skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
veteranské spz š 120
12:35:57
04.12.2009
04.12.2009

CHIP
-> Nwkt: No tak jestli to jeste nemas hotovy tak je to jasny ..
12:27:07
04.12.2009
04.12.2009

Nwkt
-> CHIP: Néééé, dát to na normální doklady. Si ještě počkam pár let
ale blýská se na lepší časy, domluvená úprava baráku abych to mohl mít konečně doma 


12:24:24
04.12.2009
04.12.2009

havlik
-> CHIP: myslim že to eště z daleka nejni aktualní



12:23:07
04.12.2009
04.12.2009

CHIP
-> Nwkt: Nechteli ti ho otestovat ? Hmm .. tak to musis za nekym kdo ti tu testaci udela .. posli SZ .. poradim ..
12:17:45
04.12.2009
04.12.2009

Nwkt
-> CHIP: Třeba moje Garde
11:21:03
04.12.2009
04.12.2009

CHIP
-> Nwkt: Jak to ze vzdycky ne ?
20:32:43
03.12.2009
03.12.2009

Nwkt
-> CHIP: Vždycky ne
20:10:52
03.12.2009
03.12.2009

CHIP
-> Risan: Tak jak jsi to papsal je to mozne .. spis jsem si predstavil dle tveho popisu situaci, kdy se komise nechce vubec 120-tkou zabyvat, protoze to veteran, dle ni .. neni ..
Vzdycky je tu moznost, udelat si jenom klubovou testaci a netrvat na veteranskych znackach. Vyhody jsou v podstate stejne.
Vzdycky je tu moznost, udelat si jenom klubovou testaci a netrvat na veteranskych znackach. Vyhody jsou v podstate stejne.
16:27:49
03.12.2009
03.12.2009

Risan
-> Luky.: Jestliže to bude stodvacítka v náležitém věku a stavu, myslím si, že určitě najdeš komisi, která to otestuje. Ale nejspíš taky najdeš komisi, která od toho bude dávat ruce pryč. Obojí je možné - ani Chip stále nedoložil, že existuje předpis na to, co to je "náležitý stav".
-> CHIP: Nevím už, jak to mám napsat. Tak naposled a polopaticky. Svobodu spatřuji v tom, že my dva spolu a se Zazou as Lukym a třeba ještě s dalšíma lidma můžeme založit komisi, která bude posuzovat stodvacítky a budeme posuzovat, která bude mít statut veterána a která ne. Prostě pokud máš pocit, že žádná testační komise tomu nerozumí, tak můžeš udělat takovou, která tomu rozumět bude.
Přijede borec s emkem 1984. Já řeknu, že to emko je sice je pěkný, ale je to tím, že borec to koupil od důchodce, jenže mně se zdá, že s tím chce jezdit denně do práce místo aby to doma dál jen leštil a vytahoval dvakrát za rok na sraz. Ty a Zazaa a Luky mi řeknete, že je absolutně původní a je reprezentantem svého typu. A že věříte tomu chlápkovi, co s tím přijel, že auto má na veterána a chce o ně pečovat, bude s ním jezdit jenom na akce a na ježdění do práce má určitě něco jinýho. Já řeknu - oukej, chlapci, když mu věříte, tak mu to napište. Tři podpisy stačí. Ty, Zazaa a Luky mu to podškrábnete a emko je veterán. Kde vidíš jakou zvůli komisaře?
Příklad byl modelový a sám sebe jsem tam modelově dosadil do role starého zapšklého veteránisty. Sám komisařem nejsem a mám stopětku r.v. 1982 s legální testací (ale na běžných značkách) - takže vím, že to jde. Nejsem ani úředník nebo policajt, to bych asi těžko hájil odborné veteránské komise a spíš bych prosazoval vládu předpisů (jako někdo).
-> CHIP: Nevím už, jak to mám napsat. Tak naposled a polopaticky. Svobodu spatřuji v tom, že my dva spolu a se Zazou as Lukym a třeba ještě s dalšíma lidma můžeme založit komisi, která bude posuzovat stodvacítky a budeme posuzovat, která bude mít statut veterána a která ne. Prostě pokud máš pocit, že žádná testační komise tomu nerozumí, tak můžeš udělat takovou, která tomu rozumět bude.
Přijede borec s emkem 1984. Já řeknu, že to emko je sice je pěkný, ale je to tím, že borec to koupil od důchodce, jenže mně se zdá, že s tím chce jezdit denně do práce místo aby to doma dál jen leštil a vytahoval dvakrát za rok na sraz. Ty a Zazaa a Luky mi řeknete, že je absolutně původní a je reprezentantem svého typu. A že věříte tomu chlápkovi, co s tím přijel, že auto má na veterána a chce o ně pečovat, bude s ním jezdit jenom na akce a na ježdění do práce má určitě něco jinýho. Já řeknu - oukej, chlapci, když mu věříte, tak mu to napište. Tři podpisy stačí. Ty, Zazaa a Luky mu to podškrábnete a emko je veterán. Kde vidíš jakou zvůli komisaře?
Příklad byl modelový a sám sebe jsem tam modelově dosadil do role starého zapšklého veteránisty. Sám komisařem nejsem a mám stopětku r.v. 1982 s legální testací (ale na běžných značkách) - takže vím, že to jde. Nejsem ani úředník nebo policajt, to bych asi těžko hájil odborné veteránské komise a spíš bych prosazoval vládu předpisů (jako někdo).
16:10:19
03.12.2009
03.12.2009

