skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Horské kolo - rada
-> palinator: já jsem si koupil toto za nějákých 8000 k tomu jsem pořídil blatníky, nosič a brašnuj na nosič a jezdím denně 20kilometrů do práce a o volnu tak 40 km denně. Po mě dostačující
Tatínkovi k narozeninám chceme pořídit krose v ceně okolo 10000 Kč, není to jezdec závodní ani pravidelný. Máme na výběr ze značek Specialized, Kelly's, Author a 4ever. Má někdo nějaký tip? Prodejce mi doporučoval Specialized Crosstrail.
-> Miles: Héézky, je to ono! Dokonce i v lepší kvalitě, šikovnej 

-> Jumbo: Sakra, tak to je škoda, vyhledat se mi ho už asi nepovede 

-> Mr_Kubas: Mě to píše, že video odstranil...
Kamarád jezdí taky závody, tak občas dá něco podobného na FB, leč tohle je fakt hovadství 

-> Mr_Kubas:
Jo DH, to je docela marast ale tak kdo zkusil tak ví. Komentátoři mazec.
Jo DH, to je docela marast ale tak kdo zkusil tak ví. Komentátoři mazec.
-> Mr_Kubas: waw...tak to je moc..
-> Mr_Kubas: Na to chce mit asi vypinatelnej pud sebezachovy :) Jinak ty moderaotri, to je fakt neco 

-> j_j:
Pěkný...
Pěkný...
-> palinator: út.st.čt.pá mám celkem 240 km,ale fyzička na hovno 

-> alpin:
Já jezdím taky denně cca 5 km (2 z kopce a 2 překvapivě do kopce
), ale občas jedu třeba 15 nebo víc a snažím se jet na max. s rychlostním průměrem okolo 28 km/h. Tam už je to znát.
Já jezdím taky denně cca 5 km (2 z kopce a 2 překvapivě do kopce

-> palinator: ja mám strašnú capa t4 ktorá chytí sem-tam snahu niečo vytlmiť , ja jazdím len ráno cez ves a sem-tam sa chytím ísť ďalej , 2 mi vyhovujú
-> alpin:
Tak já se svou prehistorickou pružinovou vidlí musím říct, že když jedu kamenitou cestu s větším tlakem, tak je cesta skoro pohodlnější, než s malým. Hodně to pak chytá vidle, která sice odskakuje, ale do rukou toho moc nepouští.. Jinak jsem línej člověk kterej chce za každou cenu z tý omezený snahy vytěžit maximum. A to bez max. tlaku moc nejde.
Tak já se svou prehistorickou pružinovou vidlí musím říct, že když jedu kamenitou cestu s větším tlakem, tak je cesta skoro pohodlnější, než s malým. Hodně to pak chytá vidle, která sice odskakuje, ale do rukou toho moc nepouští.. Jinak jsem línej člověk kterej chce za každou cenu z tý omezený snahy vytěžit maximum. A to bez max. tlaku moc nejde.
-> palinator: ja striedavo , dosť často pole a tam 2 veru ocením , na asfalte mi to nijak neprekáža 

-> U-Geen:
Díky, asi vezmu ty..
-> alpin:
2 jsou podle mě tragicky málo, pokud jezdíš hodně po asfaltu.
Díky, asi vezmu ty..
-> alpin:
2 jsou podle mě tragicky málo, pokud jezdíš hodně po asfaltu.
-> U-Geen: ja mam vpredu kellys flash a vzadu grippen , mi to hučí jak na formuly , sa ľudia otáčajú
inak hustím na 2

