skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
Ako je to so spojkovou lamelou 1203/1500?Ak hovoríme o priemere 190mm tak všetky sú odpružené a pasujú do 130-ky či je iné pre motor 1203 a TAZ1500?
-> isti: No, myslím, že MB mělo jinak dlouhou tu šestihrannou uzavřenou matici s "kulkou" na konci (kvůli jiné tloušťce lamely a hloubce setrváku), kila a užovky měly tu verzi jako MB, ale delší a Mka měly jinak tvarovanou tu hlavičku (úspora materiálu?) a délku tyčky (přechod z packového přítlačáku s plochým ložiskem na lamelový přítlačák a ložisko s vystouplým lemem).
Nejsem si tedy jist, zda to bylo přesně na rozmezí MB/kilo"užovka/Mko, ale plusmínus...
Nejsem si tedy jist, zda to bylo přesně na rozmezí MB/kilo"užovka/Mko, ale plusmínus...
-> Bukaj: Líší sa dlžka tohto bazmegu?Ja som myslel že tyčka je kratšia/dlhšia.
-> isti: Byly asi tři typy - jednak dvě různé délky a dvě provedení zakončení tlačítka...
Neviemakosatovolá k spojkovému valčeku na prevodovke.Pravý má inú hlavu ako ostatné,je to nejaký starý typ?
-> Bukaj: OK
-> isti: Pístní kroužky 1000/100 a 1100/110 jsou stejné pro čtyřkroužkové písty a pro 100/105 a 110/120 pro tříkroužkové písty...
-> Bukaj: Práveže meral som piesty ktoré sú vraj na tisícku a tam to vychádzá na 60mm.Ale u akej motorky by bol taký velký piest?Inak je to jedno lebo z tých čapov mám len 3 a 1 kusov.
Piestné krúžky skoda 100 a 1000 sú rovnaké?
Piestné krúžky skoda 100 a 1000 sú rovnaké?
-> isti: Nerad bych kecal, ale tuším, že 1000MB má pístní čep 18 mm, ale délku 60 mm (respektive 59,8? nebo tak něco), 56 mm délku čepu měla myslím 105, ale zase průměr 20 mm.
Takže kdybych měl střílet od boku, tak bych si tipnul, že jeden z těch čepů bude na Spa/Oct/Fel/1201/2/3... a ten druhý na nějakou motorku. Ale je to jen tip, ber to jen jako vodítko, kde pátrat...
Takže kdybych měl střílet od boku, tak bych si tipnul, že jeden z těch čepů bude na Spa/Oct/Fel/1201/2/3... a ten druhý na nějakou motorku. Ale je to jen tip, ber to jen jako vodítko, kde pátrat...

Piestné čapy,priemer 18mm,jeden má dlžku 54,5mm,druhý 56mm.Dlhší má tenšiu stenu ako kratší.Vie niekto do ktorého motora patria?
-> Jozka: Víš co? Dej mi žádanou konfiguraci karburátoru, já tu něco poskládám a stavím se někdy příští týden. Mám v plánu jet do Plzně, tak to už je na půl cesty 

-> Bukaj: Asi tak nějak.. skoro mám chuť se vrátit o krom zpět, nějak zalepit ty nemocný závity a plesknout tam nazpět původní karb (+ novou membránu jistoty)..
-> Jozka: Tak motor se mohl uchlastat i výpary benzínu z klikové skříně, nemusel být na vině karburátor, ale práv to čerpadlo...
Nicméně jinudy, než přes membránu, nebo sání (karbec) se tam benzín dostat nemůže...
...a ze SEDRu by musela vypadnou tryska a téct benzín proudem, aby za 20 minut přibyly 2 litry...
Nicméně jinudy, než přes membránu, nebo sání (karbec) se tam benzín dostat nemůže...
...a ze SEDRu by musela vypadnou tryska a téct benzín proudem, aby za 20 minut přibyly 2 litry...

