skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozice šroubů vlečených ramen na příčce
23:09:43
07.07.2024
07.07.2024
Bukaj
-> Robert 106: Na vymezení vůle hnacího hřídele nestačí sundat víko, ale je potřeba sundat pětková kola i se synchronní spojkou z hnaného hřídele a sundat mezikus - vymezovací podložky jsou mezi vnějším kroužkem kuželíkového ložiska hnacího hřídele a mezikusem...
21:46:23
07.07.2024
07.07.2024
Robert 106
-> Bukaj: Zkoušel jsem to na stole a zdálo se to dobré.
I při testovacích startech a odvzdušňování (cca 30min)to ani neťuklo. Uvolnit se to muselo až
po jízdě.
Jenže když to vyhodím tak co s tím ?
Mám ještě jeden 5q, ale taky nebyl nic moc, ten je z Rapida a co si pamatuji tak do něho nešly některý kvalty dobře zařadit. pořád jsme něco dělali (v servisu) s táhlem a kulisou (když mi bylo tak 15let) a jeden 4q ten chodil dobře, ale byl bez oleje a má úplně vydřené uložení kamenů.
Taková představa, že by se sundal dekl a dala se tam "nějaká" podložka je asi mylná že ?
Asi to začnu studovat, abych mohl tu převodovku úplně dobabrat :-)
Ten 4q bych mohl rozdělat na díly.
Díky.
I při testovacích startech a odvzdušňování (cca 30min)to ani neťuklo. Uvolnit se to muselo až
po jízdě.
Jenže když to vyhodím tak co s tím ?
Mám ještě jeden 5q, ale taky nebyl nic moc, ten je z Rapida a co si pamatuji tak do něho nešly některý kvalty dobře zařadit. pořád jsme něco dělali (v servisu) s táhlem a kulisou (když mi bylo tak 15let) a jeden 4q ten chodil dobře, ale byl bez oleje a má úplně vydřené uložení kamenů.
Taková představa, že by se sundal dekl a dala se tam "nějaká" podložka je asi mylná že ?
Asi to začnu studovat, abych mohl tu převodovku úplně dobabrat :-)
Ten 4q bych mohl rozdělat na díly.
Díky.
20:59:18
07.07.2024
07.07.2024
Tom Troll
-> Bukaj: Kdybys tušil jak klepe zahřátej 5q v zelený, ale ty toho auta máš dost už dávno.
18:04:04
07.07.2024
07.07.2024
Bukaj
-> Robert 106: Ono to většinou rachtá až po zahřátí...
A tu vůli jsi zkoušel na převodovce v autě, nebo mimo?
A tu vůli jsi zkoušel na převodovce v autě, nebo mimo?
18:00:37
07.07.2024
07.07.2024
Robert 106
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevrtal právě.
Nejdřív sem se tady zeptal, pak sundal dekl. Vše pěkně drželo bral jsem za to a žádnou vůli jsem nepozoroval.
Předtím jak jsem psal. Stálý převod pěkný, olej v tom byl slušný a dost, na magnetu jen trošku železného písku a působilo to originálně - víko na papíru a všechno zalelpený takovým tím hnědožlutým lepidlem, včetně gufera na mrkvi a komínku.
Začalo to mlátit až po cca 45 min testovací jízdě, když jsem dojížděl domů, ale docela dost.
Nejdřív sem se tady zeptal, pak sundal dekl. Vše pěkně drželo bral jsem za to a žádnou vůli jsem nepozoroval.
Předtím jak jsem psal. Stálý převod pěkný, olej v tom byl slušný a dost, na magnetu jen trošku železného písku a působilo to originálně - víko na papíru a všechno zalelpený takovým tím hnědožlutým lepidlem, včetně gufera na mrkvi a komínku.
Začalo to mlátit až po cca 45 min testovací jízdě, když jsem dojížděl domů, ale docela dost.
