
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Návod:výroba převařáků
-> castrol: zkousel sem ani tuk 

-> Tomanek007šade: ak mas lis skun s nim
zdravim prave jsem se pustil take do vyroby prevarku a nyty a svary mam odvrtane 17,5 vrtakem a stale to drzi je mozne ze to je zarezavele ? nejakej figl jak stredy odtrhnout ? diky
Nevíte kdo by udělal třeba 6 nebo 7'' převářky?
-> KoprAge: 185, ale už je to dost na hraně.
takhle by to slo, jak mate na fotkach, to by nebyl problem..ale jak siroke pneu jdou na origo nasadit?
taky bych potřeboval někoho kdo by mi je převařil..nemáte kontakt na někoho z jižních čech ?
-> Qwak: stačí na seznamu

-> vhml: paráda.. :) jen .. tohle mám napsat do google nebo jak?..
nejakej kontakt by nebyl? 


Petr Šašek, Rokycany
Oživuju Mrtvolku, abych se zeptal Jestli někdo neví o někom kdo převařuje disky, kamarád má trabanta a potřeboval by udělat širší plecháče .. někdo z prahy a okolí!?
-> Evž@: Rozumná řeč ale zkontroluj jestli nehází
Jelikož jsem zjistil že jen odvrtání jednoho ráfku mě zabere při použití obyč. vrtačky tak půl dne a že bych možná tu vrtačku spolu s několika vrtáky zničil tak je možná lepší si ty převařáky koupit
.Zitra si pro ně jedu k jednomu virťákovi a ŠMITEC 


-> Gryzly: ty jo...dík za polopatistické vysvětlení
...ted už vím

tam kde je červená tam je vidět na fotce svár. takže v té firmě to zavařili housenkou po celým. Ale né uplně dokola jako jsi to namaloval ty. tam kde je zelenej puntík tak je svár z druhé strany kdy jedírav ráfku zavařená k materiálu středu. a tam kde jsou modrý housenky tam bych to vařil já.
Jo ty poslední už tam žádný nýty neměli.
najdi si přibližně střed sváru a a odvrtej to třeba pětkou vrtákem, pak postupně zvětšuj vrták až odvrtáš celý svár. Až to budeš vařit dohromady a budeš si myslet že to máš vystředěný, tak stačí když uděláš zevnitř tak asi 2cm housenky a pak taky musíš zavařit ty díry cos odvrtal. takže bude dobrý když si to posuneš aby proti díře ráfku byl plech v středu a zavaříš díru v ráfku k materiálu středu, vlastně to o ty díry přesadíš. když bys to nezavařil, bude ti to tam ucházet a nemužeš jezdit na bezduších. mě jedno kolo furt přes svár ucházelo. a to i když to bylo nakomaxitovaný, prostě si to cestu našlo. taky nezapoměň zavařit díru po ventilku a vyvrtat novou na druhé straně.
najdi si přibližně střed sváru a a odvrtej to třeba pětkou vrtákem, pak postupně zvětšuj vrták až odvrtáš celý svár. Až to budeš vařit dohromady a budeš si myslet že to máš vystředěný, tak stačí když uděláš zevnitř tak asi 2cm housenky a pak taky musíš zavařit ty díry cos odvrtal. takže bude dobrý když si to posuneš aby proti díře ráfku byl plech v středu a zavaříš díru v ráfku k materiálu středu, vlastně to o ty díry přesadíš. když bys to nezavařil, bude ti to tam ucházet a nemužeš jezdit na bezduších. mě jedno kolo furt přes svár ucházelo. a to i když to bylo nakomaxitovaný, prostě si to cestu našlo. taky nezapoměň zavařit díru po ventilku a vyvrtat novou na druhé straně.
-> Syny: první byly nýtované a pár bodů další jenom bodované
-> Rapi1: tyvoe tak to ani nevim - to se schvalne podivam jaky mam ja...
-> Syny: ano ale to len u tych starych diskov ktore boly povodne nytovane novsie disky nemaju nyty ale pomocov toho co vyzera ako nyt su vystredene aby nehadzaly a potom su z kazdej strany bodobvo zvarene a to treba odvrtat tak ako pise castrol
tieto zvary musis odvrtat sori za pouzite foto
-> Evž@ 08.05.08 14:43:56: Sváry musíš odvrtat
-> Evž@: ja to nikdy nedelal ale co sem to tak cet, tak by meli stacit ty 4 mista...
-> m8rinek: no však už zkouším...nýty sou pryč tak to zkouším vyrazit a ono to drží....tak si myslim že to chce odvrtat ty sváry ještě
-> Evž@: nerikal jsi ze mas jedno zkušební? tak to zkus! uvidíš sám...
-> Syny: jsi si jist že to drží jen na těch čtyřech místech?... u každého toho nýtu je z obou stran takové kolečko....dle mě je to nějaký tlakový svar tepelný
-> Evž@: korad pocitej s tim ze zavarit to naspatek aby to nehazelo je celkem nadlidskej ukon...
-> Syny: jo dik...mam doma jeden zkušení disk tak to na něm zkusim..a pak kdyžtak navostro
-> Evž@: odvrtat a vybouchnout stred...
-> Syny: jo....a nevíš jakym rozumným způsobem to sundat...jestli odvrtat..nebo já nevím 

-> Evž@: jen na tech 4 bodikach...
-> Syny: jo...akorát mě zajímá jestli to teď drží jen na těch nýtech nebo je to ještě přivařené,,,páč nevím jak to rozchuchat
-> Evž@: cim vic se to bude varit - tim vic to rozvyvazis. naboduj povodni 4 msita uchyceni + zezadu ty vyvrtani dirky v to mstredu a to bohate staci kdzy se to naboduje poradne...
a ještě by mě zajimalo jak oddělat ty středy nějak rozumně,jakým vrtákem odvrtat nýty atd.
zavař to zevnitř kola z ráfku. Pamatuj že ty ráfky jsou tepelně obrobené když je přehřeješ tak se začnou kroutit. proto se třeba buchlé disky rovnají jen za studena.
A brácha to vyvažoval tak že si do svěráku chytl přední náboj na ložisku, přidělal střed kola s bodnutým ráfkem a točil ráfkem a u hrany měl úhelník a na něm viděl jak to kolo hází a posouval ho po středu. udělal tak dbva disky a jeden měl se starýma jetýma gumama závaží 15g a druhý 65g což docela jde.
Já si je nechal otočit v Chlumci a měl jsem závaží vždy naproti ventilku a to 20g.
A brácha to vyvažoval tak že si do svěráku chytl přední náboj na ložisku, přidělal střed kola s bodnutým ráfkem a točil ráfkem a u hrany měl úhelník a na něm viděl jak to kolo hází a posouval ho po středu. udělal tak dbva disky a jeden měl se starýma jetýma gumama závaží 15g a druhý 65g což docela jde.
Já si je nechal otočit v Chlumci a měl jsem závaží vždy naproti ventilku a to 20g.
-> home.mark: jj....mě jde spíš o to kde to přesně zavařit....
ak by si mal k dispozicii stroj na vyvazovanie kolies, tak si to predbezne prichitit, skontrolovat a nastavit ked treba a potom zavarit
-> Duso: tož klasika,otočit středy 

prevarak cize otoceny stred disku alebo rozsirit disk z 4,5 palca na 5..6.7...8... ???
Máte s tím někdo zkušenosti?Zhruba vim postup jak na to,nářadí na to je ale radši se tu poradím.