-> bajou: Šel jsem po tom čerpadle taky kvůli kontrolce, která začla svítit dokonce na studeným motoru během ladění náhradního karburátoru. Nějakej jeho vrtoch totiž patrně přešel plynule do naředění náplně, možná bez souvislosti s ním, možná ale taky ne.
Mezi ryskama na měrce je tak nějak litr, asi by se dalo říct, že 1 cm zhruba litru odpovídá. Kdysi jsem jeden motor děravou membránou už odpravil, byl v něm navíc taky cca litr benzínu, ovšem bylo to "v zátahu" a při letních teplotách cca 30°C.. Zakukal na klice.
-> Bukaj: Jasně, po ostrý projížďce mi v černým bleskovi benzín normálně vaří tak, že je to slyšet až k volantu. Ale při aktuálních pokusech jsem měl vodu nejvejš sotva na 60ti, takže odpar nula nula nic - a motor se právě po doladění volnoběhu po nějaký (různě dlouhý) době udusil.. Víka jsem navíc prohodil celkem tři, což by znamenalo tři vadný ventily..
Mezi ryskama na měrce je tak nějak litr, asi by se dalo říct, že 1 cm zhruba litru odpovídá. Kdysi jsem jeden motor děravou membránou už odpravil, byl v něm navíc taky cca litr benzínu, ovšem bylo to "v zátahu" a při letních teplotách cca 30°C.. Zakukal na klice.
-> Bukaj: Jasně, po ostrý projížďce mi v černým bleskovi benzín normálně vaří tak, že je to slyšet až k volantu. Ale při aktuálních pokusech jsem měl vodu nejvejš sotva na 60ti, takže odpar nula nula nic - a motor se právě po doladění volnoběhu po nějaký (různě dlouhý) době udusil.. Víka jsem navíc prohodil celkem tři, což by znamenalo tři vadný ventily..
-> Jozka: Já teda propouštění zjistil asi horším způsobem a to za jízdy, kdy mi problikla kontrolka, jak už byl olej moc řidký. Po odstátí auta jsem zjistil, že mám tak centimetr (možná víc, už si to úplně nepamatuji) "oleje" na měrce navíc. Netroufám si odhadnout, kolik to tak zhruba je v litrech. Pravdou ovšem je, že já měl novodobou náhradu celé pumpy včetně membrány.
Mimochodem, na té náhradě jsem již vyměnil vrchní díl - zvláštně zareagoval s benzinem a začal bobtnat a rozpadat se, sítko - originál je daleko jemnější a membránu - která tedy časem propouštěla
Mimochodem, na té náhradě jsem již vyměnil vrchní díl - zvláštně zareagoval s benzinem a začal bobtnat a rozpadat se, sítko - originál je daleko jemnější a membránu - která tedy časem propouštěla

-> Jozka: Tak SEDR má v plovákovce o něco víc, než BS, tak odhadem dvojnásobek? A teoreticky by se mohl přeplavovat vlivem seklého jehlového ventilu, ale to by se pravděpodobně motor uchlastal a udusil...
A že v SEDR/EDSR není žádný benzín před startem studeného motoru, to je vlastnost, nikoli závada. Kvůli ventilu odvzdušnění plovákovky, kterým se z rozehřátého karburátoru odpaří veškeré palivo...
A že v SEDR/EDSR není žádný benzín před startem studeného motoru, to je vlastnost, nikoli závada. Kvůli ventilu odvzdušnění plovákovky, kterým se z rozehřátého karburátoru odpaří veškeré palivo...

-> Bukaj: Už jsem ten "olej" vypustil - do nacejchovanýho kýble, takže jsem měrce musel udiveně uvěřit. I studenej tekl jak voda a smrdí po benzínu ukrutně - a je to v tom namočenej SEDR.
-> Jozka: Hlavně v plovákovce BSka (pokud se bavíme o MB) je celkem asi tak 30 ml benzínu, to bys to musel startovat tak stokrát, aby se benzínem z karburátoru zvedla hladina oleje o víc, než dva litry...
Jsi si jist, že ten olej přibyl? neměl jsi třeba jen špatně doraženou měrku při prvním měření? Celé se mi to nezdá...

Jsi si jist, že ten olej přibyl? neměl jsi třeba jen špatně doraženou měrku při prvním měření? Celé se mi to nezdá...

-> Bukaj: Celý je to sci-fi..

-> Bukaj 11.01.19 17:44:30: Mne sú všetky rovnaké

-> Jozka: Jako myslíš, že by byl "děravej" karbec a obsah plovákovky odtekl sáním do válců a skrz kroužky do oleje? To už je hodně sci-fi, nemyslíš? 

-> Bukaj: Ono to nebylo 20 minut souvislejch, ale po dvou tří minutách postupně během několika dnů při pokusech. Víceméně pokaždý byla před startem plováková komora prázdná..

-> Jozka: No, kudy jinudy? Kdyby to bylo třebas přes karbec, tak se motor udusí. Ale zase dva litry za dvacet minut?
-> isti 11.01.19 15:48:13: Tohle není na Favorita - ten měl jen jeden typ komory. Toto je novější náhrada (nerozebiratelná - bez možnosti vyměnit či podložit pružinu) pro 105/120. Tedy tou 120 si nejsem zcela jist, vím, že tato podtlakovka bývala často na Magneton rozdělovačích š 105 z devadesátých let...