12:11:06
07.07.2024
07.07.2024
Bukaj
-> Robert 106 07.07.24 10:25:01: Destruktivní vyloženě ne, ale když s tím budeš jezdit dost dlouho, může se projevit zvýšenou hlučností kol v záběru. Ale nejotravnější je to právě při volnoběhu na neutrál u zahřáté převodovky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně tak. Rachtání při volnoběhu je způsobeno právě velkou vůlí hnacího hřídele - ať už v důsledku povolené matice, nebo zvětšenou provozní vůlí z jiného důvodu (opotřebení ložiska, vydření obalu převodovky nebo víka (u 5Q mezikusu)...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně tak. Rachtání při volnoběhu je způsobeno právě velkou vůlí hnacího hřídele - ať už v důsledku povolené matice, nebo zvětšenou provozní vůlí z jiného důvodu (opotřebení ložiska, vydření obalu převodovky nebo víka (u 5Q mezikusu)...
10:36:57
07.07.2024
07.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Myslis, ze ma malo podlozek u predniho kuzelikovyho loziska? To je mozny...
-> Robert 106: Tys s tou prevodovkou neco delal krom ty kontroly a pretesneni? Pripadne hrabal se v tom nekdo? To byva kamen urazu... Si vzpominam, jak mi darklord dal toho casu prevodovku na prestavbu a jak jsem ji rozebral, tak sem to radsi rovnou nahazel do srotu, pac uz tam bylood minulyho laboranta takovejch dojebu, ze to nemelo cenu (poskozeny zuby atd.).
Jinak pokud ma Bukaj pravdu, tak je to velky problem. Nezkousels za tu hnaci hridel tahat, jakou ma axialni vuli?
-> Robert 106: Tys s tou prevodovkou neco delal krom ty kontroly a pretesneni? Pripadne hrabal se v tom nekdo? To byva kamen urazu... Si vzpominam, jak mi darklord dal toho casu prevodovku na prestavbu a jak jsem ji rozebral, tak sem to radsi rovnou nahazel do srotu, pac uz tam bylood minulyho laboranta takovejch dojebu, ze to nemelo cenu (poskozeny zuby atd.).
Jinak pokud ma Bukaj pravdu, tak je to velky problem. Nezkousels za tu hnaci hridel tahat, jakou ma axialni vuli?
10:25:01
07.07.2024
07.07.2024
Robert 106
-> Bukaj: Děkuji a jak destruktivní je tento problém ?
23:01:55
06.07.2024
06.07.2024
Bukaj
-> Robert 106: Blbě nastavená (příliš velká) vůle ložisek hnacího hřídele...
21:53:31
06.07.2024
06.07.2024
Robert 106
Ahoj,
tak dnes prvních 37 km.
I když jsem kontroloval matky tak při neutrálu na volnoběh převodovka mlátí.
Jak sešlápnu spojku tak je ticho.
Jinak tam všechny kvalty jdou.
Poraďte prosím.
tak dnes prvních 37 km.
I když jsem kontroloval matky tak při neutrálu na volnoběh převodovka mlátí.
Jak sešlápnu spojku tak je ticho.
Jinak tam všechny kvalty jdou.
Poraďte prosím.
06:55:15
15.05.2024
15.05.2024
Bukaj
-> COL 15.05.24 03:24:33: Kolem hokejky řazení mi olej po výměně o-kroužku začne prolínat až po ujetí několika desítek tisíc kilometrů a nikterak výrazně. Náhony mám též suché - asi proto, že parkuju čumákem do kopce - za jízdy tam olej nemůže téci, protože je tam labyrint, takže jedině při příliš vysoké hladině oleje nebo při stání se zalitým náhonem...
Gufera samozřejmě používám ta, co tam patří (sehnal jsem několik kousků původních nesměrových silikonových) a směrové dávám jen na tu správnou stranu (když už). Ale je pravda, že i dost nacouvám...
Gufera samozřejmě používám ta, co tam patří (sehnal jsem několik kousků původních nesměrových silikonových) a směrové dávám jen na tu správnou stranu (když už). Ale je pravda, že i dost nacouvám...
03:24:33
15.05.2024
15.05.2024
COL
Zajimavy... ja zaznamenal uniky kolem nahonu a bice, ale nikdy (tuk, tuk) kolem mrkve. Jinak u mrkve bych byl opatrnej, pokud se ma zasouvat do kominku s guferem, aby drazkovani neposkodilo brit gufera.
