skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Barva na trmeny a bubny
Alkyton a drzi to naprosto v pohode... Prezilo to i sjezd po Alpenstrasse v Alpach - prevyseni 1800m na cca 25ti km... Takze zadny obavy... Jak trmeny tak bubny uplne v pohode...
alkyton na třmenu - 2 roky, denní provoz, cca 15t. km/rok
Bubny jsem natíral letos po zimě. Na podzim se měnily zadní válečky a při demontáži dostala barva na bubnech dost zabrat
Bubny jsem natíral letos po zimě. Na podzim se měnily zadní válečky a při demontáži dostala barva na bubnech dost zabrat
alkyton na bubnu - 1 rok, běžný provoz, cca 12t./rok. Přetíralo se kvůli závadě zadních brzd. Barva se připálila
je mozno dat jeste pod tu vrchni barvu plnic?bude to snad i lepe drzet ne?
-> Pavel P..: obyč syntetiku na tom mam a i přes zimu drží v pohodě 

-> Pavel P..: Raději ano
-> petr s: takže buď černou slikonovou barvu nebo syntetiku.
-> Pavel P..: Sprej na brzdy ani nekupuj špatně kryje
-> Tomáš#K: já to potřebuju mít co nejdřív složený takže to něčim nabarvim.. komaxit by zase trval dlouho a alkyton dlouho schne, asi to nastříkám nějakym levnym sprejem na brzdy nebo tou černou silikonovkou.
každopádně všem díky za rady :-)
každopádně všem díky za rady :-)
-> petr s..: Alkyton jde taky lehce opravit a opravované místo ani není moc vidět. Na fotce je třmen, který jsem opravoval Alkytonem v místě pod oběma odvzdušňováky.
-> Pavel P...: Pokud by ses rozhodl pro Komaxit a nevíš kde ho dělaj, tak tady je kontakt: www.lakovna-praskova.cz/ Vestec u Prahy.
-> Pavel P...: Pokud by ses rozhodl pro Komaxit a nevíš kde ho dělaj, tak tady je kontakt: www.lakovna-praskova.cz/ Vestec u Prahy.
-> Pavel P..: Syntetiku ti to taky rozežere ale zase to lehce opravíš
-> Tomáš#K: no ten alktyon právě nechci.. to schne hrozně dlouho a brzdovka to rozežírá.
komaxit tady neni kde, brzdiče mám rozebraný, opískovaný, vyčištěný a připravený na nabarvení
komaxit tady neni kde, brzdiče mám rozebraný, opískovaný, vyčištěný a připravený na nabarvení
-> U-Geen: já stříkal výfuk před zimou zinkovým sprejem Würth a po zimě to bylo zrzavý jak kdybych to natřel vodovkama... už tomu neveřim.
-> Pavel P..: Požadavku aby to dobře drželo a nerezlo vyhoví právě ten Alkyton... Já mám na 4P třmenech Hammerite, ale to nedoporučuju - barva je moc měkká.
Dá se to taky nalakovat Komaxitem, což bych považoval asi za nejlepší volbu. Povrch je pak odolný, tvrdý, neloupe se, odolává korozi a snese brzdovku. V lakovně mi sice řekli, že Komaxit vydží se zárukou pouze 60°C, ale řekl bych, že vydrží mnohem víc. Lidi si ho dávaj' i na díly motoru.
Dá se to taky nalakovat Komaxitem, což bych považoval asi za nejlepší volbu. Povrch je pak odolný, tvrdý, neloupe se, odolává korozi a snese brzdovku. V lakovně mi sice řekli, že Komaxit vydží se zárukou pouze 60°C, ale řekl bych, že vydrží mnohem víc. Lidi si ho dávaj' i na díly motoru.
-> Pavel P..: ta silikonova barva nevim nevim... neprijde mi moc antikorozivni takle na vnejsi pouziti.
-> petr s: co zinek ve spreji? nevis jak vydrzi?
-> petr s: co zinek ve spreji? nevis jak vydrzi?
-> petr s: já si taky myslim, ale aby to horkem neslezlo... ono po městě se ty brzdy dost zahřejou.
-> Pavel P..: Bude držet i normální syntetika
-> U-Geen: neni kde.... barva musí stačit, nejvíc se mi zamlouvá ta černá matná na kamna a vejfuky, ale zase pod to neni žádná základovka a bojim se aby to vydrželo.
-> Pavel P..: pozink? :-)
potřebuji radu: čim nabarvit opískované brzdiče? někdo mi doporučoval černou silikonovou barvu na výfuky, další zase hammerite a nebo obyč primer základovku a vrchní lak....
nejaký speciální barvy na brzdy nebo alkyton nepotřebuju.... jen aby to dobře drželo a nerezlo.
nejaký speciální barvy na brzdy nebo alkyton nepotřebuju.... jen aby to dobře drželo a nerezlo.
no tie moje sú tiež 88, ono tá špina ide pekne očistiť, takže kartáčom sa snáď nebude musieť, uvidím na jar, keď to budem robiť...
-> havlik: no tak to bude ono.. prostě od nějakýho roku se začli dělat v pozinku..
-> Pavel P.: já mam z 88 pozinkovaný
pozinkovaný byly snad na posledních modelech, co já mám doma nový dvoupísty tak jsou natřený šedivou barvou....
minno: brzdice sou z vyroby pozinkovany, takze jestli to odrbes kartacem tak ten pozink z toho sedres a za chvili ti to zrezne.
Takze bud to nech jak to je nebo to odrbej a natri nebo to odrbej a dej znovu pozinkovat :)
Takze bud to nech jak to je nebo to odrbej a natri nebo to odrbej a dej znovu pozinkovat :)
-> gabo00000: to je normalni 2pist...
a na 105 ke mam asi take iste ako ty....pravdepodobne..leps
ie foto nemam
-> gabo00000: a co ja viem? no snad hej, ale sak hod foto ake mas ty, porovname
-> minno: vyrabal sa len 1 druh?
-> gabo00000: jak iny? toto je origo z vyroby PAL
-> minno: woow..to je aky brzdic? ja mam ini 2 piest
takto nejako vyzerajú na miestach po malom kontakte s technickým benzínom
a dvojpiestové brzdiče boli z výroby ako povrchovo úpravené? Bo ja na nich nemám ani kúsok hrdze, a keď ich budem repasovať tak ich asi nechám tak ako sú len ich očistím zo špiny a farby.
-> Urbi: Teoreticky ano, ale pokud je to nekvalitní barva, tak se bude loupat a nebude to kničemu - nejlepší je vždy staré nátěry odstarnit komplet - nejlépe pískováním.

