skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kyvka zadní ložiska výměna
-> Tampajs: Já mám tento originál:
-> Tampajs: No sláva, s tímhle to dáš. Jak říká -> Pavel P..: ;)
Někdy je poloosa oběhaná a v ložisku moc nedrží, ale toho se neboj. Podrží to buben.
Někdy je poloosa oběhaná a v ložisku moc nedrží, ale toho se neboj. Podrží to buben.
-> Tampajs: tohle ti stačí na vytažení z nohavice s ložiskem.... ložisko pak zarazíš třeba klíčem a poloosu nabouchaš zpět až ložisko spadne.. pak nový nemusíš ani lisovat, většinou stačí ho hodit do trouby a trochu upéct 15minut na 200st.C, poloosu vzít mrazícím sprejem a ložisko na ní vklouzne jak po másle a celek pak už jen naklepeš do nohavice a hotovo... předtim ještě vyměň gufero za ložiskem.
-> Evž@: no tak to je návod bohužiaľ ale nie vždy použiteľný...
-> Tampajs: Tak dej fotku. Jestli máš to hlavní železo, zbytek jsou jen plocháče a trubka.
Ja teda twn stahovak mam ale údajně mi nějaká část chybí.. Dostal sem ho před x lety jeste jako ucednik a pak sem se ptal tady a nekdo mi rekl ze minneco chybi ale nevim co
Krása.. Objednam loziska pak se do toho pustím..
Jo jde to.Kdysi sem dělal jednu stranu.Postup asi takový.
Zaklepeš poloosu co nejdál k převodovce z toho důvodu abys měl víc prostoru až budeš poloosu i s ložiskem vytahovat a nevyjeli ti kameny s unašečů(dáváš bacha ať to nepřeženeš a něco nerozbiješ).
Potom se snažíš vytáhnout poloosu i s ložiskem ven,většinou to jde rukou nebo tam dáš matku a vyklepkáváš kladívkem.Tohle dělat opravdu pomalu a s citem ať ti to nevyjede z těch unašečů.Stačí aby ti vyjelo ložisko z toho domečku a potom mezi ložisko a nohavici dáš nějaké 2 pásoviny z každé strany a zase tlučeš do poloosy která zajíždí opět dovnitř a ložisko se tím stahuje a dál už asi budeš vědět.
Nový ložisko jednoduše nalisuješ pomocí závitu na poloose kde dáš trubku vhodného průměru a délky na ložisko a lisuješ dotahováním.Myslím že sem potřeboval k dolisování ještě jednu o něco delší trubku nebo si to vypodložkuješ nebo ti to v podstatě dotlačí buben.
Zaklepeš poloosu co nejdál k převodovce z toho důvodu abys měl víc prostoru až budeš poloosu i s ložiskem vytahovat a nevyjeli ti kameny s unašečů(dáváš bacha ať to nepřeženeš a něco nerozbiješ).
Potom se snažíš vytáhnout poloosu i s ložiskem ven,většinou to jde rukou nebo tam dáš matku a vyklepkáváš kladívkem.Tohle dělat opravdu pomalu a s citem ať ti to nevyjede z těch unašečů.Stačí aby ti vyjelo ložisko z toho domečku a potom mezi ložisko a nohavici dáš nějaké 2 pásoviny z každé strany a zase tlučeš do poloosy která zajíždí opět dovnitř a ložisko se tím stahuje a dál už asi budeš vědět.
Nový ložisko jednoduše nalisuješ pomocí závitu na poloose kde dáš trubku vhodného průměru a délky na ložisko a lisuješ dotahováním.Myslím že sem potřeboval k dolisování ještě jednu o něco delší trubku nebo si to vypodložkuješ nebo ti to v podstatě dotlačí buben.
Kdybys potřeboval, mohu stahovák zapůjčit...
chlapy



Zdar má někdo nějakej fígl jak vyměnit zadní ložiska na kyvce bez origo stahováku? Nikdy jsem to nedělal a nenašel jsem žádný návod.. Doufám že to jde udělat na autě.. Díky moc