-> palinator: mam Maxxis Overdrive a svistej po asfaltu prima :-)
-> j_j:
Já nejsem přes kola odborník. Můžu ti zrecenzovat co mám já a jak jsem nebo nejsem spokojenej. Ráfky budu řešit přímo ve shopu, co mi doporučej, nechám jim tam vybrat náboje a vyplést a vyvážit. Dobrý by měly bejt dvoustěnný ráfky, ale nemám s nimi zkušenosti.
Nevím, jestli to jde udělat z horáka trek, ale "silniční" pláště se normálně na MTB prodávaj, tak bych neviděl problém to řešit takto. Jestli nemáš odpruženou vidli, tak co není může bejt. Jedno kolo už jsem tak přestavěl, ale já blbec jsem se nechal ukecat na výměnu hlavovýho složení, protože jsem tomu prd rozuměl a to teď špatně funguje, protože část hlavovýho složení byla u toho kola součástí rámu, takže to nejde utáhnout, protože když se to utáhne, nejde otočit řidítkama. Když by se nechalo původní složení, mělo by to fungovat.
Jinak mažu vysoce moderní kombinací.. na léto občasnej přímaz Mogulem Extreme 15W-40 (nic jinýho už nevedu (a nepotřebuju kvůli kolu kupovat M6AD), tak nepotřebuju slyšet, že bych moh mazat Castrolem - i když jednou když nebylo zbytí, jsem taky mazal syntetikou.
V zimě, když jsem jezdil ve spoustě sraček a řetěz s kolečkama rez jak o závod i přes mazání olejem, tak jsem celý rozvody důkladně zakonzervoval Mogulem LA02.
Pak už to přes tu monstersilnou vrstvu tuku nerezlo.
Já nejsem přes kola odborník. Můžu ti zrecenzovat co mám já a jak jsem nebo nejsem spokojenej. Ráfky budu řešit přímo ve shopu, co mi doporučej, nechám jim tam vybrat náboje a vyplést a vyvážit. Dobrý by měly bejt dvoustěnný ráfky, ale nemám s nimi zkušenosti.
Nevím, jestli to jde udělat z horáka trek, ale "silniční" pláště se normálně na MTB prodávaj, tak bych neviděl problém to řešit takto. Jestli nemáš odpruženou vidli, tak co není může bejt. Jedno kolo už jsem tak přestavěl, ale já blbec jsem se nechal ukecat na výměnu hlavovýho složení, protože jsem tomu prd rozuměl a to teď špatně funguje, protože část hlavovýho složení byla u toho kola součástí rámu, takže to nejde utáhnout, protože když se to utáhne, nejde otočit řidítkama. Když by se nechalo původní složení, mělo by to fungovat.
Jinak mažu vysoce moderní kombinací.. na léto občasnej přímaz Mogulem Extreme 15W-40 (nic jinýho už nevedu (a nepotřebuju kvůli kolu kupovat M6AD), tak nepotřebuju slyšet, že bych moh mazat Castrolem - i když jednou když nebylo zbytí, jsem taky mazal syntetikou.


-> j_j 21.08.11 16:38:10: ja davam už leta universální 3bary :)
PS:Na feltu mam najeto 1300km a pořád není doladěno,už mi z toho jebe...
PS:Na feltu mam najeto 1300km a pořád není doladěno,už mi z toho jebe...
sranda je, že si neumí ani vyměnit duši když píchne...
-> palinator: měl jsem v úmyslu ho hodit do treka, protože je to kolo ještě bez přední vidlice, docela subtilní rám,ale váha je dobrá (cca 10,5kg) - trekový kola se tam ale nevejdou vid? když je to 19´ - na to to má moc krátký vidle. co bys mi pls doporučil za ráfky? díky - předevčírem jsem utavil přední brzdu - sjezd jak prase a jelikož mám na zadnim 8mu a nebrzdím jím tak jak se rozehřál přední ráfek tak se udělala boule na plášti - ale dojel jsem na tom ještě 30km,takže v pohodě. Ještě další otázka - co používáš za olej na kolo. Na mym veteránu je to už jedno,ale jezdí s náma takovej vyhrocenej týpek a stříká WDčkem, což se mi zdá jako píčovinka. taky jeden fotrův kámoš má tohle : kolo.cz/clanek/cannondale
-scalpel-himod-carbon-2-20
11 ... dobrej blázen...právník no 

