skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Loziska na vlečce
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.05.2004 do 13.02.2014, založil/a
-> OJOUCH: A lis ani není potřeba, stačí dát hřídel do mrazáku a ložisko do trouby, tak sem to dělal já.
-> dakar.cz: Dik tohle jsem chtel sliset!
-> OJOUCH: Jde to bezproblému,dělal jsem to tak taky. Já jsem si povolil velkou matku,sundal unašeč. Pak vzadu povolil malou matku,povolil šrouby na štítu,osu jsem i s velkým ložiskem opatrně vymlátil ven(šlo to celkem dobře),velké ložisko jsem pod lisem vylisoval,nalisoval nové. Staré malé jsem vymlátil z ramene ven. Pak jsem osu i s novým velkým nalisoval zpět. A pak jsem ze zadu pomocí trubky namlátil malé ložisko. Dotáhl matky,zajistil a bylo to. Za tři hoďky byly obě strany hotové.
-> dragon_cb_cz: Neboj stahuju to za vsechny i na kyvce!
-> OJOUCH: Akorát až budeš stahovat ten náboj, tak nebuď línej a chyť to poctivě na všechny 4 matky. Když to dáš jen na dvě, tak riskuješ že ho ohneš a pak ti budou kopat brzdy...
-> stepan: Ok dik
-> OJOUCH: Tak to by mělo jít na autě celkem slušně.
-> stepan: Stahovak na naboj (buben kyvka) mam!
-> OJOUCH: Ložiska by se dali, ale náboj bez stahováku obvykle sundat nejde.
-> OJOUCH: bez prípravkov skôr nie ako áno.
Vytahnu kostlivce daji se vyndat a hlavne zandat loziska bez pripravku (stahovaku) na aute?? nechce se mi vyndavat cele rameno!
-> gabo00000: stejně, pokud jsi ty ložiska už vyndal, tak jsi je nejspíš vyndal destruktivním způsobem, ono to jinak moc nejde, takže je stejně vyhodíš
-> gabo00000: jenomže ložisko podle pohledu velmi těžko ohodnotíš a i kdyby bylo zdánlivě v pořádku,tak nevíš,kolik ještě vydrží ... takže pokud je Tvoje vize taková,že když už něco děláš,tak pořádně,tak dej nové

a este jeden dotaz mam .... na vlecke ktoru som teraz kupyl od marosa boli tie velke loziska Ukrainske a se este v peknom stave ...ziadne drazky axialna vôla ...no nevidim tam nic co by malo byt na nich zle a ta vlecka nevyzerala tak zeby bola rozoberana kazdy den ... take zahrdzavene sruby som uz davno nevidel
vecsinou sa sruby rezaly alebo som to musel nahriat kyslikom ... ale pre istotu ich tam nechcem nechat v ziadnom pripade ... nevem ci to hucalo alebo nie alebo co ... dat potom SKF vidim ze zatial pozitivne ohlasy


gabo00000 03.04.07 07:36:20 napsal: -> Saky: jednoznacne chcem kvalitu
no tak si kup SKF
no tak si kup SKF
-> Saky: jednoznacne chcem kvalitu
a co resis? vzdy je to otazkou penez.. pokud chces kvalitu kup si SKFka neni asi lepsi lozisko. pokud si chces koupit tureckej smejd tak nech radsi stary origo.. a jeste usetris
mohly by ste sa uz dohodnut ..
aj mna to zaujma ale najviac ma zaujmaju loziska ...vazelina ma az tak nesere