Zazaa
-> CHIP: presto si dovedu predstavit a pochopit ze testacni komise treba klubu americkejch automobilu ti 120ku neotestuje presto ze ji vsichni znaji :)
14:56:34
03.12.2009
03.12.2009

CHIP
-> Zazaa: To je prece jasne .. a uz od prvopocatku pisu .. vozidlo je absolutne dobove, ve skvele kondici, odpovida vekem
14:44:27
03.12.2009
03.12.2009

Zazaa
ne jde o to ze ta testace proste NENI automaticka po dosazeni nejakeho veku, ale vse se posuzuje individualne ...
14:17:45
03.12.2009
03.12.2009

Luky
-> Risan: Taky to moc nechápu. Takže jde říct že i když budu mít auto (v tomto případě 120) v náležitém věku a potřebném stavu (teď neřeším hranici originality, nakolik jo nebo ne, ale to auto by ji zkrátka splňovalo), tak testaci nedostanu, protože 120 je zkrátka moc obyčejné a rozšířené auto? Že kdyby bylo auto např. nějaké zahraniční, stejného stavu a věku tak to testaci dostane ale 120 ne?!
13:50:48
03.12.2009
03.12.2009

CHIP
-> Risan: Hochu hochu ... tomu ze si nejakej komisar muze delat co chce a tim te v podstate poskozovat .. tomu rikas svoboda? Uz se tesim az se tohle nauceji urednici na uradech .. a budou vyzadovat dalsi a jina lejstra, razitka a podobne, ktera vubec nejsou povinna ... proste bude to krasna svoboda. Ty budes bud jeden z tech nekolika policajtu bezmozku .. a nebo urednik nekde na urade .. jinak to neni mozny ..
13:39:39
03.12.2009
03.12.2009

