![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
ODstrikovace umi Vetef![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pokud chces delat francouzký den:) tak se hlásim chtlě bych rozchodit ostřikovače![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no to je to samé ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jo mlhovky nejdou, to musis rozebrat pul auta... :-D
Ale 405 nechci destruovat, nybrz opravit :( udelame zas francouzsky den.
Ale 405 nechci destruovat, nybrz opravit :( udelame zas francouzsky den.
tak chtěl bych tímto strašně moc poděkovat Matthesovi za vydatnou pomoc a zázemí při opravě vemblouda...
už první činnost - výměna oil filtru přinesla do našich řad neklid a nejistotu - místa pomálu, nebvlo jak uchytit, utaženo jak prase... nejprve mírné poklepávání ze strany Matthesa, následně má destruktivní činnost s řádným úderem a proražním filtru :-)
následovala oprava předních mlhovek - dle komentů na Xa klubu jsem do role opraváře pasoval Matthesa - má menší ruku a měl by míti vetší šanci - ale nečekal jsem, že se položí na zem a vytáhne spokojeně objímku i se žárovkou s úsměvem na rtech - čuměl jsem jak puk... bohužel zde nadešlo první z překvapení pseudoopravy pana klempíře - mezi koncovkou a objímkou musí být ještě cosi (asi nějaká plechová propojka) - Matthes nahradil měděným vodičem patřičnem sklepaným ...
já mezitím rozchozoval ostřikovače - paráda zde se opravdu klempíra taky vyřádil - natáhneme hadici do podbehu - to musí stačit... nadešlo menší laborování, zkoušení která hadička kam, nakonec zapojení a instalace zpětných ventilků, aby ostřikovač stíral ihned...
následoval slet opravy zadního stěrače - již ho někdo rozebíral, byl promazán a nýty uřezány a nahrazeny šroubky - ovšem i tak osička přirezla...k tomu po několikerém zkoušení zjištěno, že chybí kostra - a ejhle - kablík přelomen - zjištěno, že již někdo opravoval i kablík výhřevu zadního okna stylem na prasáka - rozebrání tedy svazku kabeláže, odštípnutí kdesi u zadního sloupku, nastavení a spojení pomocí krimpl kleští... Matthes opět ukázal řádnou dávku trpezlivosti při protahu drátků...
zadní ostřikovač pouze ucpán - takže pročištěno a maká jak má (no teda čůrá jak má - dělá vám to to samé?)
výměna žárovek u osvětlení táhel topení - hurá maká...
no a jak je přidělán plast podběh a jak se mistři nesrali ani se zapojením bočního blikače a naférovku se žárovka klimbala v podběhu, nebudu raději popisovat - zasloužili by za tuto prasárnu vytahat za ptáka... pak jsme ještě debordelizovali klubo drátů vedoucí k jednotce a dali tam konečně kryt a sláva - auto zase funguje jak má... chybí jen ta stahovačka....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kdo to dočetl až sem, dostane pohlavek :-)) ještě jednou díky Matthes a těším se na destrukci 405ky .-)
už první činnost - výměna oil filtru přinesla do našich řad neklid a nejistotu - místa pomálu, nebvlo jak uchytit, utaženo jak prase... nejprve mírné poklepávání ze strany Matthesa, následně má destruktivní činnost s řádným úderem a proražním filtru :-)
následovala oprava předních mlhovek - dle komentů na Xa klubu jsem do role opraváře pasoval Matthesa - má menší ruku a měl by míti vetší šanci - ale nečekal jsem, že se položí na zem a vytáhne spokojeně objímku i se žárovkou s úsměvem na rtech - čuměl jsem jak puk... bohužel zde nadešlo první z překvapení pseudoopravy pana klempíře - mezi koncovkou a objímkou musí být ještě cosi (asi nějaká plechová propojka) - Matthes nahradil měděným vodičem patřičnem sklepaným ...
já mezitím rozchozoval ostřikovače - paráda zde se opravdu klempíra taky vyřádil - natáhneme hadici do podbehu - to musí stačit... nadešlo menší laborování, zkoušení která hadička kam, nakonec zapojení a instalace zpětných ventilků, aby ostřikovač stíral ihned...
