studený voľnobeh na novších motoroch

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 01.12.2004 do 03.12.2004, založil/a minno
řadit dle data
13:36:21
03.12.2004
Komár 1981
startovani facka doporucuji odb. knihy takto: studeny motor, studene pocasi - seslapnout jednou pedal az na podlahu (akcelerato), tim se aktivuje aut. sytic, pak bez plynu startovat
teply motor studene pocasi stejne, teply motor teple pocasi doporucuje kniha startovat s akceleratorem na 1/3 seslapnutym. je to kvuli odparovani privadene smesi v karburatoru, tak aby se to krapet prichastlo.

aut. sytic u Lekru je rizeni mechanicky a tepelne (bimetalovy pasek). u meho 89´rocnik favorita 136 slo seslapnutim pedalu po nastartovani se syticem ten sytic vypnout (vyrobce to uvadel i v prirucce). kdyz se to nechalo, tak pak ohrata voda "ohnula" bimetal a ten sytic vypnul. tot cela automatika.
07:43:32
03.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Nojmis: jo myslím, že to ignoruje a trochu i škodí ne?

já sem teďka celkem nervózní bo sem to dal seřídit a na volnoběh je tam tak 600-650ot/min a to je podle mě dost málo, ik daž mi říkali že je to v pohodě, co si myslíte???
07:37:53
03.12.2004
Nojmis
-> minno: ja presne vim co tim myslis. auto chytne hned a koukness na otacky a ono je tam uplne stejna hodnota jako pri zahratym motoru. Oproti sade je to rozdil. myslim ze si to hlida ta elektrika, pocitecem je kontrolovana treba i teplota nasavanyho vzduchu a hromada jinych veci. proste to tak je. Me u vectry staci nastartovat a hned je tam nejakych 850 otacek a po zahrati se to drzi taky kolem tech 850. nedokazu posoudit jestli to je zpusobeny motorem, ze to TDI nebo se stejne chova i benzinovy motor. ale jednou jsme resili stary zvyk startovani u sade a u modernich aut se strikackou a pri startu nemusic mit nohu na plynu, myslim ze by jsi mu jakoby trochu pomohl jako u skodovky. ta elektronika tam stejne nepusti vic nez si sama zpocita. a nejaky slapani na plyn pri startu uplne ignoruje. koukal jsem na to v setvisu kdyz to bylo napichnuty na pocitaci.
08:49:06
02.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Labros: není zač
08:46:39
02.12.2004
Labros
-> kirri: Diky moc, to bude kamos cucet, jak mel startovat favorita!
08:38:42
02.12.2004
Labros
-> minno: V Lekru ten 'automaticky sytic' udrzuje klapku v otevreny poloze. Pri kazdym dalsim seslapnutim plynu se muze klapka privrit, pokud uz pritekla tepla voda z motoru.
23:46:47
01.12.2004
Petr P
Hlavní rozdíl bude v tom, že u karbecu ti benzín kondenzuje na stěnách studeného sacího potrubí, kdežto u MPI se vstřikuje těsně před ventily. Pak stačí menší obohacení. Obvykle je několik set otočení motoru po startu nastaveno velke obohaceni a pak se začne snižovat podle zahřívání motoru. Vstřikování řídí samozřejmě i množstní nvzduch na volnoběh a tím došteluje požadované otáčky.4
22:33:05
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> minno: startuje se no je to tam popsaný s plynem, jak to chytne tak to pustíš, ale ne do gatí:-)))
22:10:58
01.12.2004
lubosgls
kolik db ma asii oktavka 2000ot na sitic a favo 2000ot na sitic .))) proc to asi nejni skoro počut??, ta smes se obohat proste musi pro lepsi spalovani
21:43:02
01.12.2004
minno
a ako funguje LEKR na fave? uz to tu kedysi ktosika pisal, ale zapamatal som si len to, ze na rozdiel od S120, kde sytic "natvrdo" robi len velmi bohatu zmes, tak na fave je to trochu inac a kvoli tomu tam je ten volnobeh so syticom o nieco nizsi....
21:37:07
01.12.2004
Vašo
-> minno: nazdar no podla toho v akom mas stave karburator. na niektorych iba nastartujes a sytic okamzite naskoci a inac oco ma octavu 1,6 (102k) a volnobeh je podla vonkajsel teploty od 1200 az do 2500ot/min.
21:30:08
01.12.2004
Boss
-> minno: Věř tomu,že těch 1500 - 2000 otáček u novějších aut opravdu poznat není..Navíc těch 2000 je tam možná několik desítek vteřin a pak to padá k těm 1500 a níž...
