riadenie + zadny stabilizator

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.12.2006 do 16.01.2007, založil/a DuriQ
řadit dle data
16:17:28
16.01.2007
DuriQ
hosi vy dvaja sa fakt mylujete 3
19:28:46
15.01.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> chooki: Tohle téma jsem řešil už se spoustou lidí a pokud zadní stabík, tak nejlépe se špérou a hodně silným i předním. Jinak je to špatné a je lepší dát tvrdší pružiny a tlumiče.4
12:38:49
14.01.2007
chooki
-> Tuner#2: som tu dlhsi cas tak to citam az teraz ...mas zase snahu zvysovat si svoje malinke ego (ze by male pero ?)4 poznamkami na moju adresu.

Nevravim ze co som pisal ja absolutna pravda, je to len uvaha..asi to e tak, ze to plati ze "stabik ponaha zatazit aj vnutorne kolo" len do urcitej hranice, ktoru ked prekrocis tak sa ti dvihne kolo. Ja som skor uvazoval nad situaciou, ze prechadzas zatackou na 2., alebo sa rozbiehas na 1. do zatacky a chces hodit drifta ale skoncis len u toho ze ti vnutorne kolo presmykuje...co sa mi teraz casto stava...alebo na ten slalom co duri spominal si myslim ze to prinos urcite ma...mozno ze v relativne ostrych zatackach do vrchu (ale tam sa uz jazdia ine pecky) kde su silne odstredive sily sa bez samosvoru nezaobides.

v kratkosti :

pomale zatacky+kvalitna cesta (slalom, drifting) staci stabik,

rychle zatacky+horsi povrch (vrchy) stabik+samosvor.

Inac Duri, toho sormana som myslel kvoli stabiku...viem ze mas ostre riadenie
16:08:34
08.01.2007
DuriQ
Tuner#2: jj len som teoretizoval 40
14:33:27
08.01.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Chce to vyzkoušet a pak uvidíš co dál4
13:23:19
08.01.2007
DuriQ
Tuner#2: sabik mam v predu 18mm este musim spravit rozpery tlmicov povozit sa natom a podla toho ako to bude jazdit budem vymyslat...

inac zavinac ked som sa nad tym tak zamyslel tak z casti mas pravdu o tom stabiku ale myslim ze len z casti ale to je len moja teoria: pokial nemas stabik auto sa ti naklana a v urcitej hranici sa ti odlahcuje kolo a pokial je seriovy diferak tak sa zacne odlahcene kolecko pretacat ale odstrediva sila vozidla posoby negativne na moj styl jazdy... tak isto pri stabiku je urcita hranica kedy to prinos ma a to ten ze auto nema az taku vastnost naklanania sa a pokial su kolecka na vozovke je vsio ok a myslim ze pri slalome sa mi nepodari dat auto na 3kola 40 ale vravim je to len cista teoria a realita moze byt uplne niekde inde 4
17:51:38
05.01.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Proto píšu, že chooki opět byl silně mimo4 Naprostý souhla s Tebou, tohle jsem totiž taky slyšel.



-> DuriQ: Začni jak říkáš pružinama a pořádným stabíkem v předu a pak řeš eventuelně zadek, ale bez špéry je to sázka do loterie.4
08:59:07
05.01.2007
DuriQ
ale najprv musim rozdychat auto do prevadzky 3
08:58:33
05.01.2007
DuriQ
hosi najprv poriesim pruziny a potom sa budem hrat zo stabacom...

chooki: ja riadenie mam chcel som tym pomoct ostatnym co zhanaju ostre riadenie 4
23:29:21
04.01.2007
Gemini
na vrcharskych skodovkach zo zadnym stabilakom sa v brutal zakrutach stava ze zadne koleso sa uplne odlepi od zeme, co bez samosvoru ma katastrofalne nasledky vo forme pretocenia motora......stalo sa to znamemu, pri plnej dvojke 8000 mu poskocilo koleso zadne a v momente mal na otackomery 10000 ot a potom BUM, a ojnica bola vonku
23:51:28
03.01.2007
Milos
-> PeterP136: nerovnosti rovnosti, on to chce na slalom, takze mu to akurat bude vyhovovat, tak neries komfortne prechadzanie nerovnosti

-> Tuner#2: ties si myslim to co si napisal v poslednom prispevku
19:51:38
03.01.2007
PeterP136
-> DuriQ: Ved si sprav nastavovatelny stabilizator :). Proste sprav viac uchytov a podla toho aku budes mat paku taky bude ucinok stabilizatora.



