
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
19:08:56
26.04.2012
26.04.2012

bibendum30
19:08:29
26.04.2012
26.04.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> bibendum30: Rekl bych husty, ale jelikoz to nemas rad, tak reknu pekny :-)
19:07:48
26.04.2012
26.04.2012

bibendum30
Minulý týden u nás byla předváděčka nářadí De Walt..a tohle přijelo

17:54:51
23.04.2012
23.04.2012

StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Pokud budeš popojíždět po stavbě a nevyjedeš z ní ven na silnici, tak jsi v režimu OUT celou dobu a vztahuje se na Tebe jenom zákoník práce a nikoli zákon 561/2006 a nebo AETR.
Pokud z tý stavby vyjíždíš ven, tak se na Tebe 561ka vztahuje. Tím pádem i když přepneš při vjezdu na stavbu do OUT, tak se Ti to sice nepočítá do doby řízení, ale do ostatní práce a tudíž i do celkovýho denního výkonu.
Denní výkon je max. 13 hodin po kterých musí následovat 11 hodin pauza (lze 3x za 2 týdny zkrátit na 9 hodin a lze dělit na 3+9 hodin - nikoli opačně).
Pokud se v denním výkonu povede udělat 3 hodiny pauzu (ale opravdu pauzu a nikoli OUT), lze výkon prodloužit na 15 hodin celkem , po němž následuje pauza 9 hod a počítá se to jako běžná doba řízení + přestávka 11 hodin.
Pokud z tý stavby vyjíždíš ven, tak se na Tebe 561ka vztahuje. Tím pádem i když přepneš při vjezdu na stavbu do OUT, tak se Ti to sice nepočítá do doby řízení, ale do ostatní práce a tudíž i do celkovýho denního výkonu.
Denní výkon je max. 13 hodin po kterých musí následovat 11 hodin pauza (lze 3x za 2 týdny zkrátit na 9 hodin a lze dělit na 3+9 hodin - nikoli opačně).
Pokud se v denním výkonu povede udělat 3 hodiny pauzu (ale opravdu pauzu a nikoli OUT), lze výkon prodloužit na 15 hodin celkem , po němž následuje pauza 9 hod a počítá se to jako běžná doba řízení + přestávka 11 hodin.
12:33:20
23.04.2012
23.04.2012

Jarda/felda
nevíte jak se řeší když budu jezdit po stavbě a čekat na nakládku počítá se to do pracovního času ?
12:32:17
23.04.2012
23.04.2012

Jarda/felda
-> Stepan FUN 16.04.12 17:28:35: jo tohle měli u kamaráda na firmě 36dní bez pauzy
no pokuta 3500,- pro firmu asi měl známosti






20:51:41
18.04.2012
18.04.2012

jok3r
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 18.04.12 15:42:14 napsal:
→ afro100: Taková tady jezdí taky. treba ke dvoru
→ afro100: Taková tady jezdí taky. treba ke dvoru

15:42:14
18.04.2012
18.04.2012

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> afro100: Taková tady jezdí taky.
14:30:43
18.04.2012
18.04.2012

afro100
Vo vnutri je normalne velky tank, foto bohuzial nie je, nebude.
14:29:56
18.04.2012
18.04.2012

afro100
Skrinova cisterna prazdroja, jak sme sa tu o tom davnejsie bavili ..
Firma Cola - transport z Brna ..
Firma Cola - transport z Brna ..
20:16:59
16.04.2012
16.04.2012

StepaNoFUN
-> Bobesh: Taky dělám servis pro jednu firmu a kdybych s některým z těch aut měl jet, tak to půl dne uklízím... To jsem neměl ani když se jezdilo s vanou pro uhlí a obilí. A z toho je velkej bordel...
-> Rapid135 - doktor: Tak já tohle mám potvrzený od toho chlapa, co nás školil. Botička a hotovo. I když u našich dopravců to není pravidlem. To bys musel bejt moc drzej. Spíš se to prej aplikuje u cizinců, nebo u megaprůserů...
-> Rapid135 - doktor: Tak já tohle mám potvrzený od toho chlapa, co nás školil. Botička a hotovo. I když u našich dopravců to není pravidlem. To bys musel bejt moc drzej. Spíš se to prej aplikuje u cizinců, nebo u megaprůserů...
19:52:29
16.04.2012
16.04.2012