následoval slet opravy zadního stěrače - již ho někdo rozebíral, byl promazán a nýty uřezány a nahrazeny šroubky - ovšem i tak osička přirezla...k tomu po několikerém zkoušení zjištěno, že chybí kostra - a ejhle - kablík přelomen - zjištěno, že již někdo opravoval i kablík výhřevu zadního okna stylem na prasáka - rozebrání tedy svazku kabeláže, odštípnutí kdesi u zadního sloupku, nastavení a spojení pomocí krimpl kleští... Matthes opět ukázal řádnou dávku trpezlivosti při protahu drátků...
zadní ostřikovač pouze ucpán - takže pročištěno a maká jak má (no teda čůrá jak má - dělá vám to to samé?)
výměna žárovek u osvětlení táhel topení - hurá maká...
no a jak je přidělán plast podběh a jak se mistři nesrali ani se zapojením bočního blikače a naférovku se žárovka klimbala v podběhu, nebudu raději popisovat - zasloužili by za tuto prasárnu vytahat za ptáka... pak jsme ještě debordelizovali klubo drátů vedoucí k jednotce a dali tam konečně kryt a sláva - auto zase funguje jak má... chybí jen ta stahovačka....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kdo to dočetl až sem, dostane pohlavek :-)) ještě jednou díky Matthes a těším se na destrukci 405ky .-)
-> Jirik_Tuňák: 24.10.10 14:24:34 Ten s Ferrari takovej tragéd proti němu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bobesh: Až dá ten slalom bez kola na předku, kouknu po bazarech. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bobesh: Ale to je špatná tříkolka
-> Jirik_Tuňák: ty káávo, to je slušnej nářez a šofér srdcař.
-> Bobesh: jo jo, zadní stěrač už mám taky za sebou... Rozebrán, vyčištěn, namazan, složen, znova rozebrán, znova složen a pak do auta s ním... Ponaučení pro příště ten plastověj bazmek pod víkem opravdu má být pod víkem a ne že ho po složení motorku najdeme vedle na ponku:-D
-> Bobesh: jo jo, zadní stěrač už mám taky za sebou... Rozebrán, vyčištěn, namazan, složen, znova rozebrán, znova složen a pak do auta s ním... Ponaučení pro příště ten plastověj bazmek pod víkem opravdu má být pod víkem a ne že ho po složení motorku najdeme vedle na ponku:-D
Jedno foto z cest,XMko v Bruselské odpolední zácpě. Jinak i v samotném Frankreichu je starších Hyder k vidění méně,než bych od patriotů čekal.
-> Bobesh: No on nema net a zejtra jede sem, tak mi to hod na matthes125 zavinac seznam tecka cezet. At to nemusi rozebirat 10x dik![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Motor nebo kabeláž od relé k němu. řj je myslím ve dveřích,takže rozhodit a měřit.
-> VeTeV: Co se zadního stěrače dotejčí,je vzhledem k většímu zasírání prdele vozu u Breaku (Berline má stěrač na parádu stejně jako škodovka 742) nezanedbávat údržbu. Já si tím díky dysfunkci zadního ostřikovače prošel v létě,zrobil jsem i malý fotoserajl. Dal bych to i na X klub ale nende mi to. Pokud chceš,pošlu mailem nebo hodím sem.
Pocujte, vidim, ze v citronoch mate prehlad.... vyzna sa tu niekto aj v Xsare II? uz roky mi nefunguje stahovacka u spolujazdca. Ked stlacim tlacitko, ozve sa z dveri slebe cvaknutie, a to je vsetko.... mechanizmus vyzera byt ok, draty v prechodke do dveri som skontroloval a ok, takze tipujem ze je chyba v motorceku alebo v jeho riadiacej elektronike.
Stretol sa uz s tym niekto? Na Xsara fore som nic pouzitelne nenasiel.....
Stretol sa uz s tym niekto? Na Xsara fore som nic pouzitelne nenasiel.....
