skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mám ho!!! (motor)
18:55:33
05.11.2004
05.11.2004

krt
Jo - to bylo este k tomu sergeji.
18:54:28
05.11.2004
05.11.2004

krt
Jo 2,5*2,5*2,5 - to pridej.Ja bych to videl tak na 2,5*2,5*7,5.Vzdyt zabira skoro celou strojovnu. A mimochodem hlavnim duvodem vyrazeni byla nehospodarnost a nedostatek nd. Ale jinak paradni lokotka. U nas kolem chaty tahali ve dvojici nakladni vlaky tusim neco kolem 2000 tun. A to byl panecku rachot.
14:38:38
05.11.2004
05.11.2004

kirri - zrušená registrace
TECHNICKÁ DATA:
Výrobce: ČKD Praha
Rok výroby: 1974
Motor: druh - přeplňovaný naftový dvanáctiválec
typ - KS 12 V 230 DR
počet válců - 12 do V
vrtání/zdvih - 230/260 mm
výkon - 1764 kW (2400 koní)
Délka přes nárazníky: 17 840 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Průměr hnacích dvojkolí: 1 000 mm
Nejvyšší povolená rychlost: 140 km/h
Služební hmotnost: 85,3 t
Trvalý výkon: 1766 kW
Charakteristika: Bo´ Bo´
(dvě dvojice hnacích dvojkolí (tj. čtyři nápravy), individuálně poháněných a uložených v podvozku)
Výrobce: ČKD Praha
Rok výroby: 1974
Motor: druh - přeplňovaný naftový dvanáctiválec
typ - KS 12 V 230 DR
počet válců - 12 do V
vrtání/zdvih - 230/260 mm
výkon - 1764 kW (2400 koní)
Délka přes nárazníky: 17 840 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Průměr hnacích dvojkolí: 1 000 mm
Nejvyšší povolená rychlost: 140 km/h
Služební hmotnost: 85,3 t
Trvalý výkon: 1766 kW
Charakteristika: Bo´ Bo´
(dvě dvojice hnacích dvojkolí (tj. čtyři nápravy), individuálně poháněných a uložených v podvozku)
14:35:29
05.11.2004
05.11.2004

kirri - zrušená registrace
Při zkouškách na ŽZO v Cerhenicích dosáhla lokomotiva T 499.0001 rychlosti 176 km/h, což je dodnes platný rychlostní rekord motorových českých lokomotiv.
14:34:02
05.11.2004
05.11.2004

kirri - zrušená registrace
Spalovací motor je přeplňovaný naftový dvanáctiválec s válci do V, s přímým vstřikem paliva a vodním chlazením. Rozvod ventilů je OHV. Agregát je oproti motoru v lokomotivách řady 753 nastaven na vyšší výkon. Brzdová soustava se skládá z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy, přímočinné brzdy a elektrodynamické brzdy. Ruční brzda, spouštěná vratidly ze stanovišť, brzdí vždy jedno dvojkolí přilehlého podvozku. Samočinná tlaková brzda je řízena jedním elektrickým brzdičem DAKO BSE, který je ovládán ovladači DAKO OBE1. Přímočinnou brzdu řídí dva brzdiče DAKO BP. Stlačený vzduch vyrábí elektricky poháněný kompresor 3 DSK 100. Lokomotiva má jediný velkokapacitní hlavní vzduchojem (p = 10 bar) o objemu 1 000 l. Brzdový rozváděč je typu DAKO GP. Čtyři brzdové válce mají průměr 8" (pmax = 4 bar). Všechna čtyři dvojkolí jsou brzděna oboustranně špalíkovou brzdou.
14:33:03
05.11.2004
05.11.2004

kirri - zrušená registrace
tady je T499.0 :
14:28:06
05.11.2004
05.11.2004

kirri - zrušená registrace
-> Simi: no já si dělal jen srandu, musíš uznat, ale že sergej vypadá mohutněji :-)
14:16:13
05.11.2004
05.11.2004

Simi
-> tina: Brejlovec mel 1700koni, sergej neco malo pres 2000, do doby, nez mu dali tlumice, cimz mu srazili vykon na cca 1600koni, takze od te doby byl brejlovec i vykonejsi (nez sergeje, ktere jezdili u nas). Kyklop by byval byl nejvykonnejsi, jenze mozna i z duvodu, co pises, ho nikdy nevyrabeli.
14:11:28
05.11.2004
05.11.2004

tina
-> Simi: motor má možná větší než sergej, ale výkon ne. Protože v době minulé mohl pouze SSSR vyrábět lokomotivy s výkonem nad 2000 koní a tam sergej patří..
14:08:52
05.11.2004
05.11.2004

