
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Geometria S100 s "m" napravami
Dobre takže aký je pre mňa záver?
Zbiehavost 1mm vpredu aj vzadu?
A odklony?
Zbiehavost 1mm vpredu aj vzadu?
A odklony?
-> Bukaj: Jo takhle. Tak to pak jo. Jinak ona ta sbíhavost je jednak kvůli stabilitě při jízdě a druhak pro omezení shimmy efektu. A to může ovlivnit třeba vyvážení, druh pneu, šířka pneu, ET kol av neposlední řadě vůle v nápravě/řízení. Proto jsem předpokládal, že by mohl být rozdíl mezi maticí a hřebenem. 

-> Bukaj: Já ti rozumím, ale vzal jsi to moc velkou zkratkou.. je to "železem" a pochopitelně i "hodnotou" nastavení regulačních prvků (šroubováním tyček), což jsi vysloveně nezmínil, považujíc to za samozřejmé.. (u odklonu samozřejmě i excentry)..
E: Můžu tí říkat Blesku ?

E: Můžu tí říkat Blesku ?
-> Eidy: Asi si nerozumíme. Jinak řečeno - to "železo" - nápravnice, čepy, ramena (které je vlastně u všech škodovek "stejné") je určující pro to, jaké je to "správné" nastavení, které je tudíž také "stejné" pro všechny modely

-> Bukaj 14.05.20 09:09:50: Buď ti nerozumím a nebo nevíš, cos napsal.
Jak je sbíhavost daná záklonem a odklonem?

-> stepan 14.05.20 09:21:30: Ano - z logiky věci se liší údaj sbíhavosti, protože se měří jinde na ráfku a odklon zase má vliv na jiný obvod/průměr kola (respektive jiný průměr kola určuje jiný optimální odklon), ale jak jsem již psal, ty změny jsou víceméně v toleranci "průměrného" nastavení, univerzálního pro všechny škodovky s motorem vzadu
Pro úplnost ještě tabulka s hodnotami geometrie na zatíženém voze:

Pro úplnost ještě tabulka s hodnotami geometrie na zatíženém voze:
-> Eidy: Tak jsem ze zvědavosti zalistoval v několika publikacích a hodnoty nastavení geometrie se liší jen nepatrně, a to i mezi jednotlivými autory technické literatury pro jeden konkrétní model (třeba Baťa vs. Cedrych pro 1000MB)...
Ale hezky shrnuté to má Cedrych v příručce pro 105/120/130/Rapid a platí to vesměs pro všechny zadomotory od MBčka dále.
I má zkušenost z praxe potvrzuje, že OPTIMÁLNÍ sbíhavost na předku i zadku sériové škodovky je ten cca 1 mm

Ale hezky shrnuté to má Cedrych v příručce pro 105/120/130/Rapid a platí to vesměs pro všechny zadomotory od MBčka dále.
I má zkušenost z praxe potvrzuje, že OPTIMÁLNÍ sbíhavost na předku i zadku sériové škodovky je ten cca 1 mm

-> Bukaj: Mám dojem, že geometrie byla určená jiná pro 13 a jiná pro 14 kola.
-> Eidy: Správná sbíhavost předku je přece určená tím "železem", respektive odklonem a záklonem rejdového čepu a geometrií lichoběžníkové nápravy. Takže teoreticky, pokud je nějaký rozdíl v geometrii kývání úzkých vs. širokých ramen, tak bych nevylučoval lehce jinou sbíhavost Mko/užovka, ale gumy atd by na to vliv mít neměly...

-> Boco 13.05.20 23:15:24: klikni auta,potom vlavo dole sprava aut,vyber typ (stovky),daj foto,hotovo,
-> Bukaj: Jasný, co je daný železem, tam není co vymýšlet. Ale vzhledem k použití středění na předních nábojích, hřebenového řízení a jiných pneu by mě nepřekvapila jiná sbíhavost. 

-> Eidy: Já se domnívám, že geometrii měly všechny škodovky od 1000 MB až po Rapidy úplně stejnou - tzn. bez rozdílu užovka/Mko a tuplem bez rozdílu řízení. Vždyť tam není co řešit - odklon a záklon rejdového čepu je stejný, sbíhavosti a souosost též A jestli je nějaký rozdíl ve sbíhavosti zadní nápravy kyvka vs. vlečka, tak to bude v rámci tolerance té či oné nápravy.
Tuším, že předek u všech zadomotorových škodovek má mít sbíhavost 1 mm (na okraji ráfku) plus mínus něco a zadek sbíhavost 0 mm plus mínus něco...
Tuším, že předek u všech zadomotorových škodovek má mít sbíhavost 1 mm (na okraji ráfku) plus mínus něco a zadek sbíhavost 0 mm plus mínus něco...

-> stepan: Pravda. Tak M pro matici.
-> Eidy: EMka taky měli matici v horší výbavě ze začátku.
Nepamatuju si geometrii pro stovku a 120, ale vzhledem k použití maticovky, bych se vpředu držel stovkový geošky.
-> Minott: to sa asi zalozi vlakno v sekcii stovky? Sorry za blbú otázku...
Kdysi bylo v doporučení Škoda Auto při použití eM náprav na zadní nápravě zamačkat dovnitř lem od středu myslím 10 cm na každou stranu...
Já mám na eRku kulaté lemy vzádu a preventivně jsem zamačkal lemy všude (vpředu i vzádu…)
Já mám na eRku kulaté lemy vzádu a preventivně jsem zamačkal lemy všude (vpředu i vzádu…)
-> Boco 13.05.20 18:12:23: ja mam na aute sice uzke ale mam tam podložky,tiež mi to vychadza lenlen jak tebe,,
sprav kartu auta,daj viac foto,
sprav kartu auta,daj viac foto,

-> Boco: Stejně jako na eMko.
Ahojte
caka ma v blizkej buducnosti geometria naprav na S100 (potom ako vyriesim tecucu prevodovku riadenia).
Napravnica je povodna s maticovym riadenim a pomocnym capom, ale ramena a spojovacka je z M skodoviek, rovnako zadne nohavice. Kolesa skoda 105/120 13'' standard, gumy 165 SR13, nove 165/80 R13 objednane. Kolesa teraz len tak tak vlezu do blatnikov, snad nebude problem s novymi gumami..
Poznamka - pruziny su povodne, S100, takze auto si vplyvom dlhsich pak ramien/nohavic "sadlo" dole a ma nizsiu svetlu vysku.
Otazka je na ake hodnoty geometrie by ste odporucali auto nastavit? Zobrat jednoducho tabulkove "M" hodnoty? Alebo nejake modifikovane? Aby som vedel povedat technikovi na geometrii co ma nastavit
Este foto ako vyzera auto teraz
caka ma v blizkej buducnosti geometria naprav na S100 (potom ako vyriesim tecucu prevodovku riadenia).
Napravnica je povodna s maticovym riadenim a pomocnym capom, ale ramena a spojovacka je z M skodoviek, rovnako zadne nohavice. Kolesa skoda 105/120 13'' standard, gumy 165 SR13, nove 165/80 R13 objednane. Kolesa teraz len tak tak vlezu do blatnikov, snad nebude problem s novymi gumami..
Poznamka - pruziny su povodne, S100, takze auto si vplyvom dlhsich pak ramien/nohavic "sadlo" dole a ma nizsiu svetlu vysku.
Otazka je na ake hodnoty geometrie by ste odporucali auto nastavit? Zobrat jednoducho tabulkove "M" hodnoty? Alebo nejake modifikovane? Aby som vedel povedat technikovi na geometrii co ma nastavit
Este foto ako vyzera auto teraz