skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bezpecnostni sroub kola
-> Antony: Bez problémů. Máme 2 Jednu malou (ve tvaru nářadí), jednu myslím 2 AH a zatm bez potíží...
-> StepaNoFUN: A co baterie, nemyslím vydrž, ale vlastní tělo, nám po 3 vyndání z nářadí popraskaly zajišťovací páčky. U všech 4 baterií. A jako reklamaci to neuznali.
-> Antony: Čéče M12 ráčna (1/4") a malej utahovák (vesměs s T20. prioritně na dekly motorů) cca rok a v pohodě....
-> StepaNoFUN: nevím jaky máš zkušenosti s touhle značkou. Za mě, M18 jsou v pohodě, ale hlavně nebrat M12. Jakýkoliv nářadí s touhle voltáží.
-> Milan 136: Nebo pak tohle... www.milwaukee-eshop.cz/mi
lwaukee-m18-cneiwf12-0
Přes telefon se s tím spojíš a nastavíš si otáčky a momenty jak potřebuješ. U těch starejch jsme měli vyzkoušený, že na jedničku je to akorát a momenťákem s tím pohneš tak o milimetr, u tohohle je to úplná pecka. Zatím teda to mám vyzkoušený jen na 3/4", ale jako super. :-)
Oprava: Tohle je ten menší utahovák. Používáme tohle, ale zatím bez modrýho zubu... www.milwaukee-eshop.cz/Mi lwaukee-M18-ONEFHIWF12-0X- d869.htm
Modrej zub je zatím jenom na www.milwaukee-eshop.cz/Mi lwaukee-M18-ONEFHIWF34-0X- d859.htm
Přes telefon se s tím spojíš a nastavíš si otáčky a momenty jak potřebuješ. U těch starejch jsme měli vyzkoušený, že na jedničku je to akorát a momenťákem s tím pohneš tak o milimetr, u tohohle je to úplná pecka. Zatím teda to mám vyzkoušený jen na 3/4", ale jako super. :-)
Oprava: Tohle je ten menší utahovák. Používáme tohle, ale zatím bez modrýho zubu... www.milwaukee-eshop.cz/Mi lwaukee-M18-ONEFHIWF12-0X- d869.htm
Modrej zub je zatím jenom na www.milwaukee-eshop.cz/Mi lwaukee-M18-ONEFHIWF34-0X- d859.htm
-> Jirik_Tuňák1983: Tak bavit Tě (Mě) to může sebevic.. ale jak jsi hnanej hodinama a spěchá se, tak se zákonitě i ojebává postup. Tudíž blbci jako já dělají pořádně podle toho jak se má na úkor zisku... Ale zas máš dobrej pocit z vykonané práce.



-> Milan 136 16.07.18 13:19:42: To je právě vidět, koho to baví a zajímá a kdo šel na školu / učňák s kamarádama a nebo aby prostě někde byl, i když pak bude dělat někde pásáka a to co dělal, tomu nerozumí a ani ho to nikdy nebavilo a nezajímalo.
-> Nwkt: ano

-> Milan 136: A navíc jsi hned za sklem ne 

-> Syny 16.07.18 06:24:52: pro nektery debily evidentne ano
-> Jirik_Tuňák1983 16.07.18 13:10:25: ja je taky utahuju momentakem. Neni duvod riskovat upadnuti, nebo naopak nepovoleni kola a navic je to prasarna to utahovat vzduchem. Jako jo cvaknu je na jednicku, dvojku, jen aby dosedly na naboj. Pak pustim dolu a momentak
-> Jirik_Tuňák1983 16.07.18 13:10:25: ja je taky utahuju momentakem. Neni duvod riskovat upadnuti, nebo naopak nepovoleni kola a navic je to prasarna to utahovat vzduchem. Jako jo cvaknu je na jednicku, dvojku, jen aby dosedly na naboj. Pak pustim dolu a momentak
-> Syny 16.07.18 06:24:52: Ve Volvu utahují kola ručně momenťákem, jsem to viděl skrz přijímací pultík a prosklené dveře do dílny. 

-> Milan 136: To je tam fakt pro plno lidi takovej problem vzit jeden sroub na kazdem kole rucne?
Uz jednu sadu (ne tuhle, ale obycejnou univerzalni) nam v autorizaku zkurvili.

