nastavení vůle v převodce?

prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 05.04.2015 do 19.04.2015, založil/a horsik
řadit dle data
18:14:12
19.04.2015
Vojťas
-> Jiskra: fakt? otrepy na novem kuse? to zni zajimave, zrovna se chystam skladat snek z novejch dilu, prejet to brusnou pastou by asi nebyl marnej pokus.
22:12:46
18.04.2015
stepan
-> horsik: Asi jako většinu dílů na škodovky - aukro, burzy, bazoš, inzerce tady, ...
upraveno 1x, naposled 18.04.2015 22:13:13
21:54:38
18.04.2015
horsik
Borci, dotáhnul jsem šrou a vule je stále, musím sehnat převodku, nebo repásnout. Poradíte mi, kde seženu matici a šneka? Díky!
15:46:43
17.04.2015
Jiskra - zrušená registrace
Tak jsem to vyřešil. Matice měla na závitu neznatelné otřepy. Jsou miniaturní a vidět jsou až pod mikroskopem. Srazil jsem tyto otřepy brusnou pastou, znovu sesadil a dobrý. Vůle neznatelná, šnek jde volně v celé dráze. Nikdy bych nevěřil, že mikrootřepy způsobí takovou paseku, nicméně asi je to logické při tom přítlaku. Rozhodně to nešlo je tak vzít, sestavit a hotovo. Bylo potřeba si docela vyhrát se sestavou šnek matice. Obojí jsem to celý další den šmrdlal tak dlouho, až si to sedlo a bylo dokonalé. Tak přesné řízení jako teď jsem na Škodě nikdy neměl :-). Díky za tip s těmi měděnými podložkami na kulise. Dal jsem je tam tak jak je popsáno a tím nemusím mít na matici tak masivní přítlak než se to zaběhne.
12:29:25
16.04.2015
Evž@
-> Jiskra: no zaměřil bych se asi na to předpětí nebo chybu někde v seskládání.Po uplném přitáhnutí a povolení o půl otáčky s tím musí jít normálně točit
10:03:48
12.04.2015
Jiskra - zrušená registrace
Ahoj trochu obnovím téma. Provedl jsem repasi převodky ( nový šnek, matice, ložiska, gufera) vše se tváří po sestavení OK, ale nejde mi za boha nastavit vůle v řízení. I když jen malinko dotáhnu stavěcí šroub, tak aby si to aspoň trochu sedlo, tak se šnekem nejde vůbec točit. Až když ten šroub prakticky uplně vyndám, tak s tím jde točit, ale vůle je tak velká, že s tím zase nejde jezdit. Po celodenním včerejším laborování prosím o radu nebo tipy co s tím. Ložiska mají správné předpětí, osová vůle žádná, všecko nové... Kruci i když jsem se držel postupu od anrdta, tak je to po repasi horší než předtím :-). Za inspiraci předem díky.
17:08:09
06.04.2015
Adam59
jinak olej jedině PP00 což je asi nejtekutější forma vazelíny 3 a není problém ... tam je vecelku jedno co se dá hlavně aby to nevyteklo ... když se tam dá dost grafitové vazelíny tak to taky bude fungovat ...
17:04:30
06.04.2015
Adam59
no tuhle problematiku jsem dlouhosáhle řešil i s tatem (automechanik) který to taky řešil 20 let 4 za tu dobu se nám doma nashromáždilo asi 8 různých šenku s maticemi a několik převodek které se různě kombinovali pro dosažení nejmenší vůle a bez valného výsledku ... když jsem to konečně složil jednu bez větších vůlí tak prasklo víko převodky 3



hlavní problém totiž je podle nás v tom že ta matice je s čepem řízení ve styku půlkulovou plochou bez jakéhokoliv bočního vedení, takže ta vůle je způsobena tím že se nejprve matice pootočí po šneku a až se opře jedno bokem o skříň převodky tak teprve začne převádět pohyb volantu na kola ... takže nejdříve mě napadlo udělat nějaké "bočnice" které by zamezily tomu pootočení, ale provedení by bylo obtížné, jako jednodušší se mi jeví vyvrtat 8 mm díru do té kulové plochy matky a čepu řízení a spojit to válečkem z ložiska. Bohužel jsem se k tomu ještě nedostal.



Zatím to mám vyřešeno tak jak je na obrázku ... místo dotahování šroubu nahoře a spoléhání na pružinku jsem to udělal obráceně, dolů pod páku řízení jsme dal napřed velkou podložku (je tam gufero tak aby bylo zakryto) a na ni dal tolik měděných podložek aby při dotažení té korunkové matice nebyla vůle na té kulové ploše 4
zvětšit nastavení vůle v převodce? - obrázek od Adam59 vložen 06.04.2015 17:04:30
16:45:23
06.04.2015
stepan
-> horsik: Matice se dá sehnat docela, burzy, aukro....

Svisláky se seřizujou utáhnutim spodní matky (ale taky v podstatě jen při montáži, vymlácený to nezachrání) a ložiska se seřizujou po sundání pokličky matkou, jinak asi nic seřídit nejde.
upraveno 1x, naposled 06.04.2015 16:45:54
16:41:29
06.04.2015
horsik
O.K. zkusím dottáhnout a uvidíme. Jinak, ta matice se dá ještě sehnat? Kde se ještě na přední nápravě seřizují vůle a jak? Díky!
10:43:11
06.04.2015
MVM
Vůle v řízení se nezjišťuje pocitem - ale správně by ji měl technik měřit - pokud chce vytvářet "potíže". KAŽDÝ mechanismus má vůle (samozřejmě u řízení pllatí čím menší tím lepší)- proto se stanovily určitý hodnoty max.vůlí který se měří na obvodu volantu. Je to dle konstrukční rychlosti - ale dneska má všechno nad 100Km/h - kde je na obvodu volantu do 18° Veterány a starý auta mívaly až 27° - což je dáno konstrukcí. Asi to platí dodnes pokud to nezpřísnili.. Obecně šnekový převodky nejdou nikdy uprostřed utáhnout na min vůli - a pak na krajích ztuhne řízení. Na STK nepracuju - ale mám na to příslušný vzdělání 4
upraveno 1x, naposled 06.04.2015 10:53:03
10:03:49
06.04.2015
Kuladmin
-> ochoda: JJ převodový.

Zkusit ten šroub utáhnout můžeš ale nesmí se to přehnat pak jde řízení strašně ztuha. PAk je potřeba vyměnit minimálně tu matici. Šnek je většinou ok jelikož je kalenej ale matice je poměrně bláto.
23:17:42
05.04.2015
ochoda
-> horsik: Oil tam tušim se lil ten co do převodovky. Nebo si to pletu s hřebenem?
22:46:24
05.04.2015
stepan
-> horsik: Povolit kontramatku, přitáhnout trochu šroub a utáhnout kontramatku. Většinou to ale nepomůže, vůle je způsobená opotřebenim šneka a matice.
20:42:07
05.04.2015
horsik
Lidi, poradíte mi, jak nastavit vůli u maticového říze u š. 120 r.v. 82? Ja tam takvá ta velká převodka se šroubem:-) Ev. jaký se do ní leje olej? Mám vůli v řízení a mám jít na STK......
Extreme Tyres