-> j_j:
Já už částečnou GO (rozvody) prodělal loni. Teď jsou opět na řadu gumy, navíc ráfky, náboje a chci lepší přední brzdy.
Já už částečnou GO (rozvody) prodělal loni. Teď jsou opět na řadu gumy, navíc ráfky, náboje a chci lepší přední brzdy.
-> palinator: aha promin. sám mám authora versuse z roku 1996 a nedám na něj dopustit - na příští sezonu projde GO 

-> j_j:
Jo, to je příspěvek přes 2 měsíce starej, to už je kostlivec.
Já si na ně taky nestěžuju, jenom je divný, že bočnice praskaj.
Jo, to je příspěvek přes 2 měsíce starej, to už je kostlivec.

-> palinator: ten na kterej si hodil odkaz na mallu.
-> j_j:
Kterej má?
Já hustím na max., to jest 4,5 bar, terén neterén, i když to asi není ideální.
Kterej má?
Já hustím na max., to jest 4,5 bar, terén neterén, i když to asi není ideální.
-> palinator: jj, tenhle plášt má táta a je spokojenej...
kluci na kolik hustíte gumy do horskýho kola? díks
Doba pokročila, ačkoliv se mi zdá, jako bych gumy měnil včera, stávající Land Cruisery 26x1,75 od Schwalbe se blíží ke hranici jejich životnosti. Chci se zeptat, jestli někdo nemá nějaký dobrý tip na ještě "asfaltovější" gumu v rozměru 26x1,75. Podmínkou je, že na bocích nechci špalky, po nich to na asfaltu hrozně klouže. Líbí se mi Maxxis Overdrive nebo Schwalbe Road Cruiser.
Dál přemejšlím o výměně V-brzd za nějaké lepší. Author Impulse 2006 je v sérii vybaven jakýmisi Artek, které se mi zdají nepříliš tuhé (brzdová páka se při intenzivním brzdění hodně propadá). Shimano Deore XT by mohly být dobré?
Dál přemejšlím o výměně V-brzd za nějaké lepší. Author Impulse 2006 je v sérii vybaven jakýmisi Artek, které se mi zdají nepříliš tuhé (brzdová páka se při intenzivním brzdění hodně propadá). Shimano Deore XT by mohly být dobré?
Ačkoliv ted si nejsem jistý zda jsem nekupoval tu širokou 2.3 nebo až 2.5
-> Syny:
Já měl v serii semislicky 26x1,95 a po sjetí jsem je měnil za trochu jiný semislicky 26x1,75
www.mall.cz/horske-plaste /schwalbe-land-cruiser-?v= 186033
Jezdím taky cestami necestami, hodně po silnici, takže potřebuju co nejmenší odpor. Nenarazil jsem na problém ani na rozbahněný trávě po zimě v kopci (pro objektivitu čti "vyjel jsem"
), ani na čerstvé vrstvě sněhu a nechalo se jet i po náledí (poměrně nebezpečnými rychlostmi z kopce okolo 35 km/h). Problém byl jen s břečkou o tloušťce 10 cm, tam to kolo moc stopu nedrželo a obecně i na menší tloušťce rozježděného sněhu jsem občas netrefil z kopce správnou odbočku.
Já měl v serii semislicky 26x1,95 a po sjetí jsem je měnil za trochu jiný semislicky 26x1,75
www.mall.cz/horske-plaste /schwalbe-land-cruiser-?v= 186033
Jezdím taky cestami necestami, hodně po silnici, takže potřebuju co nejmenší odpor. Nenarazil jsem na problém ani na rozbahněný trávě po zimě v kopci (pro objektivitu čti "vyjel jsem"


-> Syny: má to zajímavou váhu
A jeste jsem koukal na tuhle znacku, ale tu neznam absolutne vubec www.bradsky.cz/nano-mtype
-340-vybava-author-instinc
t-2010-p-2553.html
-> Syny: ten Trek má kompenty řazení alivio a pláště to má ty široký 2.1: Bontrager XR2, wire bead, 26x2.1 standardně teda aspon dřív se dávaly jen 1.9
-> havlik: Co ma Alivio? Ty gumy? Kde to tam vidis? 

