taky bral...
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> palinator: Kdyz koncern, tak ne seat no. VW, OOOO bych bral ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen:
Odpad koncernu... f TDI co hustě táhne vocpoda.![14](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
Odpad koncernu... f TDI co hustě táhne vocpoda.
![14](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
-> U-Geen: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to rozhodne
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To teda
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No radsi francouze (ne renolt) nez odpad koncernu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> petr s:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: Ale zase někteří je už nechcou vidět
-> Bagrr- máma mele Emu: Já přešel z xanty na korejce ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: Je to tak taky už jen jedině citrouše/peg čí švéda :o)
-> Kaprof: kdo jednou má francouze, nechce koncern ani vidět... Většina majitelů xa přechází buď na c5 bo na seveřana v70 či s60... Či z citruse na puga a naopak... Prostě už z komfortu nesleví:-D
-> Bagrr- máma mele Emu: Tak na kilometry nekoukám tomu u ojetiny bez diagnostiky stejně neveřim ale jinak když koukám na fotky tak pan majitel je na frantiky nějakej ujetej :o))
-> Jirik_Tuňák: jj... Z povrchovky se po zevrubném pátrání a zjišťování stala kopa kitu a dost hulvátská oprava... Prostě klasický připravení na prodej v čr...
-> Kaprof: což o to, vypadá pěkně... Ale fotky strašně klamou... A další dle mě absolutně nereálná věc je těch 115t km... Nafta se kupuje proto aby jezdila... Počítám že bude mít tak 280t minimálně...
-> Bagrr- máma mele Emu: Proč proboha?
To je na tu utopenou?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> spartra: neni zač... O karosářských dílech bohužel nevím... Na jaro se též začnu pídit... Budu potřebovat zadní lemy blatníku na xantii...
edit: leda zkusit boba, zda by neměl či by nevěděl, kde sehnat...
edit: leda zkusit boba, zda by neměl či by nevěděl, kde sehnat...
-> Bagrr- máma mele Emu: děkuji chlapče můj takměř vlastní
podepřel sem motor 2 špalíky. už je venku.
povolit řízení, řázení, stabilizátor, silentblok motoru dolní, ramena, povolit 6 šroubů - 2 se zlomily, pomocný rám je venku
dají se sehnat nový šrouby k pomocnému rámu? ty 2 co jsou u poděbhů + misky se závitem co se přidělává do karoserie?
dají se sehnat na tyhle paštiky karosářský díly - u podlahy zespod je U výztuha?
nebo tam musím strčit jekláček?
Nikde sem tyto díly nenašel
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
podepřel sem motor 2 špalíky. už je venku.
povolit řízení, řázení, stabilizátor, silentblok motoru dolní, ramena, povolit 6 šroubů - 2 se zlomily, pomocný rám je venku
![240](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/240.gif)
dají se sehnat nový šrouby k pomocnému rámu? ty 2 co jsou u poděbhů + misky se závitem co se přidělává do karoserie?
dají se sehnat na tyhle paštiky karosářský díly - u podlahy zespod je U výztuha?
nebo tam musím strčit jekláček?
Nikde sem tyto díly nenašel
-> VeTeV: to mi tak připomnělo, jak se u mladý mění vozový park... Z mnoha němců zůstal už jen jeden a to služební octavia... Jinak samej francouz... Citroen berlingo, saxo, xsara picasso, 406, 205... :-D
-> spartra: total olej u boba : www.autodilyhulin.cz
ohledně nápravnice, spadne jen nápravnice, motor drží na dvou silentblocích nahoře a do nápravnice je chycenej jen jedním proti pohybu dopředu/dozadu... Motor ti v autě zůstane, ale je lepší ho prichytít po povolení spodního silentbloku k chladičovce kusem provazu, aby se ti nezhoupl dozadu...
ohledně nápravnice, spadne jen nápravnice, motor drží na dvou silentblocích nahoře a do nápravnice je chycenej jen jedním proti pohybu dopředu/dozadu... Motor ti v autě zůstane, ale je lepší ho prichytít po povolení spodního silentbloku k chladičovce kusem provazu, aby se ti nezhoupl dozadu...
-> spartra: Tak mě by zrovna tahle motorizace stačila ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)