-> suri 15.07.18 21:33:55: Systém je divnej, ale jinak jsou ty originál šrouby hodně kvalitní. Hlavně mám rád rovnou dosedačku na kolech a šrouby nebo matky s volnou podložkou. Nevím proč, ale líbí se mi, že se při utahování a povolování nešmrdlají po sedlech.
-> Syny 15.07.18 21:41:51: v autorizaku, pneuservisu, vsude. Strilel bych, kdyz pak mas na pockani menit kola a ty nejdou sundat
To jsou tak bezpečnostní systémy, že to nepovolí ani majitel :-D
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, takhle podobne to mame na Fordu. To kdyz jsem videl, tak jsem si rikal, ze to je docela haluz a nechtel bych to videt po pouziti pistole (coz idioti i v autorizaku radi delaji i pres to, ze vedi, ze to delat nemaji). Znicili tam takhle predchozi obyc sadu...
-> Jirik_Tuňák1983: debilina
-> suri 14.07.18 07:16:18: Pěknou hovadinu používá i PSA. Tam jsou ve vořechu 4 nebo 5 zalisovanejch kolíčků a ty zabírají za obvod šroubu (podložku). Stačilo, aby někdo přetáhl kola a nebo je vzal pistolí a bylo hotovo, kolíčky se vylámaly. Pneuservisy to pak nezřídka potají uklidili zpět do rezervy a majitel nic netušil. Ideální to zjistit při přezouvání a nebo píchnutí.
-> Jirik_Tuňák1983: no ja sa hlavne teším odkedy Škodovka zrušila tie klasické zapustené a máme tie audiňácke kde sa vonkajšok pretáča , strhnúť idú jedna radosť aj pri slušnom zaobchádzaní , už teraz je s tým problém , o pár rokov bude sranda -> Milan 136: to by ma nenapadlo kedže nie je dôvod na neho búchať , ale hold ľudia dojebú aj kolajnicu
-> Jirik_Tuňák1983: Tak odvrtat, když je to šroub tak dobrý, s matkama je to horší.
-> Milan 136: Horší to je když to uř přijede s dokurvenym, to se to tam pak snažíš nasadit jak dlouho chceš a nakonec ti nic jinýho než kadivo nezbude...
A pak ve svěráku ten nástavec dostávat ven.
Origo aspoň od VW držej docela dlouho i když se s nima nezachází nejlíp ale když je to nějaká čína tak to ani nemusíš kladivovat a ožvejká se to samo po pár přezutích.
-> Milan 136: Horší to je když to uř přijede s dokurvenym, to se to tam pak snažíš nasadit jak dlouho chceš a nakonec ti nic jinýho než kadivo nezbude...


Origo aspoň od VW držej docela dlouho i když se s nima nezachází nejlíp ale když je to nějaká čína tak to ani nemusíš kladivovat a ožvejká se to samo po pár přezutích.
-> Tom Troll 13.07.18 21:01:51: Ořech jsi ty
, nemáš ho do čeho namlátit, prohlédni si ten šroub ještě jednou. Nefungovalo na to ani to ojebávátko s výsuvnými kolíčky. 


-> suri 13.07.18 22:13:06: U McGardu se právě protáčí. Měl jsem něco obdobného na Volvu. Bez ořechu jsem skončil nakonec v servisu. Ve dvou si s tím neporadili a sundali to za dlouhý peníz až v autorizáku. Některé servisy mají kompletní sadu klíčů, ale je to drahé, takže to na dílnách většinou nemají. Pokud se ale jedná o originální příslušenství, pak si s tím značkový servis vždy poradí. Pokud je i toto McGard, drží na tom blbě i návarky, trhají se. Co do tvrdosti je to snad kosmickej materiál.
A Mates má recht, kombinací je strašně. Stačí o kapánek jinak špička vrcholu hvězdičky a nebo jiné zakřivení a velký hovno. My jsme těch nástavců vyzkoušeli asi 5.

-> Milan 136: Oblíbený kolega?




-> suri 13.07.18 22:13:06: tohle je super. Jen to nesmí do ruky dostat kokot, kterej to natluče kladivem a pak vezme vzduchem...To pak vezmeš a vyhodíš po jednom použití
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to nevadí , dlhé sú a aj tenké , som sám neveril že kde všade vôjdu ... a samozrejme je niekedy super aj malé takéto orechy , len tie vídam poskromne ...
-> suri: Nojo, keď máš, jsi za vodou... Fakt je, že on má ty matky hluboko, já je měl zároveň s diskem.
by som to nezváral isto , mám na to forichtung ktorým odkrútiš všetko okrem tých čo sa im vonkajšok pretáča .. špirálové orechy
namlátit ořech a zahodit do křoví. Ořech to možná i přežije.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Poslední možnost 

to ne,ale je asi 1000 kombinací, protože kdyby bylo vše stejné tak by sis koupil sadu a pak mohl všem, kdo mají tento typ, povolit šroub. Nebyl by tedy bezpečnostní. ten tvar je nepravidelný, my měli doma celkem 3 a pak jsem ještě jednu sháněl a ani jedno se neshodovalo
No světovej ne, ale tuhle sračku jsem měl při koupi na volvu a mělo to ostřejší záhyby... Ořech i matky byly ožvejkaný, tak to skončilo svářečkou a navařenim obyč matic.
-> David.: Myslis tim, ze co bezpecnosti sada sroubu, to svetovy unikat?
pochybuji,že ten kdo by ti ho chtěl půjčit, by se zrovna shodl s kombinací toho tvého šroubu