
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
včera jsem si vezl bagřík....jen se mi blbě slejzá

-> pinokio110: Pořád rychle z Michle.... Sice je to malej sráč a rozvoz mě sere, ale ted jsem nějak spokojenej.
Jedno auto, kousek do práce, ráno doma, peníze slušný. A když se chci projet, mám možnost - občas za někoho druhý kolo, do Pelhřimova pro alginát či aspoň do Říčan pro ND....
Jedno auto, kousek do práce, ráno doma, peníze slušný. A když se chci projet, mám možnost - občas za někoho druhý kolo, do Pelhřimova pro alginát či aspoň do Říčan pro ND....
-> David29: moučnýho červa dělá Ládík,už snad 10let.
Davide,pořád rychle z Michle?
Davide,pořád rychle z Michle?
Hehe, od Vernera se dneska v u nás v Michli vysral Stralis
Jinak v Vernerovi jsem jednou vez chcanky...

Jinak v Vernerovi jsem jednou vez chcanky...
-> pinokio110: K Vernerům? no jo, to už je trochu větší firmyčka 

-> Enggik: jezdím na kafe do kousek větší firmy na kraji-nebo když něco potřebuju

-> pinokio110: Jojo, elektronika prakticky žádná a toho životního prostoru
je to tak, PARKUJEM v tišicích 



-> Enggik: Tak tak,a klídek od náký alektroniky,u starších byla mnamka zpátečka,ten bazmek na řadicí tyči se krásně rozebíral
.
Tihle parkujou v Tišicích,mám dojem.

Tihle parkujou v Tišicích,mám dojem.
Oprášil jsem dneska pilotní průkaz a trošku si zaAVIAtil
Nostalgie jak prase, zavzpomínal jsem si na doby, kdy jsem stím lítal mezinárodku
Brr



-> afro100: Už to je blbé,když močovina dojde.Aby měli kluci na kamionce klid,tak jim dali Euro5 bez močky,nám na vnitro s močovinou.U Scanie G je možnost výběru.Naštěstí mám klid,ale pár aut zlobí,ztratí výkon,kluci to ihned hlásej a servis,většinou se o hodně zvedne spotřeba.Máme kuurva nízkou normu 30,5litru,takže žádný závody.
-> pinokio110: -> pinokio110: nemusi byt vylozene chyba na vstrekovani, staci ked ti ta mocovina dojde ... poznam auto, ktore bez nej jazdilo pol roka urcite, palubak pitchoval (oznamoval nizku hladinu) a do nudzaku to nepadalo ...
afro100 03.05.11 21:15:01 napsal: → Jarda/felda: neviem jak u avci, ale napr u DAFA XF, ked to facha, mas EURO 5, ked nefacha, mas len EURO 3 → ina sadzba myta …
Kravina-Euro 5 je euro 5,když je porucha na vstrřikování AD Blue,tak motor jde do nouzovýho režimu,žere to jak kurva a nejede to,a nejbližší servis to jistí
Kravina-Euro 5 je euro 5,když je porucha na vstrřikování AD Blue,tak motor jde do nouzovýho režimu,žere to jak kurva a nejede to,a nejbližší servis to jistí

-> Jarda/felda: no mě sere už jen ta svítící kontrolka na palubce
-> Jarda/felda: Bohužel to není pravda... Pokud Tě v Německu zastavěj a zjistěj, že ta kontrolka svítí a jedeš na mýto Euro5 (nebo v zóně pro Euro5), ale má to v současný chvíli jenom Euro3, tak máš veliký potíže...
-> afro100: ano ale pokud je to jednou napsaný že to má E5 a na funkci auta to nemá vliv nevidim v tom problém 

Tak u toho Stralise to bohužel vadí. :-/ Pod zátěží to v kopcích celkem často hodí chybu, skočí to do nouzáku a ajhle, do kopce se vlečeš 15-20, i když máš mít k dispozici tuším 520 poníků... :-/
Jinak u těch chcanek je docela velkej problém, když si někdo tankuje močovinu doma. Po kubíkevejch barelech se to nechá koupit za cca polovinu ceny než běžně, takže je to celkem častej jev. :-/ Pak stačí aby to nějaký řidičský pako natočilo z nádrže do kanystru ve kterým zůstalo maličko nafty a velkej problém, kterej končí bohužel výměnou čerpadla v ceně řádu několika desetitisíců, je na světě... Nevím proč, ale prej se to nějak "srazí" a to čerpadlo to utemuje asi skoro stejně jako kytičková nafta (po přechodu na normální) čerpadlo vstřikovací...
Jinak u těch chcanek je docela velkej problém, když si někdo tankuje močovinu doma. Po kubíkevejch barelech se to nechá koupit za cca polovinu ceny než běžně, takže je to celkem častej jev. :-/ Pak stačí aby to nějaký řidičský pako natočilo z nádrže do kanystru ve kterým zůstalo maličko nafty a velkej problém, kterej končí bohužel výměnou čerpadla v ceně řádu několika desetitisíců, je na světě... Nevím proč, ale prej se to nějak "srazí" a to čerpadlo to utemuje asi skoro stejně jako kytičková nafta (po přechodu na normální) čerpadlo vstřikovací...
-> Jarda/felda: neviem jak u avci, ale napr u DAFA XF, ked to facha, mas EURO 5, ked nefacha, mas len EURO 3 -> ina sadzba myta ...
-> Rapid135 - doktor: a vadí něčemu že to nejde ? 

