
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Neodtáčivost vlečka
16:07:22
19.09.2008
19.09.2008

Luky
16:03:15
19.09.2008
19.09.2008

Luky
15:58:53
19.09.2008
19.09.2008

Luky
Já levou k brždění při závodech používám zcela běžně, ale vždycky předtím (resp. zároveň s tím) uberu. Jediný profit z takového brždění je zlomek vteřiny kdy bych pravou nohu po puštění plynu přesouval na brzdu. Když takhle jedeš celou RZ, pěkných pár vteřin to udělá. A když takhle v zatáčce přibrzdím, auto se hned hrne smykem. To ale připisuju větším brzdovým válečkům na zadku, nicméně nějaký dynamický pohyb karoserie vpřed po prudkém ubrání plynu v tom taky asi bude mít podíl...
15:42:35
19.09.2008
19.09.2008

m8rinek
-> Eidy: Garde je široké komplet
po opravě dám auto zase na geometrii, zkusím nechat přidat na odklonu
a asi jezdit s víc rozhorenym autem...
po opravě dám auto zase na geometrii, zkusím nechat přidat na odklonu
a asi jezdit s víc rozhorenym autem...
14:56:22
19.09.2008
19.09.2008

Labros
To je blbost, škodovka s vlečkou je samozřejmě hodně přetáčivá. Jestli ji někdo má nedotáčivou, tak má rozhozenou geometrii. Jedině jak říká Eidy při brždění, ale to se samozřejmě úplně změní rozložení hmotnosti. Já když do škodovky přesednu z předohrabu, tak cejtim přetáčivost při prvním objíždění výmolu.
14:11:59
19.09.2008
19.09.2008

koko
-> Eidy: naprosty souhlas, pokud si vzadu siroky a vepredu ne bude se to tak chovat
14:10:52
19.09.2008
19.09.2008

Eidy
Ale mezi přibrzděním a blokováním je rozdíl. V případě zablokovaných kol máš pravdu, ale takhle to kluci určitě nemysleli. Já když třeba v zatáčce přibrzdím, tak se mi začne zadek lehce hrnout napřed. Cítím, jak se auto rychleji otočí. A stejně tak jezdí drifteři. Při nájezdu do zatáčky vždy šikovně škubnou volantem a přitom ťuknou do brzdy nebo vezmou za ručku. Způsobů je několik.
Jinak já teda brzdím patou pravé nohy a špičkou dávám plyn. Levou mám jen na spojku, na brzdění nikdy.
Jinak já teda brzdím patou pravé nohy a špičkou dávám plyn. Levou mám jen na spojku, na brzdění nikdy.
14:05:17
19.09.2008
19.09.2008

Luky
Brzdit u zadohrabu pod plynem levou nohou je čápovina, v extrémní situaci si zablokuješ přední kola a zadní tě pohrnou rovně ven ze zatáčky 
Já nevím, nikdy jsem s tim nějak moc problémy neměl, není to jízdním stylem?

Já nevím, nikdy jsem s tim nějak moc problémy neměl, není to jízdním stylem?
06:30:45
19.09.2008
19.09.2008

Eidy
-> m8rinek: a vepředu máš taky širokou nápravu? Jestli ne, bylo by to vysvětlení. Ale určitě to chce poladit odklony na předku.
Vzadu máš jak velký áčka? Hodně?
Chce to nahnat dopředu víc hmotnosti a dobrý by bylo změnit poměr tuhosti odpružení náprav. Přidat vpředu nebo ubrat vzadu.
Vzadu máš jak velký áčka? Hodně?
Chce to nahnat dopředu víc hmotnosti a dobrý by bylo změnit poměr tuhosti odpružení náprav. Přidat vpředu nebo ubrat vzadu.
22:35:41
18.09.2008
18.09.2008

m8rinek
-> Honza5: kluci s kilama tenhle problém nemaj, já se vyhrnu ze zatáčky prostě rovně :(
22:33:33
18.09.2008
18.09.2008

m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: taky na to třeba přijde, taky třeba nádrž z trabucha, mam nějak kliku na ty přelety tak jsem byl rád že tentokrát to nádrža vydržela...
21:48:06
18.09.2008
18.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Co dat dopredu baterku? S heslem kazdy kilo dobry.
21:25:50
18.09.2008
18.09.2008

Honza5
-> m8rinek: aha, to je teda škoda. já co tam mám ty HP a strmý, sice na kyvce ale drží to stopu bezvadně
21:17:32
18.09.2008
18.09.2008

m8rinek
-> Honza5: to mi asi nepomůže, kola zatočej ale auto vesele drží stopu rovně, dnes mi to bylo osudový, jsem bez ráfku a musim koupit pirellku za 2tkč :/ + pomačkanej plech trochu...
21:11:06
18.09.2008
18.09.2008

Honza5
-> m8rinek: a nebo strmý řízení?
20:26:19
18.09.2008
18.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: Tak se nauc brzdit levou... 

20:18:28
18.09.2008
18.09.2008

m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na aute urcenym na amaterky zavody nic moc volbba.,..
19:37:30
18.09.2008
18.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: A co hodit do kufru pytel cementu?
19:36:19
18.09.2008
18.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: No je fakt ze levou brzdit neni jednoduchy. Sem si to zkusil jen tak po rovine v rychlosti 20kmph a malem sem se prastil do hlavy o volant
Chce si to vyzkouset 


19:33:43
18.09.2008
18.09.2008

m8rinek
takže nedotáčivost vlečky jakožto nápravy je neodstranitelná?
19:27:04
18.09.2008
18.09.2008

Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
to moc lidí neovládá a neim jak by to asi snesly bubny.. mám to vyzkoušený jenom s kotoučema vzadu
-> m8rinek:
ale pravda.. funguje to
to moc lidí neovládá a neim jak by to asi snesly bubny.. mám to vyzkoušený jenom s kotoučema vzadu
-> m8rinek:
ale pravda.. funguje to

18:57:03
18.09.2008
18.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Nebo brzdit levou nohou.
17:10:59
18.09.2008
18.09.2008

Jakub M.
jezdit zatáčky pod plynem
, malá sbíhavost vepředu, odklony...

16:45:14
18.09.2008
18.09.2008

m8rinek
Jak se zbavit nedotáčivosti na vlečce? Jedná se o širokou vlečku, dobrou geometrii, tvrdší tlumiče, ve předu zkrácené pružiny o 1závit, v zadu podvaz asi o 1,5cm kratší než serie, auto je nedotáčivě a při vyšší rychlosti, nezatočí...