skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
18:40:38
07.01.2019
07.01.2019
isti
Ako je to s víčkami karburátorov?Mám niekolko vík EDSR s ekonostatom,na jednej je označenie 2938(105l),na jednej 2939(120l) a na ostatných nie je vyrazené číslo.Aký je rozdiel medzi víkom EDSR a SEDR a sú plnohodnotne zámenné?Vlastne čo je to vymoženosť a na akom princípe funguje?
18:38:07
07.01.2019
07.01.2019
minno
-> Bukaj 02.01.19 00:21:22: Zadné veko s guferom som kupoval pred pár rokmi v Mototechne nové aj na motor 136 (podľa rozmeru gufera), pretože 742.136 blok (starý) som kúpil bez tohto veka. No a bol dosť veľký problém spasovať to. Origo to býva zvŕtané s blokom a skolíkované. No a toto veko po nasadení na kolíky malo dieru pre gufero dosť značne vyosenú voči kľukovke (cca 2 mm mimo). Diery pre kolíky na veku som prepiloval aby to sedelo, ale prvý pokus nevyšiel, po pár málo tisíc km od stavby motora to okolo gufera začalo tiecť :/ Tak musel motor von a musel som sa s tým pohrať ešte viac a svedomitejšie + nové gufero. Odvtedy už mnoho km OK.
Takže nie je to fakt sranda a nie nadarmo je to veko súčasť bloku. Ako ND sa to kúpiť síce dalo, ale treba ho individuálne dopasovať.
Takže nie je to fakt sranda a nie nadarmo je to veko súčasť bloku. Ako ND sa to kúpiť síce dalo, ale treba ho individuálne dopasovať.
20:45:12
02.01.2019
02.01.2019
isti
-> Bukaj 02.01.19 00:06:38: OK,to je ešte lepšie
-> Bukaj 02.01.19 00:21:22: Aj ja mám doma nové zadné víko takže určite sa to predávalo ako nd ale nový blok bez toho som nevidel.
-> Bukaj 02.01.19 00:21:22: Aj ja mám doma nové zadné víko takže určite sa to predávalo ako nd ale nový blok bez toho som nevidel.
14:32:04
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
-> Polyš: Asi někdo potřeboval gufero - posledně jsem si také musel "půjčit" gufero z nového víka, neboť jsem nemohl najít jiné ve chvíli, kdy jsem jej potřeboval...
Nebo to může být víko na první MBčka, kde místo gufera byl labyrint i u setrváku...
Nebo to může být víko na první MBčka, kde místo gufera byl labyrint i u setrváku...
14:03:49
02.01.2019
02.01.2019
Polyš
-> Bukaj: Mám tady také nové zadní víko,ale bez gufera.
13:20:51
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
-> Dušan: Tak, tak, ale na druhou stranu jsem párkrát viděl novej blok bez toho víka a mockrát nové víko na prodej bez bloku (ale vždy s guferem)
06:16:51
02.01.2019
02.01.2019
Dušan
zadni viko na velke gufero je soucast bloku, alespon se to tak v literature psalo
00:26:19
02.01.2019
02.01.2019
StepaNoFUN
-> Bukaj: Je mozny, že jsem to zaměnil... Jen si matně vybavuju, že u nějakýho dilu tam tahle hláška byla..
00:21:22
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
-> StepaNoFUN: Prsa ne, ale zadní víko klikovky jo...
Edit: a ještě asi ne u všech motorů, protože klasický 105/120 zadní víka jsem měl mockrát v ruce funglovky včetně gufera, takže se to jako díl prodávalo...
Edit: a ještě asi ne u všech motorů, protože klasický 105/120 zadní víka jsem měl mockrát v ruce funglovky včetně gufera, takže se to jako díl prodávalo...
00:18:47
02.01.2019
02.01.2019
StepaNoFUN
-> Bukaj: Nebylo někde v dobový literatuře, že psa jsou opracovaný i s blokem, tudíž nejsou jako ND?
00:06:38
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
-> isti: Labyrint měly MBčka a stovky, gufero přišlo někdy koncem 70. let s náběhem modelu 742, větší gufero mají motory 135/6 od roku 87 (jak pro zadomotorové škodovky, tak pro Fa/Fel...)
Prsa jsou záměnná pro všechny bloky/klikovky od 1000MB po Favorita v kombinaci se správnou řemenicí (labyrint/gufero).
Prsa jsou záměnná pro všechny bloky/klikovky od 1000MB po Favorita v kombinaci se správnou řemenicí (labyrint/gufero).
17:52:58
31.12.2018
31.12.2018
isti
-> MOLSO: Výborne,tak to nebudem predávať.
13:31:52
31.12.2018
31.12.2018
MOLSO
-> isti: bez problémov
09:53:49
31.12.2018
31.12.2018
isti
-> MOLSO: Predpokladám že sa to dá použiť na 742.130/136 bloku.
