
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hukot od zadní nápravy
-> Tomaso435: podla obrazku a navodu to nedas co som ti dal ja ?

-> peti: tak ted je mi to už asi jasný :) na vrakáči zkusim, doma pak už na vostro :) díky
-> Tomaso435: najprv vylisujes náboj s loziska zo strany kde bola poloos, potom s druhej strany kliestami vytiahnes poistný kruzok a nakonec vylisujes lozisko zase od strany kde bola polos, lozisko je jedno, gulickove 2 radove s kosouhlým stykom ma delelný vnútorný krúzok preto sa ti zdá ze su dve , postup montáze je opacný
nikdo nepopíše jak to tam v tej těhlici je? v knížkách sem našel hovno :D
jak dostanu z těhlice náboj ? jsou tam ložiska dvě? :D
jak dostanu z těhlice náboj ? jsou tam ložiska dvě? :D
-> Tomaso435: tak to dones sem tu sa na to kuknem

-> castrol: řek bych že je to uplně jiný no :D :D
-> Tomaso435: je to sice fela ale podoba tam je
www.autoopravy.eu/index.p
hp?akce=2&...

-> castrol: no dobrý :-D
a jak :D:D
a jak :D:D
-> Tomaso435 11.09.13 17:56:01: vylisovat
-> rsvancara: huuuuuuuuuš hááájzle !



-> Tomaso435: Normálně to vyměň, kus za kus. Hučícího Favorita pošleš na eko a koupíš v bazáru nehučícího




-včil new dotaz... :-D
ložisko předního kola favorit st typ...
když to rozebreru tak, že mi zbyde jenom těhlice s nábojem v ruce, jakpak to z toho jde nebo nejde ven ? nemam ani tucha jak se tohle mění... kujůůůůůůů :)
ložisko předního kola favorit st typ...
když to rozebreru tak, že mi zbyde jenom těhlice s nábojem v ruce, jakpak to z toho jde nebo nejde ven ? nemam ani tucha jak se tohle mění... kujůůůůůůů :)
vono tam to vybrání fakt bylo :-D
-> minno: už to všechno funguje ty jeden posměvači

-> minno: už to všechno funguje ty jeden posměvači




-> minno: huš hajzle




-> Tomaso435: to sú tie tvoje favority

takže.. ložisko vyměněno. od te doby najeto cca 1000km. ložisko opět hučí.. pardoxně hučí levá strana a víc hučí když zatáčím do leva, což je divný, ale jde to z leva.. takž opravu vidim na komplet čep ložiska náboj z jiného vozu a uvidime co to udělá..... jo a rozhučí se ve 40 do 50kmh a od 70 do 110kmh, takže jezdim 120 :-D
-> Jarda: 45minut jo, ale za 30km znovu žejo



-> minno: s tim zkusenost nemam, teda nastesti... :) ale u rapida mam jednu stranu s presahem a jak jsem kdysi psal, uz jsem na tom zlikvidoval jeden stahovak
kazdopadne vymena loziska na favu/ felde asi 1h a na rapidu pul dne
ale ja jsem pomalej, tady lidi delaji tesneni pod hlavou za 45minut, ja mam rekord asi 3 hodiny, ale zas to vetsinou drzi
kazdopadne vymena loziska na favu/ felde asi 1h a na rapidu pul dne

-> Jarda: a výmena ložiska na vlečke je zas oddychovka oproti výmene ložiska / gufera na kyvke

-> Tomaso435: ale toto je podle me jedna z tech lehcich praci na aute... :))) proti vymene loziska na vlecce to je oddechovka

-> Jarda: Hele už to má kolega... je to mekányk ... řek si za to 300,- takže cajk.. jinak je KO to vnější. je to tam vidět.. no a už se to i lehce hřálo takže dojedí ke kolegoj za 5minut 12. :-D ja se s tim crcat nebudu :-D
-> Tomaso435: bacha na to, me to zacalo jednou hucet na dalnici a po 60km se to ložisko vysypalo, zadni naprava u favorita/felicie je konstruovana, tak, že to hučení eliminuje, takže, když to slyšíš, tak už je to hodně špatné narozdil od vlečky, kde jsem se nebal vyjet s hučícím ložiskem do Maďarska
narozdíl od Eidy klidně vyměň jen to spatne, pravdepodobne to mensi vnejsi, ale urcite to cele rozeber, zjisti, ktere je spatne - uvidis to, vymyj tech. benzinem a dej novej tuk a na tom dvorku bacha na prach
a nepretahnout :) 1/4 ot. zpět
narozdíl od Eidy klidně vyměň jen to spatne, pravdepodobne to mensi vnejsi, ale urcite to cele rozeber, zjisti, ktere je spatne - uvidis to, vymyj tech. benzinem a dej novej tuk a na tom dvorku bacha na prach