Rapid135
-> Stepan FUN: tak přesně o tomto sem slyšel že auto nepustí dál dokud nedostanou zaplacenou pokutu.takový to klasický ''tady máte klíče a nechte si to'' už dneska na nikoho asi nezabere.horší ale je co chudák šofér když je daleko od domova a pokutu nikdo ne a ne zaplatit .....
19:46:00
16.04.2012
16.04.2012

Bobesh
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Tovíš...
-> Stepan FUN: No,sice to mělo půlmega odlítáno ale i jetý auta se snad můžou uklízet a udržovat. Takovej chlív bych nestrpěl ani v Avii...

-> Stepan FUN: No,sice to mělo půlmega odlítáno ale i jetý auta se snad můžou uklízet a udržovat. Takovej chlív bych nestrpěl ani v Avii...
18:54:45
16.04.2012
16.04.2012

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Bobesh: Tak hlavně že si české ručičky poradí. 

17:28:35
16.04.2012
16.04.2012

StepaNoFUN
-> Rapid135 - doktor: Tohle ignorování předpisů je přesně do prvního průseru... Pak si to většina firem rozmyslí. Ono mít 10 aut a platit za každý pokutu 50tis (nemusí to bejt ani na silnici, občas přijdou i na kontrolu do firmy jako takový), to už se jim vyplatí dát odhadem 20tis za Tagru se čtečkou a trochu se o to starat... Je tam měsíčně vyčtení karty a jednou za 3 měsíce tachograf, takže nic tragickýho.
Nebo zodpovědný osoby (např. vedoucího dopravy, případně majitele) nahnat na takový školení, jako jsem teď byl. On když jim tam ukáže pár fotek a z hlavy sype jaký pokuty se dávaj za jaký přestupky (občas i jmenovitě kde a kdo tu pokutu dostal, protože u těch kontrol opravdu asistuje), tak to pro ty zodpovědný minimálně k zamyšlení je... Není prej vyjímkou botička a auto stojí do zaplacení pokuty na místě...
Nebo zodpovědný osoby (např. vedoucího dopravy, případně majitele) nahnat na takový školení, jako jsem teď byl. On když jim tam ukáže pár fotek a z hlavy sype jaký pokuty se dávaj za jaký přestupky (občas i jmenovitě kde a kdo tu pokutu dostal, protože u těch kontrol opravdu asistuje), tak to pro ty zodpovědný minimálně k zamyšlení je... Není prej vyjímkou botička a auto stojí do zaplacení pokuty na místě...
17:10:56
16.04.2012
16.04.2012

Rapid135
-> Stepan FUN: takže jak se tak dívám tak je skoro lepší jít k lopatě,sednout si do skladu a nebo do kolchozu na traktor 

14:09:14
16.04.2012
16.04.2012

StepaNoFUN
-> Bobesh: Hele nejsi Ty z těch funglovek nějakej rozmazlenej??? :-D
09:37:38
16.04.2012
16.04.2012

StepaNoFUN
-> Rapid135 - doktor: Pokud Tebe zastavěj, tak Ty v tu chvíli zastupuješ firmu a tudíž budeš mít problém Ty... Sice to pak zaplatí firma, ale Tebe nenechaj odjet, dokud někdo nezaplatí pokutu (většinou prej 50tis).
06:10:21
16.04.2012
16.04.2012

Rapid135
-> Enggik: no pravdu nestačí,většinou spotřebuju půl druhé.pokud mám normální pracovní den tak jedna denní páska má okolo70cm.dycky u toho 2hodinky sedím a tisknu.jen je blbý že po vytisknutí nějakýho dne to skočí zpátky na ''dneska'' .
22:30:30
15.04.2012
15.04.2012

Enggik
-> Rapid135 - doktor: To vždycky dáváš vytisknout celej měsíc???
Kdyť na to ti snad ani jedna rulička toho papíru nemůže vystačit, ne???





