Takže. Jelikož se chystám snížit zadek o cca 3 cm, tak jsem vymejšlel jakým způsobem toho docílit. Rapiďácký domečky pružin už mám, ale je to málo.
Mňo qvěci. Šumoval jsem po nějakých tuňák shopech a kromě kratších pružin Riegger, Enzo a podobných není šance něco takového na škodovku sehnat. Ty Enza a Rieggery stejně neseženete pro každou nápravu zvlášť a navíc ty Rieggery ve mě nebudily 2x důvěru.
Jedna věc je, že snižujou nápravu shodně -35 mm vpředu i vzadu.
Minulý pátek jsem byl v jednej prodejně a tam mě zaujaly jedny "sportovní" brka pro škodovku. Slečna co tam prodávala mi říkala, že jsou kratší o 35 mm a tvrdší zhruba o 10%, dělané podle soutěžních specifikací.
Chvíli jsem na ně čučel, měli tam hezky červený a zelený, i když se mi nezdály dosedací závity na obou stranách.
Pak mě napadlo říct si o metr.
Změřil jsem zadní a hádejte kolik měly ?
325 mm. Chvíli jsem lapal po dechu a namítl, že jsou dlouhý stejně jako originály.
Slečna si to nenechala vymluvit a tak jsem toho nechal.
Teď jde o to, jestli to byly jinak utočený sériovky, protože to nemělo ten mrtvej dosedací závit a nebo z obou stran uřezaný úhlovkový.
A nebo to budou skutečně ony "sportovní" pružiny, ale tak měkký, že to po spuštění na kola o ty 3 cm skutečně sedne.
Přední byly dlouhý taky jako sériové pro Š 120.
Tohle všechno bratru za 4000,- sada.
Pro Škodovky se nižší pružiny už standartně nevyrábí, pouze pár obchodů se vrhne na nějakou malosériovku u smluvní pružinárny.
Problém je v tom, že nevíte co si na auto montujete. Nevíte co to má za specifikace, aby to nebylo sice kratší, ale horší jak série, nebo dokonce pižlaný série.
Takže se raději obraťte na Sakyho (ten zatím zadní brka neprodukuje), nebo na pružinárnu osobně a dejte jim třeba sériovou pružinu jako vzor s vlastním požadavkem, nebo dokumentaci, než-li přes obchod jako prostředníka, který si patřičně "přirazí."
Jo a raději takhle nic nekupujte bez svinovacího metru
