
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spravovat feldu?
-> doly120-ten třetí:o): to je ve Stramberku joudo

-> doly120-ten třetí:o): 

-> Kaprof-Los Koramos:
To jsou ty nejlepší města



-> doly120-ten třetí:o): se podivej do id joudo kde oba bydlíte



Nějak jsem tu diskuzi nepročítal, musím potvrdit tvrzení některých členů, že jestli ta Felda je fakt zrezlá že už to chce velký zásach, tak ruce pryč. Ty funkční věci neni problém vyměnit, ale ta zatracená koroze...
-> Crestik: To okolí je mi strašně povědomý

To je otázka...Když to chceš jako spotřebáka, koupíš to za 1000kč, no ten přepis, nevim nevim, raději bych to přepsal na sebe...Na laku ti asi taky nebude záležet-tak jak si myslim. Říkám to z mojí zkušenosti, že kdybych dneska kupoval nějakou Fa/Fe tak koukám po dobrých kouscích, bez koroze, garážováno, vystříkané dutiny, málo najeto, atd...za takové auto sice dáš víc, ale zase se v tom nemusíš štrachat a vařit a furt něco měnit. On člověk si tak říká, ok, koupim to za málo a opravim, ale těch oprav je takové kvantum že mu z toho de hlava kolem a peněženka furt prázdná. Kdybysi to chtěl jako voňavku, tak já osobně bych do toho nešel ani za boha, to bych si opravdu připlatil a když koukám na ten motor, 50kW BMM a 300 táců najeto, tak ten to má už skoro spočítané, pohledal bych raději felinu 1998, kdybys chtěl furt zůstat u klasiky tak bych bral MPi.Tyhle ty auta se už dají v pěkném stavu koupit za dnes už rozumný peníz, ale abych tohle kupoval a potom jezdil s tim do práce a zpět, to asi nee, koupil bych nějaky ne zas tak moc zrezlý auto včetně funkčích částí aby byli ok. Ale k tomu spotřebákovi, musel bych to dokonale vidět co bude měněno, tak asi ten motor by šel do kytek a dal bych "nový", plechařina je největší zlo včetně laku, když to všechno vyvaříš, zakituješ,...nalakuješ tak už vzduchem lítaj tisícovky...za ani ne dva roky to začne zase někde reznout, když s tim budeš jezdit i v zimě... Jestli máš čas a hlavně tě baví se v tom hrabat, tak to kup :-) můj názor na koupení 40%ANO koupit, 60%NEkoupit...Opravdu otázka na tělo, člověk by to musel nejdřív pořádně vidět, pak by se třeba rozhodl jestli jo nebo ne...A hlavně bych si udělal nějaký ten rozpočet a kolik času bych na tom strávil aby to bylo provozu schopné, stejnak ono když koupíš sebelepší auto, tak do toho můsíš něco vrazit "bokem"
já koupil bramboru za 22,rok sem na ni nešáhnul, a letos v zimě do ní 25 nasypal, ale vím že mám zdravý auto a že vše co bylo třeba je vyměněno, taky bych do toho šel
za mě to cenu nemá...jak do toho začneš rýpat, budou se objevovat další a další věci. Btw cenu opravy vidím na 20tis, pak napiš, o kolik jsem se minul :-) Spojka komplet asi 1600, pak napočítej různou povrchovku, blbůstky kolem, pak říkáš hlava, pak to budou kotouče, desky, atd. Můj názor je sehnat komplet motor s použitelnou spojkou za 2t na vrakáči a přehodit to, dojezdit a nazdar.300t na ten motor je otázka, kdy něco bude hyn. Jestli začneš obnovovat posrané věci za nové, nasypeš do toho tři výplaty a furt to nebude auto v super stavu
Btw loni jsem dal do fel asi 15tis (micheliny, spojka, brzdy, lemy,....) a měl jsem problém najít kupce za 25