21:24:19
01.12.2004
minno
-> kirri: prišlo. dík. takže keď na fáve štartuješ, treba súčasne stlačiť aj plyn?
21:13:45
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Labros: -> minno: odesláno na vaše mejly co máte v ID, chválím že to máte vyplněné4
21:06:00
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
>už to je hotovo tak kam to poslat?
21:03:49
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Labros: tak už te skením
21:01:07
01.12.2004
Labros
jak to ze to necitit pri razeni - asi maji lepsi prevodovku, lepsi synchrony... Tech 2400 na strikacce nevim, tomu kamosovi uz jednou uvolnovali skrtici klapku. Ale zvyseny otacky urcite ma mit i strikacka. Neni to moc slyset protoze jsou to proste jiny auta 1 Lekr rve taky pekne, poslechni si start nekoho kdo ho ma ve skodarne...
20:57:29
01.12.2004
minno
to sa mi akosi nechce veriť, veď tie nové autá po naštartovaní ani nepočuť, to predsa nemôže byť také tiché za státia a pri >2000 otáčkach. no a ďalšia vec-keby ten voľnobeh aj bol vysoký-ako to, že to necítiť pri radení ako na škodovke so sytičom?
20:56:22
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Labros: jasně mluvím o lekru
20:54:20
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Labros: tak mi máme taky octávii 1.6 a já fávo:) já mám točky kolem 2000 za minutu a táta tak kolem 1500 a je to v poho obma to startí na poprvé takže plná spokojenost a žádný cukání není
20:54:00
01.12.2004
Labros
tak jo, naskenuj to, kamos mi to nechtel s tim Lekrem verit!
20:53:18
01.12.2004
Labros
-> kirri: mluvis teda o Lekru jo?
20:52:53
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> minno: žádná sláva, sešlápnout, pošimrat pedál plynu, ale nejezdit hnedle po nastartování v zimě to je tam napsané, takže asi takmůžu to skennout
20:52:31
01.12.2004
Labros
prave dneska rano jsem se bavil s kolegou o jeho Oktavce 1.6, ze miva po ranu volnobeh az 2400...
I ten LEKR miva pres 2000... Takze s otackama neni rozdil proti sytici. Ve smradu uz je velkej rozdil (ve prospech sytice, samozrejme).
20:51:18
01.12.2004
kirri - zrušená registrace
-> Labros: no já postupuju dle manuálu 111 startování pokuď je mrazivé počas sešlápněte 2x plyn před nastartováním, potom se to odvíjí od teplot, je to tam popsaný, ale to nejní důležité.
Při startu? no tak nastartím a je psáno že nemíň 30 sekund před odjetím se to musí zahřát pro pro lepší chod, jo a sitič taky musím probudit mírným pošimráním na plynový pedál, takže nastartit a počkat, žádnej odjezd hnedka, aspoň tak je to podle knížky a já to tak dělám a spokojenost
20:46:10
01.12.2004
minno
zaujima ma, ako sa studeny motor so striekackou alebo s lepsim karbecom (lekr vo fave, alebo ten v starej lade) dokaze udrzat v nizkych otackach na volnobehu...na fave som este nemal moznost soferovat, tak neviem ani ako sa tam ovlada "automaticky" sytic pomocou "akceleratora". ..
20:35:15
01.12.2004
Labros
Tadytu otazku jsem nejak nepochopil, ale zeptam se na neco jinyho. Kdo mate LEKR z favorita, jak zachazite s automatickym syticem? Pomoci plynu jak se teoreticky ma? Uz jsem se ptal dvou lidi (z toho 1 muj otec) ktery meli jednoho z prvnich favoritu a ti o necem takovym nemeli ani tuseni, proste predpokladali ze je to plne automaticky a zachazeli s tim jako treba se strikackou, proste nastartovali a odjeli... Jak je to mozny?
20:23:45
01.12.2004
minno
ako je zabezpečený chod úplne studených motorov na nízkych voľnobežných otáčkach, aby bol chod pravidelný a nescípalo to? nechápem to. veď aj keď tam je vstrekovací systém a elektronika tak studený motor spaľuje nedokonale a zmes potrebuje obohatiť=vysoký voľnobeh (a to sa týka aj niektorých starých karburátorových motorov, napr. lada alebo favorit) nejde mi to do hlavy, ako sa môže studený motor naštartovať a hneď mať krásne nízky voľnobeh, že ani nepočuť že motor vôbec beží.
Extreme Tyres