-> Tuner#2: Ješte malinký dotaz: Koupil sem přední nápravu už opískovanou a natřenou syntetikou, bude na tu syntetiku po zdrsnění a odmaštění alkyton chytat dobře a bude drzet ?
-> MATTESS: -> Tuner#2: Moc díky za vysvětlení, s těma firmama jsem tomu teda dal
. Zkusím tedy jak píšete, doufám že na trochu obroušený porezlý bubny chytne dobře. Ted mám na brzdičích 4p jakýsi akryl a drží to jako čert, i když někdy v noci už kotouče malinko svítí 


Alkyton se velmi lehce rozpouští brzdovou kapalinou, pozor na to.
-> Urbi: Mám tam základovku Primer a 2 x Alkyton, bubny a brzdiče byli nový, ale bubny byli povrchově orezlý, takže jsem je obrousil. Jinak s těma firmama je to tak, jak píše MATTESS a Galvinol taky patří pod Rust Oleum

pardom, Rust-Oleum
-> Urbi: tak hlavně základovka Primer není od Alkytonu
Ta firma se jmenuje Rost Oleum (či jak se to píše) a Primer a Alkyton jsou názvy jejich barev (produktů). Jak již psal Majkl, jako bys chtěl auto od Imprezi

-> Tuner#2: Muzu se teda zeptat jeste jednou jaký si použil přesný postup při lakování brzdičů a bubnů ? Kterou si teda pouzil tu základku. Synorex nebo Primer od alkytonu? A jaký byl podklad, že bubny asi nikdy krásně na kov neobrousím, tak jestli dát základ od primeru na bubny nebo spíš od alkytonu? Diky za napsané zkušenosti.
-> Pilot 105: No já to sjížděl ve dvou lidech, v celkem silným provozu a v pohodě. Ani mě nenapadlo, že by mohl být nějaký problém :)
-> venni: Já se vracel z dovči, plně naloženej a proti mě nahoru pořád někdo jezdil (cesta na 1,5 auta), navíc pekelný horko, no a než jsem sjel dolu, tak jsem regulérně uvařil oba brzdový okruhy, dole na křižovatce jsem dobžďoval ručkou. :)
-> Pilot 105: no nekecej :) ten když jsem sjížděl na bike tak jsem měl zahřátý kotouče skoro do červena :)
-> Pilot 105: Mozna mi ten zadek nebrzdi 

-> Syny: Zkus si sjet Svatobor u Sušice a budeš mluvit jinak.:)
-> Syny: teda kucí ještě že vás na tom virtu mám,pořád se něco učím.Já to tedy nějak osobně nezkoumal ale vždycky jsem měl za to že ty brzdy drobek rozehřátý jsou 

-> venni: Kdyz sem v cervenci serizoval rucku, tak sem pravidelna po kazdej jizde asu 14dni kontroloval rukou teplotu bubnu a vzdycky sem ji na tom udrzel... Jednou ne a to bylo prave tim ze rucka byla serizena na prd a kolo vlasten furt brzdilo, to bylo zhavi ze bych si na tom udelal vajicka... Ale po normalni jizde naprosto v pohode...