skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tlumiče 130
-> isti: nieje zač. ešte by som ja osobne dal na konce skrutky 2x M6 miesto 1xM8
-> Robert 106: Zrovna Pavlovi bych asi věřil když říká, že KYB na vlečku nebyly... porovnej délku a hned poznáš, jestli je stejně dlouhý jako vlečkovej nebo kyvkovej ;)
-> Robert 106: Těžko říct.
Snad se inspirovali s origem. Doraz snad mají. Já mám podvázáno, takže neřeším. 


Tak jsem taky dnes koupil zadní tlumiče KYB a vypadají slibně. Jen teda neví jestli nají doraz, nebo ne. To fakt dělali přímo pro škodovku, nebo to tam jen pasuje ?
-> zabiakPUK: Vďaka
napr, tu.foto 9: skoda-virt.cz/cz/.../5165
-milano-s-130-lr
foto7: skoda-virt.cz/cz/.../533- olisko-r136-na-predaj?x=1& amp;of...
na druhom odkaze to slabo vidno, ale vidno.
Dúfam že sa majitelia neurazia za "ukradnutý copyright"
foto7: skoda-virt.cz/cz/.../533- olisko-r136-na-predaj?x=1& amp;of...
na druhom odkaze to slabo vidno, ale vidno.
Dúfam že sa majitelia neurazia za "ukradnutý copyright"
Ak už je reč o páske kam je navhodnejšie to uchytiť ku karosérii?
bojím sa že to takto nepôjde. tá "páska" je oveľa kratšia ako tlmič. (je inde uchytená)
a dĺžku si nameráš pri montáži.
a dĺžku si nameráš pri montáži.
-> zabiakPUK: já to mám vše rozebrané, myslel jsem, že si to připravím už před smontováním nápravy
-> Bukaj: ok, to by taky šlo
-> Bukaj: ok, to by taky šlo

-> Kilián 28.05.18 21:44:02: Délku origo pásku neporadím, ale změř si to dle délky roztaženého tlumiče, který hodláš použít...

-> Kilián: osobne by som to zdvihol zdvihákom, aby vyvesilo koleso, a zmeral dĺžku. potom si už len urobíš pásku, aby koleso vyvesilo cca o 3 cm menej. menej by som asi nedával, lebo ani boh nevie koľko sa časom páska natiahne.
-> Nwkt: ten měl vlastně doraz už v tlumiči.
ok, budu Tě uhánět hold

ok, budu Tě uhánět hold

-> Kilián: Rapid neměl pásku, můžu se kouknout do skříně, mám tu nové. Ale radši se připomeň 

trochu se vetřu s dotazem.
Jaká je origo délka pásků, které podvazujou vlečnou nápravu?????
konkrétně tedy garde vlečka, pokud se to nějak lišilo od délky rapidích kvůli rozdílné pružině.
dík
Jaká je origo délka pásků, které podvazujou vlečnou nápravu?????
konkrétně tedy garde vlečka, pokud se to nějak lišilo od délky rapidích kvůli rozdílné pružině.
dík
Jojo, taky sem se docetl ze jsou snad od 1000mb az po 136 rapid... hold neco musim vymyslet, nemam na podelnych ramenech takovou tu pricku kam se davaj bezpecnostni pasy... ale koupil sem cosi lepsiho na predek :)
Ty KYB mám ted chvilku na autě a nemám jim co vytknout, podle kodu jsou na vlečku, ale pak pod stejným číslem jsem našel že i pro kyvku. Každopádně mám podvázaná ramena, takže to neřeším. 
Škoda že jsem je nezměřil délkově, ale přišly mi dost dlouhý

Škoda že jsem je nezměřil délkově, ale přišly mi dost dlouhý
-> Trady: Však ti tady níž Pavel píše, že KYB na vlečku nebyly... stačí změřit délku (možná i délku krabice
)

mi je sehnal znamy ze jsou na rapida, tj na vlecku. jestli ma integrovany doraz netusim :D leda jeste podle cisla pohledam na netu.
nevite, co tlumice kamoka? zni to japoponsky :) a jsou docela levne...
edit: aha, tak koukam pl :)
edit: aha, tak koukam pl :)
-> Trady: Jak píše Bukaj. Pokud jsi tam dal kyvkové tlumiče, tak musíš nějak pořešit spodní doraz, protože na kyvce je řešený takovým tím kovovým třmenem pod nohavicí poloosy - vlečka nic takového nemá. Okoukej tady kartách aut jak to lidi řeší, má to tady spousta lidí.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.18 20:07:39: Tak ono je v tomhle případě celkem jedno jestli KYB tlumič je nebo není tvrdší než série, protože hlavně kyvkový tlumič je výrazně tvrdší než vlečkový (resp. Rapidí), takže by ten rozdíl pozoroval i s origo kyvkovým tlumičem. To s tou vyšší tvrdostí KYB jsem slyšel už z víc stran, ale zajímalo by mě, jestli to někdy někdo reálně změřil - ono když člověk vymění letitý vylítaný tlumiče za libovolný kvalitní nový a trochu pomůže placebo, tak pak může vzniknout kdejaká legenda... Ale že by se mi chtělo na autě přehazovat nový origo a nový KYB abych jí ověřil nebo vyvrátil, to teda úplně ne
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.18 20:07:39: Tak ono je v tomhle případě celkem jedno jestli KYB tlumič je nebo není tvrdší než série, protože hlavně kyvkový tlumič je výrazně tvrdší než vlečkový (resp. Rapidí), takže by ten rozdíl pozoroval i s origo kyvkovým tlumičem. To s tou vyšší tvrdostí KYB jsem slyšel už z víc stran, ale zajímalo by mě, jestli to někdy někdo reálně změřil - ono když člověk vymění letitý vylítaný tlumiče za libovolný kvalitní nový a trochu pomůže placebo, tak pak může vzniknout kdejaká legenda... Ale že by se mi chtělo na autě přehazovat nový origo a nový KYB abych jí ověřil nebo vyvrátil, to teda úplně ne

