-> isti 04.04.18 09:39:25: Četl jsi tohle -> BooCheer 03.04.18 19:16:47: Poloosa, respektive její kulaté tělo mu cestuje do stran, což je přípustné v rámci 1-2mm běžné vůle, ale ne centimetr. Tam vypadlo to zajištění a bude se to tam rozemilat.
-> BooCheer 03.04.18 19:16:47: Milimetr je běžný to tam mám taky, ale centak vpohode není. Hřídel pak může narazet na dno a bude se to tam sekat /omilat a to bude dělat to skubani.
tak se mi dneska podařilo dostat domů. Zkoumal jsem to a zjistil jsem že s pravou "tyčkou" poloosy jde hýbat do stran. levá drží pevně, tá má vůli do stran asi jen nějaký milimetr. S tou pravou jde hýbat do boků snad centimetr. Nakoukl jsem pod manžetu a zjistil jsem že jde volně posunovat tisícihran ho boků v tom kloubu který je na náboji kola. Asi praskl a upadl ten pojistný kroužek. Myslíte že může to škubání zapříčinit právě toto?
-> BooCheer: No, můžeš mít volnější diferák v hlavních ložiscích a při větším zatížení se začne chovat jako excentr s poloosou, asi proto to házení. Jen moje úvaha. Podíval bych se na dotažení vík diferáku.
Díky, ty poloosy jsou asi první na řadě na co se podívám. Jinak ted mi volal strýc že to zkoušel projet a nejvíc se to projeví když jede na pětku 3000 otáček a pak prudce sešlápne plyn, tak to začne házet celým autem
Co poloosy? klouby jsou dobré? ložisko v nápravě by ti spíš s předstihem začlo hučet než tohle.. ještě mě napadlo co jsem jednou zkoušel, když jsem dával silentblok převodovky, povol přičku motoru i převodovky, rozjeď to a zabrzdi s citem, a pak to dotáhni, dá se to i ze země... třeba si to sedne jak má. Ale na vlečce by snad uložení motoru nemělo dělat nějaký bordel jak popisuješ, tam nesedí motor i s převodovkou na kolech jako u kyvky :-D spíš bych koukl na ty poloosy, maximálně zkontrolovat utažení hřídelí v ramenech, nebo at vyloučíš kola přehodit přední za zadní..
Zdravím. Mám škodu 130, vzadu to má vlečnou nápravu a pětikvalt. Při jízdě domů se mi auto začlo podivně chovat. Když jedu ve vyšší rychlosti cca 100-110, nebo když projíždím levotočivou zatáčku a nebo když je motor ve vyšším tahu třeba při rozjíždění trojky do kopce tak od zadní nápravy jde škubání, uplně stejné jako když jsem v zimě trefil patník a kolo mělo osmici.... ve všech případech co jsem ted popsal když vymáčknu spojku nebo vyřadím tak cukání okamžitě ustane. Motor se mi nezdá žeby cukal ten jede krásně plynule, cuká ten zadek do boků jako když to má tu osmici ale jen při těch třech podmínkách které jsem napsal. Bohužel jsem musel auto odstavit doma, jen zběžně jsem ho překontroloval, utažení kol,nábojů, tlumičů, ramen.. Silentbloky motoru jsou taky OK. Když chytnu za kterékoliv kolo a zaškubu s ním tak tam neni žádná cítitelná vůle v náboji ani v ramenech ani nic viditelného co by se tam někde ohýbalo a tak. Odjíždím na 14 dnů pryč a autem chce občas jezdit matka. Problém bych našel kdybych měl čas ale vzhledem k tomu že jsem už neměl čas toto dál řešit a musel jsem rychle odjet bych se vás potřeboval zeptat jestli už tento problém někoho potkal, abych popřípadě řekl matce at s autem nejezdí pokud jde o něco vážného. Ted mě napadlo jestli nemůže být třeba utrhlý silentblok převodovky, nebo jen vadné některé ložisko zadní nápravy. Když jsem dával do auta motor a kupoval nový silentblok převodovky tak se mi zdálo divné že právě kvůli tomuto silentbloku tam motor ssebou škubal jako kdyby byl na pružinách. Mohla by se takto projevit i závada právě na tom silentbloku? Díky za případné odpovědi