Risan
Rozumím tomu, ale v komisi nedělám. A samozřejmě se zastávám toho, aby si komise mohla dělat "co chce". Je to totiž podle mne mnohem lepší, než kdyby se na to pokusil někdo udělat předpis a pak najal úředníka, aby podle předpisu postupoval.
Tento (podle Chipa snad téměř zločinný) systém přece umožňuje moc krásnou věc - založit komisi odborníků na stodvacítky, která bude stodvacítky testovat. Hoši dostanou pravomoc stanovit si kritéria, která stodvacítka je veterán a která není (s jediným omezením - aby se vešli do roku výroby) a k tomu taky samozřejmě odpovědnost za to, aby nepustili nějaké auto, co bude používáno na ježdění do práce. A je to. Nechápu, co se vám na tom nelíbí. Toto je přece svoboda. A pořád vylézají z kanálů nějací, kteří chtějí postupovat striktně podle přesně daných předpisů, protože tak je to správné. Předpis na to, který lak je ještě krásný a který už je škaredý, jestli polský výfuk je ještě jako že původní, ale čínský je už bastl a tudíž špatný. To pak budeme všichni správňáci.
Tento (podle Chipa snad téměř zločinný) systém přece umožňuje moc krásnou věc - založit komisi odborníků na stodvacítky, která bude stodvacítky testovat. Hoši dostanou pravomoc stanovit si kritéria, která stodvacítka je veterán a která není (s jediným omezením - aby se vešli do roku výroby) a k tomu taky samozřejmě odpovědnost za to, aby nepustili nějaké auto, co bude používáno na ježdění do práce. A je to. Nechápu, co se vám na tom nelíbí. Toto je přece svoboda. A pořád vylézají z kanálů nějací, kteří chtějí postupovat striktně podle přesně daných předpisů, protože tak je to správné. Předpis na to, který lak je ještě krásný a který už je škaredý, jestli polský výfuk je ještě jako že původní, ale čínský je už bastl a tudíž špatný. To pak budeme všichni správňáci.
13:23:26
03.12.2009
03.12.2009

CHIP
-> Nwkt: Pak je vsechno naprosto jasne ..
13:21:20
03.12.2009
03.12.2009

Nwkt
-> CHIP: Já bych řek že dělá v komisi



13:16:05
03.12.2009
03.12.2009

CHIP
-> Risan: Za to ty koukam tomu rozumis a timhle se tedy zastavas toho ze si muzou delat co chteji .. no neni to parada ?
11:45:08
03.12.2009
03.12.2009

Risan
-> CHIP: No jo stěžovat. Třeba na lampárnu, že? A pán z lampárny jim řekne "tytyty" a oni se leknou a příště testaci dají. Hochu, to není přece o tom, že komise nemůže ublížit. Ve skutečnosti nemůžeš ublížit Ty té komisi. Meleš pořád něco o "správném jednání" a "předpisech" a "zvůli jednotlivců", ale ve skutečnosti je to tak, že jsi neuvedl, které předpisy jsou pro komisi závazné, k čemu je zavazují, nepochopil jsi princip fungování komise (teď nemyslím testační, ale vůbec komise). Z toho důvodu je absurdní mluvit o nějakém "správném jednání".
14:49:38
02.12.2009
02.12.2009

CHIP
-> Risan: Na komisi si muzes normalne stezovat .. nedali ti testaci .. nemuzou ti nijak ublizit.
Proste pokud vozidlo je absolutne dobove, ve skvele kondici, odpovida vekem, je jenom jejich alibizmus, ze ti testaci nedaji. Pak bych si na ne stezoval.
To ze ty rikas ze si muzou rozhodnout jak chteji, to sice muzou, ale to neni to spravne jednani.
-> Zazaa: A no rict, ze je to mimo jejich oblast znalosti to muzou, nejsou jiste jedina komise v republice .. ovsem prijet se 120-tkou .. a oni reknou ze to je mimo jejich oblast znalosti, tak to bych se asi hodne dlouho smal.
Proste pokud vozidlo je absolutne dobove, ve skvele kondici, odpovida vekem, je jenom jejich alibizmus, ze ti testaci nedaji. Pak bych si na ne stezoval.
To ze ty rikas ze si muzou rozhodnout jak chteji, to sice muzou, ale to neni to spravne jednani.
-> Zazaa: A no rict, ze je to mimo jejich oblast znalosti to muzou, nejsou jiste jedina komise v republice .. ovsem prijet se 120-tkou .. a oni reknou ze to je mimo jejich oblast znalosti, tak to bych se asi hodne dlouho smal.