22:25:25
15.04.2012
15.04.2012

Bobesh
A takhle slavila opět naše česká lidová tvořivost úspěch v Marseille,když se ráno kolega probudil a zjistil,že akumulátorům z klinické smrti nepomohlo ani půldne provozu. Zkuste shánět startkabely ve francii,žabožroutsky neuměje. Nouzové řešení spočívalo ve sprznění spirálkabelů na návěs,odcvaknutí koncovek,oholení konců a finální propojení.
22:19:51
15.04.2012
15.04.2012

Bobesh
Převoz jetejch Stralisů ve francii z Lyonu do Marseille. Hrozná veteš,všechno umolousaný,na sedadle asfalt,divže to blechy nemělo. A řadit s vyšlochtaným dvojitým háčkem,taky pěknej voser.
21:23:12
15.04.2012
15.04.2012

Rapid135
-> Hurdis: no tak to je mazec.můžu z toho mít něco já když on to nedělá?
21:10:20
15.04.2012
15.04.2012

Hurdis
-> Rapid135 - doktor: Provozovatel má povinnost každých 28 dní stahovat data z karet řidičů a po 90 dnech stahovat data z vozidlových tachografů. Tato pak uchovávat nejméně po 12 měsíců ke kontrole, vyhodnocovat chyby a na vytištěném protokolu písemně upozornit řidiče na jeho pochybení s poučením o nápravě.
20:55:03
15.04.2012
15.04.2012

Rapid135
-> Stepan FUN: jak to myslíš stahovat tachografy to jako že zaměstnavatel si pozve firmu co vymámí z tachografu všechny data a on si je pak uschová pro případnou kontrolu? já teda jednou za měsíc vytisknu všechno a stočený do ruličky odevzdám.chudák ten co to rozmotá 

20:53:13
15.04.2012
15.04.2012

Rapid135
-> David29: to přesně nevím jak to kdy nůžeš použít ale říkal mě borec z odtahovky co u nás vyzvedával bagr na odvoz že to používá když má pohotovost a jezdí od odtahu k odtahu.byl to teda kamion-odtahovka tak bych to nazval prostě to mělo návěs s navijákem a takový ty věci okolo
18:30:27
15.04.2012
15.04.2012

Hurdis
-> Stepan FUN: Jo, Tagra DIGI a Combi docela jde, s předchozím VDO to nejde srovnat, to bylo jako dorozumívání ve dvojkové soustavě.
Jinak zase další kravina, co si servisům strojů, osobních a nákladních aut, pneu, MiniTanku, Webdispečinku přibírám mimo práci.
Jinak zase další kravina, co si servisům strojů, osobních a nákladních aut, pneu, MiniTanku, Webdispečinku přibírám mimo práci.
18:16:38
15.04.2012
15.04.2012

StepaNoFUN
-> David29: S OUT režimem není radno si moc zahrávat. Pokud jsi mimo pozemní komunikace, tak v něm jet můžeš, ale zase v tu chvíli podléháš zákoníku práce, takže si moc nepomůžeš... A pokud vyjíždíš i mimo, tak OUT se Ti počítá do ostatní práce a tudíž do výkonu... ;-) Režim OUT je hlavně pro servisní (provedený mechanikem a nikoli zaměstnancem majitele vozidla) a podobný jízdy...
Jinak na kolečku musí bejt i jméno i příjmení a to celý, nepřepínání režimů je taky na větší pokutu, atd...
-> Hurdis: No vidíš to... Ta poslední verze Tagry docela chodí. Tak hlavně nezapomínej stahovat tachografy. To je prej za 50 na místě a nikdo se s Tebou nebaví... A bohužel je poslední stažení dat skoro první údaj na výpisu... A na každý odpojení baterek dělat denní tisk. :-/
Jinak na kolečku musí bejt i jméno i příjmení a to celý, nepřepínání režimů je taky na větší pokutu, atd...
-> Hurdis: No vidíš to... Ta poslední verze Tagry docela chodí. Tak hlavně nezapomínej stahovat tachografy. To je prej za 50 na místě a nikdo se s Tebou nebaví... A bohužel je poslední stažení dat skoro první údaj na výpisu... A na každý odpojení baterek dělat denní tisk. :-/
16:13:29
15.04.2012
15.04.2012

