-> Pavel P..: toto číslo býva na prevodovkách asi vždy. Ale ak mám odpovedať na tvoju otázku, tak napr. Sixta si razí svoje ďalšie číslo na prevodovky ktoré robí, číslo razí tam ako je spojkový valček.
20:14:55 12.10.2010
Rapi1
-> Pavel P..: myslím že je to niečo ako výrobné číslo prevodovky
18:25:41 12.10.2010
Pavel P..
-> petr s: aha tak na dvou co jsem měl na šrot nic takového nebylo... tak mě to překvapilo
18:24:46 12.10.2010
Gazda2
-> Pavel P..: ja ho mam tiez na 4q
18:24:31 12.10.2010
petr s
-> Pavel P..: To je na každé převodovce vedle nalévacího hrdla
18:19:46 12.10.2010
Pavel P..
znalci převodovek a pamětníci.. dovezl jsem převodovku 5q na vlečku, očividně po nějaké repasi nebo spíš přetěsnění a je na ní vyražené nějaké číslo... nesetkal se s tím někdo?
Liška leje do převodovek obyčejnou 80tku. My tam máme 75W-90, gl4 ale je drahá jak pes a jestli to ma nejakej prinos netusim. Sel bych po nejaky 80W-90, ty jsou za rozumno.
13:02:07 08.10.2010
suri
-> venni: ja o api gl4 nič nepíšem , pokiaľ je to gl4 alebo gl4+ tak to do škodovky patrí a hotovo , lepšie sú tie na odkazoch azda len pre iné autá kde sa hrá aj na VW normy a vizkozitu
12:29:09 08.10.2010
venni
-> suri: podle čeho soudíš že do škodovácký musí být ten API gl4+?Já na ten 80W90 dostal doporučení od pána co to lítá v závodních skříních a dává ho nejspíš i do hewlanda.
(jinak už mám doma 3 litry toho 80w/90. 150kč/litr)
Popojedem a drobet to tady oživíme,protože tohle vlákno je v cajku a poslední dobou tu jsou jen sračky.(myšleno na celém virtu :-D.
Mám čerstvě složenou skřín,synchrony jsou nové a vyměněn SP.Jaký používáte olej do převodovek u kterých chcete aby vám vydržely? Dostal jsem doporučení na Castrol EP 80W (api gl4) teď bych tam na pár km nalil klasiku nějaký paramo co tady mám a pak bych zvolil něco krapt lepšího.
09:01:52 17.05.2008
Čokin
-> saskyn2: Pěkně řečeno o těch fázích ale bohužel je to tak!
11:25:37 15.05.2008
Vrba
Matthes130: prosimte,mam to slozeny.problem stejny jako ty-vule je v jednom miste mensi než všude jinde.A jeste jedna vec.Kdyz tocim diferakem jakoby na zpatecku,tak je to v pohode.Kdyz tocim jakoby dopredu,je ten prevod hlucnejsi a kdyz nastavim jakoukoliv jinou vuli,je to jen horší.Myslim si ze je ten prevod uz proste vylitanej (nevim v jakym stavu ta prevodovka byla predtim,ale byla uz rozebirana).Co mysliš?
10:09:21 15.05.2008
Jozka
-> petr s: No pro tuhle chvíli to stačí.. tak nějak ideově. Ale asi by bylo líp vyzkoušet to nejdřív na nějaký odloženině..
21:17:57 14.05.2008
saskyn2
Jeee koukam že děláš to samý co já asi tak před měsícem. Předělával jsem mokrou 4.22 na vlečku abych měl kratší převod. Dal jsem do ní diferák z 3,9, talířové kolo jsem nechal, tim se nemění osová vule pastorku, zubová vule na talířovém kole se nastaví podložkama na ložiskách - co jsem rozebral asi 4 převodovky vždycky byly na jedné straně podložky dohromady 1 mm a na druhé 0,5 mm, asi se s tim soudruzi v MB taky moc nesrali, tak jsem vuli ani neměřil a nechal jsem podložky co tam byly. Jinak převodovka prošla testem v Bešinech a vydržela,nehučí,naprosto super. Jinak jsem ještě zavařil kolo 3. stupně na hnacim hřídely,při trochu silnějšim motoru a hrubšim zacházení se rádo slisuje- nejenom moje zkušenost ,a pak jsem zavařil trn v diferáku, drží tam na jednom šroubu a ten občas nevydrží. Jo a ještě jsem koukal že si měnil synchrony, to já nedělal, ale kontroloval jsem je,ale já myslim že až tak moc nezáleží na tom jak jsou vymačkaný na povrchu - pokud se uplně neprotáčej, ale záleží na tom jak zabíraj na kole - to zjistíš když u rozpulený převodovky zkusíš zařadit rychlost - nejdřív by měl zabírat synchron, tim ti přestane jít lehce točit kolem té rychlosti co řadíš, a až potom ti tam ta rychlost zapadne natvrdo. Jinak nový synchrony druhovýroba fuj, přejdou z fáze záběh rovnou do fáze v prdeli. čus
15:06:58 14.05.2008
Čokin
-> venni: mmmm ta ještě bude jezdit ta bude závodní
14:06:09 14.05.2008
petr s
-> Jozka: Jde to stačí?