14:06:43
02.12.2009
02.12.2009

Zazaa
na druhou stranu pokud prijede luxusne zachovane nebo zrestaurovane auto klidne z tech nejmladsich tak nevidim duvod to neotestovat , ale mela by platit nejaka umera mezi vekem a tim co lze pozadovat pac u tech novejsich aut neni takovej problem sehnat vsechny originalni dily nez u neceho predvalecneho
13:55:54
02.12.2009
02.12.2009

Zazaa
kazdej klub se vetsinou zajima o urcitej typ aut a i v tech postupech se pise ze by auto mel testovat nekdo kdo o nem neco vi a pokud nejakej typ aut/moto nezna tak se tim vubec nemusi zabyvat
a neni to opravdu tak ze by to ta komise MUSELA otestovat ... staci proste rict ze to je mimo oblast znalosti a poslat dotycneho at si jde jinam
a neni to opravdu tak ze by to ta komise MUSELA otestovat ... staci proste rict ze to je mimo oblast znalosti a poslat dotycneho at si jde jinam
13:24:16
02.12.2009
02.12.2009

Risan
-> CHIP: Jo, "máme na to nějaké předpisy", to bude právě ono. Jediné, co je jasné, je, že auta mladší než nějaká hranice veterány nejsou. Jinak není nikde definované (a ani to nelze), co přesně musí splňovat například po stránce vzhledové. Co jednomu připadá ještě ucházející, to druhému může připadat už neprůchozí. Od toho je komise a ne jednotivec. Znova opakuju, že právě proto je to komise. Proto, že přesně definované není skoro nic. Kdyby to bylo jak říkáš, opravdu by to mohl razítkovat tupý úředník. Tvrdím, že nechápeš obecný význam slova "komise". Komise se obecně nasazuje právě tam, kde nelze rozhodovat podle algoritmu. Komise není totéž co jednotlivci, jak se snažíš tvrdit.
Jistě, že komise nemůže napsat do protokolu, že testaci neudělila proto, že je to stodvacítka. Ale když nebude chtít, tak si vždycky může nějakou záminku najít. A kde budeš se svým "nemá právo"? Budeš komisi žalovat? Co s tím asi udělá soudce? Houby tomu rozumí, tak maximálně povolá jinou komisi. A k jiné komisi můžeš jít rovnou sám, jak sám správně píšeš.
A já myslím, že tento princip je správný. Představa, že se všechno bude přesně definovat nějakým předpisem je naivní. Všechno nelze postihnout (a už vůbec ne věci, jako je přiměřený vzhled blíže nespecifikovaného auta), naopak se nadělá spousta chyb a omezení. Takto se posuzuje každé auto individuálně a můžeš svobodně najít komisi, kde jsou rozumní lidé schopní se vzájemně domluvit na nějakém konsenzu a převzít odpovědnost za svoje rozhodnutí.
Jistě, že komise nemůže napsat do protokolu, že testaci neudělila proto, že je to stodvacítka. Ale když nebude chtít, tak si vždycky může nějakou záminku najít. A kde budeš se svým "nemá právo"? Budeš komisi žalovat? Co s tím asi udělá soudce? Houby tomu rozumí, tak maximálně povolá jinou komisi. A k jiné komisi můžeš jít rovnou sám, jak sám správně píšeš.
A já myslím, že tento princip je správný. Představa, že se všechno bude přesně definovat nějakým předpisem je naivní. Všechno nelze postihnout (a už vůbec ne věci, jako je přiměřený vzhled blíže nespecifikovaného auta), naopak se nadělá spousta chyb a omezení. Takto se posuzuje každé auto individuálně a můžeš svobodně najít komisi, kde jsou rozumní lidé schopní se vzájemně domluvit na nějakém konsenzu a převzít odpovědnost za svoje rozhodnutí.
12:19:46
02.12.2009
02.12.2009