Co sa tyka stabilizator verzus pruziny takto to vidim ja:

naklananie auta znizuje tuhost perovania, kedze stabilizator aj pruziny su sucastou perovania tak cim bude ich "sucet" tuhsi tym sa bude auto menej naklanat. Cim to vsak bude tuhsie tym bude menej komfortny prejazd nerovnosti. Akurat v pripade tuheho stabilizatora a makkych pruzin to v pripade priecnych nerovnosti nebude take tragicke ale zase v zakrute sa bude viac odlepovat vnutorne koleso od zeme. Proste cim bude stabilizator tuhsi tym je vacsia sanca ze sa vnutorne koleso odlepi od zeme, zase cim budu pruziny tuhsie tym je sanca na troj nebodaj dvojkolku mensia.
16:39:39
03.01.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> chooki: To co píšeš je dlě mě blbost. Špéra s tím nesouvisí vůbec a pokud jí tam mít nebudeš, tak se sériovým diferákem bude horší náprava se stabíkem než bez hlavně při změnách povrchu, hrbolaté trati a konec konců i při naklánění. Když tam stabík nebude, tak vnitřní kolo je pořád přilepené na zemi viz. foto DuriQ, ale pokud tam bude stabík, tak se vnitřní kolo bude od země při naklonění odlepovat, protože stabík ho nepustí na zem a s klasickým diferákem to bude spíš na škodu.
18:03:46
02.01.2007
rolls
-> chooki: viem, pochopil som4 ja len keby si uvazoval o odtucnovacej kure aj v inej casti auta4
18:01:10
02.01.2007
chooki
-> rolls: sulino, ide o to odlahcit zadok
17:47:40
02.01.2007
rolls
-> chooki: no cele vozidlo odlahcis aj ked vynechas kurenie, nie? myslim odpojit hadice veduce ku kureniu a pri motore pouzit len bajpas1
17:41:11
02.01.2007
chooki
-> DuriQ: skus sa spytat sormana, oni to mali na skodulach a je to celkom pristupny pan :

www.samoexpres.sk/motospo rt .

-> Tuner#2: si myslim ze to pomoze dost, sice mozno nie ako spera ale ja tak bude vnutorne kolo viaz zatazene ked sa tolko nenaklana kasna a prenesie viac krutaku ako bez stabiku. Ja som nad nim tiez rozmyslal a ked to duri poriesi tak do toho pojdem aj ja :))

Inac duri, ja ked si sem dotiahnem skodulu, tak chcem z toho jednoznacne spravit drift wagen, co povies na to dat baterku a nadrz do kufra...? dost to odlahci zadok a nie je to az tak narocne, hlavne ta baterka.
20:35:35
01.01.2007
DuriQ
Gryzly: jj uchyty na naprave som mal na mysli 4
17:36:36
30.12.2006
Gryzly
-> DuriQ: ji tys myslel uchyty na nápravě? tak to by šlo. tisícihran k volantu bude stejný asi.
17:27:12
30.12.2006
Gryzly
-> DuriQ: obávám se že to je z hliníku alespon jeden
15:20:31
28.12.2006
DuriQ
Gryzly: mno bud by bola moznost to rozobrat a poprehadzovat alebo prevarit uchyty 1
14:23:27
28.12.2006
Gryzly
jo to řízení ve felicii má otočený uchyty, ale pokud sundáš na konci hřebenu tu matici tak by mělo jít ten pajšl vyndal a měl by pasovat do obalu řízení na škodě. Alůe to nemám vyzkoušené, ale brácha měl řízení z felicie namontované ve favoritu. novější felicie už nemají rozebáratelný ten kloub co je na konci hřebenu a mění se to is řídící tyčí celé. v prondu to stojí asi tak 300,- Ale nevím kdy se to ve výrobě změnilo my doma máme felinu 6/95 a ta to má jako favorit nebo Š120. akorát favorit a felicie mají jiný rozměr řídící tyče, a tednevím jestli je kratší nebo delší.
13:12:36
28.12.2006
DuriQ
ale ne preto ze to chcem mat nizko ale preto ze ten zadok je brutalne nakopnuty offroad je suvix 1
13:10:49
28.12.2006
DuriQ
Tuner#2: jj ale mne je pruzina S100 ktora ma 300mm volnu dlzku dlha na tych mojich napravach 1 tak preto ked to klesne o tych 200mm bude uz rozhodne lepsie ;)
12:40:09
28.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Vím o tom. Tady jedna 130 "LR" jezdí s pružinama z Octavie + podložené aby to nebylo tak nízký a k tomu ten závodní set od HP a taky spokojenost. Ale jak už jsem psal - každý je spokojený s tím "svým" a hlavně každý má rád jiné nastavení a vo tom to je4
12:33:25
28.12.2006
DuriQ
Tuner#2: mno ja sa nehadam a myslim to fakt vazne ze octaviacke pruziny su o moc tvrdsie ak ne raz tak ako tie 120ve 4
12:27:46
28.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Tohle mě řekli v pružinárně, kde to počítal podle údajů z Andrta4
11:56:21
28.12.2006
Vrba
-> Tuner#2: To je jasny,ze potřebuješ jiny tlumiče.Ja mam nyní 120 pružinu+120misku+130 přitvrzeny tlumič,nicméně to funguje i se 130 seriovym,ale je to moc mekky.Zkoušeli sme to na IVANovym zeleným rapidu a nakonec tam prišli 130pritvrzeny tlumiče a je to perfektní!
11:26:32
28.12.2006
DuriQ
Tuner#2: tak ked 120ve su tvrdsie ako 130ve tak o 89% tak potom tie z octafky su tvrdsie od 120vych o 100% 1

