skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
Já byl včera v Pardubkách i v Hradci a nikde ani stopa. . .
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Včera jich bylo jak škaredejch psů. :-/ Bílá oktávka Pardubice - Hradec, červená Hradec - Chlumec, passat Hradec - Jičín, černá jezdila po Hradci a asi patery celňáci... :-/ Ale já jsem se jim naštěstí vyhnul...
-> Stepan FUN: Jaká dopravně-bezpečnostní akce ve VČ? Dneska jsem předjížděl jenom jedno policejní auto. 

-> myschaak AZNP K.Hora: No tady řetěz vydržel... 4 kurty (kluci to vozej na kontejneru se sajtnama, ale já počítal s vytěžovákem typu paleta a to by mi na kontejner nenarovnali) ale myslím, že toho měly plný zuby. Řetězový šponováky nemám. :-/
A musím podotknout, tahle kontejnerová nástavba stojí za ho... Moc velkej úhel sklonu a nemožnost jet páčkama plynule. Je tam totiž vzduchem ovládanej rozvaděč. :-/
A musím podotknout, tahle kontejnerová nástavba stojí za ho... Moc velkej úhel sklonu a nemožnost jet páčkama plynule. Je tam totiž vzduchem ovládanej rozvaděč. :-/
když už jsem našel ty fotky....tak tohle byl dravec....a prej avie nejrychlejší auto v koloně,vždy jede první

-> Stepan FUN: takovýhle náklady mi nevadily,horší to bylo skládat.....když jsem sundaval tohohle hona tak se mi vzadu přetrhl řetěz vpředu u čela a hon šel po hubě
(musel jsem mu zvednout lžíci aby se neopřela o zem).....to jsem měl prdelku staženou
(musel jsem mu zvednout lžíci aby se neopřela o zem).....to jsem měl prdelku staženou

Nejblbější náklad, kterej jsem kdy vezl. Váha sice někde kolem poloviny nosnosti, ale těžiště až někde v pr... a styčná plocha nákladu a korby minimální... :-/ Do zatáček jsem byl posranej až to hezký nebylo... Ale přežili jsme to zdárně. :-)
Pak 2 fůry obrubníků z Ditonu Čeperka (mimochodem maj tam docela hezkou a komunikativní expedientku, ale na příspěvěk do příslušnýho tématu to bohužel není - nemám fotku. :-( Ale pokecali jsme si docela hezky. :-) Snad mě tam ještě pošlou...) a nakonec transport tohohle zpátky na firmu. Naježděno 183km a musím přiznat, že mě to moc moc nebaví... :-/ Nebyl jsem dál jak 30km od "základny" a co se dneska dělo na I/11 vím celkem přesně (mimochodem - dopravně bezpečnostní akce v celejch VČ), protože jsem se po ní pohyboval celej den. Ale hlavně mě ta silnice uspává. Najedeš, nastavíš 83 na tempomatu, v jedný vesnici ubrat na 53, pak páčku k sobě... Nohy nejsou k řízení potřeba. :-D
Pak 2 fůry obrubníků z Ditonu Čeperka (mimochodem maj tam docela hezkou a komunikativní expedientku, ale na příspěvěk do příslušnýho tématu to bohužel není - nemám fotku. :-( Ale pokecali jsme si docela hezky. :-) Snad mě tam ještě pošlou...) a nakonec transport tohohle zpátky na firmu. Naježděno 183km a musím přiznat, že mě to moc moc nebaví... :-/ Nebyl jsem dál jak 30km od "základny" a co se dneska dělo na I/11 vím celkem přesně (mimochodem - dopravně bezpečnostní akce v celejch VČ), protože jsem se po ní pohyboval celej den. Ale hlavně mě ta silnice uspává. Najedeš, nastavíš 83 na tempomatu, v jedný vesnici ubrat na 53, pak páčku k sobě... Nohy nejsou k řízení potřeba. :-D
-> Jarda/felda 05.02.13 01:02:25: Tohle není od spojky šlápnutý v blbou chvíli... To by se zlomilo mezi motorem a převodovkou. ;-) I když lesácký maj zespoda rám, kterej tomu má bránit, stejně se to občas povede.
-> Petrson: Parádní reklama - tedy chudáci auta - nešetřili je...
...a kdyby to v TV pustili dneska, tak by se ekologové asi po....
A taky mi z dnešního hlediska přijde dosti nebezpečné to, jak se chovali k chodcům (nevím, zda to byl záměr) - to předjíždění na okresce v místě, kde šla nějaká žena a v tom sněhu jak profrčel kolem dítěte na lyžích...
...a kdyby to v TV pustili dneska, tak by se ekologové asi po....