CHIP
-> Risan: Psal jsem .. ze pokud vozidlo splnuje vsechny pozadavky .. vekove, vzhledove, puvodnost a podobne .. tak komise opravdu nema zadne pravo testaci neudelit. Rozhodne neni v poradku vymlouvat se, ze nejaky stroj neni vetera a nikdy nebude.
Komise je od toho .. aby proverila puvodnost a vzhled vozidla .. zda si testaci zaslouzi po teto strance .. ale pokud je vse v poradku .. a vozidlo je klidne uplne to nejmladsi co muze byt .. komise nema zadne pravo neudelit testaci.
To co veteran je a co neni .. neurcuje komise .. ale mame na to nejake predpisy .. a jednotlivec .. nebo jednotlivci .. si tato pravidla nesmeji vypravet po svem. Jak je to v praxi se nezminuju, ale vzdycky tu je moznost, poslat cleny mile komise do patricnych mist a najit si komisi jinou.
Komise je od toho .. aby proverila puvodnost a vzhled vozidla .. zda si testaci zaslouzi po teto strance .. ale pokud je vse v poradku .. a vozidlo je klidne uplne to nejmladsi co muze byt .. komise nema zadne pravo neudelit testaci.
To co veteran je a co neni .. neurcuje komise .. ale mame na to nejake predpisy .. a jednotlivec .. nebo jednotlivci .. si tato pravidla nesmeji vypravet po svem. Jak je to v praxi se nezminuju, ale vzdycky tu je moznost, poslat cleny mile komise do patricnych mist a najit si komisi jinou.
11:51:48
02.12.2009
02.12.2009

MATTESS
-> radekp: to mi je jasný. Mě šlo o testované auto (resp. Škodovku), jak se k tomu staví
11:36:35
02.12.2009
02.12.2009

sliwowitz
-> znalci: takze prechod nebude postupny ako sa to avizovalo - ze sa to na 5 rokov zastavi na r.v.1984, ale skokom (2009 od '84, 2010 od '80)? co potom s tymi piatimi rocnikmi?
nie ze by som mal v plane riesit testaciu, ale poistku platim podla toho ci spadam do limitu fiva (bez ohladu na testaciu), takze za auto r.v. napr. 1984platim r.2009 so zlavou a 2010 uz plnu sumu?
-> Majo1883: vikendy, sviatky a zrazy to je dalsi vyplod z toho noveho zakona?
nie ze by som mal v plane riesit testaciu, ale poistku platim podla toho ci spadam do limitu fiva (bez ohladu na testaciu), takze za auto r.v. napr. 1984platim r.2009 so zlavou a 2010 uz plnu sumu?
-> Majo1883: vikendy, sviatky a zrazy to je dalsi vyplod z toho noveho zakona?
11:34:12
02.12.2009
02.12.2009

radekp
-> MATTESS: právě že nemá, tudíž to berou jako 30let starou hujdu, bohužel
10:57:15
02.12.2009
02.12.2009

Risan
CHIP 02.12.09 10:39:09 napsal: Pokud vozidlo starim a stavem odpovida kategorii pro vydani veteranske znacky, a muze to byt klidne skoda 120, testacni komise nema zadne pravo neudelat testaci. Pokud se vymlouvaji na neco jako ze 120 neni zadny veteran .. je to jenom hloupost a alibizmus lidi v teto komisi.
Dulezita vec, na kterou jsem se ptal nez zacal platit eko poplatek. Pokud je vozidlo na normalnich znackach, muze mit treba 15-nact testaci, stejne se eko poplatek musi zaplatit. Neplati pro motocykly, ale pro ne ekopoplatek neplati vubec.
Co to je za blbost, že "komise nemá právo"? Komise má právo neudělit testaci, protože se jí něco nelíbí. Kdyby to právo neměla, neměla by ani smysl existence nějaké komise. Stačil by počítač, který při splnění roku a platnosti STK vyplivne značky. Jenže od toho je komise, aby lidé v ní, kteří mají být experti, posoudili všechny věci. Připouští se více různých názorů na věc, proto je to komise, nikoliv jednotlivec.
Pokud jde o ekopoplatek, 20. září tohoto roku vstoupila v platnost novela zákona č. 56/2001 Sb., kde se přidal paragraf 79c, podle nějž lze požádat registrační úřad o uznání testace. Pak by se mělo na vozidlo pohlížet jako na historické vozidlo a ekopoplatek by neměl být registračním úřadem vyžadován. Bohužel, ještě k tomu nevyšla prováděcí vyhláška a jak to funguje v praxi tedy opravdu nevím.
Dulezita vec, na kterou jsem se ptal nez zacal platit eko poplatek. Pokud je vozidlo na normalnich znackach, muze mit treba 15-nact testaci, stejne se eko poplatek musi zaplatit. Neplati pro motocykly, ale pro ne ekopoplatek neplati vubec.
Co to je za blbost, že "komise nemá právo"? Komise má právo neudělit testaci, protože se jí něco nelíbí. Kdyby to právo neměla, neměla by ani smysl existence nějaké komise. Stačil by počítač, který při splnění roku a platnosti STK vyplivne značky. Jenže od toho je komise, aby lidé v ní, kteří mají být experti, posoudili všechny věci. Připouští se více různých názorů na věc, proto je to komise, nikoliv jednotlivec.
Pokud jde o ekopoplatek, 20. září tohoto roku vstoupila v platnost novela zákona č. 56/2001 Sb., kde se přidal paragraf 79c, podle nějž lze požádat registrační úřad o uznání testace. Pak by se mělo na vozidlo pohlížet jako na historické vozidlo a ekopoplatek by neměl být registračním úřadem vyžadován. Bohužel, ještě k tomu nevyšla prováděcí vyhláška a jak to funguje v praxi tedy opravdu nevím.
10:39:09
02.12.2009
02.12.2009