pistaa: mno musim oskusat ako sa to bude chovat s tymi octaviackymi pruzakmi a podla toho uvazim 4

10:53:30
28.12.2006
pistaa
-> DuriQ: ten stabik i mne beha dlhsiu dobu hlavou a spytoval som sa par ludi par dost ludi starsich a so skusenostami a chvalia moc
10:44:53
28.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Jenže 120ckové jsou o 89% tvrdší než vlečkové a to na ty tlumiče není úplně ideální - nestíhá potom ukrotit kmity tvrdší pružiny a vlečka má úplně jinou kinetiku než kyvka. já jsem zvolil o 30% což bude k sériovým HP sporting podle diskuze tak na hraně funkčnosti. Tak uvidíme na jaře.4
10:38:23
28.12.2006
Vrba
Co se týče naklánění 130ky,tak je učinne řešení výměna 130kovych pruzin za nějaké kratší a tužší (já mám 120kové).Zadek se sníží a zvýší se tuhost a do jisté míry odstraní naklánění.
10:24:59
28.12.2006
DuriQ
osobne mi je to na nic ja ostre riadenie mam ale ty co ho nemaju a chceli by ho a nechce sa im cakat a su ochotny si to prerobit... tak to moznost pre nich :)

10:22:37
28.12.2006
DuriQ
Pavel Korbelář: pretoze sa tazko zhana a je nan dlhe cakanie a poradovnik na feldu stoji tusim 2800cz a shade 3500cz
10:13:10
28.12.2006
Pavel P@nkáč
-> DuriQ: A proc nesehnat ostrej hreben zrovna do skody? financne to bude podobne a nemusis nic predelavat ne?
10:02:36
28.12.2006
DuriQ
Pavel Korbelář: to mi je jasne v podstate mi ide o to ze pouzit ostre riadenie s feliny to sa zohnat da... do shadesy s prerobenim uchytov ale to zalezi od toho ako je su tie uchyty rozdielne
09:49:39
28.12.2006
Pavel P@nkáč
-> DuriQ: Ted nevim v cem je jine, podobne asi je ale zamenit nejde
09:44:52
28.12.2006
DuriQ
Pavel Korbelář: jj myslel som si ale je ine len v uchytoch e-e
09:16:52
28.12.2006
Pavel P@nkáč
-> DuriQ: rizeni je jine..
09:13:48
28.12.2006
DuriQ
a co vravite na na to riadenie mam pocit ze felda ma uchytenie o 90stup. pootocene nema niekto fotku feldoveho riadenia ? mam na mysli hreben 1 ako vizera shadesoidne viem ale uz si nepamatam ako je to s filcou ci favom 4 dik
09:10:04
28.12.2006
DuriQ
Crestik: je mi tiez jasne ze na driftingove sutaze to nikdy nebude 3 ale rozhodne je lepsie natom na driftovanie ako Favo a pod. 1 tiez mi je jasne ze to nebude mat nikdy taky vykon aby sa s tym dalo doslova driftovat ze za sebou neham hmlu jak svina 3ale ked je vhodny povrch, vhodne pneu a pokial je motor aspon trochu v poriadku tak to ide prekrasne 1 "nemoze byt asfalt jak 10-smirgel" ale ja to chcem mat hlavne na slalom nemam na mysli 400m linku a na nej za sebou rozlozene koliky...
23:10:02
27.12.2006
Crestik
-> DuriQ: ...ještě můžeš vyzkoušet, jak moc ti bude ovlivňovat sbíhavost, teda spíše rozbíhavost zadních kol. Čím víc budou rozbíhavější, tím víc by měla zadní část putovat ven ze zatáčky...
23:06:09
27.12.2006
Crestik
-> DuriQ: stabilizátory hrajou jednu z největších úloh při průjezdu zatáčkou a to bez zrychlování a bez zpomalování. Čili rozjet se na nějakou vyšší rychlost, vymáčknout spojku nebo hodit N a snažit se někam zatočit. Další věc je, že ovlivňují naklánění, spolu s pružinama a tlumiči. Pružina ti určí kolik se při působení síly stlačí, tlumič určí, jak rychle se stlačí. Dle mě Rapid na driftování moc není, bo je všechna hmotnost vzadu, nedostatek výkonu, uložení zadní nápravy vyžaduje neúměrně dlouhe pružiny a i bez malé svornosti diferenciálu musíš co nejvíce zamezit odlehčení, v horším případě zvednutí, vnitřního kola.
21:19:38
27.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: 3