-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.18 20:07:39: Môžem potvrdiť, mám ich aj na felde aj na golfe tdi a spokojnosť za tú cenu...

-> Trady: Vlečkové tlumiče (mimo Garde, která má doraz řešený vně) mají vnitřní doraz přímo v tlumiči...

-> dragon_cb_cz: Jaky doraz myslis?
-> Trady: A jak jsi vyřešil ten doraz?
k predku... mnel sem dvoje nejake tlumice, pak atesa a ted tam mam pritvrzene puvodni a furt sracka
-> zabiakPUK: :D nejak sem na to zapomel, nejou jak klasika hola pistnice, maji oplechovani, vypadaj jako kdyby predni s krytem... dneska sem polital 50 km, a muzu rict ze 100% pokrok oproti bohuzel tlumicum za roku 91, ktere jezdily na rapidu ze ktereho mam vlecku. jeste poresit predek at je taky pevny a ne uhopsany... a to mam tvrdsi pruziny... ale poznat to nejde
-> Tomaso435 11.05.18 20:10:43: budeš sa diviť. áno.
-> Milan 136: si jen myslíš 

-> Tomaso435: to víš, na tlumičích z vrakáče se to nepozná

-> zabiakPUK: možná už na prahu garáže 

-> Tomaso435 11.05.18 20:03:46: Až na to, že ty KYB tlumiče jsou tužší než zbytek běžné produkce obzvlášť té dneska dostupné.
-> Tomaso435: dobrý šofér to pozná po pár metroch.
-> Trady: akurát si mohol odfotiť tlmiče, nie krabice.
-> Trady: akurát si mohol odfotiť tlmiče, nie krabice.
-> Tuner#2: no ale na to abych moh říct že jim nemám co vytknout jenom pro to, že s tlumičema je to normální jízda než bez nich, to je celkem troufalý :-D
-> Tomaso435 11.05.18 19:59:00: Výměnu tlumičů poznáš hned... Obzvlášť pokud měl předchozí po smrti.
-> Trady: to musíš mít najeto za ty 3dny spoustu kilometrů když už víš jak sou perfektní.
Chlapi Takže ty tlumiče od kyb se podařilo sehnat jsou perfektní a nemám jim co vytknout Akorát teda musím sehnat ještě předni Protože mi teď driftuje předek
-> Trady: Nějaké kyvkové a vyřešit externí dorazy ramen...?
Otázka, jestli by vadil o 2,5 cm nižší zdvih - na normální ježdění asi ne, na sportovnější použití auta možná jo...
Otázka, jestli by vadil o 2,5 cm nižší zdvih - na normální ježdění asi ne, na sportovnější použití auta možná jo...

A nějaké alternativy krom blativych ateso?
-> Bukaj: myslim že nikdo...
-> Pavel P..: A kdo vůbec dělal vlečkové tlumiče? Kromě PAL, ze kterých se postupně vyvinulo ATESO v různých provedeních jsem se s jinou značkou doposud nesetkal...
Vesměs jen: šedé PAL na Garde bez integrovaného dorazu a na 130/Rapid s dorazem, černé PAL/Ateso s logem Škoda auto a.s. z devadesátých let a poslední evoluce černé nerozebiratelné Ateso...
Vesměs jen: šedé PAL na Garde bez integrovaného dorazu a na 130/Rapid s dorazem, černé PAL/Ateso s logem Škoda auto a.s. z devadesátých let a poslední evoluce černé nerozebiratelné Ateso...
To bude tim že Kayaby se na vlečku nedělali.... ale e-shopy to neřešili a prodávali je pod tim číslem.
PS ten kyb co tam je neni na vlecku
At se divam jak se divam, vidim tam jen monroe (ty jsou poslednich 5 let prebaly ateso)
Cus lidi. AKUT
Akutně sháním zadní tlumiče 114-395001 pro 130 podvozek. "Ateso" ani prebalene atesa do monroe nechci, nejlepe KYB (kayaba) tlumiče, nevíte o nějakém shopu kde je mají? Nebo alespoň OEM kod KYB-XXXXXX ? díky za kakekoli info
Akutně sháním zadní tlumiče 114-395001 pro 130 podvozek. "Ateso" ani prebalene atesa do monroe nechci, nejlepe KYB (kayaba) tlumiče, nevíte o nějakém shopu kde je mají? Nebo alespoň OEM kod KYB-XXXXXX ? díky za kakekoli info