skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy S100 - Thv a spätné ventily
15:32:34
05.05.2020
05.05.2020
Boco
Dik za potvrdenie, pri najblizsej prilezitosti idu von!
14:24:04
05.05.2020
05.05.2020
dragon_cb_cz
-> Boco 30.04.20 16:10:12: Pokud máš nový typ válečků, tak je vyhodit můžeš.
16:23:28
30.04.2020
30.04.2020
Eidy
-> Boco: Řeknu to takhle: Já je vyhodil.
16:22:26
30.04.2020
30.04.2020
Boco
-> Eidy:
Cize mozem oba vyhodit, ano?
Cize mozem oba vyhodit, ano?
16:20:16
30.04.2020
30.04.2020
Eidy
-> Boco: Jsou to 2 různé věci.
1. Zpětné ventily byly pouze v okruhu pro zadní brzdy. Pro přední je tam sice taky podobná kravina, ale má v sobě díru, čili to nic nedělá. Pro zadní brzdy to můžeš vyhodit. Já to řešil 2 týdny zpátky.
2. Účinnost brzd to nikterak nesnižuje. Je ve ventilku je pryžové těsnění (něco jako chlopeň), které se po sešlápnutí pedálu (při proudění kapaliny) otevře a dozadu jde plný tlak. Až při návratu kapaliny dojde k zavření a zpětně pouští tlak pružinka ventilu. Při poklesu tlaku to pružinka uzavře a vzadu zůstane malý tlak.
1. Zpětné ventily byly pouze v okruhu pro zadní brzdy. Pro přední je tam sice taky podobná kravina, ale má v sobě díru, čili to nic nedělá. Pro zadní brzdy to můžeš vyhodit. Já to řešil 2 týdny zpátky.
2. Účinnost brzd to nikterak nesnižuje. Je ve ventilku je pryžové těsnění (něco jako chlopeň), které se po sešlápnutí pedálu (při proudění kapaliny) otevře a dozadu jde plný tlak. Až při návratu kapaliny dojde k zavření a zpětně pouští tlak pružinka ventilu. Při poklesu tlaku to pružinka uzavře a vzadu zůstane malý tlak.
16:10:12
30.04.2020
30.04.2020
Boco
Ahoj
radsej založím novú tému, nech v tom nie je bordel.
Ohľadom tandemového hlavného valca (THV) - originál prvé 100 mali vnútro THV utesnenie piestikom s s krúžkami v tvare klobúka (aspoň ja ich tak volám), boli tam 2ks na hlavnom pieste. Neskoršie už mali modernejší piestik s 1 H-krúžkom (rovnako ako 105/120 19mm).
V dobovej dokumentácii sa píše ze kvôli tým starým typom krúžkov a tiez prvým typom zadných valčekov (používali tiež podobné krúžky) bolo nutné mať v THV spätné ventily na výstupe na predné aj zadné brzdy.
Ja mam momentálne valec po repasi, moderný typ piestu s 1 krúžkom a vzadu nové Fragokov valčeky posledného typu, takže brzdová sústava je v zásade identická s S105/120 ktora spätné ventily nemala.
Otázka je či je teda nutné nechávať tie spätné ventily v THV, či to naopak neni viac na škodu a neznižuje to úcinnosť bŕzd?
Na teste bŕzd mi namerali vzadu slabší účinok (podľa toho ich testera). Nesymteriu mám tiež ale to je iný problém..
radsej založím novú tému, nech v tom nie je bordel.
Ohľadom tandemového hlavného valca (THV) - originál prvé 100 mali vnútro THV utesnenie piestikom s s krúžkami v tvare klobúka (aspoň ja ich tak volám), boli tam 2ks na hlavnom pieste. Neskoršie už mali modernejší piestik s 1 H-krúžkom (rovnako ako 105/120 19mm).
V dobovej dokumentácii sa píše ze kvôli tým starým typom krúžkov a tiez prvým typom zadných valčekov (používali tiež podobné krúžky) bolo nutné mať v THV spätné ventily na výstupe na predné aj zadné brzdy.
Ja mam momentálne valec po repasi, moderný typ piestu s 1 krúžkom a vzadu nové Fragokov valčeky posledného typu, takže brzdová sústava je v zásade identická s S105/120 ktora spätné ventily nemala.
Otázka je či je teda nutné nechávať tie spätné ventily v THV, či to naopak neni viac na škodu a neznižuje to úcinnosť bŕzd?
Na teste bŕzd mi namerali vzadu slabší účinok (podľa toho ich testera). Nesymteriu mám tiež ale to je iný problém..