-> Rapid135 - doktor: ja som videl čosi zložitejsie , dve trysky , dve alebo tri čidla a na výfuk to bolo nanitované
-> alpin: no právě tam sou jen dvě stejný čidla z toho jedno je to nový.krom trysky kterou to má střikat na výfuku ani potrubí nic není
-> Rapid135 - doktor: mohol by byť ešte nejako znehodnotený snímač močky vo výfuku ale to sme ešte vytiahnuté nemali tak neviem
-> alpin: už se to chystáme s kolegem rozebrat a podívat se tomu do pajšlu,víc dokurvit to už snad nejde.přestalo to jít po tom co utržené katalyzátor urazil teplotní čidlo.katalyzátor sme usadili zpátky,zajistili proti pohybu a čidlo se dalo nový(pokud je ovšem funkční).kontrolka svítila pořád a jednoho dne tak na 3 dny zhasla a ozývalo se že to jde.pak už to zas nešlo tak uvidíme co v tom najdem
-> Rapid135 - doktor: mohlo by to byť aj pripchaté niekde ak to zakryštalizovalo , stačí že raz to došlo a ostalo pár kvapiek na tryske a už to je
Stepan FUN 02.05.11 23:02:16 napsal:
→ mathew144: No třeba teď servisuju jednoho Stralise (Euro
5, rok tuším 2006, ae jistej si tím rokem teď nejsem) a že by se to nesralo
se říct nedá… Jsou s tím jenom potíže. Když už se na tom nesere
elektronika, tak si to zase nebere chcanky a tudíž to pod zátěží padá do
nouzáku… :-/
mě na avii taky ty chcánky nejdou,kontrolka svítí,neubývá to a auto jede jako by se nechumelilo.v avii říkali že jim počítač nic nehlásí takže nikdo neví co s tím.
→ mathew144: No třeba teď servisuju jednoho Stralise (Euro
5, rok tuším 2006, ae jistej si tím rokem teď nejsem) a že by se to nesralo
se říct nedá… Jsou s tím jenom potíže. Když už se na tom nesere
elektronika, tak si to zase nebere chcanky a tudíž to pod zátěží padá do
nouzáku… :-/
mě na avii taky ty chcánky nejdou,kontrolka svítí,neubývá to a auto jede jako by se nechumelilo.v avii říkali že jim počítač nic nehlásí takže nikdo neví co s tím.
palinator 02.05.11 18:27:23 napsal:
→ afro100 01.05.11 17:00:56:
Když se tak na to dívám, je mi až líto, kam to neviditelná ruka trhu
s tradičními automobilkami dotáhla.
Člověk už skoro ani o LIAZku
nezavadí. Dřív byly silnice jejich.
No jezdí jich méně ale potkávám jich stále hodně denně. Na nějakou mezinárodku už to není ale po republice si svou ulohu ještě hrdě plní a nejednu firmu postavily po prevratu na nohy...Bohužel nekteri lidé z ČR a krajiny naozaj bohovské TAZ 1500¨to vidí jinak ale což to je hold povaha... Liazka mi je furt nejak blíž než výrobky z MB té doby ....
→ afro100 01.05.11 17:00:56:
Když se tak na to dívám, je mi až líto, kam to neviditelná ruka trhu
s tradičními automobilkami dotáhla.

nezavadí. Dřív byly silnice jejich.
No jezdí jich méně ale potkávám jich stále hodně denně. Na nějakou mezinárodku už to není ale po republice si svou ulohu ještě hrdě plní a nejednu firmu postavily po prevratu na nohy...Bohužel nekteri lidé z ČR a krajiny naozaj bohovské TAZ 1500¨to vidí jinak ale což to je hold povaha... Liazka mi je furt nejak blíž než výrobky z MB té doby ....
-> Stepan FUN: je to XFko 

