skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
odklon na vymontovane naprave
11:04:51
07.08.2008
07.08.2008

Eidy
.-> vhml: já jsem celkem spokojenej
10:18:58
07.08.2008
07.08.2008

vhml
-> Eidy: oni taky markgumy nejsou pneumatiky na závodění... Bál bych se je mít doma vystavený, natož na nich ject
21:38:35
06.08.2008
06.08.2008

Eidy
A mimochodem. Viděl jsem fotky zrubanejch pneumatik z okruhů. Vždycky je zničená jen na straně. Nikdy celoplošně.
21:37:21
06.08.2008
06.08.2008

Eidy
Tak s těmahle hodnotama jsem na Markgumech začínal taky a skončil jsem na 2,5 vpředu a 2,7 vzadu. Do tý doby to bylo jak na žvejkačce. Neříkám, že Matador to chce taky. Ale za pokus nic nedáš. A určitě by pomohly větší áčka. Koukni se na okruhový auta jaký maj štafle.
20:00:07
06.08.2008
06.08.2008

vhml
-> ondie: ale že se ojíždí i předek, to mi není jasný :-d
19:28:06
06.08.2008
06.08.2008

ondie
vhml 05.08.08 17:59:09 napsal:
My tam máme podložky nadoraz, excentr nadoraz a sjetně jsme přijeli ze závodu do vrchu s odrbanou vnější hranou pneumatik ...vy taky jezdíte pořád bokem napřed :-)
My tam máme podložky nadoraz, excentr nadoraz a sjetně jsme přijeli ze závodu do vrchu s odrbanou vnější hranou pneumatik ...vy taky jezdíte pořád bokem napřed :-)
19:23:18
06.08.2008
06.08.2008

vhml
-> Eidy: jezdím 1,7 zatepla na předku na Matadorech. Myslíš že bych měl zkusit víc?
12:23:42
06.08.2008
06.08.2008

DuriQ
ked tu tak rozmazavame geometriu snad sa cool nenahneva, nechce sa mi kvoli tomu zakladat nove tema... moja otazka znie na ake hodnoty nastavit geometriu pri pouziti o celkovom rozsireni rozchodu 3cm tz z kazdej strany 1.5cm na nabojoch, disky 7Jx13xet23 pneu 175/50... doteraz som mal hodnoty vzadu na zbiehavosti 0+-0 odklony L neg. 2.5 P neg. 1.7, predok odklony neg 0.65 zbytok hodnout seria... v kolajacha som mal auto pilota : )) viem ze je to aj kvoli sirokym gumam... ale aj tak si myslim ze zato moze viac geometria nakolko mi to auto sedi sirsie a seria k tomu nesedi... ale tu mi asi nikto neda recept how to :P viem ze musim zosuladit hodnoty zadnych odklonov, to uz mam pripravene len neni cas behnut na geometriu :)
12:05:48
06.08.2008
06.08.2008

DuriQ
syny 01:02:57 05.08.2008: fen mal na mysli skor prehadzovanie zadnych pneu do predu : ) nakolko v zadu mas Acka a v predu Vcka na serii :)
inac mal som kedysik na 125ke v predu nastavene vacsie odklony ako vzadu :P je pravda ze gumy dostavali viac zabrat ale auto sedelo krasne :)
inac mal som kedysik na 125ke v predu nastavene vacsie odklony ako vzadu :P je pravda ze gumy dostavali viac zabrat ale auto sedelo krasne :)
22:04:41
05.08.2008
05.08.2008

Eidy
-> vhml: Musíš nafouknout gumy 

17:59:09
05.08.2008
05.08.2008

vhml
My tam máme podložky nadoraz, excentr nadoraz a sjetně jsme přijeli ze závodu do vrchu s odrbanou vnější hranou pneumatik
15:52:45
05.08.2008
05.08.2008

Eidy
Jo a odklony se dávají, kvůli rovnoměrnému zatížení ložisek kola. Záleží to taky na ET, šířce pneu atd. S áčkama co mám já bude životnost ložisek možná 50% normálního intervalu. Ale co.
Ještě jsem s tím nejel, takže zatím nepovím zkušenosti.

Ještě jsem s tím nejel, takže zatím nepovím zkušenosti.
15:50:41
05.08.2008
05.08.2008