CHIP
Pokud ma vozidlo normalni znacky, ale ma klubovou testaci, kvuli jedne 12-tině povinneho ručeni, pojistovna by na vozidlo, v pripade nezavinene nehody, měla nahlizet jako na veterana .. jak se deje v praxi, je jina vec.
Pokud ma vozidlo veteranskou znacku, musi se kazdy rok dostavit na pretestaci pred krajskou komisi. Toto vozidlo, neni nijak omezeno v poctu najetych kilometru, alespon do ted nebylo, jsou jen dve podminky, ze nesmi byt pouzivano k denni potrebe a nesmi se s nim podnikat. Pokud tedy vozidlem alespon jednou rocne nevyjedete a nebudete v nem rozvazet rohliky splnujete podminku ..
Pokud vozidlo starim a stavem odpovida kategorii pro vydani veteranske znacky, a muze to byt klidne skoda 120, testacni komise nema zadne pravo neudelat testaci. Pokud se vymlouvaji na neco jako ze 120 neni zadny veteran .. je to jenom hloupost a alibizmus lidi v teto komisi.
Dulezita vec, na kterou jsem se ptal nez zacal platit eko poplatek. Pokud je vozidlo na normalnich znackach, muze mit treba 15-nact testaci, stejne se eko poplatek musi zaplatit. Neplati pro motocykly, ale pro ne ekopoplatek neplati vubec.
Pokud ma vozidlo veteranskou znacku, musi se kazdy rok dostavit na pretestaci pred krajskou komisi. Toto vozidlo, neni nijak omezeno v poctu najetych kilometru, alespon do ted nebylo, jsou jen dve podminky, ze nesmi byt pouzivano k denni potrebe a nesmi se s nim podnikat. Pokud tedy vozidlem alespon jednou rocne nevyjedete a nebudete v nem rozvazet rohliky splnujete podminku ..
Pokud vozidlo starim a stavem odpovida kategorii pro vydani veteranske znacky, a muze to byt klidne skoda 120, testacni komise nema zadne pravo neudelat testaci. Pokud se vymlouvaji na neco jako ze 120 neni zadny veteran .. je to jenom hloupost a alibizmus lidi v teto komisi.
Dulezita vec, na kterou jsem se ptal nez zacal platit eko poplatek. Pokud je vozidlo na normalnich znackach, muze mit treba 15-nact testaci, stejne se eko poplatek musi zaplatit. Neplati pro motocykly, ale pro ne ekopoplatek neplati vubec.
10:26:23
02.12.2009
02.12.2009

