
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zavařenej diferak
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 07.08.2007 do 17.08.2007, založil/a memfis (kian)
-> COL 10.08.07 10:31:02: Tak to je na me naky slozity - vim priblizen jak to funguje ale tohle uz je moc dloubani

-> Syny: to samozrejme ne, zalezi, jak je kolo zatizeno (jakym momentem). Pr. kolo tocici se ve zduchu ma nejake otacky, ale moment neprenasi zadny, kolo ktere se stejne rychle protaci treba na suchem asfaltu prenasi moment vyrazne vetsi...
-> DuriQ: na beznu jazdu urcite! s tym suhlasim..ale vyskusal by som to pretekarskom awte

mno ja som takyto samosvor mal : ) ne ze by som sa hral zo zvarackou :) ale dako som v zime upiekol prevodovku ked som sa vykopaval zo zaveju : ) a zrazu som mal samosvor... co mozem povedat na margo jazdnych vlastnosti... tak je to uplne ale uplne zle... mal som jedine stastie ze na ceste bolo kopec snehu takze som mohol doslova dodriftovat domov... problem bol v tom ze ked som isiel do zakruty tak diferak rozklada prenos sily... pokial je na pevno na skodovke tak ta sila sa prenasa do karoserie ale mocne huste... takze pri funkcnom diferaku by to malo byt tak ze ked napr odbacam do leva... LZ kolo obieha mensu drahu, PZ vecsiu drahu a preto sa toci o kusok rychlejsie... ked mu to neni topriate tak sa tato sila prenasa do karoserie brutalnymi vybraciami ktore sa daju odstranit tym ze sa obe napravy budu tocit rovnako cize na drift(smekem) super a celkom dobre sa s tym driftilo na SNIEZIKU ale na suchom asfalte to bolo utrpenie... na beznu jazdu uplna kokosovina :)
no a jaka cast diferencialu se zavaruje?

-> COL: Mno kdyz tam jdou stejny otacky, tak tam musi jit i stejnej tocivej moment ne?
Já to mam odskoušené a 120 se zavařenym diferákem funguje jen na nezpevněném povrchu, respektive na sněhu, kde je to výhoda. Ale na asfaltě to pořád chce jet rovně. Kdežto u favorita se dá tak jezdit i na závodních slickách, jen je to dost o ruce.
-> Syny: nejde tam "stejna sila" ale stejne otacky.... viz. muj prispevek nize.
neska som to robil na zigule..u zigula je to pecka vec ale ako to je v skodovke? ...podla man tazky zadok :/ zo seriovim motorom by to bola len strata casu ...pravdepodobne :/
-> memfis: budeš to mít jak na motokáře...akorát že ta je konstruovaná tak,že v zatáčce se vždy vnitřní kolo,které opisuje menší kružnici nadlehčí.
Mno pokud je tu rec o funkci ktera je u terenaku pod nazvem zamek diferencialu, tak to se vyuziva pouze v pipade za auto nekde zapadne nebo proste uvizne a to zpusobem ez se mu jedno kolo protaci pac je odlehcene a to druha se tudiz netoci. Tak se zamkne difik a na obe kola jde stejna silatudiz i na to ktery se puvodne netocilo - tim padem auto vyjede... Asi tak... Ale jezdit s tim jako normalne to je pekna kravina...
-> Mr.Din: No spis do terenu....
Tak ten má zavařenou klec diferenciálu, abych to upřesnil... Ale přece jen si to může někdo splést.
Někdo tím může myslet i zavařený čepy satelitů diferenciálu. Tuneman to tak má, ale myslím že to tak nenazývá

-> Mr.Din: spis na sprint v zime... Nevim jak by se tvaril zavarenej diferak na zatacku na namrzlej ulici... Respektive jak by ses tvaril ty pri projizdeni...
-> COL: takže se dá říct že je to převodovka vyloženě na zimu.. ??
-> Martin: Je to opacne, stejny moment se na kola prenasi, kdyz diferencial funguje tak, jak ma. Coz je prave duvod, proc je problem se rozjet s jednim kolem na lede. zjednoduseny Pr.: kolo na lede zacne treba pri momentu 1Nm prokluzovat a druhe kolo se prense take jen 1Nm. Temer veskery vykon, ktery se aktualne dodava se spotrebuje na protacejicim se kole, resp. stycne plose. A ten 1Nm (1Nm pochopitelne nikdy nestaci - to cislo je jen pro nazornost)bud staci na prekonani pasivnich odporu a auto se zacne pomalu rozjizdet (momentem 2x1Nm a vykonem danym soucinem 2Nm a uhlove rychlosti otaceni neprokluzujiciho kola), nebo nestaci a auto stoji.
Poku se ten diferencial zavari, prenasi se na obe kola, na misto stejneho momentu, stejne otacky. Tudiz dojde k tomu, ze treba i pri prujezdu zatackou na neutral budou kloubove hridele prenaset obrovske momenty, pomoci nichz se budou vyrovnavat otacky tech kol. Taky to bude tim padem mizerne sedet v zatackach, ale rozjezd na kluzku bude lepsi.
Poku se ten diferencial zavari, prenasi se na obe kola, na misto stejneho momentu, stejne otacky. Tudiz dojde k tomu, ze treba i pri prujezdu zatackou na neutral budou kloubove hridele prenaset obrovske momenty, pomoci nichz se budou vyrovnavat otacky tech kol. Taky to bude tim padem mizerne sedet v zatackach, ale rozjezd na kluzku bude lepsi.
taky potom takové auto bude mít slušnou spotřebu poloos, budou se měnit častějc než olej
Pokud to ovšem neni na nějaký hobbyrallyecross, na hlíně, blátě, sněhu, trávě... by to mohlo bejt docela dobrý, je ovšem otázkou, jestli by to za jízdy v zatáčce na takto kluzkém povrchu naopak nezvyšovalo tendenci přetáčivosti - myslím u škodovky. Jinak ny vyjetí v takovymhle kluzkym terému to může bejt dobrý, asi by to chtělo vyzkoušet, to jsou jen teorie, nicméně na asfaltu to asi žádnej zázrak nebude


-> memfis: Přesně tak to funguje, ale trvale.
ale kdyz projedeš zatačkou,tak se to neroztrhne??jestli to dobre chapu tak to funguje jako uzaverka u traktoru???nebo to je zas neco jinyho??
no jeste si zapomnel na nejvetsi vyhodu-) a to cena-) nebot nejakej lamelovej samosvor stoji kolem 25000 a tohle si kazdej smudla doma smrkne svarekou sam-) a kde vydelas 25 za hodku prace? -) jeste k tomu privaris hrusku ze 4,44kovy prevodovky a mas super prevodovku na zavody a muzes konkurovat treba Sixtovi kterej za to "same" chce kolem 50ti-)))
Znamená to, že při průjezdu sebemenší zatáčkou budou pneumatiky řvát a hořet a nejspíš se tomu ani nebude chtít moc zatáčet.
Výhoda ? Snad jen že se odstraní nevýhoda diferenciálu, který přenáší moment na odlehčené kolo, tedy že se moment bude přenášet na obě kola souměrně.
Výhoda ? Snad jen že se odstraní nevýhoda diferenciálu, který přenáší moment na odlehčené kolo, tedy že se moment bude přenášet na obě kola souměrně.
co to znamena???jak se to dela???vyhody nevyhody???dik