00:11:57
31.12.2018
31.12.2018
MOLSO
-> isti: za nič ;)
neviem aký to má význam, ale je to "modernizácia".
neviem aký to má význam, ale je to "modernizácia".
19:13:50
30.12.2018
30.12.2018
isti
-> MOLSO: Ďakujem pane ,takže 56mm je od prvej užovky po posledného rapida?Aký má význam že favo má iné gufero?
19:00:46
30.12.2018
30.12.2018
MOLSO
-> isti: 42 je pre Š 100 - tam nejde gufero, a remenica má labyrint
56 mm je 105 - 130 prípadne 135/6,
58 mm favorit felicia
56 mm je 105 - 130 prípadne 135/6,
58 mm favorit felicia
17:15:48
30.12.2018
30.12.2018
isti
Líšia sa prsia na motor 120,130 a 136?
tento má priemer pre simering 58mm
tento má priemer pre simering 58mm
12:41:28
30.12.2018
30.12.2018
Pavel P..
-> Laďo: tandemový sedlo čz 125/150..... cenu si najdi podle inzerce.
23:41:45
29.12.2018
29.12.2018
Laďo
Prosím o identifikaci a případný návrh ceny, jakou to může mít cenu.
Prodávám to starému pánovi, tak jsem mu řekl, že za to něco dostane.
Prodávám to starému pánovi, tak jsem mu řekl, že za to něco dostane.
18:06:31
23.12.2018
23.12.2018
isti
-> StepaNoFUN: Všetko je možné,niektoré nie sú zabalené a už ani neviem odkial sú.
18:03:40
23.12.2018
23.12.2018
StepaNoFUN
-> isti: Tak podle Bukajova popisu je venkovní část stejná... Buďje to daný dobově (že v přechdovým období to tak prstě bylo značený), nebo někdopřed lety použil jen nitřní část a venkovní nechal půvdní. A tohle jsou zbytky...
18:00:11
23.12.2018
23.12.2018
isti
-> Bukaj: Chápem len je to trošku divné že na niektorom ložisku je PLC iba na vnútornej časti a na inom iba na vonkajšej časti a na vnútornej je iba 30206
17:47:10
23.12.2018
23.12.2018
Bukaj
-> isti: Jak jsem psal - to PLC je jen upravené původní 30206 a vnější kroužek je identický pro oba typy, proto je většinou označen 30206, vnitřní část se liší jen v tom rádiusu vnitřního kroužku...
12:17:49
23.12.2018
23.12.2018
isti
-> Bukaj: OK,vďaka,tušil som to.To som nemeral či je PLC 64-8 širší ale určite má väčšie vybranie do oblúku na vnútornom krúžku ako ostatné.Ešte tolko som všimol že označenie PLC je u niektorých ložísk iba na vnútornej časti a u niektorých iba na prstenci(a na druhej časti je iba 30206) ale to je asi ok lebo niektoré sú v origo sáčku.
00:40:01
23.12.2018
23.12.2018
Bukaj
-> isti:
Tak všechno, co má na sobě PLC 64-4 (je fuk, co je za tím) je správně
To ostatní s označením 30206 by mělo pasovat na kilo.
Jde vlastně o stejné ložisko, vnější kroužek budou mít identický, jen kilo ještě nemělo zesílený čep kola - u 742 byl náběh čepu zesílený, takže vnitřní kroužek ložiska má vybrání do oblouku...
Novější typ ložiska můžeš použít na starší typ čepu, opačně nikoli.
A to PLC 64-8 bude zřejmě mít jiný nějaký rozměr - třeba bude jinak umístěna osa středového kroužku v axiálním směru...?
Tak všechno, co má na sobě PLC 64-4 (je fuk, co je za tím) je správně
To ostatní s označením 30206 by mělo pasovat na kilo.
Jde vlastně o stejné ložisko, vnější kroužek budou mít identický, jen kilo ještě nemělo zesílený čep kola - u 742 byl náběh čepu zesílený, takže vnitřní kroužek ložiska má vybrání do oblouku...
Novější typ ložiska můžeš použít na starší typ čepu, opačně nikoli.
A to PLC 64-8 bude zřejmě mít jiný nějaký rozměr - třeba bude jinak umístěna osa středového kroužku v axiálním směru...?
20:05:10
22.12.2018
22.12.2018
isti
Hrabem sa v ložiskách a motajú mi hlavu ložiská do prednej nápravy 120-ky.Mám rúzné druhy,ktorý sa dajú použiť a ktoré nie?
30206E PLC 64 4
30206A PLC 64 4 1
30206AJ2 PLC 64 4 2
30206A PLC 64 8
30206 s rôznými označeniami ako KC,PC,PPC A LPC
30206E PLC 64 4
30206A PLC 64 4 1
30206AJ2 PLC 64 4 2
30206A PLC 64 8
30206 s rôznými označeniami ako KC,PC,PPC A LPC
15:54:34
22.12.2018
22.12.2018
Mejot
Díky
16:17:34
21.12.2018
21.12.2018
Pavel P..