tak sem pod to dnes konecne vlezl a co sem nasel:
popraskany manzety na poloosach a rizeni, uvolnej "tocomrd" nebo co to je na prave poloose, silentbloky predni napravy, no, neco z sebou uz maj, ramena nejsou skoro porezly, vyfuk varenej(asi pri vymene katu), ale este dost ok, prorezivelej jen pravej predni blatnik, levej je ok, pak mensi chyceny mistecka tak ruzne, orezly palivovy trubky, brzdovy celkem ok, predni brzdy to chce rozdelat a zjistit, jak sou na tom, ale brzdi to hezky. Motor by potreboval nejaky novy hadicky a lezou z neho takovy pravidelny zvuky, tezko zatim rict, co to je. Kdyz sem tomu nalozil u garaze, tak vyletel trochu oblacek modryho dymu. Pri razeni 1-2 to skrtne, ale ne pokazdy. No ale nejhur sou na tom teda ty prahy. Pod zadnima dverma bude ko i vnitrni vyztuha. Jo a nejde ventilator topeni
(treba je tam nejakej sajrajt sprajclej ze)
Ale jak to tak pozoruju, tak doopravdy nic, s cim bych se nedokazal vyrovnat fakt sehnat ty prachy a spotrebacek jak vysitej
popraskany manzety na poloosach a rizeni, uvolnej "tocomrd" nebo co to je na prave poloose, silentbloky predni napravy, no, neco z sebou uz maj, ramena nejsou skoro porezly, vyfuk varenej(asi pri vymene katu), ale este dost ok, prorezivelej jen pravej predni blatnik, levej je ok, pak mensi chyceny mistecka tak ruzne, orezly palivovy trubky, brzdovy celkem ok, predni brzdy to chce rozdelat a zjistit, jak sou na tom, ale brzdi to hezky. Motor by potreboval nejaky novy hadicky a lezou z neho takovy pravidelny zvuky, tezko zatim rict, co to je. Kdyz sem tomu nalozil u garaze, tak vyletel trochu oblacek modryho dymu. Pri razeni 1-2 to skrtne, ale ne pokazdy. No ale nejhur sou na tom teda ty prahy. Pod zadnima dverma bude ko i vnitrni vyztuha. Jo a nejde ventilator topeni

Ale jak to tak pozoruju, tak doopravdy nic, s cim bych se nedokazal vyrovnat fakt sehnat ty prachy a spotrebacek jak vysitej

-> Syny: přesně tak.. sice do toho nacpeš třeba 15tis a nějakej čas, ale potom víš že máš tak nějak "nový" auto.. a kdyby koupil za ty peníze z bazaru něco "lepšího" tak do toho stejně ty prachy nastrká aby to bylo spolehlivý
takže já bych do toho určitě šel jestli neni kastle šrot :)

takže já bych do toho určitě šel jestli neni kastle šrot :)
Ja nevim, ja udelal defakto to sami s tim Spanelem. Koupil sem ho za 5, udelal opravy priblizne za 11, zaplatil prepis a "eko" dan. Jeste par veci necham udelat a mam auto za ani ne cenu kterou stoji v bazaru s plno vecma novejma. Ja bych do toho sel. Pokud to neni shnily, tak jo. Jakmile bude kastle v prdeli, tak to smysl nema. Dle toho bych se ridil ja...
-> Kubi136: pocky, to ses sekl o rad, esi vychazis z toho, co sem napsal v 1. prispevku. Ja se stotoznuju s castkou, jak uvedl petr s a za takovou castku kolem 12 000,- sezenu podle me auto tak maximalne ve stejnym stavu, jak je tohle.
-> Nwkt: me prave prijde ta petrova castka realna. A pak budu mit opraveny auto do pojizdnyho stavu. Do doby, nez se vysype prevodovka, tlumice nebo loziska na kolech. Nahod tvoju kalkulaci a navrh neceho jinyho. Pravdou je i to, ze tuhle castku su schopen treba pokryt vydelkem z prazdnin, kdezto skladat treba 30papiru na neco jinyho + pak naklady na zprovozneni to neposbiram.
najezdim rekl bych do tech 15tkm za rok
-> Nwkt: me prave prijde ta petrova castka realna. A pak budu mit opraveny auto do pojizdnyho stavu. Do doby, nez se vysype prevodovka, tlumice nebo loziska na kolech. Nahod tvoju kalkulaci a navrh neceho jinyho. Pravdou je i to, ze tuhle castku su schopen treba pokryt vydelkem z prazdnin, kdezto skladat treba 30papiru na neco jinyho + pak naklady na zprovozneni to neposbiram.
najezdim rekl bych do tech 15tkm za rok
-> Hurdis: Já tim nechci říct, že felda je dokonalý auto, ale chci jen napsat, že za tu dobu jsem s ní neměl "žádný" problém. Favorita jsem měl asi rok a půl a vrazilo se do něj nespočet peněz a pořád to bylo něco. Nebyl měsíc, kdyby nebyl v servisu atd. A přitom byl favorit ve slušnym stavu koupen z Německa. Byl opravdu zachovalý, ale prostě to bylo furt něco. Tak jsem ho prodal a nový majitel prý už byl taky párkrát v servisu... Asi záleží na kuse na který narazíš. Ten favorit byl z venku nádhernej, ale uvnitř děsběs a u feldy je to zas opačně. Z venku zhuntovaná, ale uvnitř je aspoň pro mě v super stavu
Nechci z toho dělat nějaký extra auto, ale prostě jsem spokojen s tim, že na to auto se můžu spolehnout. Ťuk ťuk 