A taky mi z dnešního hlediska přijde dosti nebezpečné to, jak se chovali k chodcům (nevím, zda to byl záměr) - to předjíždění na okresce v místě, kde šla nějaká žena a v tom sněhu jak profrčel kolem dítěte na lyžích...

-> haso:
JJ a mohlo to být ještě delší.


-> Petrson: hezkyyyy, az na to, ze vtej 6 minute tam tak rychlo behaju stierace, ze nazivo by mi asi oci domotalo 

-> Jarda/felda: Tyjo ta skrin ma hrozne tenkou stenu.
-> Stepan FUN: jo pak by to mohlo mít fatální následky
postimage.org/image/ph814
3g25 postimage.org/image/zd943
qlu5


-> Stepan FUN: Odpruženou sedačku jsem měl i v Dailyně. Sic ne vzduchem, ale natvrdo nebyla
-> myschaak AZNP K.Hora: teď se do toho musí pohodlně nastupovat 

-> Jarda/felda: Jen se neposrat a nešlápnout na spojku... :-D
Jinak dneska jsem na tom ivecu, se kterým jsem najezdil cca 250km zjistil zásadní věc - ono to má vzduchovou sedačku. :-D Do teď byla vypnutá. Netušil jsem, že to cpou i do těhlech kinder kamionů a ani mi to při mejch 192cm nějak nepřišlo. :-D Ale je fakt, že se zvednutou se v tom sedí líp a vidím i display na rádiu. :-D
Jinak dneska jsem na tom ivecu, se kterým jsem najezdil cca 250km zjistil zásadní věc - ono to má vzduchovou sedačku. :-D Do teď byla vypnutá. Netušil jsem, že to cpou i do těhlech kinder kamionů a ani mi to při mejch 192cm nějak nepřišlo. :-D Ale je fakt, že se zvednutou se v tom sedí líp a vidím i display na rádiu. :-D
-> myschaak AZNP K.Hora: hodně LOW



-> myschaak AZNP K.Hora: Haha
To je moc.




-> Jarda/felda: to má s tatrou hodně společnýho...
-> Radek Retro eLeSo: slabý http://www.youtube.com/wa
tch?v=ff2PKuOyaRI
Hmm to mi pripomina kdysi jsme s tatou jeli z Teplic v Cechach az do myslim Kremnice na Slovensku pro balicek 20 trubek o delce 6m s prumerem neco kolem 80mm silnosteny ALE s nejkratsi avii ktera ma vcetne podlozene otevrene sajtny vzadu 3,3m. Pry nikde jinde nebyly a byly nutne potreba. To byla sranda zvedek zvednutej do vzduchu ze v zatackach to chvilkama bylo u hubu a clovek se pomalu musel naklanet dopredu aby se zatocilo a zadek na zemi a to prosim pres celou republiku. A tadle tatra to ma snad jen do vedlejsi vesnice jinak bych s tim nejel ani nahodou. Sem si ted pri pohledu na to vzpomnel - to byly zazitky - ,,mladi,,



Tak jeřáb jsem netáhnul a nepotáhnu. :-) "Odnesl" (teda spíše odnese, jelikož ho dneska nestihli zabalit, takže zítra pokračování) kolega (sám se nabídnul - on už to táhnul několikrát), kterej se dneska vrátil z hor. :-) Já jim tam jenom budu Ivecem co jsem dával fotku (jestli se nepletu tak je to 16 něco- asi E 220) navážet obrubníky na komunikaci. 14 palet, takže zatím 3 fůry, pak prej budou nějaký tašky a podobný pikačoviny - taktéž přeloženo na zítra, dnes jsem si stihnul to "nový" Iveco akorát poservisovat (termostat, náplně, namazat nástavbu)... A pak to zatím vypadá, že si vezmu 8mikolu a vyrazím pro štěrk. :-D Já toho Transita snad do jara nedodělám. :-/
po 10 dnech mě v neděli povolali do práce....no aspoň jsem dostal nejnovější ze čtyř kusů
jezdil jsem nakládat na jednu městskou skládku,uzavřenej areál s kličkama mezi deponkama tak jsem si trochu zaručkoval...no nezapomíná se to





-> mathew144: sak prave :D :D
-> afro100: tak valeo ja kapitola sama o sebe..
-> haso: to je paris hilton ne

