skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Samovolné zařazení 1. stupně
prohledat
9 příspěvků (zobrazeno 1 až 9) od 09.04.2018 do 17.04.2018, založil/a Jiskra - zrušená registrace
20:20:58
17.04.2018
17.04.2018
Robert 106
-> Jiskra: Nebo jezdit tak jak to je. Já měl š 100 bez dvojky a nějak zásadně mě to neomezovalo.
08:29:24
11.04.2018
11.04.2018
Jiskra - zrušená registrace
Díky moc všem. Problém nastává jen při rozjezdu, při deceleraci normálně vysunu. Právě že žádné podivné zvuky to nevydává. Nicméně, už když jsem ji pořídíl, tak byla doslova rozdrcená kulisa řazení a dokonce ohnutá řadící páka. Všechny ostatní rychlosti v pohodě.
No tak to asi vypadá, že to budu muset skutečně rozebrat. No to mám radost - všechno pěkně složené. Měl jsem to udělat hned.
Bukaj - pokud by byl přilepený synchron je nějaký nápad jak to zkusit rozhýbat bez demontáže?
COL - děkuju pokud to nerozchodím, tak vím na co se zaměřit - zní to totiž docela pravděpodobně. I když při výměně oleje nic nevyteklo, ale někde tam rozlámaný být může...
Všem ještě jednou dík.
No tak to asi vypadá, že to budu muset skutečně rozebrat. No to mám radost - všechno pěkně složené. Měl jsem to udělat hned.
Bukaj - pokud by byl přilepený synchron je nějaký nápad jak to zkusit rozhýbat bez demontáže?
COL - děkuju pokud to nerozchodím, tak vím na co se zaměřit - zní to totiž docela pravděpodobně. I když při výměně oleje nic nevyteklo, ale někde tam rozlámaný být může...
Všem ještě jednou dík.
07:56:59
11.04.2018
11.04.2018
minno
Tak či tak je to určite na rozborku prevodovky...
21:38:59
10.04.2018
10.04.2018
COL
-> Jiskra: zní to divně. Jak by to způsobilo přidřené kolo nebo synchron, si moc nedovedu představit.... nic z toho mi nevede na axiální pohyb (možná tak volná vidlička, ale to si taky nějak neumím představit)
Když deceleruješ se zařazenou 1, hodí to pákou zpět?
Moje teorie je např. rozlámaný a odpadlý zajišťovací kroužek kola (popř. čelo pouzdra, na kterém kolo 1.st je), kolo má pak axialní vůli a když se dostane do záběru, tak se posune k hrušce (vlivem šikmého ozubení) a pokud tření mezi přesuvníkem synchronní spojky a "malým" ozubením kola je dost velké (a to by v záběru být mohlo) neposune se/nevyskočí to tam, ale cukne to celým řazením...
Když deceleruješ se zařazenou 1, hodí to pákou zpět?
Moje teorie je např. rozlámaný a odpadlý zajišťovací kroužek kola (popř. čelo pouzdra, na kterém kolo 1.st je), kolo má pak axialní vůli a když se dostane do záběru, tak se posune k hrušce (vlivem šikmého ozubení) a pokud tření mezi přesuvníkem synchronní spojky a "malým" ozubením kola je dost velké (a to by v záběru být mohlo) neposune se/nevyskočí to tam, ale cukne to celým řazením...
19:21:38
10.04.2018
10.04.2018
MVM
-> Jiskra: Rychlost jako taková nemá svévolně možnost se sama zařadit. Jednak jí v tom brání aretace řadící tyče,za další je v převodovkách jištěná synchronizace .tj nedovolí přesunutí zubové spojky,dokud je zablokované ...
07:43:43
10.04.2018
10.04.2018
Bukaj
Asi zalepený/přidřený synchron, no...
07:40:29
10.04.2018
10.04.2018
minno
-> Jiskra: A nevydáva tá prevodovka aj nejaké divné zvuky za jazdy? Podľa mňa to bude určite chyba v samotnej prevodovke, pridraté kolieska alebo niečo podobné.
22:18:53
09.04.2018
09.04.2018
palinator
-> Jiskra:
Něco podobnýho jsem viděl tušim na 2 r.s. u kámošový 125 a potom na 3 nebo 4. u Feldy. Za jízdy pochopitelně. Vždycky rána a hrc s řadicí pákou.
Něco podobnýho jsem viděl tušim na 2 r.s. u kámošový 125 a potom na 3 nebo 4. u Feldy. Za jízdy pochopitelně. Vždycky rána a hrc s řadicí pákou.
19:56:57
09.04.2018
09.04.2018
Jiskra - zrušená registrace
Prosím místní o radu. Co je špatně na soustrojí ? Když chci zařadit jedničku a rozjet se, tak ne vždy, ale vcelku často si to samo zařadí rychlost takovým způsobem, že mi to až skoro vytrhne páku z ruky. Jde jen o jedničku a jen při rozjezdu. Moc nechápu co je špatně. Převodovkám a jejím závadám - nemám dostatečné znalosti a zkušenost. Uchycení motoru i převodovky je nově udělané, ale dělalo to i předtím. Napadají mě synchrony, třecí kroužky, ale nevím. Díky moc.
Užovka 1977, origo převodovka zatím bez zásahu uvnitř, najeto 140 000, stálý převod 4,44.
Užovka 1977, origo převodovka zatím bez zásahu uvnitř, najeto 140 000, stálý převod 4,44.