kurva ja sehnat feldu za 1000 nevahal bych a spravil bych ji !
ale po tech km by to chtelo prejit asi vsechno... ikdyz s feldou se bez problemu necha najet dvojnasobek, zalezi na udrzbe jaka byla
-> Kubi136: to co pise, tak do 15ti tis. + ten cas no, ale zas mu to chvilku vydrzi, zalezi tky kolik nalita za rok
Já bych řek že nevyplatí, sečti si všechny prachy co do toho vrazíš a koukni se po inzerci co lepšího za to seženeš
-> Mr_Kubas: Tak tomu, že koupíš od zaměstnavatele auto po odpisové době (což v tomto případě není), nebo odepsané auto (což není totéž), které má za sebou větší servis rozumím. Na spotřebáka k dolítání a brutálnějšímu zacházení je to vynikající. Ale hodnotit jakékoliv auto po pár objetí bloku (15 tkm) za rok nikdy nepochopím, neber osobně, setkávám se s podobnými "kritiky" na fórech často. Zvlášť komické je to u nových aut, když majitel píše, jak moc je spokojený, auto je super spolehlivé, bez nejmenších vad a že s ním už za poslední rok najezdil skoro 8 tkm ke tchýni na chalupu. Jen zatím neví jak se dolévá kapalina do ostřikovačů a potřebuje poradit. 

-> Klubko_: rekl bych ze za cas kterej s tim stravis a s tou praci se to teda nevyplati...das do toho 3o jak pises, a za ty kacky sezenes lepsi, na ktere nemusis delat minimalne tu spojku..muj nazor

-> Nitram: Souhlasim, předtim jsem měl favorita a ač je to téměř stejný auto, tak už bych zpátky neměnil
Feldu jsem kupoval od firmy, kde lítala jako spotřebák a bylo to tak vychytané, že než jsem ji odkoupil, tak byla tak nějak zrenovovaná, né teda komplet po GO, ale takové ty důležité věci na provoz byly vyměněny za nové. Jezdím s ní od minulých prázdnin a autem jezdim dennodenně a nalítal jsem už cca 15tis. km a kromě těsnění pod hlavou nebylo nic opravováno. Vlastně PP blatník, když jsem něco nevychytal
Takže já jsem s ní spokojenej co se týče spolehlivosti 



-> Klubko_: ja si myslím že Feldy sú veľmi vydarené autá, trochu donej za investuješ a máš spoľahlivé a lacné auto, ND zoženieš všade a spraviť ju vie každý zručný človek... ja som pre ponechanie 

-> Klubko_: Počítej celkem kolem12000 s přepisem na tebe
-> Mr_Kubas: vcera mi to prave rikal kamos, ze jim to rikali na skoleni ridicu ci co, ze se to tak legalne praktikuje. Muselo by se to do te smlouvy nejak dat, aby si to auto nemohl vzit kdykoli zpet. Asi pronajem na dobu neurcitou bez naroku an auto po dobu trvani smlouvy...kazdopadne zajimavej postreh
dik za nazor, este musime radne zvazit 
-> doly120-ten třetí:o): este to omrknu. Tak to nevim.
dik za nazory, este musime radne zvazit
dalsi nazory?


