no poklud poctiješ od zadní nápravy že tě to někam táhne nebo na STK to změřili, tak to nebude jen tou rozdílnou vzdáleností, ta neudělá tak znatelný rozdíl. Velký rozdíl udělá když je jedná strana zamaštěná, buď netěsní simering na poloose nebo ti někudy teče brzdová kapalina, oboji dvojí je velké svinstvo a jak ty pakny jednou zamastíš pak to je velký problém odmastit a většinou se dávají nové pakny.
Anebo velký rozdíl v brždění může způsobit zatuhlé jedno z prasátek, zvlášť když se s autem déle nejezdí. Jedno kolo ti pak dobře nebrzdí a pokud trochu jo, tak pak zas nechce odbrzdit. Pokud ny ni silně šlapneš, tak to zatuhlé kolo pak přibržďuje.
JEstli máš bubny dost vydřené tak že v něm jsou vyryté drážky, tak to taky není dobré a snižuje to brzdný účinek. Buben by měl být válcový a pakny by se neměly lesknout, kdyžtak to trochu ošmirgluj a odři to zaleštěné.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy zadni naprava
prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 13.08.2008 do 15.08.2008, založil/a Rider skoda
19:00:12
15.08.2008
15.08.2008

dunde.e
16:20:45
15.08.2008
15.08.2008

Rider skoda
deukuju za vysvetleni.Takze rozdil brzdneho ucinku kol na jedne naprave (te zadni) zpusobit ruznoroda vzdalenost paken v kazdem bubnu jina,ale jen povrch paken,bubnu apod?
23:19:37
14.08.2008
14.08.2008

PeterP136
-> dunde.e: to je normalka, vsetci su tu mudri ako radijo ale ani citat pritom nevedia ;).
Mimochodom par percent rozdielu v brzdnom ucinku medzi bubnovymi brzdami s rozdielnou hrubkou oblozenia bude ale mne sa to fakt nechce ratat.
Mimochodom par percent rozdielu v brzdnom ucinku medzi bubnovymi brzdami s rozdielnou hrubkou oblozenia bude ale mne sa to fakt nechce ratat.
22:33:51
14.08.2008
14.08.2008

Eidy
Nene, pokud bude (výrazně) nestejná vůle mezi L a P kolem co se vzdálenosti paken od bubnu týká, tak každé kolo začne brzdit jindy. To s menší vůlí začne brzdit dřív. Na papíře to vypadá tak jak popisuje -> dunde.e: ale ve skutečnosti do toho vstupuje ještě funkce náběžné čelisti. Zeptejte se kohokoliv, kdo má staré auto s bubny na všech kolech. Tam je to sakra znát.

19:48:32
14.08.2008
14.08.2008

dunde.e
jestli neumíte vysvětlit pro laika, tak nemachrujte jak to je triviální
.
Pokyd není na brzdách žádný zádrhel v podobě zamrzlého prasátka nebo zamaštěných paken apd..., tak to bude brzdit stejně a ve stejný okamžik. Zadní okruh je propojený a pokud chceš aby to brzdilo musíš v něm vytvořit tlak sešlápnutím pedálu. A pokud ještě nejsou pakny opřené o buben, takj tam musíš napumpovat tolik kapaliny aby si ty prasátka (hydrailické písty) roztáhl, ty přimáčkyly pakny na buben. Potom tu sílu přitlačení pakny na buben už určuješ tím tlakem. A než se přitisknou všechny 4 pakny na bubny tak tam je tlak 0.0nic protože překonáváš akorát sílu pružin které mají pakny vracet nazpátek a takový tlak 0.0skoronic ti nevyvolá tak velko sílu i když se bude některá pakna s bubnem dotýkat. Vždycky se ti dotke první některá pak další další další a ž se dotýkájí všechny tak pak to začíná pořádně brzdit.
Aby si co nejmíň omezil propadnutí pedálu při brždění, tak nesmíš mít v okruhu vzduch a samostavy nebo manuální nastavení vzdálenosti pakny od bubny nastaveno na optimální ale co nejmenší vzdálenost.
SNad to bude jasné