-> Tomaso435: zvladnes to aj doma na dvorecku
-> minno: no vono se to ještě uplně nevysypalo ale již brzy
-> Eidy: parádní popis... :-))) dik

-> Eidy: parádní popis... :-))) dik
-> Tomaso435: a vari sa na tom super skvelom stroji s menom favorit niečo vysypalo? Neverím

-> Tomaso435: Jestli chceš měnit jen vnější, tak se na to rovnou vyprdni a ušetři si práci.
Jinak na tom nic není. Potřebuješ klíč na matku, šroubovák, kleště, novou závlačku, ložiska a tuk. Shodíš dolů buben a starý vyklepneš ven takovejma místama, kde chybí opěrná hrana pro ložisko. Většnou bývají 3 po 120°. Naklepneš nový kroužky, nasadíš namazaný ložiska dovnitř a šup s tím na hřídel. Jo a taky asi vyměníš gufero za ložiskem. Je to práce tak na 30 minut.
Jinak na tom nic není. Potřebuješ klíč na matku, šroubovák, kleště, novou závlačku, ložiska a tuk. Shodíš dolů buben a starý vyklepneš ven takovejma místama, kde chybí opěrná hrana pro ložisko. Většnou bývají 3 po 120°. Naklepneš nový kroužky, nasadíš namazaný ložiska dovnitř a šup s tím na hřídel. Jo a taky asi vyměníš gufero za ložiskem. Je to práce tak na 30 minut.
Tomaso435 07.07.13 15:52:12 napsal:
Pane Lorenc, svedu to vyměnit doma?

Pane Lorenc, svedu to vyměnit doma?


takže UP :-)
FAVORIT ST TYP.
hučí to tak že se nechá jet pouze s rádiem na plno a to v jaké koliv rychlosti :-D levý zadní kolo se protáčí jak když se mi chce a nechce.... čili identifikováno máme... ložisko je KO.. dotažení pomohlo dočasně... při přejezdu nerovnosti výrazné ťukání...
ted by mě zajimalo tam jsou ložiska dvě žejo, jedno vnitřní jedno vnější, Pane Lorenc, svedu to vyměnit doma? případně stačilo by jen to vnější ? .. jak na to ? nikdy sem to nedělal takže nevim... přípravky na to nemám :D jako na všechno...
kolo dolu, buben dolu.. a dal ? :-D
Dik
FAVORIT ST TYP.
hučí to tak že se nechá jet pouze s rádiem na plno a to v jaké koliv rychlosti :-D levý zadní kolo se protáčí jak když se mi chce a nechce.... čili identifikováno máme... ložisko je KO.. dotažení pomohlo dočasně... při přejezdu nerovnosti výrazné ťukání...
ted by mě zajimalo tam jsou ložiska dvě žejo, jedno vnitřní jedno vnější, Pane Lorenc, svedu to vyměnit doma? případně stačilo by jen to vnější ? .. jak na to ? nikdy sem to nedělal takže nevim... přípravky na to nemám :D jako na všechno...
kolo dolu, buben dolu.. a dal ? :-D
Dik
-> havlik: jedno se mi bez nej povedlo a na druhym jsem dokonce stahovak znicil....

Proc stahovak? Jde to i bez nej
Aha ... takže sám to neudělám. Ale neni to žádná darda. Tak preventivně se to taky neztratí a když to pomůže, bude to jen dobře. Ještě jeden dotázek .. dá se takhle nouzově jezdit, nebo se může něco zničit? Mám to auto krátce a zatím se mu budou jen vychytávat mouchy. Na běžné jezdění mám zatím jiné.
ložiska kol. Jedno stojí 200-300Kč. Dle značky. Chce to udělat obě strany a rovnou všechny gufera. Ale musíš mít stahovák.
loziska

A dají se ložiska sehnat nová? Na kolik kreditů asi vyjdou?
ss toho sa da poznat to o com hovoris ...difak alebo loziska
Když jedu, od zadní nápravy se ozývá docela hlučný hukot, nebo spíš vrčení. Je to kyvka, dělá to i když jedu na neutrál třeba z kopce i při jízdě s motorem. Podezření mám na ložisko u kola, nebo by to mohlo být něco v diferenciálu. Dá se z tohoto popisu něco poznat?