-> mathew144: to som nenakladal .. z Kosic som prave vozil Valeo, preto som sa pytal ..
-> haso: :D :D dufam ze s tym jazdi aspon nejaka chutna drobna blondinka, lebo ak s tym jazdi klasicky zarasteny kamionak s velkym pupkom, tak to je sila

-> haso: :D :D dufam ze s tym jazdi aspon nejaka chutna drobna blondinka, lebo ak s tym jazdi klasicky zarasteny kamionak s velkym pupkom, tak to je sila



-> afro100: nie nie loacker a v nasom areale marius pedersen ... lisovany papier sa vozil
-> mathew144: definuj u nas ... Valeo? :D
Nikde to neni dneska ruzove. Tam bolo viac veci v tom, a nebol som jediny kto isiel ..
Nikde to neni dneska ruzove. Tam bolo viac veci v tom, a nebol som jediny kto isiel ..
-> afro100: necudujem sa co som sa sem tam bavil ked ste u nas nakladali tak nic moc
-> mathew144: nepreslo ale u stanika som uz neni
-> filcek: Osobně? :) Neměli by s těma novýma autama jezdit do autorizáku, navíc když jsou na leasing?
-> afro100: ty si este u stanika ci uz ta to preslo? 

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jezdí sem na servis k nám do vesnice
-> Jarda/felda: Šestikvalt s přepínáním na palubce? Šestikvalt ano (nemělo dvouřadej šestikvalt Volvo F/FH?), přepínání na palubce - děkuji nechci. Na řadičce je to rychlejší a pohodlnější...
-> Stepan FUN 26.01.13 13:53:07: zlatej šestikvalt s přepínačem na palubce



Dafy pouzivaju system dvoch vypinacov dodnes .. XF(spodna,horna rada+polky) aj LF(spodna/ horna rada). V tom LFku som sa prakticky citil hned, ale je to o zvyku.
Na rozvoze na ivecach boli vacsinou 5-6 kvalty. Ale tam bola tusim najvacsia 10t. Na dialkovej 10t bol tiez 6q, ale prevod bol uz celkom dlhsi.
Na tahacoch v byvalej firme boli 12stupnove automaty
ale, nejak ma to neoslovilo, okrem teda noveho 500 konoveho FH, kde pri 22t nakladu to v kopeckach pred mohelnicakom v smere na olomouc podradilo z 12tky na 11tku a dorvalo to rucicku tacha zas az na obmedzovac, ale to bolo skor vykonom..
Inak v autoskole bol Renault www.autoskolasinex.sk/oth /.../10.JPG a to vam panecku bola jizda .. :D 8 kvaltov + polky na otocnom vypinaci pod hlavicou, rady na preklepavanie .. akurat, ze po tom milione a stvrt uz to niekedy nedokazalo ani pri doraznom preklepnuti prepnut na vrchnu radu :D a tak clovek siel 30km/h na velku 4 aj 5km :D Tiez to malo rozbehnute s vlekom problem aj prazdne do mierneho kopceka na malu 8 ..
Na rozvoze na ivecach boli vacsinou 5-6 kvalty. Ale tam bola tusim najvacsia 10t. Na dialkovej 10t bol tiez 6q, ale prevod bol uz celkom dlhsi.
Na tahacoch v byvalej firme boli 12stupnove automaty