Pokyd není na brzdách žádný zádrhel v podobě zamrzlého prasátka nebo zamaštěných paken apd..., tak to bude brzdit stejně a ve stejný okamžik. Zadní okruh je propojený a pokud chceš aby to brzdilo musíš v něm vytvořit tlak sešlápnutím pedálu. A pokud ještě nejsou pakny opřené o buben, takj tam musíš napumpovat tolik kapaliny aby si ty prasátka (hydrailické písty) roztáhl, ty přimáčkyly pakny na buben. Potom tu sílu přitlačení pakny na buben už určuješ tím tlakem. A než se přitisknou všechny 4 pakny na bubny tak tam je tlak 0.0nic protože překonáváš akorát sílu pružin které mají pakny vracet nazpátek a takový tlak 0.0skoronic ti nevyvolá tak velko sílu i když se bude některá pakna s bubnem dotýkat. Vždycky se ti dotke první některá pak další další další a ž se dotýkájí všechny tak pak to začíná pořádně brzdit.
Aby si co nejmíň omezil propadnutí pedálu při brždění, tak nesmíš mít v okruhu vzduch a samostavy nebo manuální nastavení vzdálenosti pakny od bubny nastaveno na optimální ale co nejmenší vzdálenost.
SNad to bude jasné

16:05:48
14.08.2008
14.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Rider skoda: Odpoved sem ti tu napsal dvakrat, ty to snad nectes nebo to nechces pochopit 

16:04:34
14.08.2008
14.08.2008

MOLSO
-> Rider skoda: ak to más nerovnako, tak to prasiatko co ma pakne blizie k bubnu sa bude roztahovat, po dotknutí pakien o bubon sa už dalej neroztahuje ale roztiahne sa v druhom kolese a az ked budu obe pakne dotknuté o bubon tak až vtedy začnú brzdit.
15:13:48
14.08.2008
14.08.2008

ondie
sundej si buben,chvíly do toho koukej,snaž se pochopit jak to tam funguje a když to pochopíš nebudeš pokládat otázky "takhle"... třeba se už ani nebudeš potřebovat ptát.
Všechno je o samostavu...
Všechno je o samostavu...
15:05:17
14.08.2008
14.08.2008

Rider skoda
jakoze se ptam,kdyz budu mit na zadni naprave u 120kyv jednom bubnu vzdalenost paken k bubnu mensi a na druhem kolem to bude zase vetsi,tak jestli zacne brzdit jednoho kolo tim padem driv nebo zacnou soucasne?
00:12:19
14.08.2008
14.08.2008

Eidy
-> Rider skoda: sorry, ale mám trochu problém pochopit, na co přesně se ptáš, protože máš asi problém s češtinou nebo s ťukáním do klávesnice.
23:41:46
13.08.2008
13.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Rider skoda: Odpovedel, nedelam si prdel ... Jesi ti to funguje tak jak si psal nize ... tak je nekde problem. Brzdit zacinaj obe kola najednou.
23:32:19
13.08.2008
13.08.2008

Rider skoda
ja vim,ze si asi rad delas z kazdeho legraci,ale ja myslel ze chcews hloupymu poradit nez se jen hloupe smat a mit z toho legraci.furt jsi mi neodpovedel na otazku
23:13:45
13.08.2008
13.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Rider skoda: Jesi ti to takhle funguje tak mas docela problem
Dokud nejsou obe prasatka napruzena paknama o bubny, tak zadne kolo nemuze brzdit 


23:11:55
13.08.2008
13.08.2008

Rider skoda
jj to byl chapal a kdyz se dotkne a zastavi o nej (kolo do msyku natvrdo) a druhe jeste nedosedlo u druheho bubnu ,tak se zastavi pred dotykem s bubnem nebo k nemu dojde,?
23:02:04
13.08.2008
13.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Dneska sama perla.
Nezalezi na tloustce oblozeni ale na vzdalenosti k bubnum - funkci samostavu.
Nezalezi na tloustce oblozeni ale na vzdalenosti k bubnum - funkci samostavu.
22:55:37
13.08.2008
13.08.2008

Rider skoda
Nevite nekdo jak funguji vlastne brzdy na 120ce na zadni naprave.Jestli kdyz bude na jedne strane vice sjete oblozeni a na druhe mene,tak zdali budou brzdit kola soucasne nebo jestli jak mile se zasekne jedna strana,tak presna rozpirat prasatko i druhe kolo a tim padem brzdi jen jedno kolo?