Eidy
Stačí si položit nápravu do roviny a pak si vzít rovnej klacek, nejlépe slabé prkno, nebo kus plechu, tak aspoň 30cm. Nahoru doprostřed přiděláš provázek se závažím tak, aby byl o kousek delší než klacek (plech). No a pak si na nějaké svislé rovině ocejchuješ na spodním konci 0° a pak si uděláš podle velikosti (délky přípravku) stupnici. Klacek (plech) si opřeš o náboj v místě dosedací plochy disku. Dál už je to snadný. Vždycky nejlíp pomůžou nejjednodušší výmysly.
13:19:15
05.08.2008
05.08.2008

ondie
-> Tuner#2: hmmm hmmm :-)
13:16:32
05.08.2008
05.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie: Taď už nevím přesně, ale buď 7 a nebo 8mm, prostě kozlík posunutý až nadoraz, Eidy ho dokonce propiloval, aby šel posunout ještě dál. Gumy zatím dobrý, ale mám to od loňska a moc nenajedu.
13:15:11
05.08.2008
05.08.2008

ondie
-> Tuner#2: ..i když ty toho asi tolik nenajezdíš...abys ty gumy díky tomu odrovnal..
13:12:59
05.08.2008
05.08.2008

ondie
-> Tuner#2: A kolik si tam na každou stranu nasekal mm..
Respektive kolik se max vejde ?
A nepociťuješ zvýšené opotřebení gum vnitřkem ?

A nepociťuješ zvýšené opotřebení gum vnitřkem ?
10:40:47
05.08.2008
05.08.2008

forever_young
Syny 04.08.08 23:33:14 napsal: -> Tuner#2: ja mel na jednej strane silnejsi a ne druhej tenci, ale myslim ze tim se vymezuje nepresnost vyroby napravnice a seriovej odklon se doresi tema ecentrama. Moje domnenka je, ze tam bude hrat roli jak daleko je ta ploska na kterou se dava kozlik od dir na spodni uchyceni ramene... To bude podle me potreba vyrovnat tema podlozkama...Máš recht, to neni doměnka, ale tak to skutečně je. Proto když jsem demontoval nárpavu, vyndal jsem podložky a popsal je, kde jich kolik bylo. Bohuýžel sjem je za 4 roky ztratil ;-) Jinak tenkrat vyrobni presnost byla jina nez dnes a tak proto.
09:37:00
05.08.2008
05.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Tak znát to asi bude. Do V se to ladí proto jak píše Fén. Kdy to totiž propruží, tak je kolo kolmo a nebo lece do A a to je na našich silnicích celkem často.

01:04:12
05.08.2008
05.08.2008

Fén
-> Syny: To jo, ale pouze v nezatíženém stavu.
01:02:57
05.08.2008
05.08.2008

Syny
-> Fén: ale v tom porad nevidim vyznam V... To by tedy meli bejt kolmo k zemi ne?
00:58:17
05.08.2008
05.08.2008

Fén
-> Syny: Částečně kvůli rovnoměrnému opotřebení pneumatik.
00:49:10
05.08.2008
05.08.2008

Syny
-> Tuner#2: myslis ze ty Acka budou znat i na serii? Jakym ylsim seriova naprava, seriovy kola? Dost sem o tom uvazoval, ale nevim... Nejak osobne nechapu proc se to seriove ladi do V...
00:40:29
05.08.2008
05.08.2008

MOLSO
-> ondie: no normalne som rozobral široku všetky sučiastky nahadzal do kybla a potom tu uzku a zase do otho isteho kybla a potom som sa dozvedel o tych podložkach ... vylovil som ich všetkých 8 a všetky majú 3mm

00:23:24
05.08.2008
05.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie: Větší Áčka kvůli lepší stabilitě v zatáčkách a rychleji se rovná volant na výjezdu. Já mám v předu negativ 0,75°a oproti sérii, kdy tam byl jeden stupeň + je do docela znát.
-> ondie 05.08.08 00:15:33: JJ jak už jsem psal i já tam měl dvě.
-> ondie 05.08.08 00:15:33: JJ jak už jsem psal i já tam měl dvě.
00:15:33
05.08.2008
05.08.2008

ondie
-> MOLSO: asi kus od kusu... já už několik náprav taky rozebral...a taky různý nastavení..nejčastěji však 1úzká a 1 široká
00:12:33
05.08.2008
05.08.2008

ondie
..mám tam ale 14dní nový gumy a byla by jich škoda..
-> Tuner#2: ..a proč ste tam nasekali takovejch podložek...to jako záměrnej A efekt v rámci optiky i na předku ? (nesjížděj se pak vnitřkem gumy ?)
-> Tuner#2: ..a proč ste tam nasekali takovejch podložek...to jako záměrnej A efekt v rámci optiky i na předku ? (nesjížděj se pak vnitřkem gumy ?)
00:09:23
05.08.2008
05.08.2008

MOLSO
no neviem neviem .... rozoberal som uzku maticu a široký hreben a všetky podkovové podložkymali 3mm ... je to možné ?? 

23:55:40
04.08.2008
04.08.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: este naprava nie je v aute

23:54:30
04.08.2008
04.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie 04.08.08 23:49:24: Tak bez uřízlýho závitu to zas tak velká změna není, ale stálo by to za to.
-> gabo00000 04.08.08 23:50:06: To je málo...

-> gabo00000 04.08.08 23:50:06: To je málo...