No uz som tu LV2-3 nasiel vyzera to ze do nabojov moze byt.
-> Rapid135: V mudrych knizkach (dielenska prirucka aj andrt kedze z nej cerpa) je to tak ako napisal Jazvecik. Len ja si furt neviem zapamata kde ma byt aka. Tu LV2-3 neviem najst co to je. Ja kedze tu paramo tuky vlem inezozeniem pouzijem do lozisk LTA do zvislakov A00 alebo LT2M a do homokinetakov nieco zahranicne, asi valvoline litny tuk s MoS2 kedze ho bez problemov zozeniem.
www.madit.sk/index.php?id =1013
www.madit.sk/index.php?id =1013
-> Rapid135: není to tak, opravdu má být v homokineťácích molyka jen v tom vnitřním. Ve vnějším má být nějaká s lithiem, správně je to napsáno tuším ve článku od Majkla. Sám mám ale ve vnějším taky molyku. Do ložisek kol molyka opravdu nepatří, jestli nechceš měnit ložiska za pár tkm, tak tam radši dej tu správnou.
-> PeterP136: no co ja vim tak homokinetak ma MOS2 na obe dve strany. inac s tim nabojem uznavam to asi nebude moc košér
. tak LV2-3 by to mohla mozna i stihat rekl bych,ale radsi kuknu do andrta

Aby som upresnil to s tymi homokinetakmi tak mam na mysli homokinetaky ako boli na vleckach a favoritoch, okrem lobier, tie su tusim na oboch stranach rovnake takze tam ie rovnaky tuk na obe strany, ak sa mylim opravte ma.
-> Rapid135: TU nejde len o to ci to bude alebo nebude mazat. ALe tuky s tuhymi prisadami ako je MoS2, grafit alebo nebodaj ptfe potrebuje pre svoju spravnu funkciu aj nejaku volu a to v rychlotocivych loziskach nemaju, Takze sa budu viaz zahrievat, vytekat a proste to nebude ono. Ani na tukoch s MoS2 nenajdes ze by mali ist do rychlotocivych lozisk. Homokinetaky maju nejake vole takze tam ist mozu a kvoli zatazi aj maju ale zase nie na obe strany. Proste tuky s tuhymi prisadami su vhodne do pomalobeznych namahanych lozisk ale do kolesovych lozisk ktore sa tocia podstatne rychlejsie uz nie. Dolezite co odporuca vyrobca tuku. Ak pise o pomalobeznych loziskach tak do lozisk v nabojoch by som do nedaval.
tochcete tvrdit ze vazelina MOS2 tam nemoze byt? ja dal do homokinetaku tuto vazelinu bylo tam sulfonamidmolybden.......
. a je to pro vysoky namahani a zatizeni. Jinak vypada to uplne stejne jako ta co sem koupil v obchode (90g za 60kc!!!! ) ale tuto mam zadarmo a kolik budu chtit. To by v tom byl cert aby to nestihalo mazat to lozisko kdyz staci to na neco dat a uz to nejde dolu(at je to lestena plocha prstynku homokinetaku nebo stary kombinacky).
no fasa
já myslel teda že SKF jsou švédi, a ZKL bylo čssr posléze čr a nato sk
Pardon, asi si to pletu, myslel jse že SKF koupil závody ZVL na slovensku, ale asi ne
FORM: jak mam rozumet vete ze SKF jsou v podstate ZKL?
-> FORM: ale skade mam vediet co je stare a co new ZKL ...a v com sa lisi ZKL od SKF???
ja mam teraz v kivke zevraj origo ZKL ale newem co je na tom pravdy
ja mam teraz v kivke zevraj origo ZKL ale newem co je na tom pravdy
-> gabo00000: SKF dělají prý dobrá ložiska, jsou to v podstatě ZKL. Ale jsou dost drahé, lepší sehnat od nějakého dědka staré zásoby ZKL ložisek, vyjde tě to o dost levněji.
ja teraz repasujem vlecku ...chcem dat new lozisky a chcem cim kvalitnejsie tym lepsie a som za to ochotny dat aj 2000sk za vsetky...ma niekto skusenosti z nejakymi drahymi a dobrimi znackami????...martin pisal ze tie skf ...su este nejake lepsie...ma niekto nieco take drahsie v awte??...diki za rady
-> Labros: no vymenu planujem ale tiez planujem cele leto na tychto starych....