-> Bukaj: A nemáš tam směrový - obě pro stejný směr otáčení? Ono se totiž dá běžně sehnat jen jedno z nich a pokud to druhý běží protisměrně, teče. Já dávám buď jedno oranžový směrový a druhý FPM (hnědý), nebo 2x FPM a neteče nic.
-> Bukaj: A nemáš tam směrový - obě pro stejný směr otáčení? Ono se totiž dá běžně sehnat jen jedno z nich a pokud to druhý běží protisměrně, teče. Já dávám buď jedno oranžový směrový a druhý FPM (hnědý), nebo 2x FPM a neteče nic.
23:45:43
14.05.2024
14.05.2024
Bukaj
-> Eidy: Většinou nejvíc teče olej z převodovky kolem gufera mrkve. Otázkou je, jestli je to opotřebením gufera nebo třeba házivostí mrkve (vůle ložiska v klice?) nebo poškozenou dosedací plochou mrkve pro břit gufera. Občas prolíná olej z motoru kolem zátky ve vývrtu pro vačkový hřídel. Naopak kolem gufera klikového hřídele olej proniká málokdy. Alespoň dle mých zkušeností.
Jinak z převodovky mi snad nikdy olej netekl přes náhon rychloměru, ale u vlečky mi vždy prolínal olej alespoň jedním z gufer poloos (vždy jedna strana víc, druhá míň). Netuším, jestli za to může dosedací plocha na poloose nebo (radiální) vůle planetových kol diferáku (kloubem poloosy se dá kývat, což guferu určitě moc nesvědčí...)
Jinak z převodovky mi snad nikdy olej netekl přes náhon rychloměru, ale u vlečky mi vždy prolínal olej alespoň jedním z gufer poloos (vždy jedna strana víc, druhá míň). Netuším, jestli za to může dosedací plocha na poloose nebo (radiální) vůle planetových kol diferáku (kloubem poloosy se dá kývat, což guferu určitě moc nesvědčí...)
23:05:34
14.05.2024
14.05.2024
Robert 106
-> Eidy: No těžko říci, motor k tomu nebyl, ale pocintaný u komínku to určitě bylo.
22:50:01
14.05.2024
14.05.2024
Eidy
-> Robert 106: A seš si jistej, že to neteče z klikovky?
21:13:25
14.05.2024
14.05.2024
Robert 106
Také mě mate ,že gufero je v pěkném stavu, dobře sedělo a bylo utěsněno takovou hnědou , mě připadá origo, srágorkou. Přitom byla převodovka plná oleje krasicky pod dírkou komínku.
21:10:06
14.05.2024
14.05.2024
Robert 106
Gufero má předsazený břit, účel tohoto řešení mi, ale uniká.
Břit je v místě konce mrkve asi 2mm jak je vidět na foto.
Vlevo 4q (87) vpravo 5q (84) drobné rozdíly tam jsou.
Břit je v místě konce mrkve asi 2mm jak je vidět na foto.
Vlevo 4q (87) vpravo 5q (84) drobné rozdíly tam jsou.
21:07:12
14.05.2024
14.05.2024
Robert 106
Tak už je venku,
dal jsem na radu Bukaje a lehce povolil 3 šrouby okolo komínku.
Do komínku jsem vložil druhou mrkev z 4q a lehkým páčením nahoru a dolů nikoliv doleva doprava komínek vytáhl rukou ven.
dal jsem na radu Bukaje a lehce povolil 3 šrouby okolo komínku.
Do komínku jsem vložil druhou mrkev z 4q a lehkým páčením nahoru a dolů nikoliv doleva doprava komínek vytáhl rukou ven.
11:17:12
14.05.2024
14.05.2024
minno
-> Robert 106 13.05.24 21:32:43: Gufero mrkvi klasické červené - nemám dlhodobo problém s tým, že by netesnilo. Hlavne si daj pozor na správny typ, existuje buď obyčajné, alebo s vysunutým britom. Podľa verzie mrkvi.
21:55:07
13.05.2024
13.05.2024
Eidy
-> Robert 106: Na mrkev používám červený gufera a nikdy mi neteklo.
Hokejku hezky očisti a přelešti jemnějším smirkem. Pokud tam bude otřep, tak zničíš O kroužek už při montáži.