23:52:50
04.08.2008
04.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie: Proto se používal přípravek MP-xx. Tím se nastavil odklon nahrubo aby byl stejný a na autě se to pak doladilo. Ono tu podložku tam nahodíš i když je náprava v autě, ten známnej co mě dělal GO to říkal, když jsme zjistili, že je každá strana jinak, ale bez problému jsme se vešli jak už jsem popisoval do rozsahu excentru.

23:50:06
04.08.2008
04.08.2008

gabo000000 - zrušená registrace
ja som dal 3mm a spodok doladime..dufam ze viac nebude treba
23:49:24
04.08.2008
04.08.2008

ondie
-> Tuner#2: PAK už je PO 
..zajedu

..zajedu

23:48:08
04.08.2008
04.08.2008

ondie
-> Tuner#2: ...píšeš: "co bylo na té nápravnici použito z výroby"
Pravda je teda taká že se tim dojisté míry dolaďují i rozměrové odchylky každé nápravnice,jak si myslí -> Syny: ??
Jak třeba u nové nápravnice jako ND ?
Pravda je teda taká že se tim dojisté míry dolaďují i rozměrové odchylky každé nápravnice,jak si myslí -> Syny: ??
Jak třeba u nové nápravnice jako ND ?
23:48:04
04.08.2008
04.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondie: JJ změní, pak zajeď na geometrii

23:44:35
04.08.2008
04.08.2008

ondie
-> COL: ..omlouvám se,že se Ti sem vetřu,ale měl bych jednu doplňující otázku,co se odklonu týče a jistě toto tema navštíví lidé znalí..
Změní se odklon kola na excentru (za předpokladu,že jsem si označil původní pozici,kterou jsem při montáži dodržel) při montáži nižších pružin ?? (jedná se o situaci kdy seriové eM nahradily 250ky)
Díky
Změní se odklon kola na excentru (za předpokladu,že jsem si označil původní pozici,kterou jsem při montáži dodržel) při montáži nižších pružin ?? (jedná se o situaci kdy seriové eM nahradily 250ky)
Díky
23:44:28
04.08.2008
04.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Já na jedné straně taky nastavím větší Áčko než na druhé, ale víc tam už prostě nedostanu, takže jedna je nadoraz co to jde, druhý je stáhlý asi na půlku dráhy excentru.
-> COL: Tak to je jasné, že excentrem nedoženeš to co podložkama, ale pokud chceš sériové nastavení, tak tam nech co bylo použito na té nápravnici z výroby. Pokud chceš větší odklony, tak tam přidej. Ono to zas tolik nepřidá.
-> COL: Tak to je jasné, že excentrem nedoženeš to co podložkama, ale pokud chceš sériové nastavení, tak tam nech co bylo použito na té nápravnici z výroby. Pokud chceš větší odklony, tak tam přidej. Ono to zas tolik nepřidá.

23:37:37
04.08.2008
04.08.2008

COL
-> Tuner#2: excentrem to dostavis jen na cast toho, co umi podlozky, pripadne to nedostavis. Kombinace jedna tlusta (3mm) a jedna tenka (1mm) je podle mne jen opras jak tam dostat v prumeru 2mm a pouzit co nejmin dilu (1x3mm+1x1mm misto 4x1mm)...
23:33:14
04.08.2008
04.08.2008

Syny
-> Tuner#2: ja mel na jednej strane silnejsi a ne druhej tenci, ale myslim ze tim se vymezuje nepresnost vyroby napravnice a seriovej odklon se doresi tema ecentrama. Moje domnenka je, ze tam bude hrat roli jak daleko je ta ploska na kterou se dava kozlik od dir na spodni uchyceni ramene... To bude podle me potreba vyrovnat tema podlozkama...
23:29:54
04.08.2008
04.08.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
Já to neřešil, povolil jsem šrouby na max, kozlík posunul co nejdál a naházal tam vypálených podložek co se vešlo nejvíc. Eidy šel ještě dál a ten kozlík propiloval, aby tam dostal víc než já
No a teď vážně, asi by to šlo, ale dle mě ekcentrem to stejně donastavíš, takže to řešit mimo auto je skoro zbytečné a pokud chce sériový odklon, tak je tam jedna silná a jedna slabá. Alespoň takhle jsem to na pár nápravách viděl, ale víc Tě o sérii řekne petr s.


23:20:51
04.08.2008
04.08.2008

m8rinek
jo to by me taky zajimalo ;)
23:19:11
04.08.2008
04.08.2008

COL
resil nekdo z vas jak zmerit odklon na vymontovane naprave? Mam na mysli zakladni odklon, co se vymezuje pomoci tech podkovovitych podlozek u drzaku horniho cepu. Pripravek MP-xyz nemam, ale myslim, ze by to mohli udelat tam, kde delaji bezne geometrii a umi s temi pristroji trochu zachazet? Nejaky tip? Nejlepe v okoli CB.