-> VeTeV:
Nerealne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: prosímtě, na tvé opravy to nemá .....zatím
-> Matthes, záškodník z TechWebu: upratuj dílnu, ať se nezamažu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: upratuj dílnu, ať se nezamažu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: Simte takovy kktiny samy... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> VeTeV: čoveče, koukám, toho máš taky poměrně dost... Ale spíš prkotin (teda krom) stahovačky...
-> Jirik_Tuňák: tak momentálně je rozebraná palubka :-))
pak musím natahat ostřikovače - nemám je od bouračky, posléze je třeba rozchodit přední mlhovky... a když budu u toho a dojde ta stahovačka, tak namontit onu místo dvou klacků a dotáhnout tu na druhé straně - oboje promazat... a také mě přestal makat zadní stěrač - tak proměřit a případně rozebrat a zjistit příčinu...jo a musím nějak zaizolovat tu hadici klimy co je prodřená... nic co bych nezvládl za sobotu - plus samo výměna oilu :-))
nějak se dokopávám k samoopravám![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
pak musím natahat ostřikovače - nemám je od bouračky, posléze je třeba rozchodit přední mlhovky... a když budu u toho a dojde ta stahovačka, tak namontit onu místo dvou klacků a dotáhnout tu na druhé straně - oboje promazat... a také mě přestal makat zadní stěrač - tak proměřit a případně rozebrat a zjistit příčinu...jo a musím nějak zaizolovat tu hadici klimy co je prodřená... nic co bych nezvládl za sobotu - plus samo výměna oilu :-))
nějak se dokopávám k samoopravám
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> VeTeV: Co budeš probůh rozebírat ?
tak jsem krom šroubu na výpust oilu a těsněníčka, dokoupil i prapodivné žárovky Bx8 4d pro podsvícení táhel ofuků, k tomu si dokoupil ostřikovače a hadice a ještě tam implementuji do cesty zpětný ventil ostřikovačů z Fakana - sere mě, že při ostříknutí jdou nejprve stěrače nasucho...
no a o sobotě se pustím do totálního rozkladu xantie![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
no a o sobotě se pustím do totálního rozkladu xantie
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> petr s: diky ,.-)
-> VeTeV 17.10.10 21:19:07:
-> Jirik_Tuňák: jak praví baggřík - 700,- cožž proti vrakálům, kde za to u nás chtějů 1500-2000 je paráda... byl jsem u citruse a opravdu se to nevyrábí, ale co se dělá, je ta průchodka ve skle - to je jak u blbejch
jinak osvětlení ovladačů toení nechávám až seženu posrané pici žárovičky v objímce, k tomu ještě nedošwl olej a chytám se udělat rozbor zadního stěrače a natáhnout konečně ostřikovače po havárce, rozchodit přední mlhy - takže příští víkend bude velká resuscitace![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
jinak osvětlení ovladačů toení nechávám až seženu posrané pici žárovičky v objímce, k tomu ještě nedošwl olej a chytám se udělat rozbor zadního stěrače a natáhnout konečně ostřikovače po havárce, rozchodit přední mlhy - takže příští víkend bude velká resuscitace
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák: mohu-li za větev, mám zato že okolo 750,- ale naprosto jist si nejsem... Něco o polovině ceny na vrakáči...
-> VeTeV: Kolik ?
-> Jirik_Tuňák: dle me se prave nejprve vylomila ta druha strana a pak se to tam pricilo a pacilo a slo to cely do prdele - je to vzit a vyhodit ...
jinou stahovacku uz mam objednanou - snad prijde pristi tejden postou - stejne nevim proc to nedko nevyrabi a nebo se to neprodava - fakt nechapu....
jinou stahovacku uz mam objednanou - snad prijde pristi tejden postou - stejne nevim proc to nedko nevyrabi a nebo se to neprodava - fakt nechapu....
-> VeTeV: Jo, tak to je v píči toto. Tam se vylomila i druhá strana jezdce. Mě se to jen naprasklo a lanko vyskočilo, jak jsem ti říkal, u mě stačilo nasadit lanko zpět, malou dirku do plastu, stáhnout drátečkem a zalejt dvousložkovým lepidlem. Tři nebo víc let je ťuky ťuky klid a drží to. Toto je na výměnu tý kostičky. Třeba pochodíš u toho Citroenu. Přinejhorším to vezmeš na vrakáču i se stahovačkou, sice draho, ale levněji než u Citroenu.
