skládáme nápravu...

prohledat
6481 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 23.09.2007 do 29.03.2024, založil/a T
řadit dle data
20:34:36
31.12.2020
isti
-> Tuner#2: Sú tam bodové zvary a občas to odpadne.
20:00:26
31.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdrubT 31.12.20 16:39:13: podložky pod řízením jsme měl vždy navarene součástí napravnice.
19:50:43
31.12.2020
Eidy
-> ZdrubT: Nech to být. Ten vliv na geometrii je zanedbatelný.
19:16:29
31.12.2020
ZdrubT
Tohle je přivařený, tak nevim zda mam další dodat.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od ZdrubT vložen 31.12.2020 19:16:29
18:54:09
31.12.2020
Eidy
-> ZdrubT: Aha. Já je měl vždycky zvlášť. Na Kóču jsem je navařoval. Tak se na to vyprdni.
16:53:04
31.12.2020
Bukaj
-> ZdrubT: Nemáš náhodou držáky (objímky) řízení z Favorita/Feldy? Ty jsou nižší, než škodovácké a tedy nepasují...

...co se týče matic ramen, tak dotáhnout "nadoraz" - zde "rozpěrací trubky" skutečně rozpírají (na rozdíl od zadní nápravy, kde je to dodnes předmětem dohadů 3 ) 4
16:52:22
31.12.2020
ZdrubT
-> Eidy: Tady jsou navařeny plechy a mam teda dodat další? Jak tlustý?
16:50:01
31.12.2020
ZdrubT
Pak mam tyhle pružiny. Neznáte výrobce, parametry?
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od ZdrubT vložen 31.12.2020 16:50:01
16:47:55
31.12.2020
Eidy
-> ZdrubT: Podložky pod řízením nechávám a SB utahuju, co to jde.
16:39:13
31.12.2020
ZdrubT
Tak jsem se pustil taky do jedný nápravy. Mam pár dotazu. Jak je to ohledně plechovejch podložek pod držáky řízení? Jak moc utahujete silenbloky v ramenech? Mam tvrdý a vždy jsem to utahoval naplno.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od ZdrubT vložen 31.12.2020 16:39:13
09:57:22
28.12.2020
Bukaj
-> isti: Tak to si možná pamatuju z MB, kde "standardem" byly M8 s hlavou 14 mm a ty na štíty byly 13 mm - tedy na 60. léta nestandard4

Jo, spím klidně, když na autě pro denní jezdění mám pár nepůvodních řešení. Koneckonců na srazovém autě jich možná je vícero3
19:38:52
27.12.2020
isti
-> Bukaj: Nedávno som rozobral zopár náprav(kyvka)a skrutky boli 12-ky,matky 13-ky.Tie skrutky nemám ani použité8 ,vieš kludne spať keď tam máš inbusy?1
19:14:55
27.12.2020
Bukaj
-> isti 27.12.20 17:35:57: Nejsem si jist - nejsou náhodou na 14 mm klíč...?

-> isti 27.12.20 17:35:57: Při své úchylce shánění originálního spojovacího materiálu jsem doposud na žádné nikdy nenarazil 7 Ale osvědčily se mi místo nich inbusy - na jednoduchou demontáž stačí takový ten obyč cykloinbus s "kuličkou" na konci - rozhodně lepší, než se tam motat s ořechem nebo očkovým klíčem mezi lanovody ručky...4

-> Eidy 27.12.20 18:13:52: Tak řezat potom znamená znovu zinkovat (pokud nepoužíváš nerez spojovák) - nic pro mne jako úchyla na originální šroubečky4
19:00:06
27.12.2020
Polyš
Jak píše Eidy.Většina šroubů má náhradu,až na některé.soused vlastní železářství.Co nemá,ví kde objednat. :)
18:13:52
27.12.2020
Eidy
-> Bukaj: Vždycky jsem měl vlastní (rozuměj konfekční) šrouby a nikdy s tím problém nebyl. Samozřejmě musíš vybrat vhodnou délku, případně zaříznout. Pak to funguje správně. Naštěští tu mám velmi dobré železářství, kde umí téměř jakékoliv šrouby. 4
17:35:57
27.12.2020
isti
-> Bukaj: matice šroubů uchycení štítu sú štandardné matky4 Ale zaujímalo by ma či sa dajú zohnať šrouby uchycení silentbloku k převodovce.
17:15:36
27.12.2020
Bukaj
-> Eidy: Ono "funguje to" nebude ale tak úplně pravda - buď kvůli potížím při montáži/demontáži nebo leckde delší závit překáží i funkčně - například šrouby štítů zavazí ovládání ruční brzdy nebo standardní délka inbusových šroubů poloos, kde závit ční přes unašeč)