Náhon tachometru asi pořádně utěsnit nejde. O kroužek můžeš dát nový, ale stějně to trochu poteče kolem hřídele. Nebo aspoň já s tím bojuju.
Hokejku hezky očisti a přelešti jemnějším smirkem. Pokud tam bude otřep, tak zničíš O kroužek už při montáži.
Náhon tachometru asi pořádně utěsnit nejde. O kroužek můžeš dát nový, ale stějně to trochu poteče kolem hřídele. Nebo aspoň já s tím bojuju.
21:32:43
13.05.2024
13.05.2024
Robert 106
Sundal jsem dekl a vypadá to dle mě pěkně.
Matky se ani nehnou. Hokejku přetěsním, ale nevíte někdo jak utěsnit náhon.
Mě vždy převodovky cintaly 1) gufero komínek strašně moc, 2 náhon tachometru moc, 3 táhlo hodně :-). Mám v plánu nacpat mezi bowden a náhon gumový kroužek, aby olej tekl do bowdenu ne ven. Nejspíš to nebude fungovat.
-> minno: taky se to bojím to povolit, ale když to říká Bukaj tak bych do toho šel. Když to nerozlepím, jen snížím tlak na komínek.
Máte někdo prosím typ jaké přesně gufero na mrkev požít ? Vím, že má být nějaké na vysoké otáčky a řekl bych, že dost odchází - ještě jsem neviděl na nějakém autě, že by to těsnilo. Mrkev vyleštím.
Moc díky všem.
Matky se ani nehnou. Hokejku přetěsním, ale nevíte někdo jak utěsnit náhon.
Mě vždy převodovky cintaly 1) gufero komínek strašně moc, 2 náhon tachometru moc, 3 táhlo hodně :-). Mám v plánu nacpat mezi bowden a náhon gumový kroužek, aby olej tekl do bowdenu ne ven. Nejspíš to nebude fungovat.
-> minno: taky se to bojím to povolit, ale když to říká Bukaj tak bych do toho šel. Když to nerozlepím, jen snížím tlak na komínek.
Máte někdo prosím typ jaké přesně gufero na mrkev požít ? Vím, že má být nějaké na vysoké otáčky a řekl bych, že dost odchází - ještě jsem neviděl na nějakém autě, že by to těsnilo. Mrkev vyleštím.
Moc díky všem.
16:05:24
13.05.2024
13.05.2024
minno
-> Robert 106 12.05.24 20:43:56: Komínok mrkvi sa dá prípadne vybrať aj bez povoľovania čohokoľvek deštruktívne sikovkami (komínok podriapeš) a potom tam naklepnúť cez drevený špalík nový (dá sa kúpiť). Prípadne núdzovo prebrúsiť a poslúži aj ten starý.
Robil som to tak už asi 2x. (Povoľovať skrutky prevodovky som sa bál, aby mi potom nezačala tiecť).
Robil som to tak už asi 2x. (Povoľovať skrutky prevodovky som sa bál, aby mi potom nezačala tiecť).
08:14:06
13.05.2024
13.05.2024
Bukaj
-> Robert 106 12.05.24 20:43:56: Já jsem originalista, takže za mne nenatírat, netryskat, nečistit chemicky - změní se vzhled odlitku a už to nikdy nevrátíš do původního vzhledu
Pokud jezdíš nebo parkuješ ve vlhku, tak maximálně po vyčištění navoskovat jako ochranu proti oxidaci, nebo to nechat na automatické ochraně prolínajícím olejem (trvale utěsnit tuhle skříň, aby při používání odnikud nezačal téci olej, je prakticky nemožné)
Komínek jde vyndat bez půlení převodovky - jen trochu povolíš 3-4 šrouby, spojující poloviny skříně v nejbližším okolí komínku a pak komínek vytáhneš buď přípravkem, nebo pokud máš trpělivost, tak jej vykýveš i rukou...
...ale pozor! - nepáčit poloviny skříně od sebe, musel bys pak půlit a přetěsňovat.
A když už je převodovka venku, určitě bych sundal a přetěsnil víko, zkontroloval dotažení matic a vyměnil o-kroužek hokejky...