-> doly120-ten třetí:o): este to omrknu. Tak to nevim.
dik za nazory, este musime radne zvazit

dalsi nazory?
-> Klubko_: Taky sem pro to opravit.Jesi nejsou zrezlé hlavní nosné části tak se to vyplatí:)
K te smlouvě, to poskytuje každý autobazar?
K te smlouvě, to poskytuje každý autobazar?

-> Klubko_: Taky jsem PRO opravit a jezdit. Vem si kolik by tě stál jinej spotřebák přibližně na stejný úrovni feldy. Každý auto chce po koupi investice, ale jestli si dokážeš udělat většinu věcí sám doma, tak do toho jdi a za "pár" kaček ji dej do kupi a jezdi s ní jako spotřebákem
A co se týče EKOdaně, tak tu bych dal taky. Ten pronájem se mi nějak nezdá, nic jsem o tom neslyšel, tak nevim, ale zní to tak divně jakoby ti ten majitel mohl kdykoli to auto vzít 


spravit a jazdit moj nazor je ze za tu kupnu cenu by som to kupil aj ja a určite ju spravil a dal fotrovi aby ls-a išla konečne na opravu
vcera sme koupili feldu combi 1,3BMM rv95 nalitanejch 300 000km za 1000kc. Puvodne mela jit na dily, ale cim dal vic premyslim nad opravou a ponechani v provozu.
Jak na tom je:
O brzdach vim jen to, ze brzdi a rucka de na 2 zuby.
Karoserie potrebuje komplet spravit prahy a vymenit P blatniky. P podbehy se zdaji byt ok, ale to se uvidi az po sundani P blatniku. Z lemy a 5. dvere uz sou spravovany a zatim se drzi. Jinak po zbeznym okouknuti (este sem s tim nebyl na kanale) vypada pouzitelne.
Motor by potreboval klasiku: rozvody, pretesnit, udelat hlavu, vymenit spojku.
Veskery prace su schopen si udelat sam.
Co sem nasel na netu ceny sou asi tyto:
vnejsi prahy 800
blatniky 1400
rozvody 400
tesneni 500
celkem 3100,-
_________________________ _______
nevim ceny tohoto
zadni vnitrni cast prahu
vyztuhy prahu
spojka
pritlacak
spojkovy lozisko
Co myslite. Ma cenu to spravovat a este s tim nejakej cas (rekneme 2 roky) pojezdit nez se neco totalne rozpadne? Chci to jen jako spotrebaka. Mam pocit, ze kdyz spravim motor, povarim kastlu, zkontroluju brzdy, tak za cenu materialu jiny auto bez investic nesezenu. Co se tyce eko dane, tak s tou nepocitam, zkusim majiteli navrhnout smlouvu o pronajmu(praktika zavedena autobazary aby se vyhnuli ekodani). Anebo i kdyby se ta petka za tu ekodan dala. Co myslite, ma to cenu spravovat?
Jak na tom je:
O brzdach vim jen to, ze brzdi a rucka de na 2 zuby.
Karoserie potrebuje komplet spravit prahy a vymenit P blatniky. P podbehy se zdaji byt ok, ale to se uvidi az po sundani P blatniku. Z lemy a 5. dvere uz sou spravovany a zatim se drzi. Jinak po zbeznym okouknuti (este sem s tim nebyl na kanale) vypada pouzitelne.
Motor by potreboval klasiku: rozvody, pretesnit, udelat hlavu, vymenit spojku.
Veskery prace su schopen si udelat sam.
Co sem nasel na netu ceny sou asi tyto:
vnejsi prahy 800
blatniky 1400
rozvody 400
tesneni 500
celkem 3100,-
_________________________ _______
nevim ceny tohoto
zadni vnitrni cast prahu
vyztuhy prahu
spojka
pritlacak
spojkovy lozisko
Co myslite. Ma cenu to spravovat a este s tim nejakej cas (rekneme 2 roky) pojezdit nez se neco totalne rozpadne? Chci to jen jako spotrebaka. Mam pocit, ze kdyz spravim motor, povarim kastlu, zkontroluju brzdy, tak za cenu materialu jiny auto bez investic nesezenu. Co se tyce eko dane, tak s tou nepocitam, zkusim majiteli navrhnout smlouvu o pronajmu(praktika zavedena autobazary aby se vyhnuli ekodani). Anebo i kdyby se ta petka za tu ekodan dala. Co myslite, ma to cenu spravovat?