Simi
-> kirri: A T 499 (zvana kyklop) mela dokonce 1771kw (tzn 2300koni), ale to byl vicemene jenom prototyp a jeste k tomu navic dost serednej ;-)
14:02:50
05.11.2004
05.11.2004

Simi
-> kirri: Mno, nech bejt. Nas "obycejnej" brejlovec, kterejch porad jezdi dost, ma vykon 1325kw, tzn cca 1700koni. A nemuzu nikde najit udaj o obemu, ale vim, ze ma vetsi motor, nez sergej.
12:30:53
05.11.2004
05.11.2004

kirri - zrušená registrace
-> CHIP: no u nás sem to viděl a i slyšel a je to teda fakt velkej nářez a ty naše lokotky ty si můžou hrát někde opodál na píseček

, ale asi to byla už ta předělaná verze (1600hřebečků) newím, ale i tak to stačilo (viz foto níž)


, ale asi to byla už ta předělaná verze (1600hřebečků) newím, ale i tak to stačilo (viz foto níž)08:05:26
05.11.2004
05.11.2004

CHIP
-> Gryzly: Jo to nevim, ale kazdopne jak tady dole psal Simi tak ... : Zajimavosti je, ze nalozeny vlak byl poznat podle duneni zeme i pri vzdalenosti kolem 5km.. pak je jasne ze to jako plasic medvedu mohlo slouzit ... 

23:46:57
04.11.2004
04.11.2004

Gryzly
-> CHIP: Neříkali té lokomotivě v Rusku náhodou plašič mědvědů?
12:44:17
04.11.2004
04.11.2004

CHIP
-> Simi: Jo tak na Sergejakovi bych se povozil hned ... nedokazu si predstavit tu ohromnou ruskou hromadu zeleza jak frci po kolejich ... musi to bejt parada ...
10:35:58
04.11.2004
04.11.2004

Simi
-> CHIP: Jsou to nadsenci a piplaj si ji... mam tam znamyho. Porad nas zvou, az se prijedeme nekdy povozit, ale jeste na to jaksi nebyl cas.
Jinak mou vasni vzdycky byly parni lokomotivy, ale pro tuhle jsem mel jaksi taky slabost :-)
Jinak mou vasni vzdycky byly parni lokomotivy, ale pro tuhle jsem mel jaksi taky slabost :-)
07:55:33
04.11.2004
04.11.2004

CHIP
-> Simi: Jo jo ... vim ze je jedna v Letohrade ... dokonce ji nekolikrat do mesice nasazujou na nakladni vlaky ... asi aby jim neshnila nastojato v rotunde ... 

17:25:00
03.11.2004
03.11.2004

Simi
-> CHIP: Maj ji tusim v Letohrade a obcas ji vytahnou. Bohuzel to je jenom ta "uskrcena", 1600konska... :-)))
Btw, ze by te taky lakaly masinky?
Btw, ze by te taky lakaly masinky?
16:42:19
03.11.2004
03.11.2004

Labros
Ta spotřeba ve škodovce (nebo na vleku) snad nebude tak velká? Těch 350kg nafty to je s padesáti vagónama nebo bez??
09:34:32
03.11.2004
03.11.2004

Komár 1981
-> Honzik: nezavrhnul. mam vyndanou bombu :)) musim zajet do hl propanu, aby mi vyrizli novou diru na hrdlo pro cerpani a natahli novou trubicku cerpani, zkontrolovali tesnost, provedli pravidelnou rocni kontrolu funkcnosti a tesnosti a mozna necham zrepasnout smesovac a tak... ale ted moc casu nemam. :)))
21:36:34
02.11.2004
02.11.2004

Honzik
-> Komár 1981: benzín? prdíky si zavrhnul?
21:17:23
02.11.2004
02.11.2004

U-Geen
-> Komár 1981: se ti to zadre :-)
18:46:18
02.11.2004
02.11.2004

Komár 1981
sakra... oznaceni 781 jsem uz nekde videl.... 781.136 mam pod kapotou!!!!
ale leju tam benzin 
ale leju tam benzin 
07:56:56
02.11.2004
02.11.2004

