
Za prvý je to hobby a u toho je otázka peněz vedlejší, kdybychom měli dělat jen věci ekononomicky výnosné.. no, nevím, to by byla otrava, ne? Navíc znám mnohem dražší a nesmyslnější koníčky, některé i víc životu nebezpečné, než je prohánění retro auta v dnešním provozu.
Za druhý u aut spekulovat o tom, co je investice a co ne, nemá smysl. Obecně jsou peníz do auta vložený vyhozený prachy a ne investice, v čase se to ale mění někdy i dost zprudka. Onehdy vypočítaval strýko vozy co mu prošly rukama a kdyby je neměnil za modernější nebo třeba i za různý pračky, ale dával do stodoly, zhodnotil by je mnohonásobně víc. Kdo ví, třeba někdo za 10 let natočí úžasnej celosvětovně kultovní film s Rapidem v hlavní roli a bude to celý někde jinde. Anebo taky budem všichni chodit pěšky, to se fakt říct nedá.
Zatím ale, jak to tak nějakých 20 let sleduju, tak třeba díly, co se po ukončení povinnosti je dodávat často vyprodávaly za hubičku, se dneska platí stříbrem anebo za dnešní náklady nechávají vyrábět. A opakuje se to znova a znova. A platí to i o celých autech, pochopitelně v závislosti na jejich oblibě, četnosti výskytu apod.
Koho třeba v roce 1988 zajímalo nějaký MBX? Každej chtěl spíš toho Rapida

Jinak počáteční problém je asi jasnej, rozpracovaný auto je, pokud dojde elán, určitě nejlepší rozprodat na díly, s některýma třeba i počkat, horší varianta je dodělat a doufat, že se najde někdo, kdo vložený náklady uhradí v plné výši (nepravděpodobné) nebo alespoň částečně. A úplně nejhorší je snažit se prodat rozvrtané dílo vcelku.