Pokud jezdíš nebo parkuješ ve vlhku, tak maximálně po vyčištění navoskovat jako ochranu proti oxidaci, nebo to nechat na automatické ochraně prolínajícím olejem (trvale utěsnit tuhle skříň, aby při používání odnikud nezačal téci olej, je prakticky nemožné)
Komínek jde vyndat bez půlení převodovky - jen trochu povolíš 3-4 šrouby, spojující poloviny skříně v nejbližším okolí komínku a pak komínek vytáhneš buď přípravkem, nebo pokud máš trpělivost, tak jej vykýveš i rukou...
...ale pozor! - nepáčit poloviny skříně od sebe, musel bys pak půlit a přetěsňovat.
A když už je převodovka venku, určitě bych sundal a přetěsnil víko, zkontroloval dotažení matic a vyměnil o-kroužek hokejky...
07:30:00
13.05.2024
13.05.2024
P@WL
-> pantercs 25.04.24 17:31:20: Paráda tiež už mám na vlečnej náprave čosi odjazdené, už som si dokonca zvykol na tu fúru iných veci na novom setupe vrátane tiahla radenia s oceľovou kosťou
-> pantercs 30.04.24 10:44:01: Vďaka, podarilo sa to podľa priloženého nákresu a auto kúri
-> pantercs 30.04.24 10:44:01: Vďaka, podarilo sa to podľa priloženého nákresu a auto kúri
22:44:54
12.05.2024
12.05.2024
Eidy
-> Robert 106: Aha. No tak to musíš rozpůlit převodovku, protože komínek je sevřenej mezi.
Leda by sis vyrobil nějakej přípravek na výměnu na složené převodovce.
Leda by sis vyrobil nějakej přípravek na výměnu na složené převodovce.
22:02:49
12.05.2024
12.05.2024
Robert 106
-> Eidy: Děkuji za odpověď. Tím komínkem myslím to okolo mrkve na čem jezdí spojkové ložisko.Potřebuji vyměnit gufero okolo mrkve. Mrkev už mám venku.
21:48:26
12.05.2024
12.05.2024
Eidy
-> Robert 106: Pokud s tím nejezdíš v zimě, natírání je zbytečné.
Komínek mysláš asi ten na plnění olejem. Je na závit a z fabriky je lepený. Sikovkama ho vytočíš, ale pokud neteče, je to zbytečné. Kleštěma ho poničíš.
Víko klidně sundej. Aspoň vyměníš O kroužek hokejky. Rozebrat se to dá dobře, složit víceméně taky. Žádnej ježek v kleci to není. Po rozebrání na to přijdeš. Vnější konec hokejky nesmí být orezlý nebo omačkaný, což bývá dost často. Před rozebráním je lepší ho lehce obrousit/opilovat a zahladit.
Komínek mysláš asi ten na plnění olejem. Je na závit a z fabriky je lepený. Sikovkama ho vytočíš, ale pokud neteče, je to zbytečné. Kleštěma ho poničíš.
Víko klidně sundej. Aspoň vyměníš O kroužek hokejky. Rozebrat se to dá dobře, složit víceméně taky. Žádnej ježek v kleci to není. Po rozebrání na to přijdeš. Vnější konec hokejky nesmí být orezlý nebo omačkaný, což bývá dost často. Před rozebráním je lepší ho lehce obrousit/opilovat a zahladit.
20:43:56
12.05.2024
12.05.2024
Robert 106
Ahoj,
s dovolením bych využil toto vlákno, protože doma dělám v podstatě to samé.
Umyl jsem převodovku, zkontroloval stálý převod a teď mám dilema:
- natřít, či nenatřít ? Viděl jsem jak to má minno a moc se mi to líbí, hlavně, že barva by měla fungovat jako těsnění a ochrana před oxidací. Furt, ale váhám.
- jak vyndat komínek ?? je přilepený, možná i origo ještě, - drží jako čert! bojím se jeho destrukce.
- mám sundat zadní dekl ? Rád bych zkontroloval utažení hřídelí, ale nevím jak je vlastně připojené táhlo řazení.
Díky.
s dovolením bych využil toto vlákno, protože doma dělám v podstatě to samé.