CHIP
Ted nedavno jsem jednu jako historickej exponat videl na trati hanusovice Mladkov a dal .... Nadherne zrekonstruovana ... udelal jsem i nejake jeji fotky ... krasavec ...
Byla to pomerne vykona lokomotiva, ale mela tu nevyhodu, ze strasne v zatackach brousila koleje ... a hlavne dvoutaktni diesel ... to nebylo vubec ekonomicke ... nemohlo dojit k nicemu jinemu nez k hromadnemu zruseni ...
Byla to pomerne vykona lokomotiva, ale mela tu nevyhodu, ze strasne v zatackach brousila koleje ... a hlavne dvoutaktni diesel ... to nebylo vubec ekonomicke ... nemohlo dojit k nicemu jinemu nez k hromadnemu zruseni ...
07:16:30
02.11.2004
02.11.2004

Zazaa
je videt ze ste jeste nevideli poradnej motor :)
treba lodni a nebo z agregatu ...... tam ma 150litru kazdej valec :)
treba lodni a nebo z agregatu ...... tam ma 150litru kazdej valec :)
00:22:22
02.11.2004
02.11.2004

Simi
-> Boss: Zrejme to bude rychlost bud v plnem zatizeni, nebo jeste nejaka jina, kazdopadne to nebude maximalni trvala rychlost prazdne lokomotivy.
23:44:40
01.11.2004
01.11.2004

Boss
Si teda čtu tu stránku o těch lokomotivách..Ale zaráží mě jedna věc..Trvalá rychlost je tam udávaná 20km ?? a o kus dál je psaný že někdy tahaly rychlíky a osobní vlaky..Tak to mi teda nejde do hlavy..No i na nákladní mi přijde dvacítka hodně málo..
22:15:22
01.11.2004
01.11.2004

lubosgls
v bedne jednou davali nejakej dokument o lokomotivach a tam byla takova kraska ktera tahala nekolikakilometrovy soupravy do neskutecnejch nadmorskejch vysek, ta lokomotiva byla tak velka ze se musela v zatocinach pomoci nejake tocny natacet bohuzel si zadny parametry nepamatuju ani kde to bylo.... tahle masinka co zde uvadite vi je jeji mladsi sestra.)
22:11:40
01.11.2004
01.11.2004

Simi
Dobry komentar:
"Lokomotivam rady 781 byl vycitan zejmena nadmerny hluk a vysoka hmotnost. Kombinace techto dvou veci zpusobovala nemale komplikace zejmena na budovach v tesnem okoli nadrazi. Zajimavosti je, ze nalozeny vlak byl poznat podle duneni zeme i pri vzdalenosti kolem 5km..."
"Lokomotivam rady 781 byl vycitan zejmena nadmerny hluk a vysoka hmotnost. Kombinace techto dvou veci zpusobovala nemale komplikace zejmena na budovach v tesnem okoli nadrazi. Zajimavosti je, ze nalozeny vlak byl poznat podle duneni zeme i pri vzdalenosti kolem 5km..."
22:07:55
01.11.2004
01.11.2004

sep
no řek bych že nebude sedět rozteč setrváku..............

22:00:23
01.11.2004
01.11.2004

Honza "Bobr"
Hmmmmm, pěkný turba


21:37:04
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
-> Simi: o řezání pružin, nebo kupování tvrdšího podvozku taky nemůže být řeč, člověče sem viděl ten motor, no a klobouk dolů
21:22:54
01.11.2004
01.11.2004

Simi
Zastavba to sice bude slozita, kazdopadne odpadne hned nekolik hlavnich problemu. Kuprikladu bude uplne jedno, jestli se pouzije kyvna nebo vlecena naprava a jestli se na ni vyztuzi pricna nebo podelna ramena, nebo zadne... neunese to totiz ani jedna :-)
Rovnez starosti s pruzinama a jejich tuhosti jdou jaksi bokem...
Rovnez starosti s pruzinama a jejich tuhosti jdou jaksi bokem...

20:34:38
01.11.2004
01.11.2004

Mishoooo
-> Simi:
si dobry!

si dobry!