-> Syny: to já taky ale i na asfaltu se dá jezdit s tou širokou gumou. Každopadně ten trek má alivio což je prej nic moc no...
-> havlik: Tak ja nemam vyhraneny kudy jezdim, ale od asfaltu po koreny v lese to bude :)
-> Syny: a jezdíš opravdu takovej terén že využiješ širší pneu? Já sem si vždy kupoval dozadu 2.1 gumu hlavně kvůli terenu "skákání" a tvrdší ráfek, dneska zustanu o toho co tam je aspon zatím pokud se bude kurvit rafek tak scenář je jasný
-> venni: No uzsi plaste jsou plus na asfalt, ale do terenu asi moc ne, ne? Kolik vazi ten Trek nevim, nikde jsem to zatim nenasel, ale typuju to na tech +/- 13kg taky, pac to jsem koukal, ze ma vetsina tech kol...
-> venni: no eště lepší přistup je že řikal že pokud to nebudu stíhat v pracovní době že se domluvíme po práci a budu to zkoušet třeba od půl 7 do 8
jako fakt super přístup dřív sem tam býval každou chvili a kupoval různy věci na kolo...

-> Syny: shimano Deore a deore XT už je jakoby vyšší třída,ale když to všechno porovnáš pouhým okem tak dospěješ k tomu že přehazka i přesmyk jsou si hodně podobný a u rekreačního ježdění nepoznáš rozdíl.Author má krapet užší pláště což je další plus.Vidle težko říct ani s jednou nemam zkušenost,ale taky to bude plus mínus stejný.To samý brzdy,obojí by to měl být ten základnější stav se 160mm kotoučema.Ty M445tky má mladá a brzdí to dostatečně.Kolik váží ten Trek?
-> havlik 06.06.11 13:05:31: tomu říkám pořádnej přístup prodejce.
-> havlik 06.06.11 13:05:31: tomu říkám pořádnej přístup prodejce.
já mam ve čtvtek domluveno testování řikal že od toho typu ma dvě velikosti rámu a eště dvě různý geometrie rámu a že si mam udělat čas a aspon na každym projet min půl hodiny abych to všechno porovnal.
-> venni: v cem treba je hur vybaveny? Ber to tak, ze do toho mic nevidim a oznaceni neceho treba M445 mi nic nerika :)
-> Syny: bejt Tebou tak si udělam čas a projdu pár cyklosportů po Plzni a okouknu.Vyzkoušíš jaký velikosti Ti seděj,kde maj jakej přístup,ošaháš si to (kolo,ne pipíška nebo kozy prodavačky) a pak se pomalu rozhodneš a buď vemeš tam a nebo přes e-shop.
No a nebo taky zjistíš,že jsi viděl tolik krásných kol,že si neumíš vybrat
No a nebo taky zjistíš,že jsi viděl tolik krásných kol,že si neumíš vybrat

-> Syny: tak když to vemu o proti tomu authoru tak je vybavený krapet hůř no.A už na začátku si napsal,že Tě to kolo neoslovuje tak není co řešit
Ale jinak trek je kvalitní kolo,mě se na něm nelíbí ta zadní stavba,jestli to teda dělají pořád.

A co ze nikdo nekomentuje toho Treka? Kamaradovo tata jezdi docela dost profi na kole - ma nejaky za 120 000
A pry v te me cenove relaci a pro muj styl provozu by tohle bylo naprosto nejlepsi volbou www.bradsky.cz/trek-4500
–2011-p-4858.html i co se tyce znacky...

A tady moje... Pořád není pořádně zajetý (cca 700km :( ) ale je to zvláštní.Brzdy si sedali docela dlouho a na nepatrný šustění kotoučů o desky už jsem si zvykl.(Mladá má zákl hydry od šimána a tam je klid) To samý přehazka/smyk,pořád nepatrně dolaďuju a není to ono.Slečně to tam skáče jedna radost,jsem z toho jelen 