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> David29: Asi pro vozidlo nebo řidiče nepodléhající AETRu.
14:34:17
15.04.2012
15.04.2012

David29
-> Rapid135 - doktor: Jak to je stim režimem OUT? To je když třeba sklopkou poskakuješ po stavbě - tj. mimo pozemní komunikaci?
11:20:25
15.04.2012
15.04.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Enggik: no co,bagrista za volantem....AETRu nehovim,kotoučky nemáme,tachograf nad 40kmh nevyleze,technický stav vozu "funkční")))...
.jen s tou novou tatramatkou je to cajk ale na ní se moc nedostanu
09:49:43
15.04.2012
15.04.2012

Enggik
myschaak AZNP K.Hora 15.04.12 08:30:46 napsal: → Rapid135 – doktor: .... a z toho občas je to stejně z 90% na flastr takže asi tak





08:30:46
15.04.2012
15.04.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Rapid135 - doktor: já se svezu jen občas a z toho občas je to stejně z 90% na flastr takže asi tak

08:24:43
15.04.2012
15.04.2012

Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: no tu mám zrovna v avii ale taky je to k něčemu dobrý,máš aspoň čas se v klidu najest.já bych teoreticky mouhl přepnout tachograf do OUT ale jestli to není jen pro zemědělství,silničáře a takový co potřebujou jezdit pořád
07:49:47
15.04.2012
15.04.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Rapid135 - doktor: a proto zavedli karty

00:21:11
15.04.2012
15.04.2012

Rapid135
-> David29: co já vím tak se tam píše celý jméno.jeden čas když sem měl eště kolečko tak sem to psal pořád na sebe akorát jeden den když mě to nevycházelo sem měl kolečko vypsaný jinou rukou ale na to samý jméno neboť já a taťka se jmenujem naprosto stejně takže no problem on to řídít mohl kdyby došlo na věc 

18:36:49
14.04.2012
14.04.2012

David29
-> Hurdis: Tam má bejt jméno? To je dobrý, já odjakživa píšu jen příjmení



17:57:00
14.04.2012
14.04.2012

Hurdis
-> Stepan FUN 14.04.12 14:47:35: Jo bubák se začíná zvětšovat, tento týden jsem byl kupovat a zprovozňovat TAGRU s novým vybavením. www.tdt.cz/
Oblíbenou story je pokuta 20 000,- za chybějící křestní jméno na kolečku.
Oblíbenou story je pokuta 20 000,- za chybějící křestní jméno na kolečku.
16:03:35
14.04.2012
14.04.2012

StepaNoFUN
-> vhml: Odebrání řidičáku na rok je myslíš adekvátní trest? No nevím. Otázkou je, do jaký míry o tom mohl řidič před jízdou vědět. Nicméně už bohužel zmizelo z toho zákona "dojezd do místa nejbližší opravy"... Takže např. můj případ před pár lety. Kousek za Prahou (domů cca 70km) mi prasknul měch na návěsu. Tak jsem pod to vlezl, vyhodil zátežáky (regulace výšky a nikoli brzd) a rychlostí do 50km/hod (víc se jet nedalo) jsem myslím si bezpečně dojel domů, složil a pustil se do opravy. Na místě bych to asi nedal, protože jsem ten původní měch musel povolovat po ohřátí autogenem, některý matky řezat, něco navářet... Podle toho, co je teď bych to tam měl odstavit (na nejbližším možným místě), sehnat nějakej nakladač, jinej návěs, vyklopit to, přeložit, návěs naložit na podval a odvézt ho na servis...
15:49:53
14.04.2012
14.04.2012