Zrovna tak jsem povidal. Znám dva lidi, co to dělali jeden 2x, druhý 3x na Oktávce a na Fabii 1x. Kolega navíc jezdil s klackem ve dveřích několik tejdnů.
Zrovna tak jsem povidal. Znám dva lidi, co to dělali jeden 2x, druhý 3x na Oktávce a na Fabii 1x. Kolega navíc jezdil s klackem ve dveřích několik tejdnů.
takže o víkendu mám o zábavu postaráno - nejprve mě čeká toto - www.xantiaclub.cz/forum/v
iewtopic.php?t=1751&...
a pak někdy v týdnu až dojde ovládání okna tak výměna stahovačky - problém odhalen - kurva proč to neprodávaj samostatně :-( ještě zejtra zkusim citroen...
a pak někdy v týdnu až dojde ovládání okna tak výměna stahovačky - problém odhalen - kurva proč to neprodávaj samostatně :-( ještě zejtra zkusim citroen...
-> Jirik_Tuňák: oboje vypadá nádherně... To ax tak jak je vypadá dost moc dobře... A to gti je moc luxus... Ideální letadla do městskýho provozu...
-> Jirik_Tuňák: 10.10.10 22:43:06 Trošku ho "odtunit" a je to splnění snu za přijatelný peníz ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Dávám i sem do citronků.
Citroën AX Gti (1.4 16V podle verze 62 – 74 kW a 720 kg).
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Citroën AX Gti (1.4 16V podle verze 62 – 74 kW a 720 kg).
-> Bagrr- máma mele Emu: U 205 kašli na turbo. Ofiko se tam cpali 1,7 s nic moc výkonovým přínosem. Radši koukni po atmosférickej 1,9.Ta s tim pohybuje takly pěkně ( pokud je dobře udělaný čerpadlo ). se svojí jsem lítal plně naloženej po dálnici i 180 ( dle tacha, takže okolo 170real ). Michal DNA muže potvrdit. byl tam taky.Nebo, kdyby si oželel zadní dveře tak se občas vyskytli legal přestavby z GTI na 1,9TD 66Kw ( z dob, kdy se to ještě dalo okecat na úřadech ). A to by byla teprve raketa s minimální spotřebou....
-> Kaprof: XMko bude nejspíš další štace až doslouží nynější xantie.... Sice se mi po designový stránce nelíbí tolik jako xantie, ale to svezení a prostor, to je prostě jiná liga...
Mno a taky mi hrabe poslední dobou v hlavě jako spotřebák pořídit 205 v turbodehtu... Na ježdění do práce by mi to stačilo... Akorát teda předem to padá pro nemožnost utáhnout dvě auta... Buď jedno nebo druhý...
Mno a taky mi hrabe poslední dobou v hlavě jako spotřebák pořídit 205 v turbodehtu... Na ježdění do práce by mi to stačilo... Akorát teda předem to padá pro nemožnost utáhnout dvě auta... Buď jedno nebo druhý...
-> Bobesh: Přiznávám že v Paříži jsem nebyl ale v Cannes a Saint tropez jsem normálně 205ky Xantuše i 309ky viděl ale je to pár let zpátky :-)
Ale xMko naprosto k sežrání![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Ale xMko naprosto k sežrání
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Kaprof: No ono frantíci jsou patrioti jak sviňa. Ale zase za těch 18h ve francii jsem viděl jednu jedinou xáňu na předměstí paříže. Asi už je to na ně starý,či co,páč jinak xary,C1-6 apod.
Dneska jsem na pumpě potkal nádherný XM s francouzkou RZ a rodinkou. žluté světla a mlhovky - nádhera (zelená lahvova klasická)- neměl chybu ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![18](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> MerHanz: tieto HDi ževraj tiež toho dosť vydržia...a je to common rail, takže to neklepoce už od novoty jak octa alebo prassat
-> MATTESS: mne to aj v dvoch servisoch povedali...pritom bez turba by sa to ledva rozbehlo...taha to velice slusne, aj ked je to ta slabsia verzia