skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vlečka: Podélné rameno
-> vhml: No to je taky pravda, to mi ani nedoslo.
-> vhml: To fakt, ale už to nebudem rozebírat přeci jen to v homologaci nemám :D
-> Toušík 24.10.13 11:03:47: to si nepomůžes, poloosa ti pořád běží stejně. Na nohavici nezáleží.
A že prasečina? Ve felicii musíš taky přední ramena rozřezat aby si z nich dostal rozumnou geometrii...
A že prasečina? Ve felicii musíš taky přední ramena rozřezat aby si z nich dostal rozumnou geometrii...
-> Toušík: No právě. A zamyslel ses pořádně nad tím co říkáš? 

-> Syny: Vím sorry je to hloupost klidně to smažu je fakt že je to kyvka a tam se dá jen podvázat a je to. Ono tuhost a vejšku pružin budu kupovat od HP takže to bude nejspíš daný.
S takovejma vejmyslama jdete nekam... Ohejbat napravu
Odklon u kyvky se da nadherne "regulovat" tuhosti a delkou pruzin, takze radsi nez picoviny typu ohnout nohavici bych laboroval s timdle...

-> Eidy: Bavím se o kyvce a jde mi o odklon.
-> Toušík: A co bys tím získal?
No te´d přemejšlím zda ten příspěvek nesmazat protože vypadám jako nějaký pras.. ale jen mě to zajímá pořád se obávám až se to postaví na úzkou nápravu co to bude dělat to moje auto..
-> vhml: Hele a jen čistě teoreticky nebylo by možné vzít 2 nohavice a prostě je trošku prohnout? Kolik je tam místa? Jako vým že je to takový zvláštní ale myslím že by to pomohlo .
-> Syny: Křivý ramena na kyvce možný jsou, mám s tím osobní zkušenost, ale jak říkáš, je na to potřeba dlouhodobý ježdění s unavenejma pružinama atd... Rozhodně to trvá dost dlouho, než se ohnou :)
-> Nwkt: 
-> Syny: No k nám sa dostala tá ohnutá nohavica tak, že po mojej búračke so škodovkou pred 11 rokmi bolo potrebné vymeniť celú pravú polonápravu. Oco ju kúpil na šrotovisku a namontovala sa na auto. A nik si nevšimol, že nohavica je krivá :) A potom v roku 2008 keď som nápravu repasoval a všetko rozobral a nohavice dal opieskovať, som to zistil :)
Samozrejme že ohnutie nohavice nesmie byť moc veľké, to by už potom vnútri šúchala poloosa.

-> Syny: No k nám sa dostala tá ohnutá nohavica tak, že po mojej búračke so škodovkou pred 11 rokmi bolo potrebné vymeniť celú pravú polonápravu. Oco ju kúpil na šrotovisku a namontovala sa na auto. A nik si nevšimol, že nohavica je krivá :) A potom v roku 2008 keď som nápravu repasoval a všetko rozobral a nohavice dal opieskovať, som to zistil :)
Samozrejme že ohnutie nohavice nesmie byť moc veľké, to by už potom vnútri šúchala poloosa.
-> Nwkt 23.10.13 10:18:22: štastnej to člověk :-)
-> Nwkt 23.10.13 10:18:22: Prdy, on je zradce 

-> minno: Ohnuta nohavice muze byt po nejakej bouracce, ale muze byt ohla pouze tak, dokud se nedotkne poloosy v ni, pak uz je to problem, kterej poznas velice snadno :)
-> minno: Ok, budu ti důvěřovat, ty jsi kyvkový guru. Já jsem kyvkou nepolíben 

-> Nwkt: Už som zažil aj ohnutú nohavicu :) A fungovalo to normálne.
-> David.: No mozne to je, ale v pripade problemu s necim jinym - viz treba pruziny. Pokud pruziny sednou, tak i kyvka vzadu udela Acka, gumy se sjizdi z vnitrni strany a podelne rameno je trvale zkroucene (jelikoz ho ohyba nohavice, ktera je diky unavenejm pruzinam v jinej poloze nez ma byt).
-> David.: Tak možný cokoliv, ale když to vemeš logicky tak by se musela ohnout nohavice ... a to mi přijde dost nepravděpodobný a nereálný. Nebo nějak rozpadnout příložka na nohavici
vím jak to vypadá u obou náprav
prý to tak bylo, ale nevím, hádat se nebudu
prý to tak bylo, ale nevím, hádat se nebudu
-> David.: Nesmysl viz. kluci, však si to nakresli na papír a uvidíš, že na podélné rameno působí jen podélné síly. Želva je tak měkká, že dovolí i celkem velký výkyv do stran aniž by se rameno kroutilo. Jiná situace je u vlečky, kde tvoří spoj s šikmým...
-> David.: Ale na kyvce se udělají áčka jen a pouze dle odklonů kol způsobeného náklonem nohavice, na který podélný rameno nemá vliv. Jen délka resp. tuhost pružin. Nic víc.

