skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Naboje
-> afro100: Já sem si je převrtával sám ve škole. Když sem si to někam dával, tak to bylo s tolerancí 2mm.
-> stepan: nebo ten falc vyříznout a nahradit rovným plechem. Zrovna jsem to dělal skoda-virt.cz/cz/.../6573
-cert-skoda-105l-1-4?gotop
ost=3...
-> stepan: vytocit novu zo silonu, prip. skus na tej starej obrusit ten falc ..
Mna by zas zaujimalo, kto (najlepsie na SK) by bol schopny mi naboje prevrtat + vyrobit nove dozadu na kyvku ..
Mna by zas zaujimalo, kto (najlepsie na SK) by bol schopny mi naboje prevrtat + vyrobit nove dozadu na kyvku ..
Potřeboval bych vědět jednu věc, kdo máte převrtaný náboje na 4x100, jak to děláte s krytkou? Nepřeleze mi přes ni kolo s dírou 57,1mm, předpokládám vyrobit jinou nebo tam pasuje něco?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tou gumovou paličkou by to šlo bez poškrábání pokličky, kdyby neselhal hardware
Normálně používám kladívko a prodlužovák z goly - nasadím kulatinu prodlužováku mezi výstupek pokličky a nákružek náboje, klepnu do kulatiny, pootočím o 180° a opět nasadím a klepnu a většinou na druhé klepnutí už je poklička dole a neslítne mi do bordelu na zemi, ale normálně jí sundám rukou
A kulatina nepoškrábe pokličku, narozdíl od těch sikovek...

Normálně používám kladívko a prodlužovák z goly - nasadím kulatinu prodlužováku mezi výstupek pokličky a nákružek náboje, klepnu do kulatiny, pootočím o 180° a opět nasadím a klepnu a většinou na druhé klepnutí už je poklička dole a neslítne mi do bordelu na zemi, ale normálně jí sundám rukou

-> myschaak AZNP K.Hora:




-> stepan:




-> myschaak AZNP K.Hora: Ale ty takovymhle stylem opravuješ všechno. 

já jí vždycky probodnu šroubovákem a pak dávám novou





-> TTomas: dokonca to je v dielenskej prirucke zapisane ako pripravok
-> Martin NM: Pripadne pokud ji nekdo prehnane nahlepl nebo je uz lehce zdeformovana, tak jde pouzit preska co drzi vyfuk na svodech ve Skode 100/110. Upnes ji kolem poklicky a muzes vesele busit

-> MOLSO: Ne 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: a posral ses ? 

-> MOLSO: Nic no, rekl sem mu, ze je vocas 

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
a jak to dopadlo ?

-> Martin NM: Já to dělám tak, že jedno kladivo zapřu o šteft špičkou k víčku a druhym do něj opatrně klepu a poposazuju dokola po čtvrtinách, poklička se tak vůbec nepoškodí
-> haso: Nojo, tady na zapade mame lepsi vybaveni, nejen kladivo
Bukaj mi jednou chtel ukazat jak tu puklicku sunda gumovou palickou, jak se rozmachl, tak sjela guma z topurka a trisknul mi do nove nalakovanyho disku, to jsem myslel, ze se poseru 




-> Martin NM: alebo kladivom na 3 rany a je dole
-> Matthes, záškodník z TechWebu: díky moc 

zdar. mám jednu malú otázku ? jak sundat víčko náboje kola ? je na to nejaký prípravok, alebo ? díky 

-> Majkl: To jsem chtel vedet! Diky moc!!!
-> Eidy: Tz pistky jsou asi 2 trosku vic pomalejsi nez ty ostatni 2. Chtel sem je jen vymenit abych mel klid a vedel ze sou novy a OK. Bylo by to urcite lepsi a kdyz uz bude kotouc dole... Pokud jde jen o to jeden vyndat a druhej dat tak to snad zvladnu

já nevím, ale jak si to tady čtu tak mám neblahý pocit. Je vůbec nutný ty pístky měnit? Jsou zarezlý? Při Tvý znalosti bych se na to vyprdnul. Dej jenom kotouče a destičky. Ložiska dotáhni radši míň než víc. Je lepší mít malinkou vůli v náboji než je přetáhnout a ložiska zadřít. To pak je i možný, že ukroutíš hřídel náboje a ulítně ti kolo.
-> Syny: vyndas kotouc a pak treba sroubovakama vytahnes pistky tzn vytece brzdovka! pak zandas nove pistky s O krouzky a s prachovkama das kotouc nalejes brzdovku odvzusnis a je to
Kotou = kotouc
-> Majkl: -> Labros: Ja fim ze bych si o tom mel neco precist ale nejak netusim kde - proto se ptam tady. Kotou zvladnu vymenit, ale ty pistky nefim nefim. Nevim jak je vyndam a vratim je tam naspatek. Tak kdyzby ste nekdo meli chvilku tak mi sem napiste navod nebo sem aspon dejte odkaz kde to najdu! Dikes moc!
-> Pilot 105: Na co je to dobré?
-> Syny: Na vycentování brzdiče je dobré si udělat měrku, stačí na to kus plechu.
-> Syny: jasně že jsem to myslel vážně, pístky si samy vymezí vůli..
-> Syny: Hele fakt si o tom nejdřív něco přečti, zas to není jako vyměnit kolo.
-> Syny: jasne ze vytece kapalina!! mel by sis o tom nejdriv neco precist
-> Labros: Takze je normalne vyndam a dma tam novy - nic nevytece? Jen vydam desticky a kotouc a ty pistky vytahnu? Nic nepovoluju atd?
S tim centrovanim kotouce sis delal srandu nebo myslel vazne?
S tim centrovanim kotouce sis delal srandu nebo myslel vazne?
-> Syny: výměna pístů - vyndáš desky a pak vytáhneš pístky, tam ani není co povolit...
Kotouč nemusí být uprostřed brzdiče, k čemu?
Stačí, že to nepřibržďuje ani když jsou nový desky a pístky jsou skoro nadoraz.
Stačí, že to nepřibržďuje ani když jsou nový desky a pístky jsou skoro nadoraz.
Já uved Andrta jen proto že je nejznámější.
No ja ale knizku nemam. Respektive mam ale ne toho Andrta... Mam neco o 120tkach... V servisu na to stjne serou takze ja myslim ze to tak strasny nebude
A jak je to s tem pistkama?
A jak je to s tem pistkama?
-> Syny: Já mluvil o matce náboje. Nevím, s tim odpočítáváním závitů jsem to nezkoušel. Utáhni to rukou a pak hodně s citem klíčem. Samozřejmě při zachování postupu co je v knížce. Viděl jsem i chlápka co to utahoval jen rukou (na feldě vzadu) a dodneška s tim jeho žena jezdí bez problému.
-> Labros: Takze oznacit misto na maticce a stoubu a spocitat kolik otacek mela a bude to ok?