20:31:43
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
teda vůbec nemám poňetí jakej výkon měli naše dobový stroje, ale tohle je muselo převálcovat, holt rusové když něco dělaj tak pořádně
20:29:58
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
rok 2002
20:25:21
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
ty bláho tam je fotka našeho nádraží, dělaj si tam srandu z ÚP Bučovice - nositel řádu práce, ještě to tam stále je červeně na tý budově:))) krásně, jsme slavní
20:21:39
01.11.2004
01.11.2004

Simi
-> kirri: Myslím, že by to dokázalo vlýzt úplně všude... :-)
později na ně musely být montovány tlumiče, čímž došlo k snížení výkonu na cca 1600 koní, ale zas přestaly v chomutově praskat okna domů v blízkosti nádraží...
později na ně musely být montovány tlumiče, čímž došlo k snížení výkonu na cca 1600 koní, ale zas přestaly v chomutově praskat okna domů v blízkosti nádraží...
20:19:28
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
to měli i ČD??? muselo to líst do peněz
20:16:45
01.11.2004
01.11.2004

Simi
20:15:30
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
toho motoru
20:13:09
01.11.2004
01.11.2004

kirri - zrušená registrace
chci vidět fotku
20:06:02
01.11.2004
01.11.2004

Simi
Již několikrát tu byla diskuze o zastavbě podstatně silnějších motorů do škodovek. Někteří se o to i viceméně pokusili (tuner, zazaa...). Nicméně se mi tyto motory zdáli příliš fádní a i málo výkonné. Poměrně dlouho jsem hledal něco, co by stálo opravdu za to, až jsem ho konečně našel:
- pochází z ukrajiny
- dvoutaktní přeplňovaný diesel s přímým vstřikováním paliva
- stojatý 12 válec do V
- objem 150l
- výkon 1470kw (2000k)
- maximální otáčky 750ot/min
Jo, pochází z ruské jaderné ponorky, ale byl montován i do lokomotiv zvaných Sergej. Možná si je ještě někdo pamatuje. Já ho viděl jenom jednou a stačilo mi to doteď :-)
Montáž má však několik decentních problémů:
- motor má rozměr cca 2,5m x 2,5m x 2,5m a je i poměrně dost těžký. Z toho vyplývá, že se nevejde dovnitř do auta. Je tedy nutné zkonstruovat speciální vlek se samostatně poháněnou nápravou, který se připne k autu a bude ho tlačit kupředu.
- další starosti mi dělá zásoba chladící vody - je to totiž 950l, rovněž zásoba oleje pro motor 800l je docela dost.
- původně jsem přemýšlel, jakou použít převodovku. Chtěl jsem za tímto účelem volat Tunerovi, Zazoovi, nebo Sakymu, aby poradili, nicméně mi došlo, že bude stačit pevný, stálý náhon. Pro případ pohybu směrem vzad zůstane v autě přece ještě normální motor...
- spouštění hlavního motoru zajišťuje trakční generátor - kam s ním???
- spotřeba je nevkusně veliká - 350kg nafty na 100 km
Tímto se obracím na všechny úspěšné experimentátory a znalce, aby mi poradali, co za úskalí na mě může při montáži čekat. Nikdy jsem žádný 12válec z ponorky do auta nedával, takže nevím jak na to... Předem díky.
- pochází z ukrajiny
- dvoutaktní přeplňovaný diesel s přímým vstřikováním paliva
- stojatý 12 válec do V
- objem 150l
- výkon 1470kw (2000k)
- maximální otáčky 750ot/min
Jo, pochází z ruské jaderné ponorky, ale byl montován i do lokomotiv zvaných Sergej. Možná si je ještě někdo pamatuje. Já ho viděl jenom jednou a stačilo mi to doteď :-)
Montáž má však několik decentních problémů:
- motor má rozměr cca 2,5m x 2,5m x 2,5m a je i poměrně dost těžký. Z toho vyplývá, že se nevejde dovnitř do auta. Je tedy nutné zkonstruovat speciální vlek se samostatně poháněnou nápravou, který se připne k autu a bude ho tlačit kupředu.
- další starosti mi dělá zásoba chladící vody - je to totiž 950l, rovněž zásoba oleje pro motor 800l je docela dost.
- původně jsem přemýšlel, jakou použít převodovku. Chtěl jsem za tímto účelem volat Tunerovi, Zazoovi, nebo Sakymu, aby poradili, nicméně mi došlo, že bude stačit pevný, stálý náhon. Pro případ pohybu směrem vzad zůstane v autě přece ještě normální motor...
- spouštění hlavního motoru zajišťuje trakční generátor - kam s ním???
- spotřeba je nevkusně veliká - 350kg nafty na 100 km
Tímto se obracím na všechny úspěšné experimentátory a znalce, aby mi poradali, co za úskalí na mě může při montáži čekat. Nikdy jsem žádný 12válec z ponorky do auta nedával, takže nevím jak na to... Předem díky.