-> David.: Z konstrukcniho hlediska je to proste nesmysl :) Tak byly v haji pruziny, ale jinak to proste nejde. To rameno se nema jak ohnout, kdyz ho drzi nohavice... Si to nakresli :)
-> David.: To meli spis v hajzlu pruziny nebo domky. Pripadne rozjetou geometrii do rozbihavosti (vzadu).
tak naši asi měli divnou 120tku když tam byly lehce nakroucený a sjížděly se lehce pneu zevnitř
-> minno: Tak zkroucený do vrtule určitě nebudou to je pravda a vyplívá to z principu kyvky, ale propadlé (ohnuté) strany při velkém utažení spoje jsem už viděl. Nicméně pokud tam půjde vložit L/A výstuha, tak je vše OK a může se vesele vařit.
-> David.: Na kyvce nema proc se krivat, kdyz veskerej ohybovej moment "pozere" nohavice pridelana k prevodovce 

-> Eidy: asi tak :)
-> David.: Tak bežne sa určite nekrivia. Ak nerátam extrémne prípady kedy už je rameno vyhnité a podobne.
-> David.: Tak bežne sa určite nekrivia. Ak nerátam extrémne prípady kedy už je rameno vyhnité a podobne.
-> David.: Od tý doby co je kyvka kyvkou.
-> minno 23.10.13 08:38:23: od kdy se nekřivily na kyvce?
-> Exon: Na kyvke sa ramená nekrivili. A to, či je rameno krivé predsa zbadáš, keď sa na rameno pozrieš. Prípadne si pomôž uholníkmi, predná a zadná časť ramena nesmie byť do vrtule.
Zdravím křivily se nejak moc podélné ramena na kyvce? Našel jsem doma ramena a na pohled vypadají dobře tak sem si říkal že bych je vyztužil a dal místo zkřivených co mám tet na vlečce... Jde nejak ověřit jestli nejsou křivé abych je nevyztužoval zbytečně? Bez toho abych je zkoušel dát na auto a pak zase vytahoval? Díky
-> Labros: nebo "jen pro sportovni ucely"



-> Hrabosh: Pak by otázka zněla - jak můžou legálně prodávat nehomologovanej díl? Že by s upozorněním, montáž jen na vlastní nebezpečí? :)
-> FORM: originaly sou 2,5. Ja mam druhosku taky 2,5... Ale meli tam jeste naky priserny 1,5 - to bych rekl, ze to sou ty turecky bo tak neco... Hrozny...
2 Majkl: super, díky. ešte je má, navíc za skoro stejnou cenu. Asi u něho rovnou vezmu i přední blatníky ...
2 Nwkt: Dělal jsem generálku přední nápravy, ted chci delat zadní. Nic hroznýho to není, ale když to jde vyřešit ...
2 FORM: Taky se mi do toho moc nechtělo. Proto se tu ptám :o)
2 Labros: A jsme si jistí, že je homologovanej ?
2 Nwkt: Dělal jsem generálku přední nápravy, ted chci delat zadní. Nic hroznýho to není, ale když to jde vyřešit ...
2 FORM: Taky se mi do toho moc nechtělo. Proto se tu ptám :o)
2 Labros: A jsme si jistí, že je homologovanej ?
-> FORM: Jak může takovej díl z 1mm plechu bejt homologovanej?
Turecký bych nebral i když čína je asi ještě horší. Nejlepší druhovýroba jsou asi ramena s vyraženým znáčkem DK v kroužku. Mají tloušťku plechu asi 2mm, originál má asi 2,5mm, čína myslím kolem 1mm. Věř tomu, že je to dost poznat v první chvíli už i na hmotnosti.
A jak velký? U Gardečka je to +- i v normě
daji se sehnat originaly, jeste nedavno mel Roman v OBautodily.cz ale nevim jestli jeste ma.. nebo se dela i lepsi druhovyroba temer totzna s puvodni..
Zdravím.
Mám na gardovce áčka a chci to řešit :o) Práve objednávám L/A výztuhy a nový ramena.
Výztuhy objednám na SkodaTeam.cz, ale s těma ramenama nevím. Našel jsem je třeba tady:
www.autobyznys.cz/katalog /.../popis_zbozi.asp?klic_ ma=73...
Ale přijdou mi dost levný. Navíc píšou země původu TR (Turecko ?) ... máte s tím někdo zkušenosti ? A dá se vůbec sehnat jiné rameno, než z turecka ?
Mám na gardovce áčka a chci to řešit :o) Práve objednávám L/A výztuhy a nový ramena.
Výztuhy objednám na SkodaTeam.cz, ale s těma ramenama nevím. Našel jsem je třeba tady:
www.autobyznys.cz/katalog /.../popis_zbozi.asp?klic_ ma=73...
Ale přijdou mi dost levný. Navíc píšou země původu TR (Turecko ?) ... máte s tím někdo zkušenosti ? A dá se vůbec sehnat jiné rameno, než z turecka ?