-> isti 11.01.19 15:48:13: Tohle není na Favorita - ten měl jen jeden typ komory. Toto je novější náhrada (nerozebiratelná - bez možnosti vyměnit či podložit pružinu) pro 105/120. Tedy tou 120 si nejsem zcela jist, vím, že tato podtlakovka bývala často na Magneton rozdělovačích š 105 z devadesátých let...
-> Bukaj 11.01.19 09:56:44: Že to vyzerá ako na favo,ale nie je.
-> bajou: Aha.. zajímavý.
Nu, já někdy koncem léta právě ze zásob vybral měkčí a pro jistotu i starší (černou). Mate mě navíc masívnost "přepadu" - ty víc jak dva litry navíc se tam dostaly po pár minutách chodu motoru (odhaduju nejvejš tak 20 -25 minut dohromady).
Nu, já někdy koncem léta právě ze zásob vybral měkčí a pro jistotu i starší (černou). Mate mě navíc masívnost "přepadu" - ty víc jak dva litry navíc se tam dostaly po pár minutách chodu motoru (odhaduju nejvejš tak 20 -25 minut dohromady).
-> Jozka: Taky jsem měl membránu neporušenou, ale přišla mi oproti jiné tenčí a měkčí. A připouštěla právě ona, mrška 

-> Bukaj: Zajímavý ty víka.. jsem při zkoumání nedávném víko přečetl.. a SEDR ! A zbytek karbu přitom EDSR, předtím jsem si to toho nikdy nevšiml a ani nevím, jak se tam dostalo (jen mám podezření na ten někdejší značkovej servis)..
Jinak využiju, i když mimo téma - existuje nějaká byť jen teoretická možnost, jak by se vycucl obsah plovákový komory přes válce až do olejový náplně motoru ? Odhaduju, že ne, jiná možnost už mě nenapadá - ale mám dva litry "oleje" navíc a membrána čerpadle vypadá čile a neporušeně..
Jinak využiju, i když mimo téma - existuje nějaká byť jen teoretická možnost, jak by se vycucl obsah plovákový komory přes válce až do olejový náplně motoru ? Odhaduju, že ne, jiná možnost už mě nenapadá - ale mám dva litry "oleje" navíc a membrána čerpadle vypadá čile a neporušeně..

...jediné, co nevím, je to, jak poznat novější provedení podtlakové komory na 742 (na fotce od Istiho vpravo dole) 105 od 120, nebo klasické komory poté, co se sloupe černá nebo žlutá barva...



-> isti: 742. Fa má packu zahnutou (dvakrát lomenou) a poznáš to i zepředu podle tvaru čela komory...

-> jok3r: Sice je to mimo téma, ale budiž:
Nové nepoškozené kryty zadních světel 1000 MB s "kovově lesklým" pokovením cca 1000-1500 Kč/kus, varianta se stříbřenkovým lemem cca 500 Kč/kus?
Komplet nová nepoškozená zadní světla na stovku - s proužkatou zpátečkou a pokoveným lemem - počítej klidně tak 6000 za pár, možná i víc. Pokud mají čtverečkovanou zpátečku, tak o 1000-2000 méně, pokud mají stříbřenkový, nebo holý lem, pak ještě méně (ale jsou-li to komplet světla, pravděpodobně to budou ta první zmíněná)
Jinak jakékoli poškození cenu drasticky sráží
Nové nepoškozené kryty zadních světel 1000 MB s "kovově lesklým" pokovením cca 1000-1500 Kč/kus, varianta se stříbřenkovým lemem cca 500 Kč/kus?
Komplet nová nepoškozená zadní světla na stovku - s proužkatou zpátečkou a pokoveným lemem - počítej klidně tak 6000 za pár, možná i víc. Pokud mají čtverečkovanou zpátečku, tak o 1000-2000 méně, pokud mají stříbřenkový, nebo holý lem, pak ještě méně (ale jsou-li to komplet světla, pravděpodobně to budou ta první zmíněná)
Jinak jakékoli poškození cenu drasticky sráží

Kolegové, jakou dnes mají cenu nové kryty zadních světel na 1000MB a zadní světla na 100? Děkuji
-> isti 08.01.19 19:03:34: Tak víko se prodávalo buď na konkrétní typ karburátoru (s vyraženými údaji), nebo jako "univerzál" pro případné dodělání (bez vyvrtaného kanálku a osazených trysek ekonostatu) a údaje, které nebyly na odlitku, ale řešeny ražbou (tedy i to A 32) tam nejsou...