Luky
-> Majo1883: Jen víkendy, svátky a srazy? To máte tedy pěkně blbě vymyšlený. Tady u nás je to něco ve smyslu, že vozidlo není k denním/běžnému užití, nebo tak nějak. Což ti někdo těžko dokáže. A jak to slovenský veteránista udělá, když si chce v týdnu vyjet za krásného počasí na výlet? Nebo třeba veze svatbu v pátek odpoledne, nebo já nevim co ještě?
09:45:44
02.12.2009
02.12.2009

Majo1883
-> Risan: Podla FIVA musí mať 30 rokov,od budúceho roku.Na veteránskych číslach sa dá jazdiť len cez výkendy, sviatky alebo sa presuvať na zrazy. Pred komisiu musí každé dva roky.U nás pred rokom stála niečo cez 4.000 korun.A priznám sa 120 som ešte nevidel na veteránskych číslach.

09:36:35
02.12.2009
02.12.2009

Risan
-> dušan: Já myslím, že pro Tvůj případ vyhoví i normální papíry, které se dají na 120 sehnat snad bez problémů. Auto budeš mít legálně přihlášené a můžeš ho provozovat. Přitom i auto na normálních značkách může být veteránem. Testační komise nějakého veteránského klubu může otestovat i auto na normálních značkách a vydat průkaz. Z pohledu provozování pak auto podléhá běžným předpisům (STK/emise jednou za dva roky), z pohledu pojišťovny jde ale o veterána (1/12 povinného ručení) a dokonce nově se snad při přeregistraci nemusí u takového auta platit 10 000 toho ekopoplatku (i když jde o přeregistraci v rámci normálního registru!). To ale nemám vyzkoušené. Taky nevím, jak se pojišťovna tváří na plnění v případě nehody. Pochybuju ale, by to nějak ovlivnily značky. O tom, jestli auto je nebo není veterán, rozhoduje ta klubová testace.
09:03:22
02.12.2009
02.12.2009

MATTESS
-> radekp: on má testaci?
08:59:22
02.12.2009
02.12.2009

radekp
-> MATTESS: Do užovky od KungFua nacouvala na křižovatce ženská a nikdo od pojišťovny se na to nepřišel ani podívat....neřeší to, ikdyž přes nárazník se hnuly oba blatníky
Jinak co změní rok 2010?
Jinak co změní rok 2010?
08:58:22
02.12.2009
02.12.2009

MATTESS
-> Luky.: s oužou to jde, min. jedna tady je
08:50:52
02.12.2009
02.12.2009

Luky
-> dušan: Pokud to auto má klasické papíry, jsou veteránské SPZ zbytečné. Stačí veteránská testace a na jejím základě veteránská pojistka (ovšem nevim jestli to na 120 jde)
08:38:31
02.12.2009
02.12.2009

Vitek
-> MATTESS: to by mě taky zajímalo, myslíš,že je to pak jinak ocenováno.Už mockrát jsem uvažoval (snad se to nestane) kdyby do mě někdo naboural,jestli by daly třeba 5000 se slovy byla to jen stará škodovka a nezajímalo by je že erko má mnohokrát větší cenu..
08:30:14
02.12.2009
02.12.2009

MATTESS
Jak pak staví k autu pojišťovna v případě nezaviněné nehody?
08:14:10
02.12.2009
02.12.2009

mau
-> dušan: Oplati sa to vtedy ked si privezies nejake naozaj historicke vozidlo a mas problem ho dostat na znacky normalne. Tiez som zvazoval dat si na tieto znacky moju Fiatku 850, ale je to problem a este k tomu velmi komplikovany. Da sa nieco usetrit na PZP, ale zase su s tym ine vydavky. Takze som to nechal na normalnych a aspon nie som ohraniceny nejakym poctom KM a nemusim na posudzovanie k dedkom ktory sa zle vyspali. :)))
05:27:37
02.12.2009
02.12.2009

dušan
-> Risan: chtěl jsem to udělat proto protože jsem sehnal stodvacu v super puvodním stavu a nejak s ní neplanuji jezdit tak jsem ji chtel šoupnout na veteranské čísla a používat ji minimalně , samozřejmě nevím co to obnaší nikdy jsem se o to nezajímal .
13:33:06
30.11.2009
30.11.2009