co říkáte na ložiska Newson je to amerycká produkce.Zatím je mám jen připravene tak nevím co čekat
-> Mishoooo: Já myslím že pokud jen hučí a vazelína v něm je, tak se zadřít nemůže. Ale výměnu bych plánoval. Zadření je vždycky extrémní případ..
-> COL: no klepání uměrné rychlosti, někdy to zůstalo trochu klepat i po průjezdu zatáčko, ale z naprostý většiny to klepalo jen v prudší zatáčce.
Všichni mi tvrdili, že je to poloosa, ale po výměně ložiska to přestalo. I po zdvižení strany auta na hever a roztočení motorem hučelo slušně.
Všichni mi tvrdili, že je to poloosa, ale po výměně ložiska to přestalo. I po zdvižení strany auta na hever a roztočení motorem hučelo slušně.
otazka na telo...
Hucia mi riadne ale vola ziadna ... nemusim sa este bat v tomto stadiu o dake zadretie? alebo daky iny masaker


-> Labros: klepalo? muzes to nejak popsat?
-> COL: Mně jedno ložisko klepalo v zatáčce, a právě že už mělo i trochu axiální vůli. Asi vymletý kuličky
-> Labros: Ax vule? - to by to lozisko uz ale muselo byt na prach, ne? Hlucna loziska, co jsem mel nemela zadnou vuli ax. vuli, jediny co bylo videt byly vybehane drazky od kulicek nahore na vrchni strane loziska. Diky vysokemu tlaku se tam zrejme zacal vymackavat a odnaset material.
Na konzistenci si uz moc nevzpominam, budou to uz 2 roky, zluty to tak nejak bylo. Nejak extremne husta, ale nebyla.
Na konzistenci si uz moc nevzpominam, budou to uz 2 roky, zluty to tak nejak bylo. Nejak extremne husta, ale nebyla.
-> COL: podle mě pokud je to vnější ložisko, tak hřídel bude mít axiální vůli.
-> COL: Je LA2 ta hodně hustá hnědá až zlatá?
LA 2 mam na ZKL. Po 5 tkm uz to bylo slyet a ted po cca 35tkm je to uz dost hrozny :o(.
Chtelo by to nejakou metodu jak zjistit, ktery z lozisek odeslo.
Chtelo by to nejakou metodu jak zjistit, ktery z lozisek odeslo.
-> FORM: klidně to tak udělej, já jsem si toho teda na starý vlečce nevšimnul, že by se to stalo. Hlavně tam nedat špatnou vazelínu, která se rozteče.
-> Labros: podle mě jí tam velké ložisko stejně nahází a pak bude suché, ne? Já ten prostor vycpal tak do 2/3, vazelíny můžu mít ještě pár kg zadarmo
Ten LA 2 tam má být. Moc nechápu, jakej smysl by mělo nacpat vazelínu do prostoru mezi hřídelí a trubkou...
koukal jsem na nabidku maditu a mogulu a nejak mi porad nejni jasny jaky mazivo dat na loziska na vlecce.
podle katalogu mogulu mi vychazi MOGUL LA 2
co doporucujete vy?
a jeste detail: namazat jen loziska, nebo vyplnit celou trubku (okolo hridele)? ;-)
podle katalogu mogulu mi vychazi MOGUL LA 2
co doporucujete vy?
a jeste detail: namazat jen loziska, nebo vyplnit celou trubku (okolo hridele)? ;-)
myslel jsem 150Kč navíc, oproti ukrajinci..
-> Paul: ber ZKL, jinak já jsem namazal LV 2-3, dřív to byla jedna z nejlepších vazelín, dnes nevím
-> Paul: Kdyby ti řekli, že to ZKL má jen o 10% delší životnost, nevzal bys to? Nevyplatí se těch 150Kč, v případě ložiska, co se dost blbě vyměňuje? Krom toho, ty ZKL ložiska už jsou výprodeje, ty ukrajinský se budou dělat ještě dlouho..