skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Široké M nápravy vs užovka s podložkami
-> Boco 18.02.25 23:46:07: To se právě mýlíš. Kolo bude na stejném místě, ale poměr ramen/přepákování bude jiný. U stovkových kratších ramen bude pružina blíže k ose uložení svisláku. Podložky pod kolem na věci nic nemění.
-> Boco: Tak jak již bylo psáno - větší namáhání ložisek, vpředu svisláků, vzadu poloos a změna geometrie přední nápravy (při rejdu kol)...
-> Bukaj: Ano viem ze boli rozdielne pruziny, ale ja ich nechcem menit, necham povodne 100vkove, jediny rozdiel by boli povodne uzke napravy s podlozkami versus siroke M napravy (takto to mam teraz). Pruziny a kolesa rovnake
-> Boco: Pružiny se lišily tuhostí pro užovky/Mka, stejně, jako pro Garde/Rapid.
A i na zadní nápravě bude rozdíl v namáhání ložisek a hlavně poloos (či hřídelí u vlečky) - při použití podložek budou ložiska a poloosy více zatěžovány...
A i na zadní nápravě bude rozdíl v namáhání ložisek a hlavně poloos (či hřídelí u vlečky) - při použití podložek budou ložiska a poloosy více zatěžovány...
-> Eidy: ešte k tej tuhosti odpruženia - pružina je v oboch prípadoch rovnaká, prečo by sa mala tuhosť líšiť? Pružina je na rovnakom mieste, je potom nejaký rozdiel v rozmer medzi spodným a horným ramenom pre úzke a široké nápravy? Lebo páka pôsobiaca na pružinu bude rovnaká v oboch prípadoch. Či sa mýlim?
-> Eidy: áno, jasné mal som na mysli rozchod... Tie ložiská a ťahanie za volant ma tiež napadli.
-> Boco: Patrně máš na mysly rozchod, nikoliv rozvor.
Na kyvce to bude úplně jedno. Jestli máš delší poloosu nebo podložku, geometrie, kinematika i tuhost odpružení bude identická.
Vepředu bude kinematika trochu jiná, tuhost odpružení u kratších ramen trochu vyšší. S podložkou to bude víc tahat za volant. 3cm podložka je už trochu dost. Budou víc trpět ložiska a svislák.
Na kyvce to bude úplně jedno. Jestli máš delší poloosu nebo podložku, geometrie, kinematika i tuhost odpružení bude identická.
Vepředu bude kinematika trochu jiná, tuhost odpružení u kratších ramen trochu vyšší. S podložkou to bude víc tahat za volant. 3cm podložka je už trochu dost. Budou víc trpět ložiska a svislák.
Ahojte
v rámci dlhých zimných večerov som sa začal zamýšľať nad rozdielom jazdných vlastností keby sa porovnali originál Mkové široké nápravy s užovkovými (100) kde by sa dali pod kola podložky presne v hrúbke zodpovedajúcej rozdielu v šírke náprav užovky a Mka. Jednoducho vo výsledku identický rázvor, v oboch prípadoch identické kolesá.
Riešili ste to niekto, resp je niekde o tom niečo napísané. Pre zjednodušenie predpokladajme že hmotnostne by to bolo to isté - dlhšie ramená vs kratšie plus dlhšie šróby a podložky. Zadná náprava kyvadlová.
Áno, je to blbosť pre mnohých sa tým zaoberať, ale zaujíma ma to
Čo ma napadá je že na predku je posunutý zvislý čap tuším o 35mm dovnútra auta, to by mohlo mať nejaký vplyv, nie? Zadok je asi identický...
v rámci dlhých zimných večerov som sa začal zamýšľať nad rozdielom jazdných vlastností keby sa porovnali originál Mkové široké nápravy s užovkovými (100) kde by sa dali pod kola podložky presne v hrúbke zodpovedajúcej rozdielu v šírke náprav užovky a Mka. Jednoducho vo výsledku identický rázvor, v oboch prípadoch identické kolesá.
Riešili ste to niekto, resp je niekde o tom niečo napísané. Pre zjednodušenie predpokladajme že hmotnostne by to bolo to isté - dlhšie ramená vs kratšie plus dlhšie šróby a podložky. Zadná náprava kyvadlová.
Áno, je to blbosť pre mnohých sa tým zaoberať, ale zaujíma ma to

Čo ma napadá je že na predku je posunutý zvislý čap tuším o 35mm dovnútra auta, to by mohlo mať nejaký vplyv, nie? Zadok je asi identický...