-> Mejot: doplněk ze 70-80.let, u nás to bylo k sehnání v Tuzexu.... někde jsem to viděl v katalogu, bylo více druhů, některé s držákem pod matky a jiné se zoubkama k zaseknutí.
15:22:30
21.12.2018
21.12.2018
ondie
-> Mejot: Hodně tohle měli na škodovkách východní němci ..dobovej aftermarket,ty tvoje pro cokoliv s 4x98
14:46:30
21.12.2018
21.12.2018
Tomaso435
-> Mejot: to vypadá jak rené....
11:54:50
19.12.2018
19.12.2018
Bukaj
-> Antony: A šířkou třecí plochy pro gufero...
Viz:-> Bukaj 19.12.18 10:10:06:
Viz:-> Bukaj 19.12.18 10:10:06:
11:37:41
19.12.2018
19.12.2018
Antony - zrušená registrace
-> Markold: prakticky ty klouby favo/130, jsou stejný, liší se jen délkou části, co jde do difu. viz MVM.
11:28:32
19.12.2018
19.12.2018
Markold - zrušená registrace
-> MVM: jo to jsem si myslel, zkusím ty klouby sehnat a pohraju si s tím aby to šlapalo.
10:55:20
19.12.2018
19.12.2018
MVM
-> Markold - zrušená registrace 19.12.18 10:46:40: No ještě může být potíž v celkový délce - tj, jestli se Ti zajistí,zacvakne,pojistný kroužek do planetového kola. On sice může sedět průměr a drážkování,ale ještě musí být správná vzdálenost k zápichu pro pojistnej kroužek a potom ještě třeba může být za tím zápichem ten čep zkrácený aby nenarážel na dno - to už je na konstrukci difu a čepech satelitů ..
10:46:40
19.12.2018
19.12.2018
Markold - zrušená registrace
-> MVM: V pohodě, jen jsem nechápal jak jsi to myslel.. snad jsem to popsal aby se to dalo pochopit.. nicméně díky všem za rady ;-) -> havlik: -> Bukaj: -> Antony:
10:44:24
19.12.2018
19.12.2018
MVM
-> Markold: Neřeš teď spletl/nespletl - uváděl jsi něco o tom že k tý převodovce byly nějaký poloosy a nechtěl jsi je .. A tím pádem bych se být Tebou vydal směrem viz, předchozí - tj. vnitřní kloub favorit 88/89
10:43:44
19.12.2018
19.12.2018
Bukaj
-> Markold: Všechny vlečkové tripody mají stejný tisícihran. Jestli je rozdíl mezi tisícihranem vlečka vs Favorit, to nevím, ale možná bude rozdíl v tisícihranu mezi Favoritem a Feldou (resp. starý Favorit/nový Favorit a Felda).
10:38:23
19.12.2018
19.12.2018
Markold - zrušená registrace
-> MVM: Spletl? Trochu jsem teď mimo, takže na poloose Rapid a 130 je jiné ozubení?
10:22:44
19.12.2018
19.12.2018
Antony - zrušená registrace
první favorit měl na poloose 22 drážek, stejně jako 130. prstýnky jsou stejný, takže to jde použít. sám mám na L/A MTX použitý dlouhý poloosy na vlečkový unášeče, takže to obráceně půjde taky.
10:20:24
19.12.2018
19.12.2018
MVM
-> Bukaj: Ano toto jsem myslel. (A taky by to odpovídalo tomu,že si to spletl s poloosama z rapida … )
10:10:06
19.12.2018
19.12.2018
Bukaj
-> MVM:
Asi máš pravdu - nevím tedy, zda není rozdíl v tisícihranu mezi Favoritem a Feldou, ale vnitřek vnitřního kloubu (tripod) je stejný u vlečky i Fa.
Porovnání kloubu Fa vs vlečka:
Asi máš pravdu - nevím tedy, zda není rozdíl v tisícihranu mezi Favoritem a Feldou, ale vnitřek vnitřního kloubu (tripod) je stejný u vlečky i Fa.
Porovnání kloubu Fa vs vlečka:
09:39:16
19.12.2018
19.12.2018
MVM
-> Markold: -> havlik: Podle mě by do diferáku šli zasunout vnitřní tripody z favorita 89 - (velký klouby ) a do těch by zase podle mě mžná pasují tripody z vlečený nápravy,tzn z rapida .. Pokud teda z předchozího chápu o co jde ..
08:55:43
19.12.2018
19.12.2018
Markold - zrušená registrace
-> havlik: právě jsem ji měl na GO u Vrby a ten mi říkal, že do FA/FEL přeovodovky nepasuje..
08:50:41
19.12.2018
19.12.2018
havlik
Nicméně podle toho že vnitřní kloub z fáčkové poloosy pasuje na vnitřní kloub 130tkové poloosy by tam měly jít přehodit ty vnitřní klouby celý a fáčková poloosa by do feldího diferáku měla taky pasovat v pohodě.