Vůbec je vhodný před tímhle si přečíst danou kapitolu v Andrtovi. V knize o favoritech se dokonce píše (o zadní nápravě), že by to měli dělat jen "jedinci velmi zruční, poučení a jen při použití všech potřebných přípravků" nebo nějaká taková pípovina.
-> Syny: Tu matku musíš bezpodmínečně dotáhnout malým momentem, je dán i postup, dotahuje se to na několikrát a náboj se oklepává a otáčí, až do momentu asi 15Nm, když ten moment přesně nedodržíš tak se nic nestane, ale když ho brutálně přetáhneš tak zavaříš a zničíš ložiska a když dotáhneš hodně málo, tak ti bude nakonec náboj lítat sem a tam! už jsem takovou škodovku viděl
-> WGeorge: barvou
Jo a ještě: když mám ty náboje zrezlý tak je můžu asi bez problému obrousit a natřít, ale čím to mám natřít?
-> Gryzly: oki tak to by nemusel bejt problem. Jo a předpokládám že tam budu muset dát asi novej tuk vid. Taky jsem přemejšlel nad těma podložkama pod třem- přeci když to utáhnu víc tak to bude víc k jednej straně a naopak ne?
-> Gryzly: Ty podlozky pod trmenem ale asi zustnou stjeny ne? Vzdyt ten novej kotouc bude rovne stejne jako tam byl rovne ten puvodni... Mozna kecam blbosti, nikdy sem to nedelal, tak nevim co cekat... To lozisko s tema valeckama vypadne urcite to se tam jen nasadi nazpatek a pohoda ne? A kdyz uz to budu mit venku - nemam rovnou to lozisko s valeckama vymenit?
-> All: Jeste se chci zeptat: Muzete mi nekdo popsat vymenu pistku v brzdicich? U 120 => 2pistky... Co jak povolit kde atd... Dik
-> All: Jeste se chci zeptat: Muzete mi nekdo popsat vymenu pistku v brzdicich? U 120 => 2pistky... Co jak povolit kde atd... Dik
-> WGeorge: Vnitřní a vnejší koružek ložiska tam zustane nalisovanej, klec s válečky ti možná vypadne. Správně bys měl po nasazení kotouče a brzdiče změřit vzdálenost z obou stran brzdiče k hraně kotouče. a podle toho použít podložky tak aby to bylo na stejno. A centrální matici jsem dotahoval tak aby to kolo šlo točit akorát na hraně tuhosti, ani lehce, ani z tuha.
Na výměnu kotoučů se chystám taky, ale mam podobné dotazy - jestli nechat ty vymezovaci podlozky a jak je to stema momentama. Zároven by mě zajímalo jaký jyný záludnosti tam mohou nastat. Co je treba koupit- jak je to z ložiskama a nejakou podložkou?
Mám předctavu, že sundám brzdič, stáhnu krytku, odšroubuju matici a sundám tu hlavu. Jen jsem z příručky nepochopil jak je to stěma ložiskama. To jako zustane v hlavě, nebo na mě vypadne a já ho tam budu muset nějak nalisovat?
Mám předctavu, že sundám brzdič, stáhnu krytku, odšroubuju matici a sundám tu hlavu. Jen jsem z příručky nepochopil jak je to stěma ložiskama. To jako zustane v hlavě, nebo na mě vypadne a já ho tam budu muset nějak nalisovat?
Hele lidi, budu si menit kotoue, a tet nefim jestli nejak ovlivni jidu a jestli se muze neco pasrat kdyz matku kterou je videt hned po sundani krytky na promazani naboju nejak moc dotahnu. Jak moc ja mam utahnout - (nemama momentovej klic). A je nutny nejak predelavat podlozky celisti kdyz tam budou novy kotouce? Nebo je to styl nasadit a jet?
A jeste se chci zeptat - jestli nekdo nemate zkusenost s menenim matice a sroubu v prevodovce rizeni...?
Dik Syny
A jeste se chci zeptat - jestli nekdo nemate zkusenost s menenim matice a sroubu v prevodovce rizeni...?
Dik Syny