-> mathew144: První 2 zmiňovaný značky ano... Ta poslední z vlastní zkušenosti - no nevím. Ale je fakt, že mám zkušenosti jenom z řadou FT... Ty 16ti ventilový motory v XF už asi byly lepší...
Edit: To jsem zase vyplodil zvěrstvo... :-D 6válců, 4 ventily na válec nebejvá 16V, ale 24V... :-D Ais už jdu radši spát. :-D Nějak mi to nemyslí...
Edit: To jsem zase vyplodil zvěrstvo... :-D 6válců, 4 ventily na válec nebejvá 16V, ale 24V... :-D Ais už jdu radši spát. :-D Nějak mi to nemyslí...
-> Stepan FUN: ale tak povedzme si že Iveco nie je tiež žiadna výhra ... otec má Iveco Trakker z tých novších maska ako Stralis a tiež kopec problémov.U nás v robote Volvo Scania a Daf a bez problémov
-> mathew144: šiel si trambusom ? potom vrav
-> afro100: akurát dneska som na jednej robil , ďakujem pekne
ale inak riadna mašina

-> afro100: akurát dneska som na jednej robil , ďakujem pekne

-> mathew144: No třeba teď servisuju jednoho Stralise (Euro 5, rok tuším 2006, ae jistej si tím rokem teď nejsem) a že by se to nesralo se říct nedá... Jsou s tím jenom potíže. Když už se na tom nesere elektronika, tak si to zase nebere chcanky a tudíž to pod zátěží padá do nouzáku... :-/
-> alpin: lenze zase udrzba ... do noveho sadnes a jazdis a ta liazka predsaj len nie je najnovsia, tak aby clovek potom viac neopravoval, ako jazdil ... a to je potom rozdiel, ci auto zaraba, alebo taha aj to malo zlata z truhlice dukatov ...
Zas u Tatry je ina vec, ona ta Tatra oproti tym novym keplom vie v terene, tam je jej vyhoda, takze zase sme u toho - zalezi kde sa to auto ma pohybovat a na co ma sluzit ...
Zas u Tatry je ina vec, ona ta Tatra oproti tym novym keplom vie v terene, tam je jej vyhoda, takze zase sme u toho - zalezi kde sa to auto ma pohybovat a na co ma sluzit ...
-> Stepan FUN: ja ale nemám nič proti hovoril som že na svoju dobu to slúžilo dobre.Lenže dnes je väčšina v stave že robota s tým je trest nikto do toho nechce dať korunu a je to už proste starina

-> mathew144: Tak nevím co máš proti vozům z Libereckých automobilových závodů... Když porovnám třeba DAFa FT a LIAZ Maxi, tak v Liáně bylo pohodlí větší. Pokud teda pominu měchy na zadní nápravě... Nicméně co jsem měl možnost se svýzt v LIAZ Maxi se 400 Detroitem a čerpadlem s Xeny (tudíž to mělo tuším 460HP), tak to bylo třeba oproti DAFu lepší auto. Víc místa, pohodlnější (např. sedačka byla Gramer, což se s tím DAFem nedalo srovnat, 3stupňová motorovka, která fungovala, velice dobrá převodovka, která kupodivu na šla "lidsky" řadit, měchy už to mělo, větší postel)... Nevýhoda tohohle auta byla váha a to, že přední náprava prostě na to čtyřkilo neměla, tudíž se na ní skoro pořád něco sralo. :-/ A pak teda ještě elektrika. Ta byla na mnoha vozech z Liberce kapitola sama pro sebe... :-/
-> alpin:
Proč by taky i poměrně velké stavební firmy nedávaly na staré stovky Liazky a Tatry 148 dopustit? I když je to docela tragédie, uznávám.

Proč by taky i poměrně velké stavební firmy nedávaly na staré stovky Liazky a Tatry 148 dopustit? I když je to docela tragédie, uznávám.