Nebo třeba větší či menší, či nižší hlava šroubu či matice, než je "standard" (uchycení štítu k ramenu, spoje ramen, šrouby uchycení ramen k příčce, šrouby uchycení silentbloku k převodovce, matice hřídele v rameni, matice šroubů uchycení štítu, matice šroubu silentbloku šikmého ramene,...) nebo nestandardní délka šroubu (šrouby uchycení poloos k unašeči, šrouby uchycení štítu k rameni atd.).
14:59:49
27.12.2020
Eidy
-> Bukaj: Myšleno tak, že se to dá nahradit šrouby z železářství. Nebude to origo, ale funguje to. Na rozdíl třeba od čepů do SB apod. 4
13:50:58
27.12.2020
isti
-> Bukaj: Okrem skrutiek M14,1,5 to kludne môže byť štandardný matroš.Ja viem že nie je ako kto na to netrpí.
13:44:12
27.12.2020
Bukaj
-> Eidy 26.12.20 21:30:46: Marně přemýšlím, který šroubový spoj na vlečce je "standardní spojovací materiál"1 Možná tak šrouby M6, které drží prase na štítu a M6 přídržného plíšku lanovodů k podélnému rameni plus pár podložek a matic - jinak veškerý spojovák je atyp - buď pevností, délkou nebo velikostí a tvarem hlavy šroubu8
22:05:36
26.12.2020
Eidy
-> SO545 26.12.20 22:00:15: Přesně. Opora dohromady žádná. 8
22:00:15
26.12.2020
SO545
-> Eidy 26.12.20 21:55:13: tu je problem ze je velmi mala plocha na oprenie ramena...a ked to nejde pekne rovno moze sa znicit cele oko.
21:55:13
26.12.2020
Eidy
-> SO545: Jeden jsem nakonec taky takhle naříznul, protože jinak bych ho ven nedostal.
21:44:22
26.12.2020
SO545
-> Eidy 26.12.20 21:30:46: silentbloky vyberam vonku lahko...vezmem 6vrtak odvrtam dookola a vytlacim stred pekne kladivom von...potom vezmem pilku a jemne narezem nalisovanu trubku a tiez vytlacim von.

Za pol h 2ks mam vonku...odporucam.
21:30:46
26.12.2020
Eidy
-> SO545: Všechny rozřezaný šrouby jsou standardní spojovací materiál, takže žádná škoda. Jenom hroznej opruz. Opatrně odřezat, odsekat díly od sebe (poloosy od unašečů) a pak navařit matky. Nejhorší bylo vylisovat SB ze šikmých. Mám 30t lis a i ten se kroutil. Doslova.
21:24:32
26.12.2020
SO545
-> Eidy 26.12.20 21:19:23: toto som si uzivam minule vianoce...ale zachranil som vsetko co sa skrutkuje...zomreli jedine distancne trubky a hlinik....ale potreboval som autogen a obrovsky zverak ktory mal zakladnu v betone u kamarata. Cista radost.
21:19:23
26.12.2020
Eidy
Já dneska rozkládal. Nevypadá to, že by ta náprava najela nějak moc. Brzdové obložení silné, bubny téměř bez hrany, ale zarezlý to bylo solidně. Všechny šrouby jsem musel řezat a pak navařovat na zbytky matky, abych je vytočil. Víčka ložisek jsem musel rozbrousit, abych je sundal. Hroznej masakr.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Eidy vložen 26.12.2020 21:19:23
07:22:03
02.12.2020
Bukaj
-> stepan:

Tak záleží, jestli to děláš na autě nebo mimo auto, jaké máš servisní vybavení a jestli páku chceš vyndat destruktivně nebo nedestruktivně.

Nejlíp se to dělá mimo vůz, když si těhlici můžeš opřít o něco pevného, co nepruží, případně když máš vhodný stahovák.

