skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ruční brzda 130lr
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 09.02.2007 do 24.02.2013, založil/a Peklo-Evo-Luboš
-> Antony: přepřáhnul bych jen lanko pod čep otáčení západky. Popř celý ovládání zrušit, tak to mám na stovce. Západka volně plandá, pokud ji chceš zaseknout tak na ní zmáčkneš.
-> vhml: Já bych raději tlačítkem, ať nemusím hledat kolík 

-> m8rinek: aretace má otočený smysl. Zaaretuje se po zamačknutí tlačítka palcem 

-> Antony: aretace, může zůstat, ne?
-> Antony: origo netuším, ale já mám provrtanou páku a vkládám kolík. Resp vkládal jsem, teď už jezdím bez a nemám problém, zvyk ze zimních řádění :-)
Obnovím dávný téma s dotazem, zda-li někdo neví, jak je technicky řešená aretace ruční brzdy u eLeRky. .
...hlavně ta nádobka by šla nechat udělat,aby šla rovnou našroubovat do toho válce,stačí když bude tak na 0,5-1cl brzdovky
...no ještě by to šlo jak říkáš,spojkovej válec a nechat tu nádobku udělat např.z duralu a propojit to opletenou hadicí aby byla 100% těsnost,to by taky bylo levné řešení
-> jezkos: mam tu co se davala tehdy na LR. Kdybych mel penez nazbyt, vezmu valec s integrovanou nadobkou, jako mam girlingy, ale nemam, takze na rucce bude spojkovej s nejakou nadobkou.
->Peklo-Evo-Luboš:nevím jakou nádobku na ručku máš,ale mě třeba tohle řešení přijde docela dobrý,v autě není skoro vidět a když se "přeboudíš" tak rozhodně nic nevyteče!!
Peklo-Evo-Luboš : nejednodužší by bylo na ručku udělat sólo okruh a tu expanzku vytáhnout do kufru. Je to sice víc trubek a víc kapalyny, ale bylo by to jednoduchý a funkční. A zaručeně nezávislý na hl okruhu, nebo spojkovým.
-> Peklo-Evo-Luboš: jasne i ma to napadlo ale overim si to dik
-> pistaa: Je to obycejna "kostka" na spojeni dvou trubicek vedoucich ke spojce. Ta sama jako je na seriovejch autech.
vizerrá to ako rozdvojka ale moze to byt aj nejaky spetny ventyl
-> Peklo-Evo-Luboš:
-> Michal LR:
kedze ma velmi zaujala tato diskusia tak sa chcem i ja pridat a to mozno s prveho pohladu blbaotazka co ej to co som okruzkoval na foto?? je to len spojka pre hadice/trubky zo spojkoveho valca?asi hej vsak?
-> Michal LR:
kedze ma velmi zaujala tato diskusia tak sa chcem i ja pridat a to mozno s prveho pohladu blbaotazka co ej to co som okruzkoval na foto?? je to len spojka pre hadice/trubky zo spojkoveho valca?asi hej vsak?
-> Michal LR: Ja sem se te chtel zeptat, ale pak sem si rekl, ze bude lepsi verejne, aby z toho ostatni neco meli
Asi to je tak jak rikas, protoze tomuhle autu sla dozadu na kazdej brzdic jen jedna trubicka, a k brzdici jsme se pres kola a kryty nedostali..

-> Peklo-Evo-Luboš:

Ahoj, delalo se to fakt do serie s okruhem pro zadni brzdy, kdyz je rucka dole kapalina z nozni muze skrz a kdyz ji trosku potahnes muzes zabrzdit nozni jen predek - na nejake LR jsem to uz studoval a vzadu mela propojky a desky vcelku
-> gabo00000: to je pro me nepouzitelny, jedna potrebuju dobrej pristup, jednak to neresi presun nadobky a jednak budu mit v tunelu trubky od chladice. Stene by me jen tak informacne zajimalo, jak to je tady udelany. Sem idiot, kdyz sem v tom aute sedel, ze sem se nepodival :-(
ja som zas rozmyslal tak ze zapustim lelu rucnu brzdu do toho tunelu a z neho bude vystavat iba vrchnak tej nadobky...a samotna rucka rucnej by isla nejaka ina...sportova alebo z ineho awta
-> Martin: jj.

Hmmm když tak nad tím přemýšlím, ani s tím paralelním zapojením by to nefungovalo, protože by tlak od ručky utekl ovládacím válečkem u spojky. I kdyby to neuteklo, tak zpětnej ventilek by pak už nepustil tlak zpátky, takže to co jsem vymyslel, je totální hovadina

-> havlik: hehe tuhle hlasku sem tak dlouho neslysel, ze ani nevim odkud je :-)
-> Martin: jenze tady je ten problem ze to je zrejme s necim spojeny, protoze zepredu jde dozadu jen spojka a brzda. akze bud asi to, nebo to.
-> Martin: jenze tady je ten problem ze to je zrejme s necim spojeny, protoze zepredu jde dozadu jen spojka a brzda. akze bud asi to, nebo to.
Jediné co mě napadá je zapojit tu ručku ke spojce paralelně a dát mezi toto propojení zpětnej ventilek, aby ovládání spojky chodilo jen ve směru od ručky, ale nešlo by to od spojky na ručku.
-> Martin: ok je to tak no

-> havlik: Tak se nad tím zkus zamyslet, včelaři
.
Pokud propojíš 2 hydraulické okruhy, tak je všude stejnej tlak. Jakmile bys tedy šlápnul na spojku, tak co zabrání tomu, aby se nesepnula i brzda, když to bude na stejném okruhu ? Právě že váleček pro ovládání té ručky je ve výchozí pozici průchozí, tak by tudy tlak utíkal do těch brzd. Kdyby průchozí nebyl, zase by nefungovala spojka, protože by to ucpal. Takže zkrátka sériově to zapojené být nemůže.