-> Max: Přesně tak - každý na to bude mít jiný názor a navíc těch lidí co má na Škodovce odzkoušený zadní stabík je tady co by na prstech spočítal - možná ani nebude co počítat 1
20:08:38
27.12.2006
DuriQ
Tuner#2: mno najprv skusim pruziny z octafky + poladit tlmice a ked nic tak sa pokusim pohrat zo stabikom... uvidime ako sa to bude chovat 4 mozno tam stabik ani nedam 4

Max: zas ma neberte doslovne 1 "motokara" keby som s toho chcel motokaru tak tam tie napravy dam napevno 3
18:53:43
27.12.2006
Max
-> Tuner#2: máš pravdu...každý má auto na jiný účel a každý to má rád jinak nastaveno. Každpodáně s tuhým stabíkem je z toho taková motokára,což neni uplně ono. Motokára nemá diferák a je tak konstruovaná,škodovka ne :-)

Zjišťoval jsem to spíš na fáčko dozadu. A reakce byly taky dosti rozporuplné...a k fáčku má felda dost blízko. U škodovky to budě mnohem větší ladění
18:43:46
27.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Jak chceš, psal jsem zkušenosti moje verzus TUNER se stejným stabíkem 20mm a dle mě to není jen ve stabíku a pokud dáš na zedek moc tuhý, tak to kolo ve vzduchu bude a z hlediska jízdních vlastností to přínos nebude. Ale máš pravdu, že je to hledání a navíc jak jsem psal, jednomu to bude vyhovovat pro jeho účely a Tobě ne...
18:39:57
27.12.2006
DuriQ
Tuner#2: F1 a motokara je dost velky rozdiel 1 mno a to ze mi bude vnutorne kolo hrabat mi nevadi pokial nebude vo vzduhu pretoze mi to akurat pomoze "si myslim" dostat to auto do smyku "zadnu cast" porsche s toho nikdy nebude to mi je jasne ale hladam riesenia a chcem sa poradit... na bezne jazdenie to auto nebude vrchy tu mame ale jazdit ich nebudem a okruhy tu nemame takze tie vypadavaju z hry mam rad slalomove drahy a drahy na zrucnost taketo preteky tu byvaju takze na tento ucel sa snazim zamerat je to najlacnejsia forma zavodenia 1 pruziny su problem pri tej naprave nakolko aj seriove pruziny su na nu vysoke "300mm" takze zhanam nieco kratsie a tuhsie a cenovo dostupne na odskusanie su pruziny zo starej octavie takze mam co ladit kym to poladim... co sa tyka toho naklanania tak mne sa to naklanalo aj ked som to mal spustene a utuzene bolo to sice na mile daleko od serie ale aj tak a myslim ze ten stabik tam pohral daku ulohu protinaklanania a o to mi ide 4
18:23:47
27.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Nezměmil jsi nick z chooki anebo tě ten člověk nakazil stylem psaní :o))



Pokud si dobře vzpomínám, taky ty jsi měl jako první pčipomínku, že já z toho auta nikdy F1 neudělám a teď tady založíš příspěvek a chceš z toho dělat motokáru 2 3



Zadní stabík ti sice trochu pomůže v naklánění, ale ne moc. Třeba TUNER má v předu úplně stejný stabík jako já, ale má tvrdší pružiny a jemu se auto nenaklání vůbec a mě hlavně zadek celkem jo. proto jsem si teď nechal vyrobit tvrdší pružiny na zadek, ale zas k tomu musíš mít adekvátní tlumiče, které větší kmitání tužší pružiny "ukrotí" takže je to nákladnější. Samotný stabík zas tak moc nepomůže a pokud bude moc "tuhý", tak bez špéry bude pořád vnitřní kolo hrabat, protože bude při slalomu ve vzduchu 4



Být Tebou, tak se napřed svezu a pak vymýšlím jiné pružiny a tlumiče než zadní stabík4
18:15:10
27.12.2006
DuriQ
vid foto este zo seriovymi napravami 1
zvětšit riadenie + zadny stabilizator - obrázek od DuriQ vložen 27.12.2006 18:15:10
Extreme Tyres