Kaprof-Pisařík
-> vhml: To je jasny ale kolikrát je vedení jiného názoru :o(
15:45:47
14.04.2012
14.04.2012

vhml
-> Stepan FUN: mě připadá prasklej kotouč nebo odpružení jako dostatečná závada k adekvátnímu trstu
14:47:35
14.04.2012
14.04.2012

StepaNoFUN
Tak jsem dneska absolvoval školení řidičů... Školil nás člověk, kterej jezdí s policajtama na silniční kontroly kvůli kolečkům, kartám a podobnejm věcem. Je to docela mazec. A ty pokuty nejsou zrovna malý. Nejvetší sranda je, že když narazíš na blba, tak jsi za prasklej kotouč, listový pero, případně i za chybějící poklice na přední nápravě (všude tam, kde šrouby přesahujou z kola ven - ostrá hrana), tak jsi na rok bez papírů... O pokutách (a v některejch případech i bodech) za doby řízení, nepřepínání tachografů, nedodržení dvoutýdení doby řízení (vyrazíš v neděli před půlnocí a jsi v pr...) a dalších blbostech nemluvím. Běžně je to prej 50tis... :-/
EDIT: Pro ty, co nemaj profesáky a maj řidičák vydanej před rokem 2009 (přesnej datum by se nechal zjistit) je jedna dobrá zpráva - nemusí se dělat celej, ale stačí absolvovat 35 hodin školení (třeba v 5ti dnech za sebou) a profesák jim na základě toho vydaj, tudíž není potřeba absolvovat celejch 160 hodin školení v ceně kolem 20ti tis...
Druhá dobrá zpráva je, že zrušili povinnost EEG, takže teď už stačej psychotesty.
EDIT: Pro ty, co nemaj profesáky a maj řidičák vydanej před rokem 2009 (přesnej datum by se nechal zjistit) je jedna dobrá zpráva - nemusí se dělat celej, ale stačí absolvovat 35 hodin školení (třeba v 5ti dnech za sebou) a profesák jim na základě toho vydaj, tudíž není potřeba absolvovat celejch 160 hodin školení v ceně kolem 20ti tis...
Druhá dobrá zpráva je, že zrušili povinnost EEG, takže teď už stačej psychotesty.
21:51:19
11.04.2012
11.04.2012

havlik
-> myschaak AZNP K.Hora: takhle vypadá zasloužileji než kdyby byl olakovaný:)
21:50:47
11.04.2012
11.04.2012

myschaak AZNP K.Hora
dneska jsem dal deset fůr s jedním nekrasavcem,ale je cajk,maká jak má,olej nekápne,jen se mu pověnovat trochu zvenku)
21:36:36
11.04.2012
11.04.2012

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jožynek : To si můžeš dát klidně i na svoje auto. Ale nezbavuje tě to povinnosti mít řádně čitelnou oficiální RZ umístěnou na místě předepsaném výrobcem vozidla/nástavby. 

13:36:48
11.04.2012
11.04.2012

Radek Retro eLeSo
-> Jožynek : ukrajinci a i rusáci plus ty jejich odnože to vozej normálně na všem co je větší než transit,viděl sem to i na BUSech
13:24:51
11.04.2012
11.04.2012

Pivodak
-> Jožynek : Tohle je zcela běžné,Poláci a ted si nejsem jist jestli ještě Ukrajinci to tak mají na vanách a vůbec na sklopkách,ale u nás se to nevede...
12:30:34
11.04.2012
11.04.2012

Jožynek
Poliaci majú nejaké nové značenie návesov?
Normálne mal ŠPZ pod vaňou a toto na čele, celkom dobrý nápad..

12:05:39
08.04.2012
08.04.2012

bibendum30
-> Rapid135 - doktor: Super,díky moc
Nafoť co vše co půjde


12:02:15
08.04.2012
08.04.2012

Rapid135
-> bibendum30: jak se k ní zas dostanu tak ti udělám fotku