Pokud propojíš 2 hydraulické okruhy, tak je všude stejnej tlak. Jakmile bys tedy šlápnul na spojku, tak co zabrání tomu, aby se nesepnula i brzda, když to bude na stejném okruhu ? Právě že váleček pro ovládání té ručky je ve výchozí pozici průchozí, tak by tudy tlak utíkal do těch brzd. Kdyby průchozí nebyl, zase by nefungovala spojka, protože by to ucpal. Takže zkrátka sériově to zapojené být nemůže.
-> Martin: já nevim já o tom zase tak hluboce nepřemejšlel ale teoreticky při určitý poloze je tam volnej průtok ne? tudíš na obyč používání spojky by to němelo mít vliv ale naopak při vzaní za ručku by se spojka rozepla ale je to jen moje doměnka a navíc já tomu nerozumim já dělam do včel
S tou zadní brzdou už to docela dává smysl. Pokud jsou okruhy oddělené, tak váleček na ručce pak supluje polovinu hlavního brzdového válce (vývod pro zadek). Jen bych se trošku bál, že to bude dost přebrzděné na zadek.
-> havlik: Nějak mi nejde do hlavy spojení ručky se spojkou. Ještě bych pochopil, že by ručka ovládala spojku i brzdu, pokud by byly na stejném okruhu, řazeno sériově.
Ale co nepochopím je, co to udělá, když šlápneš jenom na spojku, pak by přeci logicky musela zabrat i ručka, ne ?
Ale co nepochopím je, co to udělá, když šlápneš jenom na spojku, pak by přeci logicky musela zabrat i ručka, ne ?
-> PepaS: tak to je dost podstatnej fakt
tak to nic...snad nekdo poradi :-)

-> Peklo-Evo-Luboš: Nevim uplne presne jak je to resene, ale ted si udedomuju ze jsem zapomel poznamenat velice dulezity fakt a to je ten ze zadni brzda nema rozdelene pistky na provozni a rucni brzdu. Je to cele zapojene v jednom okruhu. Ta rucka je jakoby v seriovem zapojeni.
-> PepaS: No ale to pak znamena, ze ma zavislou brzdu a rucni brzdu a kdyz mu stane cokoliv s hlavni brzdou tak nezabrzdi ani ruckou, ne ? navic pri situaci, kdyz potrebujes zabrzdit krizi, tak logicky nejdriv seslapnes brzdu. Potom tahnes za rucku, a nic se nestane, protoze ta ti sebere ten brzdici tlak z pedalu, ne ? Nebo to ma nejako osetreny ?
-> Peklo-Evo-Luboš: mrkni sem kamos to ma tak udelane jak popisuju a funguje to.
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
v tom odkazu sice uvidis jen foto rucky ale v tom aute to takhle funguje
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
v tom odkazu sice uvidis jen foto rucky ale v tom aute to takhle funguje
-> havlik: To ne, vzdyt, by si ta rucka vzala "tlak" ze spojky, cili ze by spojka byla rozepnuta takze motor by byl v zaberu. Teda, pokud se nepletu...
Kdyz je spojky pedal neseslapnutej, tak je valecek normalne pruchozi ? ze by ta rucka mohla brat kapalinu pres nej z nadrzky v predu...?
Kdyz je spojky pedal neseslapnutej, tak je valecek normalne pruchozi ? ze by ta rucka mohla brat kapalinu pres nej z nadrzky v predu...?
-> Peklo-Evo-Luboš: zase s tou spojkou by to bylo celkem logický zároveň by na ní při smyku nemusel šlapat tudíž by to měl o úkon ulehčený
-> PepaS: tak to se me zda jeste min pravdepodobny jak ta spojka...
-> Peklo-Evo-Luboš: rucka je nejspis napojena primo na okruh zadnich brzd.
Z hlavniho brzdoveho valce to jde do brzdoveho valce rucky a odtud teprve k zadni naprave. Myslim ze tak nejak to je.
Z hlavniho brzdoveho valce to jde do brzdoveho valce rucky a odtud teprve k zadni naprave. Myslim ze tak nejak to je.
Cau, nevi nekdo prosim odkud Sibera ve svym aute "zivil" kapalinou rucku? U nekterych aut sem videl nadrzku na valecku, ale mam ho uz doma a nelibi se mi to. Kdyz hodime boudu, kapalina znehodnoti sedacku a vnitrek. Jediny co me napada, je ze to je spojeny nejako s rozvodem spojky, ale nechapu jak to muze fungovat. Protoze kdyz by byla seslapnuta spojka a nekdo by vzal za rucku, auto by prestalo "spojkovat". Presto si ale vsimnete, ze ackoliv jde rozvod k rucce zepredu, z kufru kde je nadobka, jdou jen dve trubicky - spojka + girling na zadni brzdy.