Hodim to sem, jaka je originalni barva toho tahokovu? Tady je to cervenou zakladovkou a polity cernou barvou. Videl sem sedou ale kdyz sem ted hledal tak mi prisly spis cerny.
Piesty s130,lavý je originál z tubusa, pre klasické stieracie krúžky,a pravo tiež originál z tubusa pre favo krúžky.Otázka je čo je za výrobu ten pravý?Tvar vybranie je ako u KS sade ale povrch piestu je drsnejší a KS sada čo mám je tiež pre klasické krúžky.Túto sadu mám z obchodu a je v klasickom tubuši.
-> Bukaj: Ten výstupok je na všetkých víkách ale označenie A32 nie.Tie na ktorých je označeni 2938 a 2939 je aj A32 ale na tých ktorý sú bez označenia typu karbu(dokonca aj jeden SEDR) nie je A32.Beriem to tak že všetky sú použitelné pre SEDR.
-> isti 08.01.19 15:33:42: Aha
Napravuji: Na fotce SEDR (A32 EDSR) víko. Starý EDSR tam nemá ten výstupek - hrana viz červené čáry...

Napravuji: Na fotce SEDR (A32 EDSR) víko. Starý EDSR tam nemá ten výstupek - hrana viz červené čáry...
-> peter13789: Vďaka,dobre vedieť.
-> ondie 07.01.19 21:30:13: Ano ale nevadí
-> Bukaj 07.01.19 23:31:51: Vďaka za vyčerpajúcú odpoveď
skontrolujem to.(zabudol si na fotku)

-> Bukaj 07.01.19 23:31:51: Vďaka za vyčerpajúcú odpoveď

-> isti: To lozisko PLC 64-8 je do zadneho kolesa favorita do 92 roku
-> ondie 07.01.19 18:45:56: Na Tebe jsem si právě vzpomněl - jak jsi tehdy řešil ten nový 130 blok bez víka
-> ondie 07.01.19 21:30:13: Jestli to byl ten 136 blok, který jsem vezl na SK "na výměnu" za 135 (nebo opačně?), tak ten byl myslím bez víka, no...
...jinak středicí kolíky jdou z bloku celkem snadno, někdy i zůstanou na víku...

-> ondie 07.01.19 21:30:13: Jestli to byl ten 136 blok, který jsem vezl na SK "na výměnu" za 135 (nebo opačně?), tak ten byl myslím bez víka, no...
...jinak středicí kolíky jdou z bloku celkem snadno, někdy i zůstanou na víku...

-> isti 07.01.19 18:40:38: EDSR víko s označením A32 můžeš použít na SEDR karburátor bez omezení, ovšem liší se trysky ekonostatu. Všechny EDSR měly ekonostat, SEDR jen pro motory 1289 ccm a vyšší objemy (š 130/5/6, TAZ 1500, T 613)
Víka starších EDSR (označení 32 bez písmene A) se lišily více (na foto - nemají tento výstupek a hrana je rovná - vyznačeno červeně) a nelze je na SEDR použít.
Takže na jakýkoli SEDR bez ekonostatu namontuješ libovolné SEDR a A32 EDSR víko bez vlivu na funkci karburátoru (s použitím správné trubičky sytiče případně tlumítka).
Jednotlivé typy karburátorů s ekonostatem se liší tryskami ekonostatu a víka nejsou volně kombinovatelná bez ovlivnění funkce...
Víka starších EDSR (označení 32 bez písmene A) se lišily více (na foto - nemají tento výstupek a hrana je rovná - vyznačeno červeně) a nelze je na SEDR použít.
Takže na jakýkoli SEDR bez ekonostatu namontuješ libovolné SEDR a A32 EDSR víko bez vlivu na funkci karburátoru (s použitím správné trubičky sytiče případně tlumítka).
Jednotlivé typy karburátorů s ekonostatem se liší tryskami ekonostatu a víka nejsou volně kombinovatelná bez ovlivnění funkce...

-> isti: Ten můj blok byl bez zadního víka ???
Jestli, ano,tak to se upřímně omlouvám (nicméně takhle ke mě už kdysi přišel)
Jestli, ano,tak to se upřímně omlouvám (nicméně takhle ke mě už kdysi přišel)

-> isti: Dobrý je vědět,že si na to musím dát majzla,když už je to holt tak.. 

-> Polyš: Podla katalogu je gufero pre 105-120 80x100x13 a pre 130 85x110x13.Pozri priemer pre gufero.

-> isti: Tak teď musím zjistit jaké víko to bude 173.0 nebo 173.6. ;)
-> Polyš: Zelenou farbou označovali 120ls diely ale blok 120l a ls sa nelíší.(hádám netepem zase
)Ja mám napríklad iba na jednom bloku farebné označenie(hnedú) na ostatných nie je.

-> isti: Jo,tak jeden starej blok mám.Ještě dotaz.Na bloku je z boku flek od zelené barvy.Vím že s červeným flekem byly snad zmetky.Blok byl koupen v mototechně.
-> Polyš: Niesú v tom ani kolíky?Ja by som to požičal z použitého bloku,niekedy to pôjde vytiahnút hladko.