havlik
do konce roku je furt hranice 25
13:32:11
30.11.2009
30.11.2009

THOMMY
-> havlik: Takže hranice je teď 25 let?
13:30:36
30.11.2009
30.11.2009

Risan
-> havlik: Já myslím, že platí. I na posledním valném shromáždění FIVA, které bylo před měsícem v Turíně, to bylo řečeno. Zpráva je tady: www.fkhv.cz/zprava_z_valn
eho_shromazdeni_fiva_2009.
html
Je to asi v půlce té zprávy: Změn doznal i technický kodex, který nabývá účinnosti od 1.1.2010. Za historické vozidlo se považuje vozidlo starší 30 let a odsouhlasená věková hranice ze zasedání FIVA minulý rok tak zůstala nezměněna. Mění se způsob členění do kategorií historických vozidel pro testování.
Jinak mi to potvrdil i předseda AVCC AČR, který tam osobně byl.
Je to asi v půlce té zprávy: Změn doznal i technický kodex, který nabývá účinnosti od 1.1.2010. Za historické vozidlo se považuje vozidlo starší 30 let a odsouhlasená věková hranice ze zasedání FIVA minulý rok tak zůstala nezměněna. Mění se způsob členění do kategorií historických vozidel pro testování.
Jinak mi to potvrdil i předseda AVCC AČR, který tam osobně byl.
13:13:32
30.11.2009
30.11.2009

havlik
-> THOMMY : 84ka klidně
13:13:12
30.11.2009
30.11.2009

THOMMY
V Hořovicích jsem potkal eMko na veteránských spz, takže pokud dobře chápu, úplně legál to nebylo?
08:59:03
30.11.2009
30.11.2009

havlik
-> Risan: Nevim jak ty ale co sem slyšel já tak to neschválili a pokud jo tak rozhodně ne od 1.1.2010
08:57:14
30.11.2009
30.11.2009

Risan
-> dušan: V lednu jí bude muset být 30 let, jinak máš smůlu. Mezinárodní veteránská organizace FIVA od nového roku posouvá hranici.
Dostat stodvacítku na veteránská čísla legálně je asi problém. Těch aut je pořád moc v běžném provozu a jsou relativně mladá. Testační komise se tomu budou bránit, pokud nenajdeš nějakou, které jde primárně o prachy a na veteránismus kašle. To ale vyjde levněji koupit nějaké papíry a postavit to na ně. I kdybys měl zaplatit 10k ekopoplatku.
Pořád se mi vnucuje otázka, proč to chceš udělat. Smysl to má podle mne jen u aut, na která neseženeš normální papíry. U stodvacítky nevidím žádnou výhodu. Budeš muset na retestace každý rok a většina komisí by u takového auta, které umí jet přes 100km/h, měla chtít protokol z STK.
Dostat stodvacítku na veteránská čísla legálně je asi problém. Těch aut je pořád moc v běžném provozu a jsou relativně mladá. Testační komise se tomu budou bránit, pokud nenajdeš nějakou, které jde primárně o prachy a na veteránismus kašle. To ale vyjde levněji koupit nějaké papíry a postavit to na ně. I kdybys měl zaplatit 10k ekopoplatku.
Pořád se mi vnucuje otázka, proč to chceš udělat. Smysl to má podle mne jen u aut, na která neseženeš normální papíry. U stodvacítky nevidím žádnou výhodu. Budeš muset na retestace každý rok a většina komisí by u takového auta, které umí jet přes 100km/h, měla chtít protokol z STK.
05:33:42
30.11.2009
30.11.2009

dušan
hmm ted jsem neco našel u maikla v inzerci , asi nemam šanci . ale pokud o tom nekdo ví víc tak dejte vědět
05:27:56
30.11.2009
30.11.2009

dušan
ma někdo tady stodvacu na veteranských číslech ? da se to vubec udělat , lednu jí bude 25 let a vše je puvodní . díky