Inak v autoskole bol Renault www.autoskolasinex.sk/oth /.../10.JPG a to vam panecku bola jizda .. :D 8 kvaltov + polky na otocnom vypinaci pod hlavicou, rady na preklepavanie .. akurat, ze po tom milione a stvrt uz to niekedy nedokazalo ani pri doraznom preklepnuti prepnut na vrchnu radu :D a tak clovek siel 30km/h na velku 4 aj 5km :D Tiez to malo rozbehnute s vlekom problem aj prazdne do mierneho kopceka na malu 8 ..
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : já měl trošku starší
-> Stepan FUN: Přesně takhle jak to řazení popisuješ jsem měl v Ifě v autoškole (ale bez půlek). To byla moje první zkušenost s nějakým přepínáním, takže mi to trochu dalo, než jsem si zvyknul a zažil si to. Pak už to ale bylo v pohodě.
-> myschaak AZNP K.Hora: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Záleží na typu převodovky, kterou si do toho kdo vybral. Buď je to "bouchačka", nebo to má řady na přepínač. Mě přepínač vyhovuje víc, ale i ta bouchačka se dá zvládnout. :-)
Kdysi jsem se svezl s Liazkou (MAXIna, poseldní ležák, 8kvalt v půlkách) a ta měla bouchačku. Docela mi to dalo, než jsem na to přišel.K sobě dopředu 1, dozadu 2, rovně dopředu 3, dozadu 4, pak rána (stačilo posunout úplně doprava), znova rovně dopředu 5, dozadu 6, od sebe dopředu 7, dozadu 8. Pro přeskok z5 do "malý řady" stačilo zase posunout řadičku úplně doleva a rovně se řadilo 4 a 5. A všechno v půlkách. :-D
Zlatej DAF, kterej měl na řady i na půlky přepínače. :-D Tam se dalo bejt o něco rychlejší při řazení malá 5-> velká 4. A že to například v Bořislavi (přejezd Milešovky) bylo s plně naloženým autem (42tun celková) o výkonu pouhých 360koní (z nichž někteří už dávno pochcípali) dost potřeba. Jakákoli prodleva se neodpouštěla. To se pak jelo až nahoru na velkou 1, protože dostat tam dvojku nešlo.
A nejhorší tahač na řazení byl AXOR. Tam byl sice 8kvalt s přepínačem, ale bez půlek. :-/ A to bylo v kopcích kuwa znát. :-/
Kdysi jsem se svezl s Liazkou (MAXIna, poseldní ležák, 8kvalt v půlkách) a ta měla bouchačku. Docela mi to dalo, než jsem na to přišel.K sobě dopředu 1, dozadu 2, rovně dopředu 3, dozadu 4, pak rána (stačilo posunout úplně doprava), znova rovně dopředu 5, dozadu 6, od sebe dopředu 7, dozadu 8. Pro přeskok z5 do "malý řady" stačilo zase posunout řadičku úplně doleva a rovně se řadilo 4 a 5. A všechno v půlkách. :-D
Zlatej DAF, kterej měl na řady i na půlky přepínače. :-D Tam se dalo bejt o něco rychlejší při řazení malá 5-> velká 4. A že to například v Bořislavi (přejezd Milešovky) bylo s plně naloženým autem (42tun celková) o výkonu pouhých 360koní (z nichž někteří už dávno pochcípali) dost potřeba. Jakákoli prodleva se neodpouštěla. To se pak jelo až nahoru na velkou 1, protože dostat tam dvojku nešlo.
A nejhorší tahač na řazení byl AXOR. Tam byl sice 8kvalt s přepínačem, ale bez půlek. :-/ A to bylo v kopcích kuwa znát. :-/
-> myschaak AZNP K.Hora: Asi teda novější verze, ale R a C bylo taky přes pojistku (prstenec nahoru k hlavici). Bylo (vlastně obě co jsem řídil) to už s těma blinkrama pod světlama jako jsou tady: www.motorstown.com/images
/iveco-eurocargo-01.jpg
Tady je vidět ten otáčecí kroužek, který se ovládal palcem:
web.iveco.com/czech/.../1 4303.jpg
web.iveco.com/czech/.../1 4305.jpg
Tady je vidět ten otáčecí kroužek, který se ovládal palcem:
web.iveco.com/czech/.../1 4303.jpg
web.iveco.com/czech/.../1 4305.jpg
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : tam byla nějaká pojistka R,reduk.1ka,1,2,3,4...pak si vyřadil.dal ránu směrem doprava,ona přeskočila přes nějakou pojistku a byla víc vpravo....tam bylo 5,6,7,8....když si řadil dolů tak zas neutrál a rána doleva
-> David29: Kontrolka + pískání.
-> THOMMY : Proč rána? Já tam teda měl takový otočný přepínač na palec, tak jsem do toho mlátit nemusel. :)
-> THOMMY : Proč rána? Já tam teda měl takový otočný přepínač na palec, tak jsem do toho mlátit nemusel. :)
Mám taky jenom kontolku- želvu, přepínání jak píše myschaak, rána do řadičky :)
Aby se Štěpán necítil úplně OT, dovolím si zase vložit jednu skoro aktuální fotku mojeho pekla, při opravě popraskaný konstrukce boudy
Aby se Štěpán necítil úplně OT, dovolím si zase vložit jednu skoro aktuální fotku mojeho pekla, při opravě popraskaný konstrukce boudy
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Co jsem zažil já, tak byla jen kontrolka
Jinak prázdnou to 5 pobere
Jinak prázdnou to 5 pobere