13:24:25 14.05.2008
Jozka
Vraťte se na zem a řekněte mi: Je reálný převodovku (4q pro úplnost) jen pootevřít, vyčistit dělící rovinu a přetěsnit, aniž by se tam něco zpřeházelo a muselo znova nastavovat??
Na jednom MB mi dělící rovina propouští docela dost a na druhým ještě víc (tam mi špiní krásně zgenerálkovanej motor, jinak ty převodovky chodí dokonale, i když v nich snad už ani olej nemůže být, kolik ho vyteklo.
Kdyby to šlo, tak žádný velký teorie - kapitolu převodovky celý léta přeskakuju a měnil jsem leda tak gufero kolem hřídele a spojkoválec - kterej ale s převodovkou moc nesouvisí...
-> Syny: LS LX kdo se v tom má vyznat, hlavní je že narazit na takovou převodovku je celkem zázrak a mě ležela pět let v dílně ani jsem o ní nevěděl, ani neni moc jetá synchrony jsou ještě celkem ok.
21:15:46 12.05.2008
Syny
-> Čokin: LS teda nevim jestli melo suchy poloosy Mozna LX - 5q, 4.22, sucha :)
21:09:57 12.05.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Čokin: Myslis 120LX?
16:28:55 12.05.2008
Čokin
-> Vrba: Není jednoduší vyhrabat doma ve šmelcu převodovku 120LS 4,22 na suché poloosy???
-> Matthes130: -> Vrba: Kdyz myslite :) Ja jen ze Nwkt lital se 120tkovim motorem po dalnici 160 dle GPS... vono to 3,9 a 4,22 zas takovej obrovskej rozdil neni
23:32:10 11.05.2008
Vrba
-> petr s: spatne se dívaš,zas takovej looser nejsem
23:16:38 11.05.2008
petr s
-> Vrba: Jak můžeš seřizovat vůli když nemáš utažená kola
-> Vrba: No ale jak tu polohu poznam kdyz je to vse vhromade a zalepeni silikonem :-)
12:33:12 10.05.2008
Vrba
-> Matthes130: Povoliš ten šroub co drzi tu prevodovku s tema plastovyma koleckama ve viku a pak Ti s tim pujde pootacet,tak najdi nejvhodnejsi polohu kdy budou ty kola v zaberu.Pak to dotahni a maš to.
11:07:50 10.05.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: No ja tam mam prave nove na 4,22 :) Jak se to steluje tedy?
10:44:38 10.05.2008
Vrba
-> Matthes130: No uz se mi stalo ze se mi to plastovy kolecko ulomilo a na 4,2 ho nesezenes.Ja mel stesti ze to bylo na 3,9 a sehnal jem ho.Radsi bych to omrkl at to ma nejlepsi zaber a nestane se ti to co mě.
10:40:08 10.05.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Ten nahon tachometru se musi natacet? Ja ho nechal byt a kolecka v zaberu jsou ... zebych to jeste natocil radeji?
09:45:09 10.05.2008
suri
-> Vrba: vsak hej ale ja si naprilad potrpim na podvozok cize mi prevodovku posklada ten co sa v tom vyzna ja len musim nazbierat co najviac dielov ako novych tak zanovnych
-> Vrba: co od tej prevodovky ocakavas? lebo tie vole sa musia nastavit presne ak chces aby to vydrzalo nieco..a to od oka nenastavis ani nahodou
07:20:51 10.05.2008
Vrba
-> ondie: Vyhodnejsi je prehodit diferak v prevodovce 4,22.Nemusíš vymezovat osovou vůlu pastorku protoze to jen rozeberes a slozis jak to bylo. Musis vymezit jen zubovou vuli diferaku.Co se tyče nahonu tachometru,tak kolecko nahonu ti zustane na pastorku,ale zadni viko prevodovky musis vymenit za vlečkový,protože je jiny.Ten nahon se pak musi znovu nastavit tak aby byly kolecka v zaberu.To se udela vhodnym natocenim te prevodovky co je v tom viku.
03:55:40 10.05.2008
ondie
..plus vždy se stálým převodem cestuje společně i jeho domek náhonu na tachometr co ?
03:53:06 10.05.2008
ondie
Chci suchej 4,22 5q
Co je výhodnější...dát suchej diferák do tý 4.22mokrý,nebo dát stálej převod4.22 do tý suchý ?
Anebo je to jedno ?
23:54:02 09.05.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Ale jo kamarad to ma a po rovine to jede dost docela ... Jen to rozjizdi nekolik kilometru no