skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Excentry brzdových štítů
09:10:23
25.08.2008
25.08.2008

Jozka
-> petr s: No na tom asi něco bude, ten spoj pláště čelistníku tam mohl vyjet podélně rýhy, že už původní střívka vrátit nešly. Mě to nepotkalo- před pár lety jsem musel čelistníky vyhodit z prasátek pr. 22, neb jsem do nich neshnal O kroužky a naštěstí to po osazení do původního stavu fungovalo..
18:15:35
22.08.2008
22.08.2008

petr s
-> Jozka: Ale zase ty čelistníky ničili válečky
15:36:15
22.08.2008
22.08.2008

Jozka
-> Bedřich: Tykání je v pohodě, názory taky.. A nerez je jasnej, jeho cena a dostupnost byla před 40 lety úplně jinde než dnes. Bohužel zas nemám tu knihu o 130RS, ale je taky docela možný, že excentry u nich ani nemusely být funkční ve smyslu nastavování paken. Už v tý době byl běžný tzv. čelistník, posouvalo se to postupně uvnitř válečku jako píst v kotoučovkách a eliminovalo to ubejvání obložení. A to bude i moje řešení, seženu-li 2. pár tohoto vynálezu.. Pak mě nebude samovolný pohyb excentrů trápit.
20:53:12
20.08.2008
20.08.2008

Bedřich - zrušená registrace
Omlouvám se za tykání.Až teď jsem si věiml data narození a nechtěl by jsem být neslušný.
Ale jako fanoušek Škody předpokládám, že doma máte knihu Škoda 130 RS Vítěz mistrovství evropy značek.Pokud nalistujete stranu 18 je tam fotka přední nápravy Škody 1000MB A1/A2.A všechny šrouby jsou zalakované.Pokud nalistujete stranu 158 je tam fotka nápravy z homologačního listu 130 RS a opět jsou všechny šrouby zalakované.Rozdíl skoro tuším deseti jedenácti let.A podle mého názoru je to logické protože je jednoduhší celou nápravu ve velkosériové výrobě nejdříve složit a poté nalakovat.To, že se vám třeba tento postup nelíbí nejdříve nápravu nalakujete a poté složíte použijete komaxit nebo jinou moderní barvu a nerezové šrouby je sice naoko hodně pěkné, ale nemyslím si, že v době kdy chtěli auta prodávat a zlevňovat realizovatlné.
Jinak tento postup montáže náprav prováděl i Mercedes a jiné značky a v době o které se bavíme se na to co tomu řekne zákazník nehledělo, zákazník býl rád, že si mohl vůbec auto koupit.
Omluvte moji omezenou literatúru, ale o tisícovky jsem se nikdy nijak moc nezajímal a proto můžete namítnout, že jsou to "závoďáky" ale v případě právě Škody 1000Mb o názvu závodní vůz lze polemizovat třeba právě ve skupině A1 byl tuším skoro sériový.
Tímto se omlouvám za rozepsání a zanášení vlákna chtěl jsem jenom poradit.
Ale jako fanoušek Škody předpokládám, že doma máte knihu Škoda 130 RS Vítěz mistrovství evropy značek.Pokud nalistujete stranu 18 je tam fotka přední nápravy Škody 1000MB A1/A2.A všechny šrouby jsou zalakované.Pokud nalistujete stranu 158 je tam fotka nápravy z homologačního listu 130 RS a opět jsou všechny šrouby zalakované.Rozdíl skoro tuším deseti jedenácti let.A podle mého názoru je to logické protože je jednoduhší celou nápravu ve velkosériové výrobě nejdříve složit a poté nalakovat.To, že se vám třeba tento postup nelíbí nejdříve nápravu nalakujete a poté složíte použijete komaxit nebo jinou moderní barvu a nerezové šrouby je sice naoko hodně pěkné, ale nemyslím si, že v době kdy chtěli auta prodávat a zlevňovat realizovatlné.
Jinak tento postup montáže náprav prováděl i Mercedes a jiné značky a v době o které se bavíme se na to co tomu řekne zákazník nehledělo, zákazník býl rád, že si mohl vůbec auto koupit.
Omluvte moji omezenou literatúru, ale o tisícovky jsem se nikdy nijak moc nezajímal a proto můžete namítnout, že jsou to "závoďáky" ale v případě právě Škody 1000Mb o názvu závodní vůz lze polemizovat třeba právě ve skupině A1 byl tuším skoro sériový.
Tímto se omlouvám za rozepsání a zanášení vlákna chtěl jsem jenom poradit.
13:14:00
20.08.2008
20.08.2008

Jozka
-> Tom125: Naposledy mi někde -ale fakt už nevím kde- nabízeli už jen takový ty 120kový k montáži brutálním rozlisováním, jenže tu už nemají závit a M10 se do nich udělat nedá.. tyhle si kdosi kdysi vyráběl jako fušku a ukecal jsem ho tuším na 30 kč za kus..
-> Bedřich: No já nevím, ale ty štíty byly pokud vím i originál vždycky nejdřív lakovaný a pak teprve se tam různými způsoby montovaly ty excentry..
-> Bedřich: No já nevím, ale ty štíty byly pokud vím i originál vždycky nejdřív lakovaný a pak teprve se tam různými způsoby montovaly ty excentry..
17:27:55
19.08.2008
19.08.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Jozka: Pokud tam máš vrstvu pružné barvy (spíše jakékoliv barvy) tak je ti moment k ničemu.
11:22:49
19.08.2008
19.08.2008

Tom125
Jak je to s dostupností těch excentrů? Dají se vůbec ještě sehnat?
07:47:15
19.08.2008
19.08.2008

Jozka
-> Bedřich: -> suri: Když oškrábu ten komaxit, tak jsem se s ním nemusel unavovat. Už jsem jich dělal snad 6, možná 8, těch štítů, 2 jsem bodoval, zbytek kolíkoval, jak je to na 1000MB origo. A úspěch byl tak 75%.. Zbytek jsem musel dolaďovat a tomu se teď chci vyhnout.. Díky.
16:19:43
18.08.2008
18.08.2008

suri
-> Jozka: nafest ale otacat ist musia potom rozklepnut koniec pripadne bohnut alebo daj na zavit lepidlo loctite 243
16:18:18
18.08.2008
18.08.2008

Bedřich - zrušená registrace
Pokud pod tím neoškrábneš komaxit nebo barvu tak se ti bude povolovat neustále.
09:39:38
18.08.2008
18.08.2008

Jozka
Tak jsem zas po čase u starého problému.. Jak moc utáhnout matice M10 excentrů, aby se a) samovolně neotáčely b) šlo s nima hnout, až se ojedou pakny. Není někde napsanej utahovací moment, resp. neměl by někdo nějakej trik, jak to vychytat, než to svrtám dohromady?