skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120l 4q řazení
-> pisek999: Motor bol spustený či odpojený od prevodovky?
-> minno: U š100 ohneš konec hokejky hned. U š 120 to vcelku dost vydrží. Za mých mladých let jsem vždy před takovou manipulací preventivně řadil trojku.
Protože jsem nepoučitelný optimista tak bych k tématu dodal, že 4q převodovek za odvoz je pořád dostatek. Je trochu oser tam strkat kameny poloos, ale jinak to jde.
Celou dobu se držím sem napsat, že je převodovka v řiti.
Pokud nejde ředící pákou vůbec pohnout, nebo jen v mezích vůlí tak bych sundal víko převodovky. Závada by mohla být tam. Případně bych sundal na převodovce pracovní válec a mrknul tam. Zkusit pohnout motorem a pak autem co se točí a co ne.
Protože jsem nepoučitelný optimista tak bych k tématu dodal, že 4q převodovek za odvoz je pořád dostatek. Je trochu oser tam strkat kameny poloos, ale jinak to jde.
Celou dobu se držím sem napsat, že je převodovka v řiti.
Pokud nejde ředící pákou vůbec pohnout, nebo jen v mezích vůlí tak bych sundal víko převodovky. Závada by mohla být tam. Případně bych sundal na převodovce pracovní válec a mrknul tam. Zkusit pohnout motorem a pak autem co se točí a co ne.
-> pisek999: Presne tak. To spojitosť nemá. Ibaže by sa pri výmene tesnenia pod hlavou robilo aj niečo iné, napr. demontoval motor, vyvesovala prevodovka...
Čiže pohyb od radičky po prevodovku sa prenáša.
Je v prevodovke počuť zvuky pri snahe o zaradenie rýchlosti?
Je cítiť v páke odpor pri radení? Je pohyb páky v ruke normálny, resp. sú dráhy radenia normálne, alebo tam cítiš nejaké anomálie? Opíš to.
Pri vypnutom motore by malo ísť zaradiť aj bez vyšliapnutia spojkového pedálu, čiže spojku by som vylúčil.
Čiže pohyb od radičky po prevodovku sa prenáša.
Je v prevodovke počuť zvuky pri snahe o zaradenie rýchlosti?
Je cítiť v páke odpor pri radení? Je pohyb páky v ruke normálny, resp. sú dráhy radenia normálne, alebo tam cítiš nejaké anomálie? Opíš to.
Pri vypnutom motore by malo ísť zaradiť aj bez vyšliapnutia spojkového pedálu, čiže spojku by som vylúčil.
Diky všem za rady, bohuzel, zkusil jsem rozebrat kulisu řazení, kulička v kulise ok, táhlo se neuvolnilo a pod krytkou za zadnimi sedačkami, kde je videt do spojky se při seslapnuti spojkoveho pedalu normálně hybe hydr. váleček. Na aute se delalo tesneni pod hlavou a cca od té doby nejdou řadit kvalty ani silou, ale to asi nebude mít spojitost.
-> pisek999: Závada může být třeba v kulise řazení, prasklém táhlu, rozpojeném táhlu od převodovky. Tohle všechno jde omrknout celkem snadno. Je cítit v páce nějaký odpor, nebo to jde úplně volně?
Může být rozpadlá kulička v kulise a pak kvalty skoro nejdou dorvat.
-> pisek999: Podobná otázka ako kolega.Radiaca páka je spojené s prevodovkou?V tomto teple sa mi nechce rozpisovať príčiny,nechám to na Bukaja,ten o tom napíše román
Ale najprv treba vyjasniť lokalitu závady.

V tunelu neuvolnilo se ti tahlo ?