-> alpin: do nového sadneš a robíš ... kým ho zaplatíš musíš mať zarobené na ďalšie a keď sa začne srať hneď predať ...
-> afro100: to hej ale kopa firiem ani na iné autá nemá tak s tím aj tak nič neurobíš , ja len to že ta údržba vyjde lacnejšie ako na nejakom modernom nákladiaku kde sa každú chvílu má riešit elektronika a tak
-> afro100: a spotreba tiež nebude žiadna sláva
-> alpin 02.05.11 22:38:45: to je nieco uplne ineho, ked sa sklapacka pohybuje niekde okolo komina, pripadne cely den popostrkuje kamen od bagra o 100m dalej a nevystrci ani kusok masky z lomu ... budiz, ale aj tak v tom nevidim nejaku extra vyhru ...
Ono je to cele take relativne. Zalezi na tom, kde to auto ma byt, na co ma sluzit a kde sa pohybuje. Je to niekedy kontraproduktivne, pretoze to, co sa "usetri" pri udrzbe, o to viac sa zas prejazdi napr. len na takom blbom myte ... (zaskatulkovane podla naprav a emisnej triedy)
Ale, stale to je len o setreni ... Na chudaka sofera sa nikto nediva. Ano, su aj taki co na nu nedaju dopustit, ale dneska je ta doba uz predsaj len trochu ina. Mladi chalani - malo kto sa pojde trapit dakde so starou damou, nehlade na to, ze v tom aute daco najazdi a tazko mu budes vysvetlovat, ze ma v tom jazdit, lebo je to megahyper vyhodne pre firmu, ked jeho kolega jazdi napr. v nejakej sklapackovej Scanii ...
Ono je to cele take relativne. Zalezi na tom, kde to auto ma byt, na co ma sluzit a kde sa pohybuje. Je to niekedy kontraproduktivne, pretoze to, co sa "usetri" pri udrzbe, o to viac sa zas prejazdi napr. len na takom blbom myte ... (zaskatulkovane podla naprav a emisnej triedy)
Ale, stale to je len o setreni ... Na chudaka sofera sa nikto nediva. Ano, su aj taki co na nu nedaju dopustit, ale dneska je ta doba uz predsaj len trochu ina. Mladi chalani - malo kto sa pojde trapit dakde so starou damou, nehlade na to, ze v tom aute daco najazdi a tazko mu budes vysvetlovat, ze ma v tom jazdit, lebo je to megahyper vyhodne pre firmu, ked jeho kolega jazdi napr. v nejakej sklapackovej Scanii ...
-> alpin: lenže to neplatí len o Liazke dokopy si dáš všetko a dielov je na všetko dosť ... a na novšie a lepšie ... skús si predstaviť že by som v tom mal dnes denne prežiť povedzme len 500 km
-> palinator 02.05.11 22:25:23: tu nikto netvrdi ze ano, ale v ked si porovna clovek uroven toho zahranicneho keplu s urovnou Liazky tak je to jasne ...
-> alpin 02.05.11 22:31:57: to je sice pekne, ale ma to ako vsetko neumerne vela hacikov ... hlavne tych legislativnych ...
-> alpin 02.05.11 22:31:57: to je sice pekne, ale ma to ako vsetko neumerne vela hacikov ... hlavne tych legislativnych ...
-> afro100: ok ale dnes sú liazky len na stavbách alebo v pieskovňach , tam to proste stači a vydrží
-> alpin: co usetris ? CO ? Usetri tak firma a aj to len mozno ... Chudak sofer, vsade budes tercom na odstrel (mobilne STK atd) ...
Navyse mam taky pocit, ze na medzinarodnu dopravu treba nejake potvrdenie ze vozidlo je spodobile (nie STK) a teda vyhovuje normam danej krajiny, v kt. sa ma pohybovat. A to Liazka nech je akakolvek pekna neda ... proste je to stary kram a nevyhovuje.
Priklad z praxe,
jeden pan podnikatel chcel pretlacit Liazku na medzinarodku. Samozrejme bol problem so sposobilostou. Nakoniec to vydrankal po kamaratovi - riaditelovi dopravky, kt. mu to podpisal. Bola ale velka smola, ze hned o dva dni pri prvej jazde prisli z nemecka len doklady a oznamenie o zosrotovani ... Milu lianu proste odviezli rovno do srotu a hotovo ... Tam sa s clovekom nikto nebavi.
Navyse mam taky pocit, ze na medzinarodnu dopravu treba nejake potvrdenie ze vozidlo je spodobile (nie STK) a teda vyhovuje normam danej krajiny, v kt. sa ma pohybovat. A to Liazka nech je akakolvek pekna neda ... proste je to stary kram a nevyhovuje.
Priklad z praxe,
jeden pan podnikatel chcel pretlacit Liazku na medzinarodku. Samozrejme bol problem so sposobilostou. Nakoniec to vydrankal po kamaratovi - riaditelovi dopravky, kt. mu to podpisal. Bola ale velka smola, ze hned o dva dni pri prvej jazde prisli z nemecka len doklady a oznamenie o zosrotovani ... Milu lianu proste odviezli rovno do srotu a hotovo ... Tam sa s clovekom nikto nebavi.
-> mathew144: prečo odvážne ? , na brzdách sa menia len obloženia , sem-tam valec , motor sa váľa pohodený v každej dielni a opravovať to vie každý skúsenejší
-> palinator: to netvrdím že hej
-> alpin: možno odvážne tvrdenie

-> mathew144:
Ono 20 let staré vyjeté vraky ze západu taky asi nebudou zrovna žůžový.
Ono 20 let staré vyjeté vraky ze západu taky asi nebudou zrovna žůžový.
-> mathew144: nuž šetriť treba a pri liazke docela ušeríš
-> alpin: na svoju dobu dobré ale dnes ...
-> afro100: to jo ale predsa sa s tím dalo jazdiť.. takto vyvážal sadze do nemecka a po česku prakticky nonstop a žeby sa sťažoval , dneska sa už kladú iné nároky ale vtedy to proste muselo stačiť a aj stačilo