Pokud není k dispozici stahovák, lis ani autogen, jak zmínil Eidy, tak můžeš zkusit páku uvolnit poklepem na těhlici v místě, kde skrz ni prochází páka. A pokud páku nehodláš znovu použít, tak opřít těhlici o nepružnou podložku (třeba nějakou silnější kovovou trubku, do které se vejde páka tak, aby se trubka opírala o těhlici) pákou volně dolů a bušit velkou palicí do závitu jak hluchý do vrat...3
22:37:15
01.12.2020
Eidy
-> stepan: Přiznám se, nikdy jsem to nedělal. Nicméně předpokládám, že takový autogen by dokázal zázraky.
22:17:50
01.12.2020
stepan
Nemá někdo nějakej trik na vyndání řídících pák z těhlic? Jednu nemůžu vytlouct vůbec.
20:28:55
29.11.2020
stepan
-> Eidy: Super, díky.
20:19:19
29.11.2020
Eidy
-> stepan 29.11.20 19:24:30: mám to natvrdo už nějakých 15 let a nestěžuju si. 4
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Eidy vložen 29.11.2020 20:19:19
20:05:56
29.11.2020
-> stepan: zeptej se Eidyho , myslím, že tam nemá gumu žádnou 3
19:24:30
29.11.2020
stepan
-> minno: Nejtvrdší silentblok je železo, tak mě zajímalo, jestli někdo zkoušel tuhle cestu. 4
11:32:15
29.11.2020
minno
-> stepan: Dal by som tvrdé silentbloky od Pemita, to je skoro napevno. A musia sa dať obidve objímky tie veľké.
11:02:45
29.11.2020
stepan
Tak jsem objímky doma našel a napadlo mě dát na obě strany ty menší, u řidiče bez silentbloku a podložit kusem plocháče 35x5, aby se vyrovnala síla silentbloku a chytla reakce do stran. Je to hodně velká blbost?
17:10:33
28.11.2020
isti
-> stepan: veččí 3,5mm menšš 2,5mm
16:15:10
28.11.2020
stepan
Měl by někdo po ruce objímku hřebenovýho řízení? Potřeboval bych vědět, z jak tlustýho plocháče to je.
21:54:03
24.11.2020
MISCHO
-> david 105: ano riesil som to ja . Bohuzial moja varianta vychadzala drahsie , tym padom nizky zaujem . Tak som to zavesil na klinec
21:30:31
24.11.2020
david 105
-> MISCHO: zdalo sa mi ze si to ty riešil tento spôsob...
20:16:24
24.11.2020
MISCHO
-> david 105: saprus-a poznam a j ten silent , zaklad ma s mojho riesenia 4
20:05:26
24.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
19:54:47
24.11.2020
david 105
-> MISCHO: vypadá to celkom slušne a hlavne sa dá prelisovat silent -> Tuner#2: www.facebook.com/sapruscl eaning kukni na fb
19:46:57
24.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> david 105 24.11.20 19:38:38: To je kdo a jak ten silentblok vypadá?
19:41:11
24.11.2020
MISCHO
-> david 105: par ludi to uz kupilo co viem . Ale zatial ziadna odozva .
19:38:38
24.11.2020
david 105
a čo hovorite na tie čo vyrába Saprus? Jazdí to už dakto ?
19:30:01
24.11.2020
MISCHO
Vostry moze tlacit na vyrobcu kolko chce . Mal som tu cest s nim riesit vyrobu silentov a dakujem bohu ze s toho nakoniec nic nebolo a ja som zbytocne neminul nejaku tu tisicku € na vyrobu .
12:47:10
20.11.2020
kraska98
Mám vlečku připravenou ke složení. Taky by se hodil jeden pár má jaro.
12:29:27
20.11.2020
Pilot 105
-> Polyš: Já taky, ale tohle je informace přímo z Rubeny, stará tak dva měsíce, pokud chceš mohu Ti dát kontakt přímo na vedoucího do SZ...

-> Tuner#2: V Rubeně je problém s tím, že mají již zničené (opotřebované) nástroje do vysekávacích a ohraňovacích lisů, kde vybárběli železo a je snad každému jasné, že nové nástroje pro výrobu pár kusů dělat nebudou..., ale stačí dodat železo v dostatečném množství, aby to pro ně bylo zajímavé a nabouchají Ti jich třeba milion.4
upraveno 2x, naposled 20.11.2020 12:34:57
12:21:06
20.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Polyš 20.11.20 12:07:43: dej echo, klidně bych vzal. Teď jsme použil předposlední.
Extreme Tyres