
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000mb-povoľovanie bubnu
-> Bukaj: Posledné tri slová som prehliadol

-> isti: To ano, ale on nechce měnit polonápravu, ale jen poloosu 

-> 1000MBX 18.08.18 12:07:24: Máš na aute nízké alebo vysoké pozdlžné ramená?S užovkou polnápravou môže byť taký problém že bude v tom dlhší styft

-> 1000MBX:
Ložisko je stejné, jen gufero se liší. Ale myslím, že hlavní rozdíl je v "nohavici" (vnější rozměry gufera), vnitřní průměr gufera je myslím stejný, jen si nejsem jist, jestli ten opěrný kroužek ložiska na poloose není něčím odlišný.
Protože co jsem v minulosti zjišťoval, tak MB má jiné číslo dílu poloosy, než škoda 100 a novější, nicméně rozměrově a montážně jsou poloosy shodné - tudíž netuším, v čem je rozdíl - možná jen v tom, že novější poloosy byly zesílené, nebo z lepšího materiálu...?
Ložisko je stejné, jen gufero se liší. Ale myslím, že hlavní rozdíl je v "nohavici" (vnější rozměry gufera), vnitřní průměr gufera je myslím stejný, jen si nejsem jist, jestli ten opěrný kroužek ložiska na poloose není něčím odlišný.
Protože co jsem v minulosti zjišťoval, tak MB má jiné číslo dílu poloosy, než škoda 100 a novější, nicméně rozměrově a montážně jsou poloosy shodné - tudíž netuším, v čem je rozdíl - možná jen v tom, že novější poloosy byly zesílené, nebo z lepšího materiálu...?
vďaka za rady, dnes som zohnal celú polnápravu z užovky, tak ak sa zadarí budúci víkend skúsim vymeniť poloosu...
-> Bukaj 17.08.18 11:23:19: takže keď budem chcieť použiť poloosu z užovky tak musím použiť iné gufero? alebo je rozdiel aj v ložisku?
-> srdcar 120L: Také si myslím.
Nevylučuji ani totálně vymletý kužel od povoleného bubnu, ale domnívám se, že by dříve rupla poloosa, než by se to výrazně vymačkalo
Nevylučuji ani totálně vymletý kužel od povoleného bubnu, ale domnívám se, že by dříve rupla poloosa, než by se to výrazně vymačkalo

-> dragon_cb_cz 14.08.18 12:20:13: Ne tak úplně - MB má poloosu stejné délky jako kilo a ouža, ale jiný nákružek na usazení ložiska, tedy jiný průměr třecí plochy pro gufero. Jako celek je záměnná (s guferem), ale bez této informace by to mohlo být zavádějící

-> 1000MBX: Vypadá to spíš, že špatně nasazuješ buben na klínek a poloosu. Dáváš ten klínek na poloosu tak, jak má být? Seříznutím do drážky směrem k ložisku. Já to dělám tak, že klínek dám koncem těsně k závitu, pak nasadím buben, lehce ho dorazím a teprve pak klínek dotlačím zarovno s bubnem. Teprve potom dotahuji matku. Dosud se mi nestalo, že by se mi někdy buben uvolnil. Pokud by ani toto nepomohlo, může být vymačkaný buben i poloosa. Ještě zkus nasadit buben bez klínku, jestli dobře sedí na kuželu poloosy. Může se totiž stát, že máš špatně daný klínek a místo rovnoměrně na kuželu se posadí buben na klínek. Sice ho dotáhneš, ale za jízdy se pod matkou uvolní.
-> darklord: Má.
-> 1000MBX: pokial ma MB rovnaku ako uzovka tak aha: skoda-virt.cz/cz/.../1742
37-lolsov-dopredaj-d?gotop
ost=3...
Asi budem musieť vymeniť oboje, nemáte typkde by sa dali zohnať? Prípadne ako poznám správnu dĺžku poloosi? aká dlhá je ta správna pre MB?
-> 1000MBX: Může být zničené obojí. Teď asi určitě. Tipuju, že špatně zakládáš klínek bubnu. Když ho dáš hodně dozadu, tak si buben sedne na něj a klínek se pak uvolní a buben je volný.
klin tam mám, ale dá sa s bubnom zahýbať...
Otocit proti matici? To sem jen spwtne pochopil nebo tam nemas klinek na poloose?
Ahoj, mám problém na zadnej náprave na MB. Povoľuje sa mi bubon, dotiahnem na moment, dám závlačku, a prejdení pár km je bubon uvoľnený - dá sa s ním pretočiť voči zaistenej matici. Za jazdy to poznám, že pri ubraní plynu začne od kolesa šuchotavý zvuk. Bude zničený kužeľ na bubne alebo v háji zrovna aj poloosa?
ďakujem za rady
ďakujem za rady