Umyl jsem převodovku, zkontroloval stálý převod a teď mám dilema:
- natřít, či nenatřít ? Viděl jsem jak to má minno a moc se mi to líbí, hlavně, že barva by měla fungovat jako těsnění a ochrana před oxidací. Furt, ale váhám.
- jak vyndat komínek ?? je přilepený, možná i origo ještě, - drží jako čert! bojím se jeho destrukce.
- mám sundat zadní dekl ? Rád bych zkontroloval utažení hřídelí, ale nevím jak je vlastně připojené táhlo řazení.
Díky.
10:44:01
30.04.2024
30.04.2024
pantercs
-> P@WL 04.04.24 07:48:25:
Ono kdybys to zapojil obráceně, tak se nestane nic jen ti nepůjde vypnout topení, protože to nepůjde přes kohout a jak bys to zjistil, tak bys to jen otočil. Já jak sem to měl rozdělaný, tak sem si nebyl jistej jaká hadice jde pak kam, ale trefil sem se:)
Ono kdybys to zapojil obráceně, tak se nestane nic jen ti nepůjde vypnout topení, protože to nepůjde přes kohout a jak bys to zjistil, tak bys to jen otočil. Já jak sem to měl rozdělaný, tak sem si nebyl jistej jaká hadice jde pak kam, ale trefil sem se:)
17:45:40
25.04.2024
25.04.2024
Petrson
-> pantercs: super! a značka na feldě je dobrá,
17:31:20
25.04.2024
25.04.2024
pantercs
Ahoj všem,
už asi měsíc jezdím cca 50km denn2 a ladím. Paráda! Všechny informace budou v sekci auto. Zatím tam mam jen poslední fotky z výměny rozdělovače a popis posledních 3 oprav, ale budu už dávat nový info o opravách a i dopisovat celou historii včetně fotek.
A hlásím podstatu tohoto tématu, že nejsou vůbec žádné problémy s tím otočeným čepem na příčce. A jelikož budu, počítám, že za cca 2 roky, dávat novou zadní nápravu, tak se to bude velice hodit a to byl ten hlavní účel proč jsem to řešil a teď jednoduše provedu výměnu nápravy aniž bych musel šachovat z příčkou a převodovkou.
Takže doporučuju všem si ten čep při montáži otočit.
Přikládám poslední foto z nákupu u Glóbusu:) Byla tam i felda, tak sem jí vzal taky:)
Díky všem za pomoc!
už asi měsíc jezdím cca 50km denn2 a ladím. Paráda! Všechny informace budou v sekci auto. Zatím tam mam jen poslední fotky z výměny rozdělovače a popis posledních 3 oprav, ale budu už dávat nový info o opravách a i dopisovat celou historii včetně fotek.
A hlásím podstatu tohoto tématu, že nejsou vůbec žádné problémy s tím otočeným čepem na příčce. A jelikož budu, počítám, že za cca 2 roky, dávat novou zadní nápravu, tak se to bude velice hodit a to byl ten hlavní účel proč jsem to řešil a teď jednoduše provedu výměnu nápravy aniž bych musel šachovat z příčkou a převodovkou.
Takže doporučuju všem si ten čep při montáži otočit.
Přikládám poslední foto z nákupu u Glóbusu:) Byla tam i felda, tak sem jí vzal taky:)
Díky všem za pomoc!
07:48:25
04.04.2024
04.04.2024
P@WL
-> k.jarek 03.04.24 10:21:32: paráda, toto som potreboval vidieť ďakujem moc
10:21:32
03.04.2024
03.04.2024
k.jarek
-> P@WL: Pokud vidím dobře, tak levou (horní) k ventilu topení a pravou (spodní k pumpě) k hornímu výstupu z topení.
09:07:02
03.04.2024
03.04.2024
P@WL
Ja by som si páni dovolili použiť túto tému pre moju otázku, ak môžem...
Vie mi niekto napísať ako zapojiť na eMku hadice vedúce od kúrenia cez tunel dozadu k motoru...(?)
Jedná sa mi o to, kam zapojiť ľavú a kam pravú, podľa môjho domnenia ide ľavá na to krátke kolineko pred termostat, a pravá na dlhú trubku vedúcu k vodnej pumpe. Ak sa mýlim, prosím opravte ma
Vie mi niekto napísať ako zapojiť na eMku hadice vedúce od kúrenia cez tunel dozadu k motoru...(?)
Jedná sa mi o to, kam zapojiť ľavú a kam pravú, podľa môjho domnenia ide ľavá na to krátke kolineko pred termostat, a pravá na dlhú trubku vedúcu k vodnej pumpe. Ak sa mýlim, prosím opravte ma
11:30:28
09.02.2024
09.02.2024
pantercs
Jinak poslední seznam venkovních odpoledních prací:
29.1 - rozebrání LZ kola
30.1 - rozebrání PZ kola
2.2 - nové lanka ruční brzdy a krycí plech
5.2. - složení PZ kola
6.2. - složení LZ kola
7.2. - zkouška samoovzdušnění
8.2 - ovzdušnění zadních kol
9.2. - pravděpodobně seřízení ruční brzdy
12.2. - převzdušnění předních brzd
Dnes došel stroboskop na předstih.
29.1 - rozebrání LZ kola
30.1 - rozebrání PZ kola
2.2 - nové lanka ruční brzdy a krycí plech
5.2. - složení PZ kola
6.2. - složení LZ kola
7.2. - zkouška samoovzdušnění
8.2 - ovzdušnění zadních kol
9.2. - pravděpodobně seřízení ruční brzdy
12.2. - převzdušnění předních brzd
Dnes došel stroboskop na předstih.
13:04:02
06.02.2024
06.02.2024
pantercs
-> ajok:
Hele naprosto perfektní!! Jak fotky, tak čtení:) Rapida a feldu teda pořád máš? Taky bych chtěl někam vyjet, ale začnu pozvolna:) Ovšem přítelkyně se mnou zcela určitě nepojede:)
Hele naprosto perfektní!! Jak fotky, tak čtení:) Rapida a feldu teda pořád máš? Taky bych chtěl někam vyjet, ale začnu pozvolna:) Ovšem přítelkyně se mnou zcela určitě nepojede:)
17:46:24
05.02.2024
05.02.2024
ajok
-> pantercs 05.02.24 10:46:29: jardaj.rajce.idnes.cz/
pohledam clanek o Turecku, co jsem tu kdysi psal....
sice se obcas nekam mrkneme, ale uz zacinam mit cestovatelskej abstak :) skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
pohledam clanek o Turecku, co jsem tu kdysi psal....
sice se obcas nekam mrkneme, ale uz zacinam mit cestovatelskej abstak :) skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
10:46:29
05.02.2024
05.02.2024
pantercs
-> ajok 03.02.24 19:37:07:
A čim si jel a kdy? Okružní dálková cesta? No tak to si makáč a líbí se mi, že tady bude asi většina lidí co se nebojí i za stíženejch podmínek dělat a nebo "šílenou" akci, prostě stará škola. Já jsem za těch podmínek a v tom čase nemoh dělat renovaci nápravy kompletní (stejně ty šikmý ramena už na to nebyly dobrý), ale už mam další připravenou a tu už chci udělat na 100% a potom jí přehodit. Proto sem řešil pozici těch čepů. Ale sem rád, že už budu moct jezdit a pořád auto vylepšovat.
A čim si jel a kdy? Okružní dálková cesta? No tak to si makáč a líbí se mi, že tady bude asi většina lidí co se nebojí i za stíženejch podmínek dělat a nebo "šílenou" akci, prostě stará škola. Já jsem za těch podmínek a v tom čase nemoh dělat renovaci nápravy kompletní (stejně ty šikmý ramena už na to nebyly dobrý), ale už mam další připravenou a tu už chci udělat na 100% a potom jí přehodit. Proto sem řešil pozici těch čepů. Ale sem rád, že už budu moct jezdit a pořád auto vylepšovat.
10:40:17
05.02.2024
05.02.2024
pantercs
19:37:07
03.02.2024
03.02.2024
ajok
-> pantercs: ja nejdyl delal na aute (protoze me neco hnalo...) pred Tureckem - pres 3 mesice a pred Asii podobne, ale zacal jsem na jare a denne do noci a cely vikendy a vzdy jsem to dokoncoval a skoro ani neprojel a rovnou vyjel... jen jsem se posledni den uz alespon 8h vyspal, protoze jsem vedel, ze me ceka pres 1000km za prvni den cesty. Ale ja si jeste se vsim vzdy hraji, ze vse opiskovat, nazinkovat nebo zn zaklad atd.
11:59:49
03.02.2024
03.02.2024
pantercs
Ale v tech nizsich teplotach, za deste a tak delam vetsinou cca hodku a pul. Stejne pres den vic casu nemam, tak to de. Pristi tejden uz budu davat zadni brzdy, ale budu mit cas, tak na dve akce pocitam.
18:43:25
02.02.2024
02.02.2024
pantercs
Jj delam venku. Delal sem utery, stredu a dneska sem delal lanka na rucku a kryci plech pod nadrz. Dneska sem vyuzil, ze neni mokro a lez sem pod autem a pak po brise pod motorem jak jesterka, kdyz sem daval ty dva srouby z boku. Mel sem to jen z jedny strany prizvedly heverem. Ale ted uz nemusim pod auto a to je dobry:) Ja rikam do -5 a slunce, delal sem za tmy i za deste. Zene me a hreje me touha, ze uz vyjedu na zkusebni jizdu:D
19:52:27
01.02.2024
01.02.2024
ajok
-> Bukaj 01.02.24 19:05:12: no, kdyz je to nutnost..., jednou jsem taky nekde v severnich cechach menil v lednu na poli u feldy tesneni pod hlavou a jak jsem byl rad, ze mi svitilo do zad
19:05:12
01.02.2024
01.02.2024
Bukaj
-> ajok: Já říkám alespoň 5°C a sluníčko. V pondělí bylo tak krásně, že mi při výměně chladiče na tátově Octavii omrzly ručičky
18:36:47
01.02.2024
01.02.2024
ajok
-> pantercs 31.01.24 08:51:42: a to delas fakt ted vse venku? to bych se na to mohl pekne vy...., jako v pisku v blate jo, ale musi byt trochu teplo, jeste nedavno jsem rikal alespon 12°C a ted uz rikam 16°C
08:51:42
31.01.2024
31.01.2024
pantercs
-> Eidy:
Je fakt, že poslední dny jsem se unáhlil a panikařil, ale bylo to i z nedostatku času na diagnózy:)
Ucpaná tryska by to být neměla, protože i na plyn motor do toček nejde úplně stejně, ale ještě bude pravý kolo přibržďovat a ten rozdělovač se mi nezdál už jak sem ho tam dával, ale tentokrát si dám na čas a střízlivě to budu diagnostikovat jak říkáš. Důležitý je, že převodovka a motor jsou ok.
Teď mám naplánováno 5 odpoledních akcí vždycky tak od tří do půl pátý cca.
1. Vyndat zadní pravou brzdu, vyčistit - pravděpodobně dnes
2. složil LZ brzdu
3. složit PZ brzdu
4. seštelovat ručku
5. ovzdušnit brzdy
Pak už jen ten motor. A vyrazím na cestu:) Už se fakt těšim:)
Je fakt, že poslední dny jsem se unáhlil a panikařil, ale bylo to i z nedostatku času na diagnózy:)
Ucpaná tryska by to být neměla, protože i na plyn motor do toček nejde úplně stejně, ale ještě bude pravý kolo přibržďovat a ten rozdělovač se mi nezdál už jak sem ho tam dával, ale tentokrát si dám na čas a střízlivě to budu diagnostikovat jak říkáš. Důležitý je, že převodovka a motor jsou ok.
Teď mám naplánováno 5 odpoledních akcí vždycky tak od tří do půl pátý cca.
1. Vyndat zadní pravou brzdu, vyčistit - pravděpodobně dnes
2. složil LZ brzdu
3. složit PZ brzdu
4. seštelovat ručku
5. ovzdušnit brzdy
Pak už jen ten motor. A vyrazím na cestu:) Už se fakt těšim:)
18:08:58
30.01.2024
30.01.2024
Eidy
-> pantercs 30.01.24 16:54:35: Tak hlavně, abys neměnil zapalování zbytečně. Co když se